wodzu997 Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2012 Witam ostatnio padł mi alternator, zaprowadziłem do znajomego mechanika i zmienił mi na używany Miałem Valeo 120A, wszystko było ok, ale kontrolka ładowania gasła dopiero po dodaniu gazu do około 2000 obr/min. Jeździłem jakiś czas ale irytuje mnie to. Postanowiliśmy wymienić ponownie alternator tym razem założyliśmy Bosch 120A i objawy sa takie same, trzeba dodać gazu aby kontrolka zgasła a alternator zaczął ładować. Później na wolnych obrotach już ładuje. tylko się to dzieje zaraz po odpaleniu a później jest ok. Słyszałem o przewodzie od wzbudzenia, ale ponoć jak jest urwany to wogóle kontolka ładowania się nie świeci. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2012 Najczęściej taki objaw towarzyszy delikatnym przebiciem stojanu,ale w twoim wypadku to mało prawdopodobne,że dwa alternatory mają tą samą usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2012 Sprawdz czy koło pasowe alternatora jest takiej samej średnicy. Jak bedzie większe, to musi mieć wyższe obroty do wzbudzenia. Stąd ta przygazówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Nobody Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2012 A jaki masz akumulator ? Nowy stary ? Ja mam stary akumulator i tak się dziej jak słabo kręci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomader Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2012 mam to samo od roku w warunkach zimowych w 2.8, czyżby to jakiś problem w tym modelu? mam stary akumulator - to pewne, ale boję się kupić nowy, żeby go nie zniszczyć jeżeli wina leży po stronie alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 23 Grudnia 2012 Alternator lub sam regulator napięcia alternatora - do wymiany :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paolus Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam, Czy ktoś poradził sobie z problemem? I czy jest w stanie powiedzieć jak go rozwiązał? Mam dokładnie ten sam problem. Po włączeniu silnika pali się kontrolka ładowania po dodaniu gazu jest dzwięk ostrzegawczy i na komputerze wyświetla "GENERATOR WERKSTATT!". U mechanika wymieniłem razem z rozrządem paski od Alternatora (podobno są dwa??). Ale niestety to nic nie dało. Pytanie co to jest? Czy jest groźne i trzeba się za to zabierać na wczoraj? Z góry dzięki za informacje! Pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gangsta Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2013 Poczytaj ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/21567-ALternator-padl/page3?highlight=generator Chociaż po tym co napisałeś to wnioskuję że padł regulator. Miałem to samo po zakupie auta, wymieniłem regulator (koszt kolo 70zł, zależy też od sklepu) i do dziś wszystko działa jak należy. Groźne czy nie, jeśli Ci faktycznie nie ładuje akumulatora to w pewnym momencie akumulator się rozładuje i nie odpalisz auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_czechy Zgłoś #9 Napisano 2 Sierpnia 2013 Nie wiem czy sobie już z tym problemem poradziliście, ale ja miałem taką przypadłość w skodzie. I tam faktycznie był urwany przewód od wzbudzenia i ładowanie się załączało po prze gazowaniu do 2 tys obrotów. Podłączenie tego przewodu naprawiło problem. Znaleziono czysto przypadkowo podczas przeglądania spodu auta. A elektrycy 2 razy mi wymieniali regulator napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach