Skocz do zawartości
nowy72

Nie wiem co się dzieje z olejem?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne forum i życzę Wesołych Świąt!

Pojawił mi się problem z olejem, a mianowicie w ciągu tygodnia zaświeciła mi się dwa razy kontrolka z informacją braku oleju i musiałem dolać jakieś 0,5 litra na 200km...Auto ostatnio było użytkowane tylko sporadycznie po mieście i nie miało nawet możliwości złapania odpowiedniej temperatury, czyli 90stopni. Wczoraj znowu kontrolka o braku oleju, dolałem i chciałem go przegonić, wtedy zaświeciła się kontrolka świec żarowych i straciło moc. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auto znowu zaczęło normalnie chodzić..Passat nie kopci, oleju nie ma w płynie chłodzącym, kałuży pod nim również nie ma, nie wiem co się dzieje z olejem, nie możliwe żeby nagle zaczął brać tyle oleju...Pytanie czy miał ktoś podobny problem i ewentualnie jak go rozwiązać...poza tym gdzie zginął olej?

 

Pozdrawiam!

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowica do sprawdzenia. Masz ten sam model auta co ja. A w nim głowice padają. Ja już swoją zmieniałem :) Miałem w niej 2 dziury.

 

Zobacz jeszcze czy z turbiny nie chlapie. Jak masz osłony pod silnikiem to plamy nie będzie bo wszystko będzie pływać na osłonie. Otwórz maskę i zobacz plastiki na dole

Edytowane przez Corvis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje kolego za odpowiedz, tak osłony mam pod silnikiem..sprawdzę. Faktycznie nad turbiną sie też zastanawiałem. Jeśli to głowica to strach się bać jakie będą koszty tego. A powiedz mi jeśli możesz miałeś coś takiego na zimnym silniku przeważnie, jak jest w miarę ciepło że auto mi przerwie nie raz tak przy 1900obrotach, czy to już nie były objawy turbiny lub głowicy?

 

---------- Dodano o 11:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:39 ----------

 

jeszcze jedno, obejrzałem Twoje zdjęcia auta i jestem pod wrażeniem jego modyfikacji, szacun... :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy ubywa ci płyn chłodniczy.

 

Ale straciło moc tzn, że jak wciskałeś gaz to nie szło ? Może tryb awaryjny ci zaskoczył. Masz gdzie się podpiąć pod VAGa, żeby zobaczyć co w kompie się dzieje ?

 

Co do modyfikacji, to są tutaj lepsi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn ubywa sporadycznie, można powiedzieć że w wcale, dolewam przed zimą z 50-100ml.

tak, jak wcisnąłem gaz to nie szło, obroty tylko do 3tyś...podpiąłem pod kompa wyskoczyły dwa błędy:

 

17672- Wtryskiwacz 2- przekroczona wartość regulacji, stała wartość na wyjściu lub zwarcie do plusa- Błąd sporadyczny.

 

16618- Turbodoładowanie- przekroczona wartość graniczna, stała wartość na wyjściu lub zwarcie do plusa- Błąd sporadyczny.

 

Oczywiście nic mi to nie mówi, jedynie że muszę szykować się do wymiany 2 pompowtrysku, tak myślę. Co do turbodoładowania, hmm...nie wiem, oddać do czyszczenia czy regeneracji?

Wycieków dzisiaj nie sprawdzałem na osłonie :), sprawdzę po świętach. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie to Ci ucieka przez turbo do intercoolera...powinieneś mieć olej na spodzie na osłonie wyciekający z rury od ic...stąd właśnie ten tryb awaryjny silnika, czyli turbo do roboty ;P

 

 

btw. pęknięta głowica? raczej powinno przez to przybywać oleju a nie ubywać ;]

Edytowane przez CargoHS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście nic mi to nie mówi, jedynie że muszę szykować się do wymiany 2 pompowtrysku

Jest na to sposób, przeczytaj TEN temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o akcji dobrej woli serwisów vw odnośnie pompowtrysków simensa, lecz w moim przypadku jest to skomplikowane i chyba nie wykonalne...mianowicie, pierwszy pompowtrysk padł mi na trasie, żebym nie skłamał w 2010r, zapłaciłem gotówką w serwisie...auto kupiłem w 2009r. z kręconym licznikiem...oczywiście przy pierwszej wizycie w serwisie nikt mnie nie poinformował że stan licznika się nie zgadza z danymi w komputerze serwisu...a chciałem utrzymać gwarancję na perforację blachy itp...kiedy się dowiedziałem że serwisy vw robią tą akcje zgłosiłem się, lecz Pan w serwisie powiedział że nie zgadza się stan licznika z ich danymi, więc napisałem do kulczyktradex o przywrócenie mi faktycznego stanu licznika i możliwości korzystania z dalszych akcji i gwarancji...oczywiście odmówili że oni nie mogą takich rzeczy robić...także, jeśli ktoś ma jaki pomysł na możliwość wymiany pompowtrysków w ramach akcji dobrej woli lub inne tańsze pomysły, chętnie posłucham..

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale że niby napisałeś do kulczyka żeby Ci licznik przekręcili do przodu? :bezzebow a niby z jakiej racji mieliby Ci przywrócić licznik, przecież ni oni cofali? Jedź do jakiegoś majstra co się na allegro ogłasza że cofa licznik i niech Ci przekręci do przodu (tyle, że musisz się liczyć, że wartość auta przy odsprzedaży spadnie :P ), jeżeli wartość nowego licznika będzie większa niż wartość ostatniego wpisu w historii w aso, to masz kłopot z głowy i powinni przyjąć auto na akcję serwisową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli wartość nowego licznika będzie większa niż wartość ostatniego wpisu w historii w aso, to masz kłopot z głowy i powinni przyjąć auto na akcję serwisową.

tak, tylko że ja już serwisowałem u nich auto, wymiana rozrządu, pompowtrysku, wymiana oleju w dsg...i oni mają spisany stan licznika jaki był na "blacie"...czyli nic z tego. Powiedzmy auto miało stan licznika 200tyś w 2009r, jak ja zacząłem serwisować u nich auto w 2010r miało 130tyś, także teraz jakbym licznik ustawił na ponad 200tyś to pewnie i tak by nie przeszło.

mam nadzieję że piszę ze zrozumieniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba przekręcić i pojechać do innego ASO na wymianę pompek. Nie wiem ile razy w aso byłeś, ale jak raz, czy dwa to możesz zawsze powiedzieć po przekręceniu, że w innym aso omyłkowo musieli wpisać 1 zamiast 2 na początku. Jak będziesz miał wartość na liczniku większą niż jakikolwiek wpis w historii to nie zrobią problemu. Ludzie robią 100 000 km w rok ;) Zresztą w ASO zazwyczaj patrzą na ostatni wpis.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności