Skocz do zawartości
kleszek

Zapowietrzają sie hamulce ???

Rekomendowane odpowiedzi

Może wie ktoś co jest grane ? Zapowietrza mi się tylko tylne prawe koło, przez co pedał wpada prawie do końca. Jak odpowietrze to jest dobrze kilka dni i znów to samo, co dziwne nie ma żadnych wycieków np z cylinderka??? Skąd się bierze to powietrze :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może wie ktoś co jest grane ? Zapowietrza mi się tylko tylne prawe koło, przez co pedał wpada prawie do końca. Jak odpowietrze to jest dobrze kilka dni i znów to samo, co dziwne nie ma żadnych wycieków np z cylinderka??? Skąd się bierze to powietrze :kwasny:

 

 

Witam. Może być taka sytuacja, że masz bardzo mocno zużyte okładziny szczęk hamulcowych tego koła lub wadliwie działający samoregulator. Wtedy cylinderek hamulcowy wykonuje bardzo duży skok i przy lekkiej nieszczelności (na uszczelnieniach tłoczków) będzie zasysał powietrze, choć nie będzie żadnych wycieków płynu. Pozdrawiam.

Dobrze by było, żebyś jeszcze napisał, jaki masz samochód i jaką masz w samochodzie pompę hamulcową - z regulatorem ciśnienia i wysokociśnieniową pompą hydrauliczną czy zwykłą pompę z serwem sterowanym podcisnieniem z kolektora ssącego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to długo tam nie zaglądałem a nowe szczęki leżą kiedyś kupione w garażu, pompę mam zwykłą. Zastanawiam się tylko nad tym, że gdyby to była wina samoregulatora to powinienem mieć (nawet po odpowietrzeniu) spory skok pedału a tak nie jest. Jak odpowietrze to mam jakieś 2-3 cm. Ale w tym przypadku (chyba) jedyną przyczyną może być cylinderek a nie np. pompa ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile lat ma płyn hamulcowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile lat ma płyn hamulcowy?

jak ma więcej niż 5 to koniecznie wymień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem o wiek płynu, gdyż jego higroskopijność w połączeniu z dość intensywnym hamowaniem może doprowadzać do zapowietrzenia układu a w zasadzie do wystąpienia w cylinderkach bąbelków przegrzanej pary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Miałem kiedyś taki dziwny przypadek w pojeździe Ford Aerostar.Cylinderek był suchy a mimo to zapowietrzał się właśnie przez nieszczelność tłoczka.Po wymianie cylinderka wszystko powróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, biorę się za wymiane cylinderka i przy okazji szczęk. Płyn nie był za świeży ale przy odpowietrzaniu go wymieniłem i nic to nie pomogło. Jak powymieniam co trzeba dam znać czy pomogło :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem: cylinderek (w kole które się zapowietrza), szczęki no i płyn a sytuacja sie nie zmieniła max 3 dni i zapowietrzone, otpowietrza się dość szybko i wnioskuje z tego że powietrze łapie gdzieś z tyłu a nie w pompie , pytanie tylko gdzie ??? :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj przewody elastyczne, pewnie sparciały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

A co ze sprzęgłem? Przecież ono też pracuje na tym samym płynie co hamulce i tam też jest odpowietrznik (jeśli się mylę, to poprawcie mnie)!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem sprzęgło działa na tym samym płynie z tego samego zbiorniczka ale ma osobną pompkę i w moim przypadku działa jak należy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Mam praktycznie to samo - prawy tył. Ale to u mnie na 100% wina samoregulacji szczęk, która "puszcza" w niższej temperaturze. Jak wyjadę z garażu to jest prawie dobrze, później pedał wpada głębiej i są objawy zapowietrzenia. Może jutro wezmę się za to, kupiłem komplet szczęk z nowymi sprężynami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wreszcie zrobiłem - jak się okazało była to jednak wina pompy, wymieniłem na nową i wszystko gra :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności