Skocz do zawartości
milu88

Ocena logów Passat B5 FL AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum :)

Proszę o ocenę logów statycznych i dynamicznych. Mam nadzieję że wszystko dobrze zrobiłem.

Moje autko to VW Passat B5 FL 1.9 TDI 2002r. AWX 131 KM. Przebieg 138 000 km ( jakby się ktoś dziwił to autentyczny, książka serwisowa, faktury itp. wszysko posiadam) Auto zakupiłem nie dawno a pierwszy właściciel kupił go w Polskim salonie i serwisował go do końca.

Mam wrażenie że auto jest takie jakby zamulone, jak na 130 KM to spodziewałem się więcej:) Wcześniej jeździłem VW Golfem IV 90KM chipowany na 116 KM i zdaję mi się że lepiej chodził niż Passat albo tak samo.

 

Oto logi

Statyczne:

BS:

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104981.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104982.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104983.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104984.html

 

MB:

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105004.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105005.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105006.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105007.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105008.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105009.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105010.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105011.html

 

Dynamiczne:

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105012.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105013.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105014.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105015.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105016.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105017.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105018.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105019.html

 

Proszę o diagnozę

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam wrażenie że auto jest takie jakby zamulone

No nie przykładaj wagi Passata 130 KM do Golfa z mocą 116 KM - tu trochę różnicy może być czuć choć nie koniecznie.

Wg mnie (w oparciu o Twoje logi) to wpływ na takie odczucia może mieć:

1. Niedogrzany silnik - termostat do wymiany (objaw raczej normalny w 10-cio letnim aucie). Jak silnik dostanie swoje 90 st. to "ożyje".

2. Trochę późny wg mnie kąt synchronizacji wałka rozrządu. Im kąt bliższy 0.0 tym autko powinno się lepiej zbierać - bo Twoja turbina ładnie "wstaje".

3. Wg mnie wyczyściłbym zawór recyrkulacji spalin EGR. (jeśli nie cieknie).

I tyle w skrócie.

Wg logów pozostałe parametry OK!

Nara

Aha - byłbym zapomniał. Jak już wymontujesz EGR, to już nie wiele więcej roboty ale wymontuj i wyczyść kolektor ssący. Pamiętaj o nowym komplecie uszczelnień od EGR'a i kolektora.

Edytowane przez RoGaz50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany:P

 

Masz pasek rozrządu do wymiany lub za luźny. Niech się inni wypowiedzą bo nie daję sobie ręki uciąć :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji do poprawki. Ustaw go w granicy -0.6 - 0 a auto ożyje... i zacznie więcej palić.

Rozrząd kiedy był wymieniany, bo po logach można wywnioskować, że coś się już z nim dzieje (napinacz).

Termostat do wymiany. EGR możesz profilaktycznie wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany jakieś 45 tyś. km temu. w serwisie u Bełtowskiego ( tylko się boję że jak tam był robiony to pewno coś zjeb** bo tym się już przekonałem jak go kupiłem, m.in. źle założone klocki hamulcowe z tyłu itd, itp ) ... Będę musiał podjechać do swojego mechanika i mu robotę zlecić ... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do kolegów. Czy możecie mi wskazać na których logach widać te rzeczy co opisaliście??tzn:

-że termostat do wymiany

-pasek za luźny

-EGR do czyszczenie, co się dzieje, jakie objawy

-kąt synchronizacji wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko chciałbym wiedzie jeśli można wiedzie po czym widac że jest coś nie tak z rozrządem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po czym widac że jest coś nie tak z rozrządem?

Ja nie napisałem Ci, że rozrząd masz do wymiany (i dalej to podtrzymuje) - tylko że kąt synchronizacji masz wg mnie trochę późny, a takie ustawienie ma wpływ na mniejszą dynamikę. Sam w swoim Passkiem jeździłem prawie 4 lata na identycznym ustawieniu tzn w logach statycznych blok 004 (ostatnia kolumna) vag wskazywał mi: 0.0 1.1 1.7 .... - i tak w kółko. W logach dynamicznych blok 004 ten kąt trochę bardziej się u Ciebie się rozjeżdża (do 2.2) ale wg mnie to jeszcze żadna tragedia i nie widzę konieczności wymiany rozrządu. To większe "rozjechanie" wynika to z faktu, że mamy mechaniczno - hydrauliczne (starsza konstrukcja) napinacze paska rozrządu i nalatane trochę już kilometrów. Dla spokoju możesz zdjąć plastikową osłonę paska (tą na zatrzaskach) i obejrzeć jego stan wzrokowo.

Tak jak Ci napisałem - ustaw kąt synchro w okolice 0.0 i zrób próbną jazdę i podziel się uwagami. Musisz tylko wiedzieć, że nie każdy silnik reaguje jednakowo na regulacje kąta synchronizacji. Poczytaj na temat lekture na Forum - jest tego sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięki. W sobotę jade do mechanika i będziemy działa. Dam znac co i jak:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem dziś jeszcze raz pod kompa i i jechałem autem to w MB w 7 grupie pokazywało temp 79-81 st. Jak się zatrzymałem i postałem chwile no to trochę temp.spadła ale nie dużo. Więc jak robiłem logi to auto chyba było niedogrzane bo temp. są niskie na zewnątrz i ciężko auto się ma dogrzać do końca, mimo tego że na desce rozdzielczej pokazuje 90 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

79-81 to też za mało.

Sprawny termostat w silniku PD (ten silnik szybciej nagrzewa się od VP) uzyskuje łatwo 90stopni na VAGu po ok.5-7km jazdy przy mrozie (-5st.C).

VP dłużej się nagrzewa, lecz temperaturę uzyska identyczną.

Zegar na desce jest dla amatorów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105418.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105419.html

tu są logi z ENGINE -> MB 7 grupa

i z INSTRUMENTS-> 3 grupa ...

bo jakoś dalej mi się nie chce wierzyc z tym termostatem. jak jechałem to pokazywało mi 79-81 stopni, dystans 20 km i jak się zatrzymałem to robiłem logi ... a czytałem na forum chyba GOLFA że w tych autach nie są termostaty co sie otwierają przy 87 stopniach czy jakoś tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem osobiście AWX.

Termostat trzymał 78st.C, po wymianie temperatura utrzymywana była na poziomie minimum 88st.C.

Jak chcesz potwierdzenia to wrzucę kilka logów z archiwum.

Widać, że czujnik jest dobry. Możesz zrobić mały test - przejedź się autem, sprawdź temp. na vagu - jak będzie maks ile uda ci się nagrzać (czyli tyle ile podałeś) otwórz maskę i złap wąż za termostatem (jakieś 10cm od niego). Jeśli będzie chociaż trochę ciepły to termostat puszcza.

Temperatura otwarcia termostatu to 87st.C, a w miejscu, gdzie znajduje się czujnik przy głowicy jest zawsze o kilka stopni więcej, więc 90st.C jest jak najbardziej realne.

 

Jeszcze taka mała osobista opinia;

Latem miałem w VP założony termostat wahler - utrzymywał 87st.C - później przy okazji zmiany płynu założyłem oryginał.

Trzyma przy obecnych temperaturach okolice 90-92st.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem dziś rano na tego węża (chodzi o tego co idzie od termostatu a termostat jest w takim plastiku co jest przykrecony do bloku silnika tak jakby za alternatorem? ) bo jak tak to jak przejechalem z 15 km to był zimny. jeszcze sprawdze po pracy. nie wiem czy podepne kompa bo mi go wirus zaatakował i muszę robić recovery :-| i narazie muszę korzystać z neta na tel...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ten wąż. Po 15km to byłoby już czuć.

Pamiętaj, chodzi o to aby nie był nawet wyczuwalnie letni. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i tak samo jak rano...nawet letni nie jest. nie lodowaty bo wiadomo jakaś temp. od silnika jest ale nie czuć żeby on był ciepły. więc co? BANSHEE może one tak mają po prostu? bo mówisz że twój też tak miał? bo ostatnio jakieś dwa dni temu sprawdzalem w golfie 4 vp i identyczna temperatura była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 79st.C to za mało.

Możliwe, że na czujniku zebrał się jakiś osad i przez zanieczyszczenie zaniża wartość.

To taka ostatnia moja wskazówka, bo brak mi pomysłów.

Mój awx trzymał minimum 88, a obecny VP trzyma 90-92 na oryginalnym termostacie (czujnik nie był wymieniany).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wg mnie też mało ale sam pisałeś że przed wymianą trzymał 78st. a później wymieniłeś. A jak miałeś wcześniej tego co trzymał 78 st. to na wskaźniku na zegarach ile Ci pokazywało?

A możliwe jest żeby czujnik fałszował wartość? nie jestem mechanikiem ale trochę dziwne to dla mnie ...

Edytowane przez milu88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba 90.

Wskaźnik ma taką mapę, że nawet poniżej 90 wskazuje pion. Można to skorygować, jak chcesz się pobawić z epromem zegarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności