Skocz do zawartości
Supernorby

VW Passat B6 1.9 TDI czy BMW 320D (E90) ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zaraz po Nowym Roku kupuję albo Passat B6 albo BMW E90?

Jestem już nawet umówiony w serwisie na 02.01.2013 na sprawdzanie Passata 1.9 TDI 105 KM, ale BMW nie daje mi zupełnie spokoju.

 

Wiem, że takie tematy są trochę denerwujące (szczególnie dla adminów :) ) , ale napiszcie co byście wybrali i dlaczego?

Co do kosztów utrzymania B6 z silnikiem 1.9 TDI mam jakieś wyobrażenie, nie wiem nic natomiast jak to wygląda z BMW. Oba auta z rocznika 2005/2006 w cenie około 34000-36000 zł

 

C25165293_4.jpg

 

 

 

C27230939_6.jpg

Edytowane przez Supernorby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek tańszy w utrzymaniu (ceny części, koszty mechanika) ale beem to auto jednak o klasę wyższe jakościowo. Lepszy zawias/lepsze prowadzenie, lepsze wykończenie wnętrza/plastiki. Bmw jest ciaśniejsza w środku, zwłaszcza z tyłu.

IMO 105 KM w pasku pozwoli tylko na odpychanie się od asfaltu. Beem ma min 150 a podejrzewam, że chodzi Ci o 163 KM. To już jako tako jeździ.

No i podstawowa przewaga: RWD :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO 105 KM w pasku pozwoli tylko na odpychanie się od asfaltu. Beem ma min 150 a podejrzewam, że chodzi Ci o 163 KM. To już jako tako jeździ.

No i podstawowa przewaga: RWD :)

 

105 KM to rzeczywiście mało. Myślę oczywiście o chipie i podniesieniu mocy do około 135-140 KM.

Te 163KM w BMW bardzo mnie jednak kuszą :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile masz wzrostu. Ja mam 200cm i dla mnie najważniejsza była ilość miejsca w środku tak aby dziecko w foteliku i żona się z tyłu zmieścili. Do bejcy napewno nikt za mną by nie wsiadł.

Jak ktoś by mi dał takiej furki to chętnie bym pojeździł :)

ps. ta trójka też nie jest idealna jeśli chodzi o usterkowość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem ile masz wzrostu. Ja mam 200cm i dla mnie najważniejsza była ilość miejsca w środku tak aby dziecko w foteliku i żona się z tyłu zmieścili. Do bejcy napewno nikt za mną by nie wsiadł.

Jak ktoś by mi dał takiej furki to chętnie bym pojeździł :)

ps. ta trójka też nie jest idealna jeśli chodzi o usterkowość

 

Zbyszek ma rację z tą usterkowością. Jest to drogi samochód w utrzymaniu a jeśli już coś się zepsuje to koszty naprawy są znacznie odczuwalne dla budżetu domowego. Usterki są porównywalne w obu samochodach z tym że części do BMW są droższe. Miejsca w środku też ma nie wiele. Jeśli tak bardzo Ci zależy na BMW to oczytaj co opisują właściciele tych samochodów na ich forum. Na koniec dodam, że stylistyka deski rozdzielczej jest skromna. Zresztą to kwestia gustu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda deska jest kijowa w porównaniu do paska. W pasku deska jest fajniejsza. Aluminum+RNS510 jest kozacka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeśli jutro na badaniu w ASO Passat wypadnie dobrze to go pewnie kupię i oczywiście nie omieszkam się pochwalić. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zaś teraz zastanawiam czy nie brać BWM ale w kombiku :)

Jechał ostatni taką e90 i powiem, że moim zdaniem jakość materiałów oraz ich spasowania o wiele lepsza niż w pasacie.

Auto oczywiście było z navi dlatego też deska ładniej wyglądała bo w przypadku braku navi jest w niej bardzo surowo.

 

Silnik w bmw miał moc 143 KM - moim zdaniem dupy nie urywa ale daje radę sobie, bo powiedzmy szczerze pasek z silnikiem 105KM hmm bez chipa moim zdaniem nie jedzie.

 

Nie to abym był przeciwny paskowi bo sam takiego posiadam :) ale ponowny wybór padłby na BMW :)

Edytowane przez wozny83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
105 KM to rzeczywiście mało. Myślę oczywiście o chipie i podniesieniu mocy do około 135-140 KM.

Te 163KM w BMW bardzo mnie jednak kuszą :-)

Wersje 163 konną spokojnie można podkręcić do 190-200kM :)

Co do wyboru, też miałem ten sam problem, tylko że wybrałem e90, koszty części są może i trochę droższe, awaryjność pewnie podobna ropniaków, miejsca z tyłu mniej, za to lepiej się trzyma drogi, lepsze osiągi, jest z wyglądu i nie tylko autem bardziej sportowym niż luksusowym jeżeli można tak to ująć. Zawieszenie jest bardziej twarde, wytrzymalsze. Zależy na czym komu najbardziej zależy.pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności