sznels Zgłoś #1 Napisano 8 Września 2012 (edytowane) Witam, Proszę o analizę znawców tematu i wypowiedz, bądź sugestie... Problem szarpanie przy lekkim dodawaniu gazu , występujące w przedziale 1900-2100 obrotów na biegach 1,2,3 i czasem 4 lecz tym wyższy bieg tym mniej wyczuwalny, najczęściej problem występuje na 3 biegu.. Link do utworzonego tematu : Logi - statyczne Mears. Block Log (0 - 000,002,003) Log (1 - 014,018,023) Log (2 - 004,007,013) Basic : Log (0 - 000) Log (1 - 011) Log (2 - 003) Log (3 - 004) Logi - Dynamiczne : Log (0 - 000,001,003) Log (1 - 004,008,010) Log (2 - 011) Logi dynamiczne szarpanie Info - jak przebiegało testowanie, przy pomocy dziewczyny która obsługiwała program udało się wychwytać log z problemem. Wyglądało to w ten sposób ze logowanie było uruchamiane gdy ruszałem na jedynce, gdy przechodziłem około 2200 obrótów zmiana, potem dwójka, i trójka.. Udało się w 1 i 3 logu wychwytać szarpanie, powinny być zalogowane moment przed zakończeniem z czytywania.. ( Mam nadzieję ze moje starania coś wyjaśnią... Log (0 - 000,001,003) Log (1 - 000,001,003) Log (2 - 000,001,003) Log (3 - 000,001,003) Dodam ze zmieniałem pokrywę zaworów na poprawioną... Od tamtego czasu gdy caly dolot jest o niebo czystszy to zaczęło się tak dziać a jak cały zarzygany był to wszystko grało Edytowane 8 Września 2012 przez sznels Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 10 Września 2012 Sprawdź sobie jaki masz Soft Coding po wejściu w 01 Engine. (jest to druga rubryka od góry w tym polu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #3 Napisano 10 Września 2012 Sprawdź sobie jaki masz Soft Coding po wejściu w 01 Engine. (jest to druga rubryka od góry w tym polu). Oczywiście sprawdzę lecz zapytam się do czego zmierzasz ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #4 Napisano 10 Września 2012 Soft Coding :00005 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2012 Sugerowałem sprawdzenie kodowania sterownika silnika gdyż często by wyeliminować trudny rozruch ciepłego silnika niektórzy mechanicy zmieniają to kodowanie na pracę ze skrzynią automatyczną co niejednokrotnie prowadzi do szarpania samochodem zwłaszcza jak delikatnie obsługuje się pedał gazu ale u Ciebie jest kod prawidłowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #6 Napisano 11 Września 2012 Aha, Miałem już takie poszarpywania gdy miałem odmę spuszczoną w dół silnika ( wtedy dolot był czysty) Teraz gdy mam pokrywę poprawioną dolot również jest o niebo czystszy. Zastanawiam się czy ma sens czyszczenie egr? Również myśle o przeczyszczeniu styków pod deklem pokrywy zaworów. Jak wygląda sprawa czyszczenia czujników? wszystkie wartości prawidłowe? Jak wyglądają logi?? proszę o opinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #7 Napisano 11 Września 2012 Zastanawiam się czy ma sens czyszczenie egr? Zdejmij i zaślep wężyk idący do EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #8 Napisano 13 Września 2012 Czy ktoś przeanalizował logi??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #9 Napisano 16 Września 2012 Czekam na analizę logów?? POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2012 Logów nie analizowałem , ale... Przy delikatnej jeździe miałem czasami szarpnięcia w okolicy 1800 obr/min, a przy 2400 odczuwalny wzrost mocy. Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania objawy ustąpiły, silnik płynnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów. Czujnik wymienia się 2 min,więc jak masz możliwość - podmień na próbę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #11 Napisano 17 Września 2012 właśnie nie mam możliwości podmiany... Liczyłem ze coś w logach będzie jakaś jasność.. Wczoraj przeczyściłem styki i po przyginałem lecz bez rezultatu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #12 Napisano 17 Września 2012 właśnie nie mam możliwości podmiany...Liczyłem ze coś w logach będzie jakaś jasność.. Wczoraj przeczyściłem styki i po przyginałem lecz bez rezultatu... moim zdaniem passat nie jest autem do eco drivingu z uwagi na to ze zaraz bedziesz pisal posty ze nie masz mocy bo Ci sie geometra zasyfila. jedz do mechanika niech obejrzy walek rozrzadu bo tu przez internet nikt Ci nie pomoze i z fusow nie wywrozy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #13 Napisano 17 Września 2012 Ostatnio mechanik robił mi auto bo odma mi zamarzła to sam widziałem ten wałek i miał już swój przebieg, najbardziej zmachany był pierwszy.... Powiem ze przed naprawą u mechanika też miałem poszarpywania... potem te szarpania ustąpiły, chodź jak pytałem mechanika to nic nie robił w tym przypadki.... Problem pojawił się z powrotem jak tylko dolot jest czysty po wymianie pokrywy.... Ja osobiście czuję ze to jest problem z jakimś czujnikiem, bo jak wszystko brudne było to tego problemu nie było... Dodaj ze jeszcze silnik myłem sodą lecz nie uważam żeby to miało by jakieś znaczenie ---------- Dodano o 13:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:03 ---------- moim zdaniem passat nie jest autem do eco drivingu z uwagi na to ze zaraz bedziesz pisal posty ze nie masz mocy bo Ci sie geometra zasyfila. Raz jadę wolno a raz szybko... sam dobrze wiesz ze nie o to tu chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #14 Napisano 17 Września 2012 jedz do mechanika niech obejrzy walek rozrzadu bo tu przez internet nikt Ci nie pomoze i z fusow nie wywrozy. Dlaczego od razu do mechanika- akurat tych u których byłem to gucio się znają.... dlaczego od razu sadzisz i dajesz opinie wróżeniu z fusów.... Są logi... Nawet udało mi się uchwycić moment kiedy szarpało... I nic z tego nie wynika? Wiem ze problem jest obszerny i problematyczny jeżeli chodzi o szarpanie, ale to co od razu mamy się poddać Liczę na wskazówki albo co może mieć przycznę takiego działania... wszystko sprawdzę i zweryfikuje, na gotowca nie oczekuje w takim problematycznym przypadki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2012 Może warto sprawdzić pompę paliwa, a kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #16 Napisano 17 Września 2012 ale to jeżeli coś z pompą było by to chyba widniał by problem w logach?? tak mi się wydaje Filtr paliwa wymieniany był w listopadzie... tankuje na stacjach Orlen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #17 Napisano 17 Września 2012 Spróbuj wyciągnąć czujnik ciśnienia i wymyć w benzynie (jest przykręcony 2 wkrętami krzyżowymi) . U mnie po takim zabiegu poprawiało się na dzień/dwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #18 Napisano 19 Września 2012 a który to ten czujnik ciśnienia?? Czytałem ze nie można tego czujnika przemywać. To jak w końcu z nim postąpić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #19 Napisano 19 Września 2012 a który to ten czujnik ciśnienia??Czytałem ze nie można tego czujnika przemywać. To jak w końcu z nim postąpić? Zdejmujesz osłonę silnika i masz go jak na tacy: http://postimage.org/image/jr8l9hur3/6daa40fe/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #20 Napisano 19 Września 2012 Dodam ze zmieniałem pokrywę zaworów na poprawioną...Od tamtego czasu gdy caly dolot jest o niebo czystszy to zaczęło się tak dziać a jak cały zarzygany był to wszystko grało A sprawdziłeś "trop" z listwą zasilającą pompowtrysków TU ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach