Skocz do zawartości
ArturrO

Za wysoka stała temperatura silnika. Hydrozagadka!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu walczę z tematem temperatury w pasku. Problem polega na tym że podczas jazdy temperatura utrzymuje się stale na poziomie 100st. Oczywiście jak stoję w korku to trochę wzrasta włącza się wentylator i spada znowu do 100. Generalnie wygląda to tak

jakby cały układ "przesunął" się z temperaturą o 10st. do góry.

Początek problemu kojarzę z faktem że ubyło mi płynu do takiego poziomu że zapaliła się kontrolka. Nie było to raczej gwałtownie bo wcześniej płyn sobie powoli ubywał i po prostu go nie przypilnowałem.

Gdy brakowało płynu pojawiła się wysoka temperatura. Dolałem tyle co potrzeba ale nie odeszło. Porównałem wskaźniki z termometrem - wszystko się zgadza jak wskazują 90 jest 90. Czujnik temperatury tez ma prawidłową rezystancję. Pomyślałem sobie że może to termostat się za późno otwiera wiec wymieniłem na nowy (Wahler) nie pomogło.

Chłodnica nie wchodzi w grę bo wymieniłem ją w lato ja miałem problemy z temperaturą na klimie. Chłodnica była tak zarąbana (nawbijanie kamieni śmiecia innego dziadostwa) że nie byłem w stanie jej przeczyścić. W środku rurki były drożne ale po prostu nie było przez nią przepływu powietrza. Kolejnym podejrzanym była pompa wody - wymieniłem. Oczywiście bez zmian wiec jeszcze raz wróciłem do termostatu (zdarza się ze nowy jest walnięty) Sprawdzałem jak się zachowują przewody podczas nagrzewania się silnika. Do około 90st. górny waż i ta strona chłodnicy na której są przyłącza stopniowo się ogrzewały dolny waż był chłodny. przy około 93st dony zrobił się trochę cieplejszy i przy ~96st był już na tyle gorący, że ciężko go było trzymać.

Mając do porównania seat-a z takim samym silnikiem który przy 89st już miał oba węże gorące stwierdziłem, ze to musi być termostat wiec passat dostał kolejny. Niestety objawy były takie same. :(

W międzyczasie jeszcze miałem pomysł na uszczelkę pod głowicą ale do tego nie ma innych przesłanek. Olej czysty płyn też samochód nie kopci na biało i pracuje normalnie. Jedyne czego by się można przyczepić to brak hokeja na dole zderzaka ale całe lato tak jeździłem i nie było problemów więc nie sądzę, że akurat teraz gdy jest chłodno ma to jakiekolwiek znaczenie.

Zapomniałem dodać że wymieniłem jeszcze korek zbiorniczka wyrównawczego i miałem już nadzieję że to będzie to bo po wymianie było wszystko ok przez jeden dzień ale niestety następnego dnia 100st. powróciło.

Może macie jakiś pomysł co to może być bo ja już zgłupiałem. Przerobione już chyba wszystkie możliwości z wątku o temperaturze passata (ciężko się już przebić przez te ponad 1k wypowiedzi :) )Passat ma cały nowiutki układ chłodzący no może poza wężami i trzyma złą temperaturę.

I jeszcze jedna uwaga wężyk odpowietrzający drożny. Nawet ma większy niż fabrycznie prześwit bo kiedyś ułamałem króciec i dorobiłem własny.

 

PozdrO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, to ze temperatura przesuneła sie o 10 stopni w góre to moim zdaniem "zasługa" licznika lub instalacji el., w moim aucie też mam taką przypadłość tylko, że na oryginalnych czujnikach mam podniesioną o 10 stopni ale na zwyklym czujniku kupionym najtańszym wskazania mam w normie, mierzylem termometrem i wiatrak wlacza sie w dobrej temperaturze - dlatego dalem sobie z tym spokoj poniewaz jak sie wiatrak dobrze włącza to nie ma co szukac - wiem ze to kole w oko ale sa wieksze problemy.

 

Pozdro ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, to ze temperatura przesuneła sie o 10 stopni w góre to moim zdaniem "zasługa" licznika lub instalacji el.,

 

Sęk w tym że wentylator chłodnicy włącza się tuż zaraz po nagrzaniu się obu węży chłodnicy czyli w jakiś 96-98st. a jeżeli miało by być tak jak mówisz to powinien się zgodnie z "przesunięciem" załączyć dopiero powyżej 100. Poza tym tak jak pisałem czujnik (EPS) licznik i termometr są ze sobą zgodne więc to raczej nie jest "błaą wyświetlacza" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzales temperature termometrem a nie tym co pokazuje wskaznik w liczniku?

1.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale referat a ciekaw jestem czy autor słyszał lub zanim zaczął się pocić nad referatem czytał coś o zimnych lutach w liczniku. Najlepiej było przeczytać porządnie ten temat chociaż go przejrzeć zanim coś tu napiszesz. http://forum.vw-passat.pl/threads/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a sprawdzales temperature termometrem a nie tym co pokazuje wskaznik w liczniku?
Ale referat a ciekaw jestem czy autor słyszał lub zanim zaczął się pocić nad referatem czytał coś o zimnych lutach w liczniku. Najlepiej było przeczytać porządnie ten temat chociaż go przejrzeć zanim coś tu napiszesz. http://forum.vw-passat.pl/threads/34...zanim-zapytasz

przecież napisał:

 

Porównałem wskaźniki z termometrem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak masz caly uklad nowy to moze cos z nagrzewnica albo chlodnica oleju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale referat a ciekaw jestem czy autor słyszał lub zanim zaczął się pocić nad referatem czytał coś o zimnych lutach w liczniku. Najlepiej było przeczytać porządnie ten temat chociaż go przejrzeć zanim coś tu napiszesz. http://forum.vw-passat.pl/threads/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz

 

Cóż za wspaniała porada. Może w pierwszej kolejności przeczytasz ze zrozumienie to co napisałem a dopiero później będziesz się mądrzyć!

 

---------- Dodano o 22:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:18 ----------

 

no to jak masz caly uklad nowy to moze cos z nagrzewnica albo chlodnica oleju??

 

Nagrzewnicę wymieniłem w zeszłym roku bo sobie pękła. Raczej z nią się nic nie dzieje bo na ogrzewanie narzekać nie mogę.

Możesz jakoś rozwinąć temat chłodnicy oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Termostat termostatowi nie równy, mimo że nowy...

2. Jaką chłodnicę kupiłeś? Jeżeli jakiś tańszy zamiennik, to porównaj sobie ze starą chłodnicą ile jest w niej rurek i jaki mają przekrój ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Termostat termostatowi nie równy, mimo że nowy...

Też tak coś czuję że trzeba by założyć kolejny....Niedługo będe częściej zmieniał termostat niż dolewał paliwa :P

 

2. Jaką chłodnicę kupiłeś? Jeżeli jakiś tańszy zamiennik, to porównaj sobie ze starą chłodnicą ile jest w niej rurek i jaki mają przekrój ;)

Raczej nie będzie to sprawa chłodnicy bo wymieniałem ją już wcześniej i całe lato przelatałem z dobrą temperaturą. Ale faktycznie różnica w budowie chłodnic jest spora. Stara miała dużo więcej rurek które w przekroju były "spłaszczone" natomiast nowa ma mniej ale okrągłych i z większym przekrojem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak coś czuję że trzeba by założyć kolejny....

 

Ja trafiłem na dobry za trzecim razem i też już byłem pełen zwątpienia czy moje diagnozy są słuszne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności