shikoba Zgłoś #21 Napisano 6 Listopada 2012 Niestety, ale nowe Passaty nie są już tak trwałe jak te starsze jednostki. Ogólnie teraz auta robi się na określoną ilość kilometrów, a potem mają się psuć. Koncerty chcą zarabiać bardziej na częściach zamiennych. Ja bym tu nie patrzył za bardzo na awaryjność któregokolwiek auta tylko po prostu brał tego, który bardziej mi się podoba Heh... Aktualnie bd wystawiał w weekend swojego passka, jak zejdzie to wtedy zabieram się za szukanie. W budżecie +/- 40-43tys. Cały czas mętlik w głowie, szczególnie między BMW 530D E60 vs VW Passat B6. Oba auta mi się podobają, jak i ich wykonanie. BMW bardziej wydaje mi się wypasione i przy tym silniku 500NM to już też coś. Oczywiście mówię tu o wersjach high ze skórami i navi. Tylko kwestia napraw i eksploatacji tego auta. Piszą żeby nie kupować z przebiegiem powyżej 200tys., ale wg mnie każdy z 200-3-4-5r powinien już mieć ok~200tys. No i najważniejsze za tą samą cenę co BMW, ma się Passka 2007-8-9(2009 to już rzadkość). Fakt przebiegi podobne ale jednak parę lat różnicy. Alfa bo to na ostatnim miejscu też roczniki od 2007-2010,tylko tutaj musiałoby mnie na prawdę zaczarować to auto swoim urokiem(choć jak widzę ją na żywo to klękam:P:P ) Dla przykładu takie które wpadły mi w oko: BMW 530D: http://moto.allegro.pl/bmw-e60-530d-xenon-nawi-kremowa-skora-mega-full-i2751009500.html VW PASSAT: http://moto.allegro.pl/vw-passat-2-0tdi-cr-dsg-skora-pdcx2-highline-i2738605893.html ALFA: http://moto.allegro.pl/piekna-alfa-romeo-159-1-9jtd-czerwona-skora-alu16-i2767399683.html http://moto.allegro.pl/limuzyna-romeo-159-1-9-jtdm-150ps-bezowa-w-srodku-i2766381291.html#tabsAnchor (TUTAJ BEZ SKÓR ALE B. ŁADNA I OD TEGO PANA kupowałem swojego passka więc, mam dobrą opinię o nim) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomek1988 Zgłoś #22 Napisano 8 Listopada 2012 Nie kupuj alfy z jasnym środkiem bez skór...masakra, znajomy właśnie ma taką to od rzeczy się farbuje a o dywanikach już nie wspomnę jak wyglądają po zimie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shikoba Zgłoś #23 Napisano 8 Listopada 2012 Nie kupuj alfy z jasnym środkiem bez skór...masakra, znajomy właśnie ma taką to od rzeczy się farbuje a o dywanikach już nie wspomnę jak wyglądają po zimie Akurat tutaj podałem takie przykłady, bo po głowie chodzi tylko skóra lub pół skóra. Ale dziękować za radę, przynajmniej dobrze wiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #24 Napisano 11 Listopada 2012 Jasny środek generalnie ekstra wygląda świeżo po praniu. Po jakimś czasie eksploatacji tragedia. Jeździłem swego czasu Renaultem(czarny z kremową tapicerką) i efekt powalał na kolana, ale po kilku miesiącach wyglądało to po prostu brzydko. A co do propozycji to masz zgryza. BMW ekstra wyposażone, ale 5 lat starsze od równie śliczniutkiej Alfy(ale ten czerwony trochę przedobrzony jak na mój gust). Passat równie dobrze wypasiony. Teraz przebiegi. Alfa najmłodsza, a co za tym idzie z najmniejszym przebiegiem. Wszystkie te auta średnio rocznie robiły ok. 30tys km i tu należy się zastanowić czy to dziwny zbieg okoliczności, czy po prostu tak się złożyło. O ile w przypadku Alfy i Passata masz podany nr VIN więc jest szansa sprawdzić historię w serwisie o tyle w BMW nie ma nr VIN. Co do silników to w przypadku Passata znasz bolączki 2.0 TDI. W BMW nie mam pojęcia jak się sprawuje ta jednostka ale boję się, że przy (zakładamy że autentyczny) 200 tys km mogą zacząć się problemy, ale zastrzegam, że to musiałbyś skonsultować. Co do Alfy to szczerze mogę polecić silnik 1.9 JTD gdyż sam takim jeździłem(AR 156) i jest to rzecz, która chyba Włochom wyszła najlepiej. Teraz co do "dizajnu". Jest to oczywiście rzecz gustu i z tym się nie dyskutuje, ale mi osobiście najbardziej przypadła do gustu AR 159. Dlaczego? jeździłem poprzedniczką, a krążą opinie, że właśnie w 159 poprawili choroby z AR156, chociaż ja jeździłem 3 lata i jedynie wymieniałem oleje, filtry i inne elementy eksploatacyjne, oraz wahacz( bo gałka jest nierozbieralna a wahacz jedyne 120 PLN). Passatem jeżdżę 2 lata i denerwują mnie niektóre rzeczy(czytasz forum więc wiesz jakie). BMW, no cóż... auto prestiżowe ale ma już 7 lat. I jeszcze jeden aspekt to kolor. Czemu o tym piszę? Bo miałem jedno czarne auto(Mondeo MK3) i jest to porażka. Prezencja i owszem ale tylko po umyciu auta, a na następny dzień prawie szary od kurzu i nawet nie wspominam jak wygląda po deszczu. Obecnie mam szaraczka(ten sam kolor co w ofercie) i... nie ma znaczenia czy pada, czy sypie NIE WIDAĆ BRUDU!!! Popatrz teraz na przód auta i który wygląda najagresywniej? Decyzja należy do Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shikoba Zgłoś #25 Napisano 20 Listopada 2012 Dzięki bardzo za odpowiedź "bbbb" i zgodzę się z Tobą w 100%. Oglądałem i przymierzałem się do BMW 530d, nie powiem jak w limuzynie (ale to auto premium) i ludzie mówią żeby nie porównywać BMW do Passka czy do Alfy. Bo to że ma 8lat to i tak jest technologicznie i materiałowo do przodu. No i ten wygląd no po prostu bajka:) Kiedyś mówiłem że nigdy nie kupię BMW, ale jak widzę 5tke jak i ALE 159 to klękam na światłach i się żegnam tym bardziej bmw 500NM. Aktualnie dalej nie mogę się zdecydować, ale szukam czegoś co starczy mi na lata (przykładowo 5lat). I będę w pełni zadowolony z wyboru tego auta. Czyli musi być pełen wypas!! i wszystko dokładnie przejrzane. Co do koloru nie musi być czarny, podałem tylko przykład czarnego. Aktualnie mam czarnego passka wiem co to znaczy. Najbardziej odpowiada mi ten kolor stalowy(szary). W oko wpadł mi aktualnie ten model no bomba jak dla mnie: http://moto.allegro.pl/bmw-535d-m-pakiet-komforty-xenon-navi-pro-rolety-i2791645392.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #26 Napisano 20 Listopada 2012 jak chcesz bmw to polecam http://moto.allegro.pl/bmw-535d-m-pakiet-bbs-lemans-lm-quaife-lsd-full-i2682221360.html auto naszego klienta ze szczecina, z tego co wiem w tej chiwli jest za ok 50-60 tys do oddania, ale to byś musiał zadzwnić i pogadać. Auto mega zadbane, prawie od nowości w jednych rękach, serwisowane w prenzlau w niemczech, naprawde dla mnie miażdży:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misi@k Zgłoś #27 Napisano 20 Listopada 2012 A to i ja dam swoje czy grosze E60 530 ma mój ojcec, jest to już kolejne bmw w rodzinie, ojciec robi sporo km, ok 5tys w dwa miechy, auto jak wszystkie kupujemy u niemca, bmw miało 200tys najechane przy kupnie, teraz ma cos chyba okolo 240 i hula jak wściekle a 3.0d w naprawdę urywa tyłek... o wygodzie juz nie wspomnę, wykonaniu i w ogóle, jest naprawdę bdb Co do Alfy to ja miałem przed paskiem 147 z 06r, wiem, małe i w ogóle, ale styl... wykończenie piękne, jak to alfa . chciałem 159 ale jednak marzeniem był passek b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mateusz L Zgłoś #28 Napisano 5 Grudnia 2012 Mazda 6 to technologicznie Mondeo więc pytanie czy warto przepłacać? Dlaczego ludzie powtarzają takie bzdury? Co wspólnego ma 6 z Mondeo, tylko proszę konkrety?....Od razu uprzedzam, że Diesla (poza 1.6 od PSA) Mazda ma własne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #29 Napisano 7 Grudnia 2012 Diesel jest wspólnym tworem Forda, PSA i Toyotu (1,4 i 2.0 136). HDI, D4D, TDCi to ta sama jednostka z różnym sterowaniem. Mazdy diesel w 6 to jedynie MZR - 121 i 143 PS. Skrzynie i osprzęt są te same. Płyta podłogowa Mazdy 6 jest płytą podłogową Mondeo - fabryczne oznaczenie CD3 (druga platforma). I to tak naprawdę wystarczy żeby powtarzać takie bzdury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mateusz L Zgłoś #30 Napisano 7 Grudnia 2012 (edytowane) PSA i Toyotu Pojemność silników 1.4 1398 ccm vs. 1364ccm- ciekawe Pojemność silników 2.0 1997 ccm vs. 1998ccm- ciekawe tym bardziej, że jestem w stanie wymienić kilkanaście silników dwulitrowych (diesel i benzyna) o pojemności dokładnie 1998 i to pamięci - od Mercedesa, przez Mazdę itd. Ford- stare 2.0 TDCI - łańcuch rozrządu. Toyota- pasek. Mazda- pasek. Mondeo Mk 4- pasek i łańcuch (jak w 1.6 hdi, z resztą to chyba jest 2.0 hdi- pasek napędza jeden wałek i pompy -wody i wtryskową, zaś łańcuch- drugi wałek od pierwszego- mam 1.6 hdi i tak właśnie tam jest- w 2.0 widać też.). 2.0 136 Która Toyota miała taki silnik? Nie mylić z 2.2 D-4D. Mazdy diesel w 6 to jedynie MZR - 121 To ten sam silnik co 136 km. Jaki wogóle sens miało by wspieranie technologiczne dwóch ZUPEŁNIE INNYCH silników w jednym modelu samochodu, skoro różnią się mocą o...15KM. MZR Także 2.2 MZR-CD z łańcuchem rozrządu. Ogólnie każdy silnik o oznaczeniu RF jest konstrukcją Mazdy. Skrzynie i osprzęt są te same. Nie wiem jak skrzynie, ale osprzęt co najwyżej w 1.4 i 1.6 MZ-CD- to silniki PSA- skądinąd jako posiadacz Puga z 1.6 hdi 110 KM nie narzekam. Mazda ma w pozostałych silnikach osprzęt Denso (jak Toyota). Turbiny nie wiem, ale chyba IHI. PSA- Bosch, Delphi, Siemens, turbo Garret. Płyta podłogowa Mazdy 6 jest płytą podłogową Mondeo 2675 mm vs. 2850mm rozstawu osi. Bardzo ciekawe. Płyta Mondeo to EUCD- szukałbym raczej w Volvo, ale nie pamiętam już dokładnie. Zgadza się- płyta CD3 wystąpiła w Fordzie, Mercurym, a nawet Lincolnie- amerykańskich klonach Mazdy 6 GG, ale płyta jest Mazdy. Mazda 6 GH (obecna- już schodząca) ma CD 3 II gen. Swoją drogą nie wiem, czy Ford nie ma z przodu zwykłych McPersonów, bo Mazda ma mocno kombinowane...i niezniszczalne zawieszenie. Aha zapomniałbym- gdyby silniki 2.0 HDI miały coś wspólnego z resztą wymienionych to albo posiadały by DPF, albo inne (co bardziej prawdopodobne) mniej upierdliwy FAP. A tak- HDI- FAP, Mazda DPF, Toyota DPF ( w 2.2 to dość nietypowy). I to tak naprawdę wystarczy żeby powtarzać takie bzdury Powtarzać można zawsze, ale czy mają coś wspólnego z prawdą to inne zagadnienie. Pozdrawiam:) Edytowane 19 Grudnia 2012 przez Mateusz L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #31 Napisano 16 Grudnia 2012 http://moto.allegro.pl/czarna-alfa-159-1-9jtdm-150km-skory-navi-klimatron-i2848804952.html czy to nie jest piękne auto? wg mnie b6 nie ma startu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #32 Napisano 16 Grudnia 2012 Krynio, trudno nie przyznać Ci racji. Ale w tym konkretnym przypadku chyba ktoś mało gustowny przesadził z czerwoną skórą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #33 Napisano 16 Grudnia 2012 tzn mi się podoba do czarnej alfy czerwona skóra, ale raczej w takiej opcji jak u mnie czyli czerwono czarna, boczki czarne środek czerwony ale taka też fajna:D zawsze chorowałem na tą alfę tylko nie wiem czy jest sens diesla brać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #34 Napisano 16 Grudnia 2012 silniki diesla fiata są jedne z najlepszych ale jeśli ktoś robi mało km to lepiej benzynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #35 Napisano 16 Grudnia 2012 wiem o tym, ale przerażają mnie np dwumas, wtryski itp.. benzyną się po prostu jeździ i sie nie zagląda w przeciwieństwie do diesla.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #36 Napisano 16 Grudnia 2012 Z tym "dwumasem" to jakaś dziwna sprawa. Trzy moje ostatnie auta to diesle. AR 156 i Mondeo miały przebiegi 200 tysi i więcej, ale żaden nie dawał oznak dwumasowych. Wydaje mi się, że to kwestia eksploatacji. Jak ktoś lubi agresywną jazdę i sprzęgło dostaje w tyłek to i szybko umrze. Chociaż dzisiaj dowiedziałem się, że 2.0 benzynka w pasku też ma dwumas. Tylko obciążenie trochę inne niż w dieslu. No cóż. Każdy musi przeanalizować za i przeciw, ustalić czego oczekuje od silnika(auta) i podjąć decyzję. Ale i tak uważam, że Włosi robią przynajmniej ładne auta, a AR 159 to cukiereczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach