Skocz do zawartości
siwkins

Turbo dziura po wyczyszczeniu kierownic w turbinie-LOGI

Rekomendowane odpowiedzi

Samochod lapal tryb awaryjny z powodu zapieczonych kierownic. Kierownice zostaly wyczyszczone i autko smigało jak nie wiem co...

Pojezdzilem tak z pare miesiecy i znowu to samo - zapieczone kierownice. Wymienilem turbawke na inna uzywana nieregenerowana i autko znowu smigało dobrze ale tylko jeden miesiac - diagnoza - ZNOWU zapieczone kierownice!

Wkurzony zabralem sie samemu za wyczyszczenie mojej oryginalnej trubiny. Turbina wyczyszczona idealnie, świeciła sie jak psu jajca. Mechanik zalozyl turbine a tu ZONK. Samochod nie ma w ogole mocy na 1 biegu, na 2 zaczyna ciagnac od jakis 2100 obr , 3 bieg ciagnie nawet dobrze, 4 bieg slabo a 5 praktycznie wcale. (auto nie wpada w tryb awaryjny). Dodam iz zauwarzyłem dziwna akcje... jak wciskam pedal w podloge to samochod zachowuje sie jak wyzej, ale wystarczy ze na ułamek sekundy zwolnie pedal i wcisne spowrotem samochod dostaje takiego samego KOPA jak bylo wczesniej tzn. za 1-wszym i 2-gim czyszczeniem turbiny i pozniej juz wmiare ciagnie normalnie.

 

Co zostało sprawdzone:

-podcisnienie (wezyki) sprawdzone za pomoca vacuometra (chyba dobrze napisalem)

-przeplywomierz podmieniony na nowy (zadnej poprawy) (nie byla to przeplywka BOSCH'a, ale nowa z pudelka)

-czujnik cisnienia doladowania podmieniony na nowy (zadnej poprawy)

-zawor N75 podmieniony na nowy (zadnej poprawy)

-EGR wymieniony na nowy jakies 5 miesiecy temu

-Pompowtryski regenerowane jakis miesiac temu

-sztanga od gruchy lata normalnie gora/dol - zadnych zaciec

-brak bledow w sterowniku

-wywalony katalizator

 

Oto logi:

Statyczne:

Log (0 - 007,013,018)

Log (1 - 023)

Log (2 - 001,003,004)

Log (3 - 000)

Log (4 - 000BS)

Log (5 - 003BS)

Log (6 - 011BS)

 

Dynamiczne:

Log (0 - 000,001,003)

Log (1 - 004,008,010)

Log (2 - 011)

 

 

 

P.S.

Moze ktos wkoncu powiedziec jak jest naprawde z tym pierscieniem sterujacym kierownicami w turbosprezarce? (chodzi o suszarke znajdujaca sie w silniku AVB 100KM)

Wiem ze da sie go zalozyc odwrotnie ale czy to ma jakies znaczenie? Bo wedlug mnie jest on identyczny z kazdej strony! Zakladajac go na dwa rozne sposoby nie widzialem ZADNEJ roznicy w dzialaniu kierowniczek.

P.S.2

Czy jest mozliwosc wyczyszczenia turbiny za "mocno" ? tzn zbyt dobrze? czego skutkiem jest zle dzialanie (doladowanie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spr kompresje silnika ,jezeli wtryski byly naprawde zregenerowane to korekcje sa tragiczne :/

turbina laduje poprawnie,przyczyna wysokich korekcji moze byc problem z pierscieniami lub zlym stanem cylindrow, jeszcze walek rozrzadu do sprawdzenia ;)

i ta przeplywka cos malo pokazuje ;)

