milu88 Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2012 Witam Jestem nowy na forum Proszę o ocenę logów statycznych i dynamicznych. Mam nadzieję że wszystko dobrze zrobiłem. Moje autko to VW Passat B5 FL 1.9 TDI 2002r. AWX 131 KM. Przebieg 138 000 km ( jakby się ktoś dziwił to autentyczny, książka serwisowa, faktury itp. wszysko posiadam) Auto zakupiłem nie dawno a pierwszy właściciel kupił go w Polskim salonie i serwisował go do końca. Mam wrażenie że auto jest takie jakby zamulone, jak na 130 KM to spodziewałem się więcej:) Wcześniej jeździłem VW Golfem IV 90KM chipowany na 116 KM i zdaję mi się że lepiej chodził niż Passat albo tak samo. Oto logi Statyczne: BS: http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104981.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104982.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104983.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_104984.html MB: http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105004.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105005.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105006.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105007.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105008.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105009.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105010.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105011.html Dynamiczne: http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105012.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105013.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105014.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105015.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105016.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105017.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105018.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105019.html Proszę o diagnozę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2012 (edytowane) Witam Mam wrażenie że auto jest takie jakby zamulone No nie przykładaj wagi Passata 130 KM do Golfa z mocą 116 KM - tu trochę różnicy może być czuć choć nie koniecznie. Wg mnie (w oparciu o Twoje logi) to wpływ na takie odczucia może mieć: 1. Niedogrzany silnik - termostat do wymiany (objaw raczej normalny w 10-cio letnim aucie). Jak silnik dostanie swoje 90 st. to "ożyje". 2. Trochę późny wg mnie kąt synchronizacji wałka rozrządu. Im kąt bliższy 0.0 tym autko powinno się lepiej zbierać - bo Twoja turbina ładnie "wstaje". 3. Wg mnie wyczyściłbym zawór recyrkulacji spalin EGR. (jeśli nie cieknie). I tyle w skrócie. Wg logów pozostałe parametry OK! Nara Aha - byłbym zapomniał. Jak już wymontujesz EGR, to już nie wiele więcej roboty ale wymontuj i wyczyść kolektor ssący. Pamiętaj o nowym komplecie uszczelnień od EGR'a i kolektora. Edytowane 18 Listopada 2012 przez RoGaz50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #3 Napisano 18 Listopada 2012 Termostat do wymiany:P Masz pasek rozrządu do wymiany lub za luźny. Niech się inni wypowiedzą bo nie daję sobie ręki uciąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #4 Napisano 18 Listopada 2012 Kąt synchronizacji do poprawki. Ustaw go w granicy -0.6 - 0 a auto ożyje... i zacznie więcej palić. Rozrząd kiedy był wymieniany, bo po logach można wywnioskować, że coś się już z nim dzieje (napinacz). Termostat do wymiany. EGR możesz profilaktycznie wyczyścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #5 Napisano 18 Listopada 2012 Rozrząd był wymieniany jakieś 45 tyś. km temu. w serwisie u Bełtowskiego ( tylko się boję że jak tam był robiony to pewno coś zjeb** bo tym się już przekonałem jak go kupiłem, m.in. źle założone klocki hamulcowe z tyłu itd, itp ) ... Będę musiał podjechać do swojego mechanika i mu robotę zlecić ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #6 Napisano 19 Listopada 2012 Mam prośbę do kolegów. Czy możecie mi wskazać na których logach widać te rzeczy co opisaliście??tzn: -że termostat do wymiany -pasek za luźny -EGR do czyszczenie, co się dzieje, jakie objawy -kąt synchronizacji wałka rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #7 Napisano 19 Listopada 2012 http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #8 Napisano 19 Listopada 2012 tylko chciałbym wiedzie jeśli można wiedzie po czym widac że jest coś nie tak z rozrządem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2012 po czym widac że jest coś nie tak z rozrządem? Ja nie napisałem Ci, że rozrząd masz do wymiany (i dalej to podtrzymuje) - tylko że kąt synchronizacji masz wg mnie trochę późny, a takie ustawienie ma wpływ na mniejszą dynamikę. Sam w swoim Passkiem jeździłem prawie 4 lata na identycznym ustawieniu tzn w logach statycznych blok 004 (ostatnia kolumna) vag wskazywał mi: 0.0 1.1 1.7 .... - i tak w kółko. W logach dynamicznych blok 004 ten kąt trochę bardziej się u Ciebie się rozjeżdża (do 2.2) ale wg mnie to jeszcze żadna tragedia i nie widzę konieczności wymiany rozrządu. To większe "rozjechanie" wynika to z faktu, że mamy mechaniczno - hydrauliczne (starsza konstrukcja) napinacze paska rozrządu i nalatane trochę już kilometrów. Dla spokoju możesz zdjąć plastikową osłonę paska (tą na zatrzaskach) i obejrzeć jego stan wzrokowo. Tak jak Ci napisałem - ustaw kąt synchro w okolice 0.0 i zrób próbną jazdę i podziel się uwagami. Musisz tylko wiedzieć, że nie każdy silnik reaguje jednakowo na regulacje kąta synchronizacji. Poczytaj na temat lekture na Forum - jest tego sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #10 Napisano 20 Listopada 2012 Ok Dzięki. W sobotę jade do mechanika i będziemy działa. Dam znac co i jak:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2012 Podpiąłem dziś jeszcze raz pod kompa i i jechałem autem to w MB w 7 grupie pokazywało temp 79-81 st. Jak się zatrzymałem i postałem chwile no to trochę temp.spadła ale nie dużo. Więc jak robiłem logi to auto chyba było niedogrzane bo temp. są niskie na zewnątrz i ciężko auto się ma dogrzać do końca, mimo tego że na desce rozdzielczej pokazuje 90 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2012 79-81 to też za mało. Sprawny termostat w silniku PD (ten silnik szybciej nagrzewa się od VP) uzyskuje łatwo 90stopni na VAGu po ok.5-7km jazdy przy mrozie (-5st.C). VP dłużej się nagrzewa, lecz temperaturę uzyska identyczną. Zegar na desce jest dla amatorów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2012 http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105418.html http://vaglog.rtnet.pl/k.starzycki_105419.html tu są logi z ENGINE MB 7 grupa i z INSTRUMENTS-> 3 grupa ... bo jakoś dalej mi się nie chce wierzyc z tym termostatem. jak jechałem to pokazywało mi 79-81 stopni, dystans 20 km i jak się zatrzymałem to robiłem logi ... a czytałem na forum chyba GOLFA że w tych autach nie są termostaty co sie otwierają przy 87 stopniach czy jakoś tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #14 Napisano 21 Listopada 2012 Miałem osobiście AWX. Termostat trzymał 78st.C, po wymianie temperatura utrzymywana była na poziomie minimum 88st.C. Jak chcesz potwierdzenia to wrzucę kilka logów z archiwum. Widać, że czujnik jest dobry. Możesz zrobić mały test - przejedź się autem, sprawdź temp. na vagu - jak będzie maks ile uda ci się nagrzać (czyli tyle ile podałeś) otwórz maskę i złap wąż za termostatem (jakieś 10cm od niego). Jeśli będzie chociaż trochę ciepły to termostat puszcza. Temperatura otwarcia termostatu to 87st.C, a w miejscu, gdzie znajduje się czujnik przy głowicy jest zawsze o kilka stopni więcej, więc 90st.C jest jak najbardziej realne. Jeszcze taka mała osobista opinia; Latem miałem w VP założony termostat wahler - utrzymywał 87st.C - później przy okazji zmiany płynu założyłem oryginał. Trzyma przy obecnych temperaturach okolice 90-92st.C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #15 Napisano 22 Listopada 2012 Patrzyłem dziś rano na tego węża (chodzi o tego co idzie od termostatu a termostat jest w takim plastiku co jest przykrecony do bloku silnika tak jakby za alternatorem? ) bo jak tak to jak przejechalem z 15 km to był zimny. jeszcze sprawdze po pracy. nie wiem czy podepne kompa bo mi go wirus zaatakował i muszę robić recovery i narazie muszę korzystać z neta na tel... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #16 Napisano 22 Listopada 2012 Tak, to ten wąż. Po 15km to byłoby już czuć. Pamiętaj, chodzi o to aby nie był nawet wyczuwalnie letni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #17 Napisano 22 Listopada 2012 no i tak samo jak rano...nawet letni nie jest. nie lodowaty bo wiadomo jakaś temp. od silnika jest ale nie czuć żeby on był ciepły. więc co? BANSHEE może one tak mają po prostu? bo mówisz że twój też tak miał? bo ostatnio jakieś dwa dni temu sprawdzalem w golfie 4 vp i identyczna temperatura była Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #18 Napisano 22 Listopada 2012 Wg mnie 79st.C to za mało. Możliwe, że na czujniku zebrał się jakiś osad i przez zanieczyszczenie zaniża wartość. To taka ostatnia moja wskazówka, bo brak mi pomysłów. Mój awx trzymał minimum 88, a obecny VP trzyma 90-92 na oryginalnym termostacie (czujnik nie był wymieniany). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu88 Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2012 (edytowane) No wg mnie też mało ale sam pisałeś że przed wymianą trzymał 78st. a później wymieniłeś. A jak miałeś wcześniej tego co trzymał 78 st. to na wskaźniku na zegarach ile Ci pokazywało? A możliwe jest żeby czujnik fałszował wartość? nie jestem mechanikiem ale trochę dziwne to dla mnie ... Edytowane 22 Listopada 2012 przez milu88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2012 Chyba 90. Wskaźnik ma taką mapę, że nawet poniżej 90 wskazuje pion. Można to skorygować, jak chcesz się pobawić z epromem zegarów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach