Skocz do zawartości
booz3r

Prosze o analize logow AHU 1.9TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W zwiazku z tym ze moj pasek slabnie w oczach z kazdym kolejnym dniem, zrobilem 4 dynamiczne logi. Bardzo prosze o informacje co z nich wynika i czy widac co moze byc powodem tego ze jest coraz slabszy. Dodam jeszcze ze wyczytalem aby logi robic w zakresie 1500 - 4500 obrotow na 3 biegu. Niestety moj pasek w tym momencie na potrzeby logow nie jest wstanie wyciagnac tych 4500.

 

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103283.html

Grupy: 004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103284.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103285.html

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103286.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robiłes logi w trybie awaryjnym jakie sa zapisane błedy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie bledy mi znalazlo:

 

2 Faults Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-00 - Please Register/Activate

 

Po czym poznales ze wchodzi w tryb awaryjny? W czasie jazdy nie ma zadnych dodatkowych efektow ani dzwiekowych ani wizualnych ktore moglyby wskazywac ze wchodzi w taki tryb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Memciu dzieki za wyjasnienie - wejscia w tryb awaryjny :). Jest mniej wiecej tak jak piszesz. 120km/h to w 'normalnych' warunkach jego szczyt mozliwosci, chociaz na ekspresowce udalo mi sie go rozpedzic ponad 150km/h. A z obrotami to jest tak jak widac na logach ktore wrzucilem.

 

Dodam jeszcze ze ma 'czkawke' miedzy 2000 a 2300 obrotow.

 

Jesli chodzi o zawor N75 to go wymienialem. Po wymianie nie zauwazylem zadnej roznicy w zachowaniu paska. No to zamowie jeszcze jeden.

 

A wracajac do logow. Czy mozna z nich wyczytac cos ekstra? Czy dopiero po wyeliminowaniu bledu 00575 logi beda mialy jakis sens?

Edytowane przez booz3r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skasuj błedy i zrób ponownie logi bo z tycch to tylko wynika ze przechodzi w tryb awaryjny ale nie wiadomo dlaczego . tylko pamietaj ze w czasie logowania nie moze byc właczony tryb awaryjny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak tez zrobie tylko german81 naprowadz mnie bo sie zgubilem po twojej ostatniej odpowiedzi. Rozumiem ze samochod sam wchodzi w tryb awaryjny po przekroczeniu pewnej predkosci / obrotow i nie mam wplywu na to czy sie ten tryb wlaczy czy nie a do tego brak jakiejkolwiek komunikacji z jego strony o tym ze wchodzi w ten stan powoduje ze nie wiem czy w danym momencie jest w tym trybie czy nie. Zatem jak zrobic logi przy wylaczonym trybie awaryjnym skoro:

 

a) nie wiem kiedy wchodzi w ten tryb

b) w celu przeprowadzenia pelnych logow musze go przycisnac do konca

c) (i co chyba najistotniejsze) nie mam mozliwosci ustawienia nigdzie zeby sie ten tryb nie wlaczal

 

Jak zrobic pelne logi nie bedac w trybie awaryjnym ktory sam sie wlacza? Tego nie do konca ogarniam. Podajcie prosze jakiegos linka gdzie dowiem sie jak to zrobic lub napiszcie tu.

 

Z gory dzieki

Edytowane przez booz3r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej bedzie jak skasujesz błedy i zaczniesz jechac w przedziale od 1500-2000 obr do mometu wrzucenia 3 biegu i wtedy zaczniesz normalnie logowac i przy logowaniu karzdego bloku bedziesz powtarzał te czynosci .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logując dynamicznie grupę 011 wystarczy, że będziesz patrzył na procent wysterowania elektrozaworu N75 (ostatnia kolumna). Jeśli wskazanie w niej wejdzie w wartość 68,1 % i będzie stałe to masz już wskazówkę, że Twój silnik idzie w trybie awaryjnym (podobnie jak silniki z turbo ze zmienną geometrią gdzie to wskazanie będzie stałe i na poziomie 94,2%). Istotne jest to abyś zwrócił uwagę czy czasem nie jest tak, że od razu po odpaleniu silnika będziesz miał ten tryb awaryjny na dzień dobry czy dopiero po kilku/kilkunastu sekundach logowania. Z Twojego opisu domniemywam, że albo od razu masz aktywowany tryb awaryjny albo masz stałe niedoładowanie turbo i w związku z tym aktywacji trybu awaryjnego nie czujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zrobilem tak. Wykasowalem bledy i na 3 biegu przy ok 4000 obr wszedl w tryb awaryjny, tzn zlapal 68.1 o ktorych napisal Sztomel. Potwierdzam ze nie jest w trybie awaryjnym od samego poczatku ale nie jestem w stanie potwierdzic czy wejscie w tryb awaryjny jest wynikiem jazdy przez kilkanascie sekund czy tez wynikiem wielkosci obrotow. To sprawdze jutro na kilku probach.

 

Czy w takiej sytuacji zrobienie logow w zakresie 1500-3500 obr na 3 biegu bedzie miarodajnym logiem do znalezienia przyczyny wchodzenia w tryb awaryjny?

Czy tez robic log od 1500 az do wejscia w tryb awaryjny?

 

Dodam jeszcze ze po wejsciu w tryb wskazuje blad 00575.

 

BTW, czy w czasie jazdy mozna kasowac bledy?

Edytowane przez booz3r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zloguj od 1500 do 4200 obrotów lub do momentu złapania trybu awaryjnego. Każdy log będzie miarodajny o ile nie będzie rozpoczęty już w trybie awaryjnym. W czasie jazdy błędu 00575 nie skasujesz o ile mi wiadomo lecz nigdy nie próbowałem bo koniecznym jest najpierw wyłączenie zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem dzisiaj kilka logow statycznych (po wczesniejszym wyczyszczeniu bledow).

Bede wdzieczny za wypowiedzenie sie na ich temat:

 

MB..................................................

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103712.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103713.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103714.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103715.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103716.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103717.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103718.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103719.html

 

Sprobuje jeszcze dzisiaj wrzucic logi dynamiczne wg wskazowek jakie udzieliliscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponizej logi dynamiczne wedlug Waszych zalecen. Bledy czyszczone przed kazdym logiem:

 

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103726.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103727.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103728.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103729.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/booz3r_103730.html

 

Poprosze o diagnoze :)

 

PS. Logi robione do momentu wejscia w tryb awaryjny, a dzieki tym logom juz wiem jak sie objawia moment wejscia w ten tryb, nic nie widac, nic nie slychac ale za to sie czuje :)

Edytowane przez booz3r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglonda mi to na duza nieszczelnosc ,ale moze nich sie jeszcze ktos wypowie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to samo mogę napisać (nieszczelność w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym) i na dodatek potwierdza się to co napisałem wcześniej, że w związku z takim spadkiem dynamiki wcale nie czułeś aktywacji trybu awaryjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też czy wycieraczka nie wsunęła się pod pedał gazu (85,1% 010) - ewentualnie uszkodzony pedał gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bardzo dziekuje za wskazowki. Sprobuje sprawdzic dolot. Natomiast wstepnie zakladalem ze spadek mocy to wina juz slabego lub padnietego przeplywomierza. Ale rozumiem ze na logach nie widac nic niepokojacego jesli chodzi o ten element?

 

Sztomel tzn ze uszczelki mam do wymiany a nie rurki i inne przewody? Czy nieszczelna juz uszczelka miedzy kolektorem a blokiem silnika tez moze byc winna czy raczej tego sie juz nie czepiac? (w sensie - nie ruszac - bo nie wiem w jakim jest stanie)

 

DarekS czy wartosc na 100% oznaczalaby ze jest pedal wcisniety do konca? Co moze sie tam uszkodzic?

 

Koledzy czy macie jakas sprytna domowa metode na ogolne sprawdzanie dolotu i wyszukiwanie potencjalnych problemow?

 

Czy moze u mnie wystepowac problem z IC czy tego tez raczej nie ruszac (bo np logi siedza cicho na ten temat)?

Edytowane przez booz3r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy czy macie jakas sprytna domowa metode na ogolne sprawdzanie dolotu i wyszukiwanie potencjalnych problemow?

 

Czy moze u mnie wystepowac problem z IC czy tego tez raczej nie ruszac (bo np logi siedza cicho na ten temat)?

 

Metoda jest taka, że jeśli nie słychać skąd ucieka powietrze, nie widać śladów oleju na wężach dolotu, to się każdy wąż wyjmuje i sprawdza czy nie ma uszkodzeń. U Ciebie wygląda to na dużą dziurę więc raczej łatwo znajdziesz.

 

Co do logu 010, to wartość "100%" o którą pytasz oznacza pedał gazu wciśnięty do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sztomel tzn ze uszczelki mam do wymiany a nie rurki i inne przewody?

Nie pisałem nic o uszczelkach, których notabene pomiędzy turbo a kolektorem ssącym nie ma. Oczywiście chodzi o węże powietrza doładowanego i łączniki gumowe oraz IC.

Resztę napisał kolega post wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem dzisiaj z jedna osoba o tej mojej nieszczelnosci i zostalem poinformowany ze kolektor dolotowy jest na sztywno polaczony z turbo tj poprzez uszczelke a nie zadnymi wezykami a poniewaz uzyles zwrotu "nieszczelność w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym" (z naciskiem pomiedzy) wywnioskowalem z tych dwoch informacji ze chodzi wlasnie o te uszczelki. Stad dla potwierdzenia zapytalem czy mam do wymiany uszczelki a w sumie caly dolot musze sprawdzic :). W kazdym razie dziekuje za info i bede szukal tych nieszczelnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności