Skocz do zawartości
sznels

Szarpanie eco driving - Passat B5 FL AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o analizę znawców tematu i wypowiedz, bądź sugestie...

Problem szarpanie przy lekkim dodawaniu gazu , występujące w przedziale 1900-2100 obrotów na biegach 1,2,3 i czasem 4 lecz tym wyższy bieg tym mniej wyczuwalny, najczęściej problem występuje na 3 biegu..

 

Link do utworzonego tematu :

 

Logi - statyczne

Mears. Block

Log (0 - 000,002,003)

Log (1 - 014,018,023)

Log (2 - 004,007,013)

 

Basic :

Log (0 - 000)

Log (1 - 011)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

 

 

Logi - Dynamiczne :

Log (0 - 000,001,003)

Log (1 - 004,008,010)

Log (2 - 011)

 

Logi dynamiczne szarpanie

 

Info - jak przebiegało testowanie, przy pomocy dziewczyny która obsługiwała program udało się wychwytać log z problemem. Wyglądało to w ten sposób ze logowanie było uruchamiane gdy ruszałem na jedynce, gdy przechodziłem około 2200 obrótów zmiana, potem dwójka, i trójka.. Udało się w 1 i 3 logu wychwytać szarpanie, powinny być zalogowane moment przed zakończeniem z czytywania.. ( Mam nadzieję ze moje starania coś wyjaśnią...

 

Log (0 - 000,001,003)

Log (1 - 000,001,003)

Log (2 - 000,001,003)

Log (3 - 000,001,003)

 

Dodam ze zmieniałem pokrywę zaworów na poprawioną...

Od tamtego czasu gdy caly dolot jest o niebo czystszy to zaczęło się tak dziać a jak cały zarzygany był to wszystko grało :(

Edytowane przez sznels

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jaki masz Soft Coding po wejściu w 01 Engine. (jest to druga rubryka od góry w tym polu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź sobie jaki masz Soft Coding po wejściu w 01 Engine. (jest to druga rubryka od góry w tym polu).

 

Oczywiście sprawdzę lecz zapytam się do czego zmierzasz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soft Coding :00005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem sprawdzenie kodowania sterownika silnika gdyż często by wyeliminować trudny rozruch ciepłego silnika niektórzy mechanicy zmieniają to kodowanie na pracę ze skrzynią automatyczną co niejednokrotnie prowadzi do szarpania samochodem zwłaszcza jak delikatnie obsługuje się pedał gazu ale u Ciebie jest kod prawidłowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha,

Miałem już takie poszarpywania gdy miałem odmę spuszczoną w dół silnika ( wtedy dolot był czysty)

Teraz gdy mam pokrywę poprawioną dolot również jest o niebo czystszy.

 

Zastanawiam się czy ma sens czyszczenie egr?

Również myśle o przeczyszczeniu styków pod deklem pokrywy zaworów.

Jak wygląda sprawa czyszczenia czujników? wszystkie wartości prawidłowe?

 

Jak wyglądają logi?? proszę o opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się czy ma sens czyszczenie egr?

 

Zdejmij i zaślep wężyk idący do EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przeanalizował logi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na analizę logów?? POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logów nie analizowałem ;-) , ale...

Przy delikatnej jeździe miałem czasami szarpnięcia w okolicy 1800 obr/min, a przy 2400 odczuwalny wzrost mocy.

Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania objawy ustąpiły, silnik płynnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów.

 

Czujnik wymienia się 2 min,więc jak masz możliwość - podmień na próbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie mam możliwości podmiany...

Liczyłem ze coś w logach będzie jakaś jasność..

Wczoraj przeczyściłem styki i po przyginałem lecz bez rezultatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie nie mam możliwości podmiany...

Liczyłem ze coś w logach będzie jakaś jasność..

Wczoraj przeczyściłem styki i po przyginałem lecz bez rezultatu...

 

moim zdaniem passat nie jest autem do eco drivingu z uwagi na to ze zaraz bedziesz pisal posty ze nie masz mocy bo Ci sie geometra zasyfila.

jedz do mechanika niech obejrzy walek rozrzadu bo tu przez internet nikt Ci nie pomoze i z fusow nie wywrozy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mechanik robił mi auto bo odma mi zamarzła to sam widziałem ten wałek i miał już swój przebieg, najbardziej zmachany był pierwszy....

Powiem ze przed naprawą u mechanika też miałem poszarpywania... potem te szarpania ustąpiły, chodź jak pytałem mechanika to nic nie robił w tym przypadki....

Problem pojawił się z powrotem jak tylko dolot jest czysty po wymianie pokrywy....

Ja osobiście czuję ze to jest problem z jakimś czujnikiem, bo jak wszystko brudne było to tego problemu nie było...

Dodaj ze jeszcze silnik myłem sodą lecz nie uważam żeby to miało by jakieś znaczenie

 

---------- Dodano o 13:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:03 ----------

 

moim zdaniem passat nie jest autem do eco drivingu z uwagi na to ze zaraz bedziesz pisal posty ze nie masz mocy bo Ci sie geometra zasyfila.

Raz jadę wolno a raz szybko... sam dobrze wiesz ze nie o to tu chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedz do mechanika niech obejrzy walek rozrzadu bo tu przez internet nikt Ci nie pomoze i z fusow nie wywrozy.

Dlaczego od razu do mechanika- akurat tych u których byłem to gucio się znają....

dlaczego od razu sadzisz i dajesz opinie wróżeniu z fusów.... Są logi...

Nawet udało mi się uchwycić moment kiedy szarpało... I nic z tego nie wynika?

Wiem ze problem jest obszerny i problematyczny jeżeli chodzi o szarpanie, ale to co od razu mamy się poddać

Liczę na wskazówki albo co może mieć przycznę takiego działania... wszystko sprawdzę i zweryfikuje, na gotowca nie oczekuje w takim problematycznym przypadki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może warto sprawdzić pompę paliwa, a kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to jeżeli coś z pompą było by to chyba widniał by problem w logach?? tak mi się wydaje

Filtr paliwa wymieniany był w listopadzie... tankuje na stacjach Orlen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyciągnąć czujnik ciśnienia i wymyć w benzynie (jest przykręcony 2 wkrętami krzyżowymi) .

U mnie po takim zabiegu poprawiało się na dzień/dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a który to ten czujnik ciśnienia??

Czytałem ze nie można tego czujnika przemywać.

To jak w końcu z nim postąpić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam ze zmieniałem pokrywę zaworów na poprawioną...

Od tamtego czasu gdy caly dolot jest o niebo czystszy to zaczęło się tak dziać a jak cały zarzygany był to wszystko grało

 

A sprawdziłeś "trop" z listwą zasilającą pompowtrysków TU ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności