Skocz do zawartości
pokut

Mikrowłącznik w zamku diagnostyka Vagiem !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z alarmem w passacie B5. Zamykam pilotem drzwi odrazu załancza się syrena, nieraz zdarzy się ze jest wszystko ok ale po chwili załączy się i tak syrena. Gdzies wyczytałem ze jest to uszkodzony mikrowłącznik zamka i teraz moje pytanie brzmi czy mozna zdiagnozowac Vagiem który zamek wymienic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odczytać błędy w module komfortu i będzie jasne co robić , wymiana albo ( od tego bym zaczął) przelutować zimne luty + sprawdzić mikrostyk ten co idą do niego 2 kabelki + wiązki do modułu oraz kostki co są po drodze od drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszły mi tylko 3 błędy 912, 944, 953, ciekawi mnie co to jest za błąd układu czasowego oświetlenia kabiny żadnego zamka nie wyrzuca ze jest uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dobrze myślę chodzi o układ wewnątrz modułu komfortu który odpowiada za oświetlenie , pytanie jak masz podpięty alarm jak pod światełka to masz rozwiązanie, niestety ale raczej pozostaje wymiana albo dobry elektryk, najlepiej znaleźć kogoś lub umówić się przy zakupie używanego osobiście na zasadzie będzie działać biorę nie będzie to dzięki i masz na piwo :)

reszta błędów to Włącznik elektryczny szyby przód lewy E40 oraz Ogrzewanie lusterka strona pasażera (Z5) , - szyba - rozebrać włącznik i wyczyścić w środku powinno skasować błąd, jak nie to kostka albo kabel , co do lusterka pewnie mata spalona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rozważam założenie innego alarmu (niefabrycznego), poprostu mam tylko jeden kluczyk, a w takim niefabrycznym alarmie bede miał więcej bajerów i 2 kluczyki. Jeżeli zmienie alarm to juz nie bedzie szedł przez moduł komfortu i juz nie bedzie cyrków od oswietlenia ? Nie wiem czy dobrze kombinuje. Moze ze cos z przewodami do modułu komfortu bo wyskoczą mi 3 błędy w vagu 2 skasuje i nie wracają a zostaje tylko od maty lusterka. Wtedy świeże po skasowaniu błędów przez pare dni jest dobrze syrena się nie załancza przy uzbrajaniu alarmu.

Edytowane przez pokut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robson 47

Witam,przepraszam,że się przyklejam,ale mój problem jest podobny ,tylko,że świeci mi cały czas oświetlenie wnętrza i w drzwiach,od strony kierowcy,centralny nie działa ani z pilota ani z kluczyka tylko w sterowaniu na drzwiach,nie wiem co padło,proszę moderatora o nie kasowanie mojego wpisu tylko jakąś pomoc,dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,przepraszam,że się przyklejam,ale mój problem jest podobny ,tylko,że świeci mi cały czas oświetlenie wnętrza i w drzwiach,od strony kierowcy,centralny nie działa ani z pilota ani z kluczyka tylko w sterowaniu na drzwiach,nie wiem co padło,proszę moderatora o nie kasowanie mojego wpisu tylko jakąś pomoc,dziękuję.

 

Mikrostyk ,zimne luty w zamku w drzwiach kierowcy.

Wymontować zamek i obejrzeć ,gdzies na forum jest manual z fotkami ,jak znajdę to wstawię link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ert

U mnie po otwarciu drzwi pasażera nie zapala się światło w drzwiach i oświetlenie środka to też będzie mikrowłocznik w zamku? vag coś powie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po otwarciu drzwi pasażera nie zapala się światło w drzwiach i oświetlenie środka to też będzie mikrowłocznik w zamku? vag coś powie?

Vag nie koniecznie Ci coś pokaże ,bo sygnał jest taki jak by po prostu drzwi zamknięte były:manga(to można sprawdzic w blokach pomiarowych w module komfortu)

Ale wina lezy na 99% po stronie tego mikrowłącznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem ale ja miałem objawy takie ze nie włączał się buzer od zostawionych świateł jak otwarte były drzwi kierowcy , brak oświetlenia górnego i dolnego. zmieniłem dzisiaj mikrostyk zmieniłem tylko górną jego część. ten mały "cycek" plastikowy po prostu pękł i go nie było wymieniłem "cycek" góre i teraz tragedia.

Drzwi otwieram swiatło gaśnie to w drzwiach, drzwi zamkne światełko sie zapala, Przez takie zachowanie nie moge zamknąć auta bo widzi że drzwi kierowcy są otwarte (w rzeczywistości zamknięte) ogólnie wszystko działa na odwrót i jeszcze mam błąd tylnych lewych drzwi. nie wiem czy to ma z tym zachowaniem związek. zamek poskładałem tak jak był nic nie lutowałem. Auto świeżo kupiłem i się zastanawiam co w nim siedzi bo auto potrzebne siostrze. oto logi potrzebuje pilnie sugestii co się dzieje

 

VAG-COM Version: Release 704.1

Data version: 20070422

 

Friday,18,January,2008,00:12:26:46862

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77

 

 

Mileage: 181540km/112803miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: None

Part No: 071 906 018 L

Component: MOTRONIC M3.8.3 HS V01

Coding: 00031

Shop #: WSC 00028

 

1 Fault Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Readiness: 0000 1001

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.LBL

Part No: 8D0 907 389 D

Component: ABS/ESP front D36

Coding: 04275

Shop #: WSC 00028

 

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL

Part No: 3B1 907 044 D

Component: CLIMATRONIC D2.1

Coding: 05000

Shop #: WSC 00028

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL

Part No: 6Q0 909 605 C

Component: 05 AIRBAG VW6 0002

Coding: 12341

Shop #: WSC 00028

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx2-17.LBL

Part No: 3B0 920 822

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 05155

Shop #: WSC 00012

 

Part No: IMMO

Component: IDENTNR: VWZ7Z0X2173994

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X2173994

 

4 Faults Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901.LBL

Part No: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00004

Shop #: WSC 00028

 

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.LBL

Part No: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 00

 

Part No: 1J0959801H

Component: 3C Tőrsteuerger. FS0002r

 

Part No: 1J0959802J

Component: 3C Tőrsteuerger. BF0002r

 

Part No: 1J4959811D

Component: 3C Tőrsteuerger. HL0002r

 

Part No: 1J4959812D

Component: 3C Tőrsteuerger. HR0002H

 

2 Faults Found:

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-00 - -

00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222)

54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio Labels: 1J0-035-15x-56.LBL

Part No: 1J0 035 152 E

Component: Radio PHO 0002

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

 

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

End -------------------------------------------------------------------------------------------------

 

po skasowaniu zostały tylko od centralnego zamka błedy.

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze błędy wskazuja o zby niskim napieciu zasilania

1 Fault Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Readiness: 0000 1001

 

W liczniku brak połączenia na kostce zielonej(sprawdzić wiązkę)

 

Generalnie sprawdzić stan i zasilanie z baterii ,sprawdzić czy aby moduł komfortu nie pływa.

 

a błąd samego centralnego ,to pamietam ,ze miałem kiedyś przypadek ze nie działął mi tylny lewy zamek a vag pokazywał mi błąd zamka drzwi kierowcy, a u Ciebie jest na odwrót,

 

 

zmieniłem dzisiaj mikrostyk zmieniłem tylko górną jego część. ten mały "cycek" plastikowy po prostu pękł i go nie było wymieniłem "cycek" góre i teraz tragedia.

Jak mniemam to rozbierałeś mikrostyk ,wiec musiałeś go poskładać źle, albo coś Ci uciekło i dlatego teraz masz na odwrót jak, zamkniety to daje sygnał otwarty.

 

rozbierz to jeszcze raz a najlepiej to wymień cały mikrostyk.

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok rozbierałem mikrostyk ale poskładałem wszystko jak w oryginale. jesli zamykam drzwi to mikrostyk i jego "cycek" pozostaje wciśniety wewnątrz mikrostyku czyli rozwiera styki w nim samym? potwierdź że dobrze mówie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tu pod ręką takiego mikrostyka aby go pomierzyć jak działa ,ale sam napisałeś,że przed wymianą tego "cycka " nie działał tylko "

buzer od zostawionych świateł jak otwarte były drzwi kierowcy , brak oświetlenia górnego i dolnego"

A po naprawie takie cuda ,Wiec chyba logiczne ,że coś jest nie tak z tym co naprawiałeś .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logicznie moze i tak.

Ale poatrz mikrostyk jak go wciśniesz to rozłącza obwód. stary mikrostyk miał ułamana końcówkę ten cycek i nie dało sie go wcisnąć poprzez zamknięcie zamka. Czyli mikrostyk był cały czas zwarty czyli drzwi były cały czas otwarte dlatego przed wymianą drzwi podczas drogi zamykały sie po 15km/h a zaraz po tym otwierały sie tylko drzwi kierowcy.

Wtedy styk był zwarty czyli cycek w górze a że go nie było to zamek nie mógł go wcisnąć czyli rozłączyć. ale mimo wszystko nic się nie świeciło w drzwiach ani w dachu.

I teraz jak włożyłem tylko cycek to powinno normalnie działać.

Zastanawia mnie tylko dlaczego jak mikrostyk (był zepsuty) miał zwarte połączenie to nie paliły sie lampki a moze winne są mikrostyki w zamku te w obudowie plastikowej obok silniczka? Może masz schemat instalacji zamka?

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat mam ,ale nie na tym komputerze ,wieczorem go wstawię jak będę w domu.to sobie sprawdzisz styki zwierne i rozwierne.

podaj tylko model (silnik) rocznik i miesiąc samochodu.

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat sedan 2000 rok miesiąc luty silnika 2,3 benzyna 150 KM AGZ

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto schematy.przednich drzwi kierowcy

 

centr-front_A.jpg

styki po prawej stronie silniczka odpowiadają za sygnał zamkniętych drzwi(schemat przedstawia pozycje mikrostyku przy drzwiach zamkniętych.

 

I lewego tyłu.

 

centr-tyl_A.jpg

W załączniku masz lepsza rozdzielczość zdjęć.

schemat.rar

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za schemat upewniłem się że jest wszystko ok.

 

I po chwili namysłu i przejżeniu paru zdjęć mikrostyku(oryginału i zamienników), znalazłem dlaczego mikrostyk działał odwrotnie przycisk załżyłem na blaszke naciskał blaszkę a nie sprężynkę, Jak go otwierałem nie zwróciłem uwagi jak jest zmontowany. a krzywka w zamku akurat na końcu ma wgłębienie i ten cycek wyskakuje do góry i wtedy działa ok. był po prostu nie w tym miejscu.

Bede w domu postaram sie zamieścić zdjecia.

 

Lecz naprawa nie rozwiązała wszystkich moich problemów bo nadal nie zapala światła w drzwiach i góry, nie ma brzęczyka od świateł. i jest jeszcze jeden problem nie zamyka dzrzwi jak włoże kluczyc w zamek od pasażera jest ok ale od kierowcy nic sie nie dzieje po przytrzymaniu okna nie podnoszą sie. :( i jest błąd CAN ale to chyba sobie odpuszcze narazie, do wiosny zostawie. Może jakieś pomysły? Całego CANa trzeba przejżeć?

Edytowane przez stinger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem dlaczego mikrostyk działał odwrotnie przycisk załżyłem na blaszke naciskał blaszkę a nie sprężynkę, Jak go otwierałem nie zwróciłem uwagi jak jest zmontowany.

Pisałem ze źle poskładałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności