Skocz do zawartości
Koćko

Wybór pasa ruchu po skręcie.

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pytanie jest takie, który pas po skręcie w prawo ma zająć pojazd A a który pas pojazd B. Chodzi mi o konkretny przepis z kodeksu drogowego który to precyzuje. Temat znalazłem na paru forach ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najrozsądniejsze jest dla mnie pojazd 1 zajmuje prawy pas skrajny a pojazd drugi ma do wyboru pas 2 lub 3. Wszędzie są tylko opinie typu "moim zdaniem" "powinien" "zasada jest taka " "mnie uczyli" Poproszę o konkrety :)

 

przechwytywanie1r.jpg

przechwytywanie2j.jpg

przechwytywanie3s.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie i tak chyba jest w przepisach, trzeba zając pas najbliżej prawej krawędzi. Na pierwszy zdjęciu samochód A zajmuje pas 1 a samochód B pas 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wjazdem żadnemu nie wolno zmienić pasa ruchu , po wjeździe obowiązują zasady jak do jazdy prosto , masz wolne z lewej lub z prawej to zajmujesz pas który ci pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jw.

 

przed wjazdem masz ciągłą , a po wjeździe przerywaną więc pas dowolny o ile jest wolny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed wjazdem żadnemu nie wolno zmienić pasa ruchu , po wjeździe obowiązują zasady jak do jazdy prosto , masz wolne z lewej lub z prawej to zajmujesz pas który ci pasuje.

to jest oczywiste tylko mi nie chodzi o zajmowaniu pasa 200 metrów za skrzyżowaniem tylko wybór pasa podczas manewru skrętu i zaraz po nim, może tak , jadą obydwa pojazdy równolegle podczas skręcania, pojazd A może poszerzyć łuk z rozpędu na środkowy pas a pojazd B może chcieć zawęzić łuk i jechać środkowym pasem - kto ma pierwszeństwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak są 3 pasy i auta z zewnętrznych chcą jednocześnie wjechać na środkowy to pierwszeństwo ma ten z prawej strony....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST
Przed wjazdem żadnemu nie wolno zmienić pasa ruchu , po wjeździe obowiązują zasady jak do jazdy prosto , masz wolne z lewej lub z prawej to zajmujesz pas który ci pasuje.

 

jw.

 

przed wjazdem masz ciągłą , a po wjeździe przerywaną więc pas dowolny o ile jest wolny

 

 

Raczej zawsze pas bliżej prawej krawędzi, a nie dowolny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej zawsze pas bliżej prawej krawędzi, a nie dowolny.

 

słowo "raczej" nic nie znaczy.

 

albo zawsze albo wcale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepisy mówią, że zajmowanie pasa po wjeździe na drogę jednokierunkową z kilkoma pasami (jeżeli znaki poziome i pionowe nie określają sposobu zachowania się kierującego), po wykonaniu skrętu, jest dowolne z zachowaniem szczególnej ostrożności i zasady prawej ręki - jeżeli oba pojazdy A i B chcą wjechać na ten sam pas nr 2, po wykonaniu skrętu, to pierwszeństwo będzie miał pojazd A który znajduje się po prawej stronie pojazdu B. Ale...wykonując skręt w prawo najpierw każdy z pojazdów zajmuje "swój" pas ruchu jaki zajmował przed skrętem, a więc pojazd A trzyma się prawej krawędzi jezdni a pojazd B lewej (podejście zdroworozsądkowe) - zostaje środkowy pas jezdni, na który mogą wjechać oba pojazdy, jednak pierwszeństwo będzie miał pojazd A (oczywiście, jeżeli prawidłowo zasygnalizuje manewr i go wykona).

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepisy nie regulują wiele sytuacji tak jak w tym przypadku.

Nie jest to zwykłe skrzyżowanie tylko taki wlot jak np na autostradzie.

W razie wypadku winnego trudno będzie ustalić.

Zachowanie tych aut powinno wyglądać nastepująco (biorąć pod uwagę wszystkie przepisy naszego kodeksu: Pojazd A wjeżdża na pas nr. 1. Drugi pojazd (B) powinien także wjechać na pas nr. 1 po uprzednim ustąpieniu pierwszeństwa pojazdowi A (reguła prawej strony - ale nie do końca tu sąd w razie stłuczki bedzie szukał kto wierwszy minął linię przerywaną itp itd.) ale autor tego skrzyżowania kierował się ideą że ruch odbędzie sie tak: A-1 B-2 ale brak lini przerywanych wyznaczających dalszy tor jazdy.

Na zwykłym skrzyzowaniu kierujacy przy skręcie moze zajac dowolny pas w ulicu poprzecznej. Skret w prawo jak i w lewo. Ale to w przypadku gdy wyjeżdzamy z drogi o jednym pasie ruchu w drogę poprzeczną o kilku pasach ruchu.

Przepisy ruch a rzeczywistość to dwie rózne rzeczy. Ostanio u mnie w okolicy była stłuczka. Winny w swietle przepisów stał sie poszkodowanym. Policja - Sąd I - Sąd II tak uznali. Szok.

 

Rysunek skrzyzowania jak należy jechać przez skrzyzowania (opcja najbezpieczniejsza i najodpowiedniejsza:

 

Krzyz.jpg

 

krzyz2.jpg

 

A tu rysunek jak powinno sie te skrzyżowanie przejechać ze względu na brak lini przerywanej wyznaczającej dalszy ruch pojazdów wyjeżdzajacych. Ale jabezpieczniej jest jednak w schemacie A-1 B-2.

przechwytywanie1r.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności