Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś byłem u mechanika i tak wykazało na samym początku ponad norme wszystkie wtryski . Każdy wtrysk pokazywał górną skale i różną . Mechanik ustawił je wszystko ładnie pięknie . Ustawił też rozrząd bo też coś tam jemu nie pasowało.

Wyjechałem od niego po przejechaniu 20km zaświeciła mi się kontrolka esp pojechałem do niego , nie gasiłem auta podłączył pod kompa 1 i 2 wtrysk pokazywał 0.05 jakoś tak czasem zero ( mówił że 1 i 2 są w idealnym stanie wtryski) a 3 i 4 więcej nie wiem dokładnie ile ale gdzieś 3 coś dokładnie nie pamiętam i teraz pytanie .

Czy to na pewno są padnięte wtryski?

bo zauważyłem że strasznie jemu zależy na wymiane wtrysków dziwi mnie to w sumie bo jak ustawił to naprawdę dobrze były ustawione bo sam patrzyłem na kompie u niego.

Tylko że w ogóle nic w tych wtryskach nie czyścił nic a nic wtyczki itp nic kompletnie w pompo-wtryskach nie było czyszczone.

Jakby ktoś się w tym orientował prosze o rade . Dziękuje z góry .

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

expertem nie jestem , ale wtrysków w kompie ustawić Ci nie mógł, ( pompowtrysków jeżeli opis jest dobry), można to tylko zrobić ręcznie i na silniku. Można poprawić mapy ale w ECU na pewno Ci nie grzebał to raz , poprawił tylko kąt synchronizacji rozrządu jak coś przy rozrządzie robił. Skoro pokazują 3 i 4 około 3 to trzeba myśleć na 2 rzeczami , wiązka kabli do pompowtrysków nowa/albo spróbować starą podginać oraz pompowtryski nowe.

Logi mógł Ci zrobić i dać wysłać a nie dla siebie tylko pooglądać, było by można o czymś więcej powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się do niego zgłosze bo po pierwsze wydarł ze mnie 2stówy a po drugie chu..zrobił ..

Hmm to dziwne w takim razie bo jak podłączył pod kompa to w ogóle nie wiem może udawał ale strasznie był zdziwiony że takie są wahania między wtryskami i drugi mechanior odkręcił pokrywę , podnieśli go na górę na 3bieg i jeden kołem kręcił a drugi ustawiał i coś tam kręcił ale jak piszesz ustawiał wtryski , tę pokrywe zamknął śrubki zakręcił i podłączył go pod kompa coś tam sprawdził zrobił sobie przerwe i dopiero później zrobił synchronizacje ale z tą synchronizacją rozrządu było tak że kręcił te śruby a później odpalał auto gasił i coś na kompie sprawdzał i tak łaził z 10x aż w końcu ustawił ale nie wiem co odczytywał na kompie i zachodzę , patrze i mówi że ładnie ustawił i że będzie ok w sumie też patrzyłem i różnice były eleganckie tam z tego co pamiętam było hmm 0.4 jakoś tak nie chce zmyślać i ładnie się ustawiło.

Jadę do domu 20km przejechane i kontrolka esp i oczywiście do niego co jest zajeżdzam ten oczywiście wzrok zniechęcony , silnik cały czas pracuje , rozgrzany , podłącza pod kompa i patrzy że w 1 i 2 jest 0.4 czasem 0.3 jakoś tak a 3 i 4 większe.

Ja się tak na tym nie znam ale jak dodawał gazu to wtryski różne pokazywały wahania i to duże nie wiem czy tak ma być .

Ale dziwi mnie dlaczego nic w stykach w ogóle coś w wtryskach nie czyścił .

Nie wiem uważam że za tę robote co zrobił to 2stówy to lekka przesada. i nie wiem co robić już sam czy jechać do niego czy już nie.

Bo nawet właśnie logów nic a nic nie dał a on w ogóle z tym netbookiem to taki hojny że szok mało co pokazuje a o tłumaczeniu nie wspomne.

Tak , tak pompo-wtryski sorry za pomyłke .

Edytowane przez damian90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musiał wyjmować pompek ani wtyczek. On po prostu regulował je wg instrukcji.

Pytanie tylko czego użył do wyznaczenia maksymalnego wzniosu krzywki - czy był to czujnik zegarowy?

Jeśli jeden kręcił kołem na drugi patrzył wzrokowo to ustawienie było na "pałę".

Do samej regulacji należy też użyć specjalnego kątomierza, aby odkręcić śrubę regulacyjną o 180st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to było to tak .

Odłączył wtyczki i tak jak pisałem wcześniej był na 3cim biegu i jeden kręcił kołem a drugi patrzył , luzował i dokręcał śrubę i każdy wtrysk ustawił po podkręcał ,wtyczki podłączył i tyle pokrywa śruby zakręcone i pod kompa coś sprawdzał i później właśnie synchronizował rozrząd i tyle jego roboty.

Z tego co piszesz to on chu zrobił jak tak i nie miał takich przyrządów co powinien mieć . Nie mam już sił do tych mechaniorów ..

Fakt nie znam się aż tak na tym więc mógł robić i wkręcać mi róźne pierdoły .

Ale 2 stówy potrafi skasować .

Mówił że pewnie padnięte są 2 wtryski ale mówi do mnie "zostaw mi jego na dzień i on wtedy poprzemienia wtryski np 1wtrysk do 3 itp . i sprawdzi które są walnięte.

Ale coś mi tu nie gra już w końcu .

Bo tak jak pisze dev14 nie ustawi vag wtrysków więc już nie wiem co jest w końcu grane.

I teraz się grubo zastanawiam czy to przypadkiem nie poszła wiązka kabli .

Bo auto się ładnie zbiera fakt 180km/h później już wolno dochodzi w góre w sumie tak od 160km/h ale zależy kiedy .

Żałuje że nie wziąłem od niego logów bo wtedy coś można by było powiedzieć bo tak to rozumiem Was że ciężko pomóc w mojej sytuacji ale dziękuję bardzo za udzielenie informacji i pomocną dłoń .

Tak samo nic w tych wtryskach w ogóle nic tam nie czyścił .

I już sam nie wiem co tu robić heh ..

Dodaje jeszcze że czasem mi się zaświeci kontrolka esp a tak to nic się nie dzieje nie kopci nic a nic silnik ładnie pracuje ale może znowu źle je ustawił i dlatego jak przyjechałem do niego po przejechaniu 20km bo kontrolka esp mi się zaświeciła to na rozgrzanym silniku wtryski pokazywały róźne pomiary chociaż z tego co pamiętam jak silnik nie był zgaszony i gazował nim to były skoki ale dokładnie nie pamiętam czy w jednej tabelce czy w tej drugiej u dołu a i wiem że może pisze troche nie po fachowemu ale specem nie jestem więc proszę o wyrozumiałość . ( bo 1 i 2 wtrysk pokazywał w sumie dobry pomiar a 3 i 4 większy więc może źle ustawił a sam już nie wiem )

Troche nie chce mi się wierzyć że wtryski do wymiany ale jeśli będzie trzeba hmm muss to muss.

Tylko że czytałem na passat forum że nie ma co od razu wymieniać wtryski bo to wcale nie muszą być padnięte wtryski a dużo pseudo mechaników tak właśnie mówią "niestety wtryski do wymiany" czy tam wtrysk do wymiany bez żadnych skrupułów .

Edytowane przez damian90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź na forum kodoś z twojej okolicy, aby zrobił ci logi statyczne bloków 013, 018 i 023 na zimno i po rozgrzaniu.

Może też sprawdzi jeszcze raz wtyczki pod pokrywą do pompek i poprawi regulację którą wykonał mechanik.

Skor owcześniej kontrolka nie zapalała się to trzeba poprawić mechanika...

Jeżeli autodobrze odpala nie szarpie i nie trzęsie to nie wyciągaj pompek z silnika - później może być po prostu gorzej.

Przy okazji, kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Podwyższone wartości mogą być spowodowane brudnym filtrem i takie tam... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damian90 jak chcesz to moge ci pomuc z twoim problemem jestem tez z wrocławia .nie koniecznie wtryski musza byc do wymiany jesli BIP-y beda ok to mozna wyprac wtryski w kompieli ultra dzwiekowej lub wymienic koncówki .jak cos to dzwon 602-614-253 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

german81 ja nie podaruje temu mechanikowi pewnie w środe do niego podjadę i do korekcji wszystko . Wydarł 2stówy i niech nie myśli że się mnie tak pozbędzie ale jak coś to się zgłosze jeśli się z tym nie uporam i dziękuję.

 

banshee zrobie u tego mechanika co byłem logi statyczne bloków 013, 018 i 023 na zimno i po rozgrzaniu.

I powiem aby zrobił zrzut ekranu , pendrive i sobie ściągne od niego .

Tzn nie banshee przed przyjazdem do mechanika to właśnie świeciły mi się kontrolki esp , check engine i miałem komunikat ' echappem atelier ' (tj. francuz więc komunikaty mam po franc.)

ale właśnie jak ustawił mi te wtryski tym kluczem heh niestety bez czujnika zegarowego tylko jak synchronizował rozrząd to wtedy łaził z 10x do kompa gasił , zapalał auto i regulował przy rozrządzie ale właśnie jak to zrobił to z tego co widziałem to wszystkie wtryski ładnie się ustawiły chyba było coś 0.4 jakoś tak.

I właśnie do wczoraj wyświetlała mi się kontrolka esp ale niestety wczoraj pod wieczór zaczęło się to samo kontrolka esp , check engine , komunikat ' echappem atelier ' i jak uruchomiłem silnik to esp z abs migały później zgasły i później podczas jazdy się zapaliła się esp i ten check .

Ale ja nie poraduje temu mechanikowi .

Filtr paliwa wymieniony został 1.5 tygodnia temu więc niedawno.

I powiem aby odkręcił pokrywę i jeszcze raz sprawdził wtyczki i wtryski oczywiście bez wyciągania pompek i powiem niech przeczyści listwe bo miał to zrobić ale zamotał mnie i nie zrobił ale do korekcji to będzie. Tak samo nie zgodzę się na wyciągnięcie pompek i sprawdzenie która może być walnięta jeśli oczywiście jest .

I dziękuję bardzo za rady które otrzymuje i za pomoc dzięki temu forum człowiek wieży w ludzką uczciwość i pomocną dłoń.

I w środe jeśli do niego przyjade to spytam się o ten czujnik zegarowy i o specjalny kątomierz dlaczego tego nie użył bo jak piszecie to wnioskuje że on na pałe regulował wtryski . Tylko dziwi mnie jedno po tym jego ustawieniu wtrysków tym kluczem (chyba że to był właśnie ten specjalny kątomierz :D ) i zakręcił pokrywę później synchronizował rozrząd to każdy wtrysk był ładnie wyregulowany bo parametry tak jak wcześniej pisałem pokazywały 0.4 jakoś takk .

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję (;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że się nakręciłeś...

Powinieneś wiedzieć jeszcze coś. Na korekcje w logu 013 ma wpływ kilka rzeczy: sprawność mechaniczna danego cylindra oraz stan wtryskiwacza.

Może być tak (i jest tak przeważnie), że po regulacji pompek korekcje nie zmieniają się diametralnie.

Może być poprawa w 013 lecz nie musi. To, że mechanik musi ustawić pompowtrysk śrubą regulacyjną nie znaczy, że ma wpływ na korekcję. Jest to po prostu zwykła procedura poprawnego ustawienia pompowtrysku.

Swoją drogą, jeśli wyskakuje ci komunikat na fisie to musi ECU zapamiętać błąd.

Co to za błąd się pojawia??? Nie napisałeś nam, a od tego należałoby zacząć diagnostykę i szukać przyczyny.

Czasami kontrolka zapala się od niepoprawnego działania czujnika włączenia świateł stopu, więc nie koniecznie może to być wina pompek...

Radzę to sprawdzić, jak podłączysz się kolejny raz pod kompa.

Najlepiej zrobić diagnostykę (sprawdzić błędy) we wszystkich modułach pojazdu - np.hamulcowy, zegarów, silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm 4 tyg temu wymieniałem olej , filtr powietrza i wtedy właśnie został wykryty błąd 17678 ZAWÓR ZESPOŁU POMPO-WTRYSKIWACZA i też był błąd ( nie pamiętam nr ale chodziło o to aby wymienić czujnik stopu ale o tym wiedziałem wcześniej bo podłączyłem się jakiś dłuższy czas temu hmm może to było pół roku temu albo dalej pod vag bo wyświetlała mi się kontrolka esp , abs , check i czasem migała mi świeca żarowa ) wymieniłem czujnik stopu jakieś 3tyg temu i podłączony został pod kompa błąd w którym chodziło o wymiane czujnika stopu zniknął ale został właśnie ten co napisałem na górze i sobie myśle hmm pewnie filtr paliwa na drugi dzień został wymieniony ale błąd i tak wyskoczył po skasowaniu błędu pomogło po upływie 25km i dalej ta sama "bajka" tylko że już kontrolki które wskakiwały to esp, check i 'echappem atelier ' . I tak jak już pisałem wcześniej pojechałem do tego mechanika ustawił wtryski śrubą regulacyjną i poprawił synchronizację rozrządu tylko że jemu właśnie wyskakiwał błąd 18..... i właśnie nie zapamiętałem tego dlatego w temacie napisałem ' 17678 '.. (bo na jednym kompie wyskoczył ten błąd 17678 a u niego 18.... )

I zdaję sobie sprawe że beż dokładnego opisanego błędu jak i zrobienia logów statycznych 013, 018 , 023 na zimnym i na rozgrzanym silniku ciężko powiedzieć co się dzieje w silniku.

Ale jak zrobie to wszystko podeśle tutaj i ocenicie co może być nie tak . Jeśli wtryski do wymiany trudno się mówi ale tak jak piszesz banshee lepiej nie wyciągać wtrysków a co najgorsze jeszcze je przemieniać a tamten mechanik uważa że tak trzeba zrobić . Zapewne wie że może coś się spieprzyć i wtedy już pompki do wymiany i może chce naciągnąć na kase.

Powiem jemu aby zrobił mi wszystkie te logi i sprawdził błędy.

Hmm czyli ustawienie wtrysków śrubą regulacyjną można powiedzieć że to nic nie daje może w jakimś stopniu poprawia ale i tak to jest korekcja mało skuteczna .

W takim razie co ten mechanik powinien zrobić ?? wiem że na pewno logi 013 , 018 i 023 jak i sprawdzenie dokładnego błędu.

Tak jak i ustawienie wtrysków czujnikiem zegarowym , specjalnym kątomierzem , poprzeginanie wiązki kabli jak i kompletną diagnostykę we wszystkim modułach .

Aa i jak podłączył pod kompa to mówił że 4ty wtrysk coś jemu nie pasuje , później po tej jego "całej" robocie przyjechałem do niego po przejechaniu hmm z 26km bo kontrolka esp mi się wyświetliła to podłączył pod kompa i wtedy już jemu nie pasował 3 i 4 wtrysk . Dodam że auto nie było gaszone i był rozgrzany . I tak gazował na luzie do oporu i mówił że nie powinno pokazywać takich skoków w góre ale nie wiem o co jemu chodziło . Wiem że sprawdzał przepływkę ale mówił że jest w idealnym stanie jeszcze coś mówił cyt.' jak nie wtryski to coś może padło głębiej w silniku ale jak chcesz to zostaw mi samochód ja poprzemieniam wtryski i sprawdze który padł ale z tego co widze to 3 i 4'

Tylko dziwne bo wcześniej jeden wtrysk jemu nie pasował później 3 i 4 jak przyjade do niego to zaraz jemu nie będą pasowały 4 pompki :D ale pojadę i tak do niego nie ma co odpuszczać.

Edytowane przez damian90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to widze ze ten mechanik wie ze gdzies dzwoni ale nie wie gdzie dokładnie .a wymiana pompek to jest naj prostsze rozwazanie tylko co jesli to nie pomoze .a bład który podałes w tytule tyczy sie 4 pomki i jest najprawdopodobniej spowodowany wadliwa instalacia elektryczna tej pomki lub za koskowanym rozpylaczem ,problemów z silnikiem bym nie podejerzewał bo nic nie piszesz o nie równej pracy silnik i bład zaczoł wystepowac nagle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś po burzliwym spotkaniu się z mechanikiem jakimś cudem mam logi ale nie mam kodu błędu bo już zamknął netbook bo zrobienie zdjęć było nie lada wyzwaniem bo mi powiedział że naczytałem się forum i takie tam zresztą śmiech na sali .

200 zł dałem wcześniej za jego owocną "robote" a dziś oddał mi 150 więc było warto.

Ok do rzeczy .

Logi były robione na rozgrzanym silniku, tylko bo nie można było się z nim dogadać . Aa i zapewne padł termostat bo temp się waha a max temp to 78 z tego co czytam to logów się nie robi jeśli jest rozgrzany a temp i tak wskazuje do 78 bo tak mi wskazuje raz jest 70 raz więcej ale nie przekracza granicy hmm 78 - 75 . Padł na pewno termostat więc te skromne logi od tego mechanika mogą być niepoprawne zresztą sami oceńcie :

DSC00136.jpg

DSC00134.jpg

DSC00135.jpg

Edytowane przez damian90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Germana skoro masz blisko. Ewidentnie masz problem z czwartą pompką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nie mam takiej możliwości aby pojechać .

Też tak patrzyłem że w 4 pompce coś jest nie tak ..

Ale 1.2 i 3 pompka jest okk ???

Bo 4 pompka pewnie już padła i do wymiany na drugą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim musisz się przyjrzeć pompce nr 4, ponieważ jej naprawa/wymiana może wyjaśnić sprawę, a także poprawić korekcje na pozostałych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 18 widać, że masz problem 4 pompki.

Muszą tam być same zera gdy silnik pracuje bez operowania pedałem gazu.

Niestety w moich zbiorach nie jest napisane co oznacza liczba 47.

Trzeba sprawdzić dokładnie kabelek, można sprawdzić opór cewki (porównać go z pozostałymi pompkami), ostatecznie trzeba wyjąć i podmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli niekoniecznie 4 pompka siadła ale może to być też wina hmm jeśłi dobrze rozumiem to okablowania 4 pompki chodzi mi o tę kostke .

Bardzo dziękuje za informacje i rady .

 

---------- Dodano o 19:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:22 ----------

 

Tzn On raz gazował do oporu jak był podłączony pod vag .

I może jak robiłem zdjęcie to wtedy złapałem ten pomiar jak On przygazował .

W sumie dziś był burzliwy dzień z Nim więc człowiek w nerwach mało co "kojarzył" .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostałem mają 0, więc twoja teoria odpada :)

Sama wtyczka to bardzo optymistyczna wersja nie sądzę aby ona była winna, ale wszystko trzeba sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic jak na razie i tak przez jakiś czas się tym nie zajme więc później się okaże i napisze co tam było nie tak .

Jak będzie trzeba wymienić 4pompke to wymienie nie ma mocnych .

Dziękuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi .

Pozdrawiam (;

Passat forum tu właśnie są najlepsi fachowcy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wlasnie podobny problem .Problem polega na tym iz podczas jazdy gdy passat jest zimny jest wszystko dobrze ale jesli sie rozgrzeje troche to zapalaja mi sie kontrolki abs i esp. Po tym nastepuja drgania a samochod chodzi tak jakby na 3 garach.Po podlaczeniu do vaga wyswietlaja sie nastepujace bledy:

-17678 czyli domyslam sie ze chodzi o pompke nr 4

-17675 czyli pompka nr 3 jesli sie nie myle.

prosil bym was o pomoc czy jest to awaria pompowtryskiwaczy czy poprostu tej listwy z kablami.Dodam ze wtyczki juz wyjmowalem i czyscilem ale niestety nie pomoglo.

ps. Jest to samochod mojego ojca passat fl 1.9tdi AVB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności