Luq@sz Zgłoś #21 Napisano 20 Listopada 2012 opcja jest taka że owszem webasto jest dużo lepsze ale i droższe a taki podgrzewacz można odpalać z klawisza po odpaleniu dodając gazu ładowanie się zwiększa a "grzałka" podnosi temperaturę dzięki czemu auto szybciej odmarza od cała filozofia licząc straty prądu trzeba też liczyć że silnik szybciej się nagrzewa i oszczędzamy przede wszystkim czas i zdrowie bo paliwo schodzi na dalszy plan:)bo jak mamy szybciej ciepłe powietrze mamy szybciej odmrożone auto a silnik nagrzewając się szybciej osiąga właściwe parametry do pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #22 Napisano 21 Listopada 2012 Zainteresował mnie ten podgrzewacz i wykopałem na elektrodzie oraz forum LPG tematy o nim. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1440957.html#7075877 http://lpg-forum.pl/podgrzewanie-reduktora-i-wtryskiwaczy-t3647.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #23 Napisano 21 Listopada 2012 Świece żarowe w tym podgrzewaczu VW mają moc ~120W-140W na sztukę co da łącznie w porywach 420W. Dla porównania, najtańszy podgrzewacz przepływowy np. taki http://www.formaster.com/pl/images/stories/f_images/nasze_marki/ogrzewacz.jpg ma ponad 5KW. Nie obiecywałbym sobie zbyt wiele po tym wynalazku, z drugiej strony koszt jest nieduży więc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #24 Napisano 21 Listopada 2012 ktoś już na forum testował to rozwiązanie i był zadowolony szkoda tylko ze wypadło mi z głowy kto to był ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #25 Napisano 23 Listopada 2012 Nie wiem ale temat zwał się webasto dla ubogich coś w ten deseń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #26 Napisano 23 Listopada 2012 Zdaje się że to ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/93995-Dogrzewanie-silnika-czyli-webasto-dla-ubogich Warto też dodać że tego typu dogrzewacze płynu na świecach VW/Audi stosował na przełomie roku 98-01 później już tylko elektryczne nagrzewnice PTC lub spalinowe dogrzewacze silnika. Mam takie trzy świeczki fabrycznie i mimo że sprawne to nawet nie ma czego porównywać do piecyka 5kW... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marines Zgłoś #27 Napisano 11 Grudnia 2012 Nie wiem ale temat zwał się webasto dla ubogich coś w ten deseń. Webasto dla ubogich, hahahaha Dobre !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #28 Napisano 13 Grudnia 2012 Mieszkam w norwegii i tu stale spotykam sie z podgrzewaczami. 99% to grzalki wmontowane w blok silnika w miejsce broku. Ostatnio robilem taka instalacje sasiadowi. Zamontowalem mu grzaleczke DEFA a gniazdo wtyczki umiejscowilem pod przednim zderzakiem. Zasilanie 220V ma wyprowadzone na zewnatrz domu a w gniazdku jest wpiety elektroniczny wylacznik. Wlacznik jest ustawiony na zalaczenie od poniedzilaku do piatku od 5:00 do 7:45 przed wyjazdem do pracy. Przez ten czas grzaleczka nagrzewa silnik do 40st. Wszystko jest tak umocowane, ze jak odjezdza nie musi wyjmowac wtyczki z gniazdka pod zderzakiem, poprostu cofa spod domu i wtyczka sama sie wypina. Wtyczka jest hermetyczna, tzn ma plastykowa pokryweczke z uszczelka. Do tego ukladu mozna dodac tez mala nagrzewniczke tzw. farelke, ktora jest umocowana w okolicy nog przedniego pasazera. Przy porannym podgrzewaniu silnika, w tym samym czasie ogrzewamy sobie autko w srodku i jednoczesnie rozmraza szyby... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #29 Napisano 13 Grudnia 2012 patent jest super tylko mieszkając w kamienicy, czy bloku nie specjalnie się to sprawdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach