piotrwrc Zgłoś #21 Napisano 16 Listopada 2012 Witam, Piszę dopiero teraz bo właśnie wróciłem z delegacji. 1) Olej kupiłem w: FUCHS OIL CORPORATION (PL) Sp z.. 44-101 GLIWICE, ul. Kujawska 102 tel. (032) 40-12-200, fax (032) 40-12-255 e-mail: [email protected] 2) Jeżeli chodzi o "krzyżak" to mam na myśli ten który jest na cięgnie (wybieraku) dokładnie temat jest opisany tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/86926-Naprawa-wybieraka-biegow-opis-regeneracji-manual Dajcie znać jakie będą efekty u Was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #22 Napisano 16 Listopada 2012 aaa Ty mówisz o krzyżaku ze skrzyni 5 ... hmm w 6 jest inny wybierak ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #23 Napisano 23 Listopada 2012 No i temat skrzyni wraca jak bumerang. Po wymianie oleju i innych działaniach było już OK. Ale po przejechaniu ok 700 km, dzisiaj rano znów skrzynia chodzi beznadziejnie do momentu kiedy się nie nagrzeje olej w skrzyni. Na dworze ok 5 stopni. Wniosek niestety jest jeden w wolnej chwili trzeba zdjąć skrzynie i rozebrać ją bo inaczej to żadne zabiegi nie pomogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #24 Napisano 23 Listopada 2012 hmmm i synchronizatory do wymiany najprawdopodobniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #25 Napisano 23 Listopada 2012 Hmmm...... rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem wczoraj i mówi, że spotkał się parę razy z tym że na synchronizatorach robi się jakiś nagar. i przez to chodzą biegi do kitu. Należy rozebrać skrzynie i przeczyścić wszystkie synchronizatory papierem wodnym drobnoziarnistym. Hmmm..... po powrocie do domu usiadłem sobie i przemyślałem sobie temat: wnioski: nagar wytwarza się w wysokich temp. - olej w skrzyni nie nagrzewa się do wysokich temp. skoro w silniku mamy olej ok 100 st. to w skrzyni ta temperatura będzie niższa (producenci oleju podają lepkość 40 st. oraz 100 st.) więc nagar w skrzyni raczej nie występuje, chyba że się mylę....??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #26 Napisano 23 Listopada 2012 Już wiem że jakiś nagar na synchronizatorach to bajka. Ja już niedługo oddaje skrzynie do remontu innego wyjścia nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #27 Napisano 23 Listopada 2012 Jak mozesz zdaj relacje kompletna z tego zabiegu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #28 Napisano 1 Grudnia 2012 No i po rozebraniu skrzyni okazało się, że synchronizator biegu: 2,3,4 do wymiany bo już ich żywot dobiegł końca. Zdziwiło mnie, że 4 do wymiany bo nie było z nią problemu a tu po rozebraniu skrzyni okazało się, że też trzeba wymienić. Części zamówione, ciekawe jaki efekt będzie po złożeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #29 Napisano 1 Grudnia 2012 jaki koszt części , robocizna ? ? skąd części zamawiasz ? aso ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #30 Napisano 12 Grudnia 2012 Witam po "naprawie" skrzyni oraz przejechaniu 1000 km od montażu. Podsumowując: wymienione synchronizatory + wymieniony olej = BRAK ZMIAN:nerwus po rozebraniu skrzyni lekko zużyte były synchronizatory biegu 2 i 3 po za tym wszystko w b. dobrym stanie, pomiary nie wykazały oznak zużycia skrzyni. 1) Więc parę ładnych zł. wydanych na marne. 2) Brak poprawy 3) trzeba poczekać do wiosny temp. wzrosną i skrzynia będzie bardzo ładnie chodzić Jeżeli komuś uda się rozwiązać ten problem proszę o informację ja już odpuściłem ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #31 Napisano 12 Grudnia 2012 ponawiam pytanie ... jaki koszt części i robocizny ...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrwrc Zgłoś #32 Napisano 13 Grudnia 2012 Więc tak: - części 330 zł - oryginalne - robocizna skrzyni: 300 zł - wymontowanie, zamontowanie - we własnym zakresie. Koszt robocizny: znajomy mechanik od skrzyń więc nie wiem jak inni mechanicy kasują za taką usługę, części oryginalne ASO z dużym rabatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #33 Napisano 25 Czerwca 2017 witam mam pytanie z czystej ciekawości odnośnie passata b5 fl 2001 r awx podczas zgaszonego silnika i zmieniania biegów słychać takie tykanie, tarcie i nie wiem czy tak to powinno być? bo np w peugocie 307 tego nie słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach