Skocz do zawartości
marianmk2

Swap VR6 z B3 do Golfa mk2-problem z wiązką(automat)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wsadziłem VRa do mk2, silnik dostałem jednak ze starą wiązką(komp na 58pin) nie umiałem znaleść takiego kompa więc kupiłem nową wiązke (komp na 68pin) Silnik na aparacie.

 

Silnik mam zgrany z manualem, wiązka z kompem pochodzi z automata.

Silnik siedzi, wiązka spięta jednak nie odpala, tzn komp trybi, przy przekręceniu zapłonu słychać jak odzywa się pompa paliwa, przekaźnik 109 na miejscu.

Napięcie na wtryskach jest, napięcie na skrajnych pinach wtyczki do Halla jest.

Podczas kręcenia nie ma iskry ani nie pracuje pompa paliwa.

Przy skrzynce bezp. mam jedną wolną 8pin kostke, jest ona zapewne od sterownika skrzyni.

Patrzyłem w autodacie na pinout ECU i pin 11 i 18 jest od sterownika skrzyni, zapewne silnik nie odpala bo ECU nie ma sygnału z sterownika skrzyni czy silnik jest na biegu czy na luzie(automata w VR6 idzie odpalić na biegu? Raczej nie)

 

Jak to oszukać? Co mu tam podać za sygnał żeby silnik zatrybił?

 

komp trybi normalnie, po przekręceniu kluczyka słychać pompe... Wydaje mi się że ECU nie dostaje sygnału o położeniu wajchy na P albo N;/

Sprawdzane wszystko, napięcie na hallu jest, sam hall sprawny, przejścia z wtyczek do ECU, wszystkie masy i plusy na ECU są bo sprawdzałem wg. a2resource i autodaty, napięcie na cewce jest(na środkowym pinie nie ma nic) na TPSie 5V na skrajnych pinach, no wszystko gra;/

 

W wiązce jest taka wtyczka jak po środku, generalnie trzy kable z tej wiązki są do stycznika Kick-downa, jeden jest na zegary, dwa przewody są do światła wstecznego i dwa przewody idą na ECU

wire2.jpg

Jeden przewód brązowo-czerwony idzie na pin 7 ECU(niby masa) po podaniu tam masy zero zmian.

Drugi przewód żółto-czerwony idzie na pin 18, wydaje mi się że chodzi właśnie o ten przewód. Dawałem mu tam mase i nic się nie dzieje, zero zmian.

Plusa boje się tam rzucić bo mam pożyczony sterownik i nie chce nic upalić.

 

Generalnie wiązka jest z B3 92r automat, komp też jest z automata o końcówce 258 F.

W poniedziałek wpadnie znajomy VRem w manualu i podmienimy sterowniki... Chyba że ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

 

Na VAGu dwa błędy, jeden od czujnika położenia wału a drugi od węglowego, bo nie jest wpięty zaworek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie, ale sprawdź czy stacyjka nie gubi zapłonu po przekręceniu na rozruch. Spróbuj na krótko przy rozruszniku podać napięcie.

 

Jak dobrze pamietam, to automat na biegu nie chciał kręcić rozrusznikiem nawet.

 

Ps. A co z błędem czujnika? VR nie ma przypadkiem 2 szt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zrobione tak że pali z kluczyka, VR w automacie nie kręci z klucza bez odpowiedniego sygnału, ale sobie z tym poradziłem

A kręce zazwyczaj na krótko z rozrucha żeby obserwować czy jest iskra i leci paliwo przy kręceniu.

Wyskoczyło ogólnie w ciul błędów, jak to po swapie, wsio podpięte, pokręcone silnikiem i wyskakują tylko te dwa, czujnik położenia wału i węglowy.

Halla sprawdzałem, miga w nim 5V podczas kręcenia;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drugi przewód żółto-czerwony idzie na pin 18, wydaje mi się że chodzi właśnie o ten przewód.

jedyne co znalazłem to to że idzie do sterownika automatycznej skrzyni na pin 28 i jest to "ignition time adjust"..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi się że chodzi właśnie o ten przewód

To nie to ;)

jedyne co znalazłem to to że idzie do sterownika automatycznej skrzyni na pin 28 i jest to "ignition time adjust"..

Ten kabelek "ignition time adjust" zmostkowałem z masą przy wtyczke ecu, taką różnicę znalazłem w schematach automat-manual. Różnica prawie niezauważalna, silnik pracował bardziej "miękko". Jednak powinien odpalić bez grzebania przy tym kablu

 

zapewne silnik nie odpala bo ECU nie ma sygnału z sterownika skrzyni czy silnik jest na biegu czy na luzie(automata w VR6 idzie odpalić na biegu? Raczej nie)

To nie tak, ecu silnika nie obchodzi czy jest na P lub N, tylko przekaźnik park-neutral blokuje uruchomienie rozrusznika. Jak zmostkujesz ten przekaźnik to odpalisz automat na każdym biegu

Jak przerabiałem instalację to tylko wywaliłem przekaźnik rozrusznika (zlutowałem 2 grube kable), zmostkowałem sygnał wyprzedzenia zapłonu przy wtyczce ecu i dołożyłem 2 kable do załączania wstecznego

 

Ten automat z którego masz instalację miał fabryczny alarm? może tu jest problem. I sprawdź dwa czujniki halla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik halla na aparacie sprawny,czujnik położenia wału jak da rade sprawdzić?

Auto nie miało alarmu, typowy "golas"

Dwa grube kable z rozrusznika też zlutowałem

 

Problem w tym, że komp się odzywa po włączeniu zapłonu, bzyknie pompa paliwa, przekaźnik 109 zwarty, wszystkie napięcia są...

Więc zostaje tylko upalony sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności