Skocz do zawartości
The_Saint

Dziura w obrotach STAG 100

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem na gazie, przy zwiększaniu obrotów gdy chodzi na wolnym najpierw się zastanawia, po czym dopiero od około 1500-2000 obr/min jedzie jak się należy.

Instalacja II generacji, sterownik STAG 100.

Co zrobiłem:

-nowy parownik Tomasetto

-nowa sonda Bosha

-nowe świece NGK

-nowe przewody zapłonowe Beru

-"nowy" silniczek krokowy (od benzyny)

-"nowa" przepływka

-wgrana aktualizacja softu

Nie znam się na tym specjalnie, do wszystkiego człowiek dochodzi sam ;) I tak jak piszę gdy sonda jest włączona pojawia się ta dziura w obrotach, bez sondy gdy jest ustawiony na "sztywno" chodzi dużo lepiej ale nie idealnie.

Spalanie w normie, poza tym idzie jak przeciąg, te auto jeszcze tak nie jeździło ;) Czyli jest powód do zadowolenia i widać zainwestowane pieniądze gdyby nie ta dziura w obrotach...

Parownik taki mam, może to ma znaczenie

2012-11-05 19.21.37.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy zwiększaniu obrotów gdy chodzi na wolnym najpierw się zastanawia, po czym dopiero od około 1500-2000 obr/min jedzie jak się należy.

Powiedziałbym że mam podobnie....ale nie aż tak , czyli już od 1000 idzie łądnie, jak przy ruszaniu obroty mi zejdą poniżej 800 to jest przydławienie....

Daniel jesli masz dwie sruby reg. to tą od membrany (na fotceto chyba ta czarna) odkręć do momentu aż silnik zacznie się przydławiac i delikatnie wkręć.

Drugą śrubą-bufor (ta miedziana)wolnych obrotów- odkręć delikatnie=to już trzeba wyczuc.

Teoretycznie trudno uzyskać kompromis między gazem i benzyną...u mnie na benzynie jest na wolnych 800 obr a na gazie czasem nie spada poniżej 1000...ale to wyregulowałem śrubą na przepustnicy....na gazie uzyskaj delikatnie wyższe obroty niż na benzynie i ta "dziura" zniknie.

Ustaw emulator na "błąd na masę"....wtedy na gazie sygnał nie idzie na sterownik silnika i jest spokój z rozjeżdżaniem sie w nim nastawów.