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wtryski to mam pelna dokumentacje z regeneracji i badaniu po regeneracji na jakiejs specialnej maszynie BOSCH'a. Mam nadzieje ze nie wywalilem kupy siana a koles zrobil mnie w balona. Na temat kompresji , cylindrow i pierscieni nie moge sie wypowiedziec bo tam nikt nie zagladal. Ale dziwi mnie jeden fakt o ktorym juz wyzej napisalem, otoz mowisz ze turbina niby dobrze laduje, a wczesniej przed wymiana turbiny samochod jezdzil jak jezdzil (slabo, bo byly kierownice zapieczone) ale przyspieszal na kazdym biegu normalnie - wiadomo byl muł ale jechal. Mechanik wyciagnal zapieczona turbawke, wlozyl wyczyszczona i ****. Odrazu samochod nie chcial jechac tak jak napisalem wyzej. I to jest dla mnie bardzo dziwne...:( Druga rzecza jest to ze ja odejme na chwile gazu to pozniej juz jedzie normalnie. Musze tak zrobic na kazdym biegu na ktorym jest mulowaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no korekcje sa tragiczne wiec albo koles zrobil cie w uja albo nie domaga cos w silniku, jezeli chcesz sprawdzic czy to wtryski zamien je miejscami 1z2 i 3z4 jezeli korekcje pojda za wtryskami to znaczy ze koles Cie wyujal ;) a jezeli zostana to oznaka ze cos z silnikiem nie teges ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No okej, pojade do goscia i powiem o co chodzi. Ale dlaczego tak nagle tylko po wymianie turbiny taki problem nagle sie pojawil, jesli przed wymiana nie bylo takich objawow jak mam teraz... I jeszcze jedno pytanko, czy nieszczelnosc pokrywy zaworow (cieknie w niektorych miejscach) moze miec jakis wplywa na to wszystko co powiedziales w 1-wszym poscie? Zauwazylem tez jakis olej przy glowicy ale nie wiem czy to wyciek czy jakis stary olej spod gornej pokrywy tam nalecial...:(

 

---------- Dodano o 15:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:50 ----------

 

Czyli Twoim zdaniem niedomaganie mojego silnika na niskich obrotach to kwestia np. uszkodzonych pompek? Napewno moge tak o sobie zamienic pompki kolejnoscia? Bede w stanie sam to zrobic? a moze lepiej pojechac najpierw do tego goscia, zeby mi pozniej nie powiedzial ze sam cos zepsulem...? i strace gwarancje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowie problem u Ciebie moze byc przeplywka w logu dynamicznym z grupy 010 powinno byc pomiedzy 800 a 1100 a u ciebie pokazuje zaledwie 870 i to przez mala chwile ;)

pokrywa nie powinna miec tu nic do rzeeczy wymien uszczelke i bedzie dobrze ;)

a wtryski smialo mozesz przelozyc ;) tylko to jest trudne dla kogos kto nigdy tego nie robil wiec podjedz do jakiegos innego mechanika zeby to zrobil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mowie problem u Ciebie moze byc przeplywka w logu dynamicznym z grupy 010 powinno byc pomiedzy 800 a 1100 a u ciebie pokazuje zaledwie 870 i to przez mala chwile ;)

pokrywa nie powinna miec tu nic do rzeeczy wymien uszczelke i bedzie dobrze ;)

a wtryski smialo mozesz przelozyc ;) tylko to jest trudne dla kogos kto nigdy tego nie robil wiec podjedz do jakiegos innego mechanika zeby to zrobil

 

Hmm... zglupialem. Czyli jeszcze na dziendobry wymienic przeplywke na orginalna? A jesli chodzi o pompki to tylko na chwile je zamienic miejscami dla sprawdzenia i pozniej zalozyc jak cos normalnie, czy juz tak zostawic zamienione jesli wyjdzie ze to nie one?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompki mozesz zostawic bo wszystkie 4 sa takie same ;) no przeplywke mozesz podmienic z kims np na chwile jak masz z kim ;) nie koniecznie musi byc orginalna ale jakas sprawdzonej firmy, bo te wszystkie no name sa made in china i bylo juz wiele przypadkow ze przychodzily uwalone ;)

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie... zauwazylem dosyc spory luz na jednym z kroccow (ten co idzie do serva od hamulcow) przy pompie vacum...czy moze to miec jakis zwiazek z moim problemem...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie... zauwazylem dosyc spory luz na jednym z kroccow (ten co idzie do serva od hamulcow) przy pompie vacum...czy moze to miec jakis zwiazek z moim problemem...?

 

jezeli hamulce dzialaja i turbo pompuje wporzadku to raczej watpie ;)

podmien przeplywke bo tu powinien byc problem ;)

i zalatw sprawe z tymi korekcjami na wtryskch i powinno byc dobrze

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moglbys mi powiedziec jak powinny wygladac poprawne korekcje wtrysku? jakie powinny byc wartosci... i dokladnie w ktorych kanalach widzisz bledy w pompkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa 013 w tym logu http://vaglog.rtnet.pl/siwkins69_96702.html

korekcje powinny byc jak najblizej 0 , u Ciebie na 1 i 4 cyl sa nie zaciekawe, na 1 dochodza do -1.44 a na 4 do +2.21

gorna granica to -2.8 do +2.8

wtryski po regeneracji powinny wszystkie pokazywac przynajmiej tak jak na 2 i 3 cyl

zeby wykluczyc wtryski zostaje je tylko zamienic miejscami o czym wspominalem juz wczesniej ;)

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak zamienie je miejscami 1 z 2 i 3 z 4 i dalej bedzie taka sama lipa tzn ze to nie jest kwestia pompek tylko czegos w silniku? np. pierscieni, wałka itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak zamienie je miejscami 1 z 2 i 3 z 4 i dalej bedzie taka sama lipa tzn ze to nie jest kwestia pompek tylko czegos w silniku? np. pierscieni, wałka itd?

 

dokladnie :) jak juz tak bedzie ,wtedy zmierz kompresje ;) a walek to przy przekladniu pompek moze mechanik obejrzec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tzw listwa zasilajaca pompki moze miec tu znaczenie? bo z tego co wiem to ten koles od regeneracji mowil ze nie trzeba jej wymieniac po regeneracji i tak tez raczej zrobil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tzw listwa zasilajaca pompki moze miec tu znaczenie? bo z tego co wiem to ten koles od regeneracji mowil ze nie trzeba jej wymieniac po regeneracji i tak tez raczej zrobil.

 

nie moze ;) mowie zamien wtryski bo teraz nie ma co gdybac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okej, bardzo dziekuje za pomoc! Stawiam PIWO!:-)

 

P.S

Dam znac czy przeplywka rozwiazala problem, bo juz mi rece opadaja:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okej, bardzo dziekuje za pomoc! Stawiam PIWO!:-)

 

P.S

Dam znac czy przeplywka rozwiazala problem, bo juz mi rece opadaja:/

 

spoko ;) czekam na info ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 013 problem stwarza tylko jeden cylinder - czwarty więc jeśli z silnikiem jest OK to pompowtrysk na tym cylindrze nie podaje odpowiedniej ilości paliwa do komory spalania i dlatego sterownik podlewa go większą dawką a z pierwszego ujmuje by wyrównać obroty wału. Zabierz laptop do mechanika i po zmianie miejsc pompowtryskiwacza z czwartego cylindra od razu sprawdź w grupie 013 czy ta dodatnia korekcja przeszła na ten cylinder gdzie został wstawiony pompowtryskiwacz z 4 garu - podejrzewam, że tak właśnie będzie. Podobną akcję miałem niedawno kiedy kolega z Seatem Alhambrą stał u mechanika bo silnik ledwo pracował po wymianie uszczelki pod głowicą, naprawie gdniazd pompowtryskiwaczy, wymianie oringów na pompkach itd. a mechanik nie wiedział co się stało. Przyjechałem do tego mechanika i podpieliśmy kompa i korekcje wysokie na plusie na 1 i 3 garze - na każdym wartość +2.9 mg a na pozostałych oczywiście - 3.1 mg. Po podmianie ich miejscami wysokie korekcje poszły za pompowtryskami na 2 i 4 gar i już było wiadomo, że pompki wcale nie podawały paliwa a silnik chodził na dwa gary. Mechanik ponoć mówił mu, że czyścił mu wcześniej te pompowtryskiwacze - chyba szmatą albo papierem ściernym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjade najpierw do kolesia (niechce stracic gwarancji) i pokaze mu na kompie te korekcje. Bo po tym co tu piszecie juz sie dobrze wkurwilem...:(:(:(

 

A kolega Sztomel tez uwaza ze moim problemem z turbo dziura jest niedzialajaca przeplywka? czy moze jeszcze cos innego...?

 

Myslalem sobie na temat tych pompowtryskow i z tego co mi sie wydaje, przed regeneracja pompek vag wskazywal dziwne wartosci na 4 cylindrze tzn cos ok. +2.88 ale wtedy nie wiedzialem co i jak...i teraz moje pytanie, czy to czasem ewidentnie nie wskazuje na mechaniczne uszkodzenia w 4 cylindrze...??? skoro po regeneracji jest prawie tak samo jesli chodzi o te wartosci?

Edytowane przez siwkins

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności