Skocz do zawartości
piotrwrc

Skrzynia biegów ciężko pracuje na zimnym (manual)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Piszę dopiero teraz bo właśnie wróciłem z delegacji.

 

1) Olej kupiłem w:

FUCHS OIL CORPORATION (PL) Sp z.O.o.

 

44-101 GLIWICE,

ul. Kujawska 102

 

tel. (032) 40-12-200,

fax (032) 40-12-255

 

e-mail: [email protected]

 

2) Jeżeli chodzi o "krzyżak" to mam na myśli ten który jest na cięgnie (wybieraku) dokładnie temat jest opisany tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/86926-Naprawa-wybieraka-biegow-opis-regeneracji-manual

 

 

Dajcie znać jakie będą efekty u Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa Ty mówisz o krzyżaku ze skrzyni 5 ... hmm w 6 jest inny wybierak ... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i temat skrzyni wraca jak bumerang. Po wymianie oleju i innych działaniach było już OK. Ale po przejechaniu ok 700 km, dzisiaj rano znów skrzynia chodzi beznadziejnie do momentu kiedy się nie nagrzeje olej w skrzyni. Na dworze ok 5 stopni.

 

Wniosek niestety jest jeden w wolnej chwili trzeba zdjąć skrzynie i rozebrać ją bo inaczej to żadne zabiegi nie pomogą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm i synchronizatory do wymiany najprawdopodobniej :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...... rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem wczoraj i mówi, że spotkał się parę razy z tym że na synchronizatorach robi się jakiś nagar. i przez to chodzą biegi do kitu. Należy rozebrać skrzynie i przeczyścić wszystkie synchronizatory papierem wodnym drobnoziarnistym.

 

Hmmm..... po powrocie do domu usiadłem sobie i przemyślałem sobie temat: wnioski: nagar wytwarza się w wysokich temp. - olej w skrzyni nie nagrzewa się do wysokich temp. skoro w silniku mamy olej ok 100 st. to w skrzyni ta temperatura będzie niższa (producenci oleju podają lepkość 40 st. oraz 100 st.) więc nagar w skrzyni raczej nie występuje, chyba że się mylę....???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem że jakiś nagar na synchronizatorach to bajka.

Ja już niedługo oddaje skrzynie do remontu innego wyjścia nie ma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz zdaj relacje kompletna z tego zabiegu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po rozebraniu skrzyni okazało się, że synchronizator biegu: 2,3,4 do wymiany bo już ich żywot dobiegł końca.

Zdziwiło mnie, że 4 do wymiany bo nie było z nią problemu a tu po rozebraniu skrzyni okazało się, że też trzeba wymienić.

 

Części zamówione, ciekawe jaki efekt będzie po złożeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt części , robocizna ? ? skąd części zamawiasz ? aso ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po "naprawie" skrzyni oraz przejechaniu 1000 km od montażu.

 

Podsumowując:

 

wymienione synchronizatory + wymieniony olej = BRAK ZMIAN:nerwus

 

po rozebraniu skrzyni lekko zużyte były synchronizatory biegu 2 i 3 po za tym wszystko w b. dobrym stanie, pomiary nie wykazały oznak zużycia skrzyni.

 

1) Więc parę ładnych zł. wydanych na marne.

2) Brak poprawy

3) trzeba poczekać do wiosny :) temp. wzrosną i skrzynia będzie bardzo ładnie chodzić :)

 

Jeżeli komuś uda się rozwiązać ten problem proszę o informację ja już odpuściłem ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie ... jaki koszt części i robocizny ...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

- części 330 zł - oryginalne

- robocizna skrzyni: 300 zł

- wymontowanie, zamontowanie - we własnym zakresie.

 

Koszt robocizny: znajomy mechanik od skrzyń więc nie wiem jak inni mechanicy kasują za taką usługę, części oryginalne ASO z dużym rabatem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie z czystej ciekawości odnośnie passata b5 fl 2001 r awx podczas zgaszonego silnika i zmieniania biegów słychać takie tykanie, tarcie i nie wiem czy tak to powinno być? bo np w peugocie 307 tego nie słychać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności