Passat7 Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2012 witam mam pytanie bo wiele czytalem i co raz inne sugestie wiadomo jest to ze autko odpalamy na benzynie i...? Co dalej od razu na gaz czy czekamy czy co? Prosze o napisanie jak prawidlowo uzywac instalacji gazowej by jak najdluzej nam sluzyla...dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #2 Napisano 12 Października 2012 Poczytaj instrukcje do instalacji . Ja preferuję jazdę na benzynie dopóki silnik nie osiągnie przynajmniej 30 stopni. Tak ustawiałem w B3, podobnie mam teraz w B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2012 A inni jak preferuja jezdzic prosze o wypowwiedzi waszych sugesti:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2012 (edytowane) Żeby móc przełączyć na gaz, auto musi być trochę rozgrzane. Chodzi o to, że w parowniku zachodzi proces zamiany cieczy (gaz w zbiorniku jest w formie płynnej) w gaz. Aby to było możliwe potrzeba jest podgrzania cieczy, do tego służy płyn chłodniczy który przebiega również przez parownik. Im płyn chłodniczy cieplejszy tym łatwiej/szybciej odparowuje się gaz, który trafia do mixera/wtrysku. Oczywiście nie musi być 90'C, wystarczy jak będzie temperatura 30-50'C. Zresztą podczas użytkowania zauważysz w którym momencie nie telepie silnikiem podczas zmiany z benzyny na gaz. Im zimniejszy silnik tym bardziej telepie. W lato, w upały, w zasadzie można od razu po odpaleniu na benzynie przełączyć na gaz. Pamiętać trzeba, że jeżeli długo nie jeździłeś na gazie (2-3 dni) to przełączenie z benzyny na gaz chwilę potrwa, jeżeli robisz to podczas obciążonego silnika to odczujesz wyraźne szarpnięcie, lepiej wcisnąć sprzegło lub na luzie dać mu się przełączyć. Jeżeli nie masz instalacji z komputerem to pamiętać trzeba, że instalacja gazowa nie ma odcinki paliwa, słowem możesz silnik przekręcić. Regularnie trzeba wymieniać filtr gazu, czasem można na ustawienie podjechać również. Ja zawsze odpalałem na benzynie, czasem też jeździłem na benzynie profilaktycznie. Pamiętać trzeba, żeby nie jeździć z rezerwą w zbiorniku, bo pompa paliwa mimo że auto jedzie na gazie ciągle działa i nie jest chłodzona przez paliwo znajdujące się w baku. Normalnie gdy auto nie jest zasilane gazem, jazda na rezerwie to rzadkość bo trzeba dotankować. Z gazem to różnie bywa, częstą awarią jest właśnie zatarcie pompy paliwa. Edytowane 23 Października 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2012 Żeby móc przełączyć na gaz, auto musi być trochę rozgrzane. Chodzi o to, że w parowniku zachodzi proces zamiany cieczy (gaz w zbiorniku jest w formie płynnej) w gaz. Aby to było możliwe potrzeba jest podgrzania cieczy, do tego służy płyn chłodniczy który przebiega również przez parownik. Im płyn chłodniczy cieplejszy tym łatwiej/szybciej odparowuje się gaz, który trafia do mixera/wtrysku. Oczywiście nie musi być 90'C, wystarczy jak będzie temperatura 30-50'C. Zresztą podczas użytkowania zauważysz w którym momencie nie telepie silnikiem podczas zmiany z benzyny na gaz. Im zimniejszy silnik tym bardziej telepie. W lato, w upały, w zasadzie można od razu po odpaleniu na benzynie przełączyć na gaz. Pamiętać trzeba, że jeżeli długo nie jeździłeś na gazie (2-3 dni) to przełączenie z benzyny na gaz chwilę potrwa, jeżeli robisz to podczas obciążonego silnika to odczujesz wyraźne szarpnięcie, lepiej wcisnąć sprzegło lub na luzie dać mu się przełączyć. Jeżeli nie masz instalacji z komputerem to pamiętać trzeba, że instalacja gazowa nie ma odcinki paliwa, słowem możesz silnik przekręcić. Regularnie trzeba wymieniać filtr gazu, czasem można na ustawienie podjechać również. Ja zawsze odpalałem na benzynie, czasem też jeździłem na benzynie profilaktycznie. Pamiętać trzeba, żeby nie jeździć z rezerwą w zbiorniku, bo pompa paliwa mimo że auto jedzie na gazie ciągle działa i nie jest chłodzona przez paliwo znajdujące się w baku. Normalnie gdy auto nie jest zasilane gazem, jazda na rezerwie to rzadkość bo trzeba dotankować. Z gazem to różnie bywa, częstą awarią jest właśnie zatarcie pompy paliwa. bardzo przydatne a inni co sądzą? a co znaczy jazda na benzynie profilaktycznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #6 Napisano 24 Października 2012 a co znaczy jazda na benzynie profilaktycznie? różnie, w moim przypadku jeździłem praktycznie na samym gazie (ciepły garaż i prawie same trasy) i przestał pracować 1 wtryskiwacz benzyny, pozostałe jeszcze chodziły. mechanik sklasyfikował go do wymiany, reszta próbować czyścić specyfikami lanymi do paliwa. na szczęście udało się, ale od tego czasu regularnie, głównie w trasie "dostawał w palnik" na benzynie po 30-50km. innym problemem są przewody wysokiego napięcia - po wystrzale i remoncie osprzętu nie żałowałem złociszy na dobre kable WN co rok - profilaktycznie. może dobrym pomysłem jest też wyłączanie pompy paliwa jak pracuje na gazie, ale przełączając znowu na benzynę może chwilę minąć zanim załapie - na pewno pompa nie będzie pracować na próżno, ale w ekstremalnym przypadku może zabraknąć "ciągu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #7 Napisano 24 Października 2012 aha no ale ja zawsze odpalam na benzynie to pompy nie bd wylaczal a mam pytanie mam gaz brc i mam sonde lambda nie daleko parownika jest taka skrzyneczka i co ona robi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #8 Napisano 24 Października 2012 odłączasz pompę tylko gdy pracuje na gazie - inaczej nie ma sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2012 (edytowane) koledzy jakie radzicie swiece zalozyc bo teraz mam jakies 3 elektrodowe nie wiem jakiej firmy...a do gazu podobno jedynki lepsze?bo firma to raczej ngk tak? Edytowane 24 Października 2012 przez Passat7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2012 W astrze F jeździłem na oryginalnych GM, 2 elektrodowych, takich jak zalecał producent. robiłem po 45-50kkm bez najmniejszego problemu. ponoć najlepsze są te co zaleca producent samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2012 a skad mam wiedziec jakie zaleca do mojego passata...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2012 a skad mam wiedziec jakie zaleca do mojego passata...? Z instrukcji . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2012 po niemiecku jest ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MateuszD1989 Zgłoś #14 Napisano 4 Listopada 2012 Też bym chetnie się dowiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #15 Napisano 4 Listopada 2012 Też bym chetnie się dowiedział kolego ja pojechalem do sklepu kupilem ngk 3 elektrodowe 93zl komplet i jestem zadowolony elegancko odpala jak jest zimny to aby cyk a wczesniej trzeba bylo go krecic kilka sekund.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2012 kolego ja pojechalem do sklepu kupilem ngk 3 elektrodowe 93zl komplet BUR6ET v-line1 Troszku dużo zapłaciłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2012 no też mi sie tak wydaje ale trudno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2012 (edytowane) Powiem tak, moje B3 na gazie zrobiło 140 000 km, w tym czasie wymieniłem 2 razy kable WN (raz miałem przebicie, raz profilaktycznie, już z tym tak nie przesadzajmy, jak działa to działa). Świece to normalne NGK według katalogu ngk do silnika, żadnych gazowych nie kupowałem. W ogóle mój gaz był bezproblemowy, może dlatego że z głową go używałem (ciepły silnik). Co do odcięcia pompy paliwa, to faktycznie mi raz padła, przez to że jeździłem na oparach paliwa. Potem się trochę doszkoliłem i już nie jeździłem na oparach. Kupiłem na allegro takie odcięcie, gdzie jak się auto przerzuca na gaz to automatycznie odłącza pompę paliwa. Nie podłączyłem tego (wisi w skrzynce bezpieczników od paru lat) bo paliwo pompowane przez pompę chłodzi wtrysk, mimo że on nie dozuje już paliwa tylko gaz, to niemniej ciągle jest w około jego obieg, który odprowadza ciepło. Ja po prostu przestałem jeździć na rezerwie i ten chiński wkład pompy paliwa za 120 zł jeździ już 6 rok. Edytowane 6 Listopada 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2012 Czyli gdy bedziemy gazu uzywac jako dodatkowe zrodlo zasilania bedzie nam sluzylo bardzo dobrze a jesli jako glowne zrodlo zasilania czyli odpalanie na gazie i ciagla jazda na nim to bedziemy mieli spore z nim problemy... Nuttie a czy od czasu do czasu przegoniles passacika na benzynie? bo slyszalem ze zdrowe dla motoru jest raz na tysiac km przegonic go na benzynie kilkadziesiat km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #20 Napisano 7 Listopada 2012 Napisałem jeździć na benzynie profilaktycznie, to znaczy przegonić go na benzynie od czasu do czasu. W praktyce na benzynie często zdarzało mi się jeździć, bo wyjeżdżałem cały bak gazu i dojeżdżałem na benzynie. Jak dawałem auto żonie to jej kazałem ciągle jeździć na benzynie Nie jeździj tylko na gazie bo to pozorna oszczędność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach