rot Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2013 Witajcie mam problem z autem taki, że przy rozpędzaniu tak na granicy obrotów jak turbo się powinno załączyć to auto delikatnie podszarpuje. Błędów nie ma, czyściłem czujnik G71 ale nie pomogło. Zrobiłem logi i proszę o ocenę, ewentualnie, które poprawić bo w statycznych auto szybko wytracało temp. Logi dynamiczne: Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110970.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110971.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110972.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110973.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110974.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110975.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110976.html Logi statyczne: Meas. Blocks Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110977.html Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110978.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110979.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110980.html Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110981.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110982.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110983.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110984.html Basic Settings Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110985.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110986.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110987.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rot21_110988.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) Tak na szybkiego to: -dziura w dolocie, -termostat do wymiany, -kąt synchronizacji do poprawy,(kiedy był wymieniany pasek i napinacz?) Edytowane 14 Stycznia 2013 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2013 Dzięki za odpowiedź, dziś właśnie znalazłem zaraz za EGR że na łączeniu rur mi się deczko rozszczelniło, przy dodawaniu gazu również było szum powietrza słychać, po pracy poprawię i zobaczę czy coś się zmieni. Na wymianę termostatu zaraz się umawiam No rozrząd jakieś 60 tyś temu był robiony jeszcze w ASO jak auto nie było u mnie. Może się uda przy wymianie termostatu to ustawić bo ja to nie mam pojęcia jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2013 No rozrząd jakieś 60 tyś temu był robiony jeszcze w ASO jak auto nie było u mnie. Może się uda przy wymianie termostatu to ustawić bo ja to nie mam pojęcia jak Napinacz lub pasek się kończy, rozrząd natychmiast do wymiany. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #5 Napisano 14 Stycznia 2013 Panowie coś takiego znalazłem u siebie zaraz za EGR, takie kolanko wychodzi i nie przylega dokładnie i wydaje mi się że stąd może być ten szum przy dodawaniu gazu, próbowałem poprawić ale mimo zdjęcia tej zawleczki i wsunięcia dalej tak samo się układa. Czy to może być przyczyna moich problemów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2013 Wymienilem dzis te kolanko na nowe ori ale nie przylega tez idealnie i niestety dalej syk i szarpanie przy dodawaniu gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2013 Cześć! Wymienilem dzis te kolanko na nowe ori A wymieniłeś też O-ring uszczelniający na nowy na tym kolanku? Jeśli nie to trzeba wymienić ale mimo wszystko wg mnie to kolanko nie może się tak krzywo układać w zaworze EGR. Przyczyna może leżeć w złym ułożeniu (mocowaniu) dalszej części dolotu - tzn tej plastikowej rury i powoduje ona taki efekt. Dokładnie to obejrzyj bo nie może tak być. Ja jesienią robiłem w swoim aucie kompleksowy przegląd dolotu (czyszczenie dolotu, EGR, kolektora, wymiana O-ringów uszczelniających) bo też zaczynało syczeć i wina leżała po stronie tych gumowych uszczelniaczy ale nie miałem problemu z takim Krzywym ułożeniem się dolotu względem EGR. Przyczyna u Ciebie mus być prozaiczna i musisz ją zanależć i skorygować. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2013 Te kolanko kupiłem nowe w ASO i miało już uszczelkę nową też, teraz po wymianie lepiej przylega ale może ok 1mm odstępu może być i nie wiem czy to już to, dziś jadę do znajomego na podnośnik i będę oglądał wszystkie rury bo może to wcale nie z tej tak syczało mimo że marnie ułożona jak zrobię oględziny to może coś wyjdzie jak nie to chyba cały dolot rozbiorę i od nowa czyszcząc i wymieniając uszczelki tak jak Ty zrobiłeś, no a jak to jeszcze nie pomoże to chyba wtedy już sobie w kolano strzelę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rek1n82 Zgłoś #9 Napisano 17 Stycznia 2013 w prawdzie dopiero sie ucze ale jak dla mnie to napewno termostat, no chyba ze samochod za krotko chodzil zeby sie zagrzac no i przeplywka mi sie nie podoba A jesli mozna wiedziec to po czym wnioskujecie je jest dziura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #10 Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) termostat wymieniłem i już wydaje mi się że dobrze działa bo temperaturę ładnie trzyma ale kompa nie podpinałem za to problem z utratami mocy już znalazłem, mam pęknięty przewód między intercoolerem a turbiną z prawej strony (stojąc przodem do auta) na dole zaraz przy łączniku z turbo. A jeszcze panowie jeśli mogę prosić wyjaśnijcie mi, na którym logu i wartościach wychodzi ta sprawa z rozrządem? szczerze będę musiał trochę na takim pośmigać bo na wymianę póki co finansowo nie jestem przygotowany Edytowane 17 Stycznia 2013 przez rot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #11 Napisano 17 Stycznia 2013 A jeszcze panowie jeśli mogę prosić wyjaśnijcie mi, na którym logu i wartościach wychodzi ta sprawa z rozrządem? Grupa 004, kolumna 4 (Synchro. angle) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #12 Napisano 17 Stycznia 2013 dzięki tam faktycznie w dynamicznych przy wysokich obrotach czasem poza zakres wychodzi. Ustaliłem numer części tego węża ciśnieniowego 3B0 145 828 G ale cena w ASO kolosalna 450zł za kawałek rurki?!!! Trochę sporo jak na gumę czy ktoś z Was może stosował jakiś zamiennik takiego węża w przystępnej cenie? albo może coś polecić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #13 Napisano 17 Stycznia 2013 raczej zamienników nie ma. ja kupowałem w wakacje ale od strony turbiny , szukałem ale tylko oryginał. W inter carsie mieli najtaniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #14 Napisano 17 Stycznia 2013 Ustaliłem numer części tego węża ciśnieniowego 3B0 145 828 G ale cena w ASO kolosalna 450zł za kawałek rurki?!!! Trochę sporo jak na gumę czy ktoś z Was może stosował jakiś zamiennik takiego węża w przystępnej cenie? albo może coś polecić? Jest i zamiennik http://allegro.pl/vw-passat-b5-rura-waz-turbiny-3b0-145-828-g-nowy-i2889648326.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2013 Ustaw sobie kąt synchronizacji rozrządu na "0" i wtedy zobacz jak te wartości będą się zmieniały w logu statycznym, oraz dynamicznym. Rozrząd wcale nie musi być do wymiany, podjedź do tych co to robili i niech napinacz sprawdzą. Skąd wiesz, że termostat ładnie trzyma skoro kompa nie podpinałeś ? Noe sugeruj się tym co na blacie Tobie pokazuje; mnie na blacie do 90C też dochodził z trudem, ale rzeczywista temp. wynosiła 79C. W logach masz maks. temp 81C, a to za mało chyba, że na niedogrzanym silniku robiłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rot Zgłoś #16 Napisano 17 Stycznia 2013 no właśnie widziałem ten zamiennik ale szczerze to nie wiem sam, są też i droższe zamienniki a i oryginały na allegro widzę że są po 330zł także nawet trochę tego jest ale co z tego warto wybrać żeby kasy niepotrzebnie nie utopić a żeby też za miesiąc nie jechać na wymianę znowu wieczny dylemat co do termostatu tak tylko mi się wydaje, logi robione były na starym, z którym miałem takie problemy że nie dogrzewał mi maszynowni i nawet na blacie 90 nie pokazywał a jak już to na postoju moment spadała wskazówka, teraz jest dużo lepiej w miarę szybko łapie na blacie 90 i trzyma i nie wiem czy to możliwe ale wydaje mi się że ogrzewanie jakieś cieplejsze leci no ale na pewno podepnę kompa żeby sprawdzić bo interfejs mam to chwila moment. Natomiast rozrząd wcześniej był robiony w ASO to chyba za free nie sprawdzą napinacza ale będą miał to na uwadze oby tylko do wypłaty, dzięki Wam za uwagi i wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2013 Jest i zamiennik http://allegro.pl/vw-passat-b5-rura-waz-turbiny-3b0-145-828-g-nowy-i2889648326.html to nawet nie mozna nazwać zamiennikiem. miałem nieszczęście zakupić takowy lecz wytrzymał ok. pół godziny jazdy. guma jak w wężu ogrodowym , praktycznie w ogóle nie wzmocniony. ostatecznie kupiłem oryginał i mam spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rek1n82 Zgłoś #18 Napisano 17 Stycznia 2013 Grupa 004, kolumna 4 (Synchro. angle) nie to zebym drazyl ale cos mi sie obilo o oczy ze +/-6 dlatego sie troche zdziwilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #19 Napisano 17 Stycznia 2013 to nawet nie mozna nazwać zamiennikiem. miałem nieszczęście zakupić takowy lecz wytrzymał ok. pół godziny jazdy.guma jak w wężu ogrodowym , praktycznie w ogóle nie wzmocniony. ostatecznie kupiłem oryginał i mam spokój HE i jeszcze piszę "Producent / jakość: wysokiej klasy zamiennik, nie odbiegający jakością wykonania, parametrami oraz wyglądem od oryginału" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach