dedi Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Witam, jestem tu nowy jednak szukałem informacji na temat problemu który doskwiera mojemu autku i zrobiłem logi dynamiczne żeby w ciemno nie wymieniać części. Prosiłbym o analize i odpowiedź bądź podpowiedź co może mu doskierwać. Problem polega na tym, iż samochód nie ma takiej mocy jak powinien mieć jest mułowaty, nieczuć żeby jakoś szczególnie ciągnął no i dość duże spalanie miasto w granicach 9-10l. Myślałem o przepływomierzu bądź zaworku N75, jednak ten cyka więc powinien działać, jednak to czy jest dobry w 100% nie wiem. Podobno po logach dojdzie więc licze na pomoc I nie wiem czy to ma jakiś wpływ jednak przy minusowych temperaturach zanim odpali musi kilka razy przekręcić, a jak już złapie to aż budą zatrzęsie. Logi robione vagiem 311. Up'am pliczki *.csv bez wykresów takie jakie zrobił program. http://speedy.sh/t5BRv/Dynamiczne.rar Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony. Z góry dziekuję za chęci i pomoc Edytowane 7 Stycznia 2013 przez dedi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 8 Stycznia 2013 Nie będzie odzewu zanim nie wkleisz linków do stron vagloga. Nikt nie będzie pobierał plików wymagających jeszcze rozpakowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Linki ze stron vagloga http://vaglog.rtnet.pl/sha33_110568.html http://vaglog.rtnet.pl/sha33_110569.html http://vaglog.rtnet.pl/sha33_110570.html http://vaglog.rtnet.pl/sha33_110571.html http://vaglog.rtnet.pl/sha33_110572.html Raz jeszcze z góry dziekuję za chęci i pomoc. Edytowane 8 Stycznia 2013 przez dedi literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #4 Napisano 9 Stycznia 2013 Ponawiam Swoją prosbę .czy ktoryś z kolegów zerknie na te logi?Moze zbyt wiele wniosków z tego nie wyjdzie no ale może chociaż w jakimś kierunku sie nastawić. Nadmienię tylko że auto żadnych błedow nie wyrzuca,termostat już wymieniony (nie moglem go dogrzac przy robieniu logów stąd cały czas tylko 63 stopnie )Wszystko sprawdzone N75 ok, EGR umyty a auto jaki muł był taki jest. Dlatego zwracam sie do kolegów o jakąś podpowiedz ,sugestie. Nadmienę jeszcze że bylem raz u goscia ,ktory powiedział że zapłon troszke opózniony ale mieści sie w dolnej granicy czy to może mieć wplyw na moc??oczekuje jakieś podpowiedzi lub naprowadzenia czego i gdzie szukac . Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #5 Napisano 9 Stycznia 2013 Logi zrobiłeś chaotycznie. Jeśli masz kogoś z takim samym silnikiem to podmień przepływomierz na inny. Jeśli nie masz innego to zrób jeszcze raz porządnie logi na sprawnym (zakładam) termostacie. Statyczne logi MB: 000, 001, 007, 013 Statyczne BS: 000, 004, 003 Dynamiczne zrób po 2, a nie po 3 i w takich grupach: 003 z 004, 008 z 010 i ostatni 010 z 011. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #6 Napisano 14 Stycznia 2013 Witam ponownie, dopiero dziś udało mi się zrobić ponownie logi statyczne i dynamiczne wg tego co pisał kolega banshee Nie są może one idealne ponieważ warunki pogodowe na to nie pozwalają. Nadmieniam, iż termostat wymieniony oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego a jak widać na załączonych logach auto nie mogło złapać temperatury (nie mogłem go dogrzać). Dlatego zwracam się do kolegów ponownie z prośba o analizę logów. Liczę na szybka odpowiedz z waszej strony. Z góry dziękuje za chęci i pomoc i proszę o wyrozumiałość co do tych logów. Logi statyczne: Log (0 - 000,000) Log (1 - 003) Log (2 - 001) Log (3 - 004) Log (4 - 013) Log (5 - 004) Log (6 - 007) Log (7 - 013) Log (8 - 000,000) Log (9 - 001) Log (10 - 003) Logi Dynamiczne: Log (0 - 008,010) Log (1 - 010,011,010,011) Log (2 - 003,004) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #7 Napisano 14 Stycznia 2013 1.Kąt wtrysku do poprawy - jest za późny. Możliwy utrudniony rozruch na zimnym silniku... 2.Za niska temperatura silnika. Reszta jest w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #8 Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) czy kąt wtrysku ma coś do mocy czy spalania ? A co do temperatury ,to nadmieniłem ,że ze względu na pogode cieżko jest go dogrzać Edytowane 14 Stycznia 2013 przez dedi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #9 Napisano 5 Lutego 2013 Witam ponownie bardzo proszę o ponowne zerknięcie na logi które są wykonane po niewielkich korektach min. ustawiony kąt wtrysku, zmieniona dawka paliwa i zmieniony i ustawiony kompletny rozrząd. Różnicy wielkiej nie widać, może troche lepiej jeżeli chodzi o dynamikę. Jeżeli chodzi o spalanie to nadal jest duże w związku z powyższym prośba do kolegów żebyście zerkneli na te logi i wyrazili swoje zdanie co jeszcze może być nie tak. Z tego co zdążyłem zauważyć gdy mchanik robił korekte na vag'u dawki paliwa dawka wynosiła 4.2 ale nie wiem o co tu chodzi i czy to jest dobrze z tego co mi powiedział kąt wtrysku ustawiony jest na 0,55. Co do usatwień kąta wtrysku uzyskałem tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/21566-Brak-mocy-1-9-TDI-AHU-pytanie . Nie znam się na tym stąd moje pytanie czy dawka paliwa jest prawidłowo ustawiona ? ponieważ rzekomy mechanik na nastawniku pompy coś tam przestawiał i powiedział że teraz powinien mniej palić a mimo to komputer w samochodzie pokazuje dość wysokie spalanie tzn. 10l po mieście +/-. I jeszcze jedno pytanie jakie mi sie nasuwa to to że nie mogę dogrzac samochodu po mimo dodatniej temp. na dworze tj. +4C na blacie pokazuje 90C a na komputerze 76,5C. Nadmienię tylko że jest nowy czujnik temp. płynu chłodzącego i nowy termostat. Jeszcze raz proszę o analizę logów które zamieszczam poniżej z góry kolegom dziękuję i prosze o podpowiedzi, sugestie ... Logi Dynamiczne: Log (0 - 003,004) Log (1 - 010,011) Log (2 - 008,010) Logi Statyczne: Log (0 - 013) Log (1 - 004,004) Log (2 - 007) Log (3 - 003,003) Log (4 - 000,000) Log (5 - 001) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #10 Napisano 5 Lutego 2013 Kąt wtrysku poprawny, temperatura niestety nie. Dawkę paliwa w AHU można ustawić na ok.3,0 - to co ustawił mechanik jest ok, ale palić mniej będzie na 3,0. Nie wierzę że pali ci 10litrów - ahu łyka maks.6,5 po mieście w serii, a taka jest u ciebie. Turbina pompuje poprawnie, przepływka jest ok - dawki nie obcina więc moc powinna być jak na 90PS przystało. Może jakieś koło hamuje, sprawdzałeś jak kręcą się koła na uniesionym samochodzie? Jedyne co możesz jeszcze zrobić to log 001 na włączonym zapłonie (silnik nie musi być ciepły). Wklej go na forum. Co do temperatury stawiam nadal na termostat - pewnie jakiś zamiennik wsadziłeś lub nie jest szczelny w swoim gnieździe. Jak rozgrzejesz auto, na wskaźniku wskazówka wskaże 90st.C a na vagu będzie te 7X stopni podnieś maskę i ręką sprawdź czy wąż wychodzący za termostatem jest ciepły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #11 Napisano 5 Lutego 2013 Bardzo dziękuję koledze za podpowiedź ale niestety dziś juz nie dam rady zrobić tego logu 001 a w najbliższym czasie udam się do tego mechanika aby ustawił mi na pompie dawke paliwa na 3.0-3.2. Co do termostatu no to niestety sam go nnie zakładałem, zakładał go mechanik więc myślę że powinno być dobrze, a wąż sprawdze dopiero jutro bo w tej chwili silnik juz jest zimny. Napewno po tych wszystkich zmianach jak juz je dokonam odezwę się i powiem czy jest poprawa. Tymczasem bardzo dziekuję za pomoc . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #12 Napisano 7 Lutego 2013 Witam po raz kolejny zgodnie z tym co wcześniej pisałem podzielę się nowymi infrmacjami. Otóż wąż za termostatem jest zimny, myślę że to jest ok. Jeżeli chodzi o ustawienie dawki to jeszcze nie byłem u mechanika ale jestem w kropce ponieważ nie wiem jaka dawka była by lepsza dla mojego AHU. Czy 4,2 pozostawic, czy zmienić na proponowane 3. Proszę o podanie jaka byłaby różnica i w czym. Zgodnie z tym co pisał kolega "banshee" podaję log z grupy 001. Log (0 - 001,001,001) Wiem że juz raz pytałem o to ale ponawiam prośbę aby któryś z kolegów napisał mi która z tych wymienionych wyżej dawek byłaby bardziej ekonomiczna i lepsza pod względem odpalania i przyspieszenia itd. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #13 Napisano 7 Lutego 2013 Czym większa wartość widoczna w kanale 001 (dawka) tym słabsze auto - mniej paliwa dostaje silnik, ale efektem jest i tak większe spalanie, gdyż dłużej auto rozpędzić do danej prędkości. Czym mniejsza wartość tym auto zrywniejsze, mniej spali ON, bo szybciej się rozpędzi. Jeśli ustawisz dawkę na 7mg to spalanie będziesz miał znacznie wyższe. Dla laika nie ma to sensu, ale bez zgłębienia tematu nie zrozumiesz tego. To tak na prosty chłopski rozum... Teoretyczny zakres jest od 2-8mg. Poniżej 2 mogą pojawiać się drgawki silnika i nierówna praca. Ustaw na 3mg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedi Zgłoś #14 Napisano 7 Lutego 2013 Dzięki za konkretną odpowiedz . Po ponownym przestawieniu(choc nie wiem kiedy to bedzie ),napewno sie odezwe i powiem czy jest jakaś rożnica. Jeszcze raz serdeczne dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach