Skocz do zawartości
migolc

Uprzejmie proszę o analizę logów, silnik AFN, Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Znaczna poprawa. Dynamiczny kąt jest już ok. Dawke paliwa tnie ci przepływka. Spróbuj ją wyczyścić, sprawdź stan filtra powietrza (kiedy wymieniany?) oraz drożność układu ssącego do przepływomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę myłem jakieś 4mies temu, więc chyba czas na inną. Dolot na tym odcinku szczelny-sprawdzałem. Wydaję mi się, że auto lepiej się zbiera jak jest mokro na dworze, np wiosną czy jesienią w trakcie deszczu, po deszczu itp. Może to też jakiś znak słabej przepływki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po tych logach to 1 co bym zrobil to zmienil przeplywke widac ze zaniza wartosci i to sporo, spróbuj podmienic na chwilke od kogos i sprawdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długim czasie.

Niestety nigdzie w okolicy nie mogłem znaleźć przepływki o moim nr dlatego tak to wszystko długo trwało ;/. Poniżej wklejam wszystkie logi. Przepływka od kolegi kolegi. Pewnie połowę logów zrobiłem niepotrzebnie, ale nie wiedziałem dokładnie o które chodzi. Ogólnie auto od początku jest trochę mułowate, nie jedzie jak "normalna 110-ka" i tak jakby wolniej się wkręca podczas gazowania np. na luzie itp.

 

DYNAMICZNE 08 MB:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114810.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114811.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114812.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114813.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114814.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114815.html

 

STATYCZNE 04 BS:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114816.html

Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114817.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114818.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114819.html

 

STATYCZNE 08 MB:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114820.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114821.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114822.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114823.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114824.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114825.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114826.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/michalfial_114827.html

 

Proszę o kolejną ocenę logów i jakieś sugestie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dynamicznych widać że przepływka dalej tnie dawke, i kiedy był wymieniany filtr powietrza?

Edytowane przez peter181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza nowy. Czyli przepływka nadal słaba ;/. Tak mi się coś wydaje, że chyba żadnej poprawy nie ma, może minimalna..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak i tak już masz przepływkę do wymiany nie zaszkodzi zrobic ostatecznej próby czyli dziurka i logowac i sprawdzać, Osobiście tak zrobiłem u siebie i narazie śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego patentu to ja nie znam ;). Mógłbyś trochę wytłumaczyć? Rozumiem, że zrobić w przepływce dziurkę ale gdzie dokładnie? Może jakieś zdj. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem już wcześniej, myślałem, że to coś nietypowego ale widzę że pełno jest informacji o tym w internecie ;).

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html

 

A o jakich jeszcze niedomaganiach mówią logi? Jak zawór N75 i cała reszta? Dodam, że auto nigdy nie wpadło w tryb awaryjny, ale jest stosunkowo słabe jak na 110KM. Podobno kiedyś była wymieniana turbina więc może coś w tej kwestii? Ogólnie auto kiedyś dłużej kręciło przy odpalaniu na gorącym silniku, ustawiłem dawki rozruchowe w VAG na max, było minimalnie lepiej ale "bez szału". Następnie dawkę ogólnie zwiększyłem poprzez przesunięcie nastawnika w odpowiednią stronę. Po tym zabiegu auto zaczęło odpalać zdecydowanie lepiej, mocy też trochę przybyło. Czy przez logi idzie ocenić stan i wydajność pompy? Lub ewentualnie wtrysków? Bo ja bym stawiał na coś z tych dwóch rzeczy. Co jeszcze może mieć wpływ na to, że podczas gazowania na postoju auto wolniej się wkręca od innych AFN-ów? Bo jak rozumiem przepływka nie odgrywa dużej roli gdy auto stoi na postoju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Posiadam Passata B4 1,9 TDi, 1996r. 110KM

W ostatnim czasie auto co jakiś czas zaczęło ciężko odpalać (długo trzeba pokręcić rozrusznikiem). Nie ma różnicy czy silnik jest rozgrzany czy nie, zdarza się to losowo.

Sprawdziłem układ paliwowy i ku memu zdziwieniu w jednym przewodzie pod maską (przeźroczystym) widać powietrze. Nie mam pojęcia skąd ono się tam bierze. Docisnąłem wszelkie opaski i sprawdziłem wizualnie stan techniczny przewodów paliwowych. Wszystko wygląda nieźle.

Podłączając komputer, natknąłem się na wstępie na błędy:

 

3 DTC's Found:

00527 - Intake Air Temperature Sensor (G42/G72)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

00550 - Injection Start Control

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Najbardziej zastanawia mnie błąd 00550. Czy może to być spowodowane błędnym ustawieniem, bądź w ogóle nie ustawieniem początku kąta wtrysku ?

 

Dodatkowo do tematu dołączę kilka zrzutów ekranu z poszczególnych grup.

http://hostuje.net/file.php?id=fd1a6ca59facf38d7577ca35dcb12ff9

http://hostuje.net/file.php?id=7bdb1a47966ffa07a7cdf9de4e6ad369

http://hostuje.net/file.php?id=371f7887f813ec6db5f93275dba5649a

http://hostuje.net/file.php?id=f7190ff71565925ab2cbdd1f8107cedb

http://hostuje.net/file.php?id=0c0ef59aeec9a76b9d3f0a6d9654e551

 

Prośba o pomoc i podpowiedź w temacie.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej zastanawia mnie błąd 00550. Czy może to być spowodowane błędnym ustawieniem, bądź w ogóle nie ustawieniem początku kąta wtrysku ?

Tak:bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlogowałem grupę 000, w pozycji nr 2 mam wartości w granicach 51-53. Po takich odczytach mniemam iż kąt wtrysku ustawiony jest prawidłowo.

Wiązka przewodów była poprzecierana w kilku miejscach, pa naprawie brak jest błędów o których pisałem wcześniej. Natomiast auto strasznie słabo pali gdy silnik jest rozgrzany, na zimnym jest rewelacyjnie.

Zrobiłem również test zaworu N108, podczas testu nie słychać jakichkolwiek zmian.

 

Proszę o podpowiedzi i sugestie.

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym zmierzyłem opór na czujniku N108, wynosi on 16 OHM. Wszystkie bezpieczniki są całe.

Ciepły silnik zaczął gorzej odpalać po wymianie rozrusznika, czy to może mieć jakikolwiek wpływ ?

 

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności