Gość komin 1.6 tdi Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2006 Witam mam passata 91 b3 1.6 tdi ktoś może wie co trzeba zrobić aby był troche żwawszy jakie slekkie przeróbki co można walnąć i jak ktoś wie czego on sie tak w środku telepie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 24 Grudnia 2006 telepie się hmmm... moze być wiele przyczyn.... (poszukaj na forum w dziale B3) najelpiej jak byś silnik zmienił na jakeiś 2.0 albo wstawił VR6 a tak co mozesz zrobić... hmm.. filterek wydech... ale wiele to nie da... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak Zgłoś #3 Napisano 24 Grudnia 2006 komin 1.6 tdi, najpierw uporaj sie z tym telepaniem a potem zacznij podnosić moc. Pociesze cie ten silnik ma potencjał extin na 150ps ale tak bawią sie tylko niemcy bo seria nie wyda tyle ale z seri spoko mozna wykrzesać kilkanaście dodatkowych ps najprostszy sposób to zwiekszenie dawki jesli jeszcze podkręcisz ciśnienie na turbinie to auto zacznie naprawde miło chulać ja sobie dałem na tydzień wszysko na maxa i mysle ze auto miało do 100km/h około 10s co w porównaniu z seryjnymi 17s jest kolosalną różnicą auto paliło ok 7,5L w mieście wiec wiele sie nie zmieniło a leczyło bardzo wiele aut i te 2,0 8v napewno by zostało w tyle. jesli chcesz sie dokładnie dowiedzieć co i jak robic przy silniku zeby tak chodził poszukaj sobie tych informacji na forum vwgolf w dziale Diesel tam jest bardzo wiele ciekawych tematów na temat podkręcania TD. pamietaj tylko ze te silniki to nie wyścigówki i po podkreceniu przydał by sie wiekszy Intercooler i jeśli tego nie zrobisz auto bedzie bardzo szybko łapać temperature oczywiście przy butowaniu i trzeba na to uwazać zeby silnika nie usmarzyć jeśli chcesz podkrecac turbinke to musisz kupić wskaźnik doładowania zeby wiedzieć ile dmucha a najłatwiej regulowac turbine przez zastosowanie manualnej regulacji turba ja mam u siebie taki zawór b=nazywa sie to MBC jesli bys był zainteresowany to odezwij sie na priva sprzedaje auto i chetnie wymontuje takie zeczy zeby troche kasy uratować pozdro i wesołych świąt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość malika Zgłoś #4 Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) Witam,chcialbym sie podpiac do tematu,moja zona jezdzi Audi 80 1.6 TDI i wydaje mi sie ze to straszny mół,kiedys kolega miał taki i to jechało!Czy ktorys z kolegow ma jakiegos szpeca z Gniezna lub okolic zeby mogl spojrzec na to cudo? Zgóry dziekuje za pomoc!1 Edytowane 15 Grudnia 2008 przez malika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63 Zgłoś #5 Napisano 29 Czerwca 2009 (edytowane) z tego co wiem to nie ma Audi 80 1.6 TDI tylko TD jak juz i ma to 70 lub 80 KM bez LLk lub z LLK (LadeLuftKühler-czyli inaczej Intercooler). oznaczenie TDI zostalo dopiero wprowadzone dla silnikow 1.9 L i mocach 90,110,130 KM Edytowane 14 Sierpnia 2009 przez Tuner 63 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2009 z tego co wiem to nie ma Audi 80 1.6 TDI tylko TD jak juz i ma to 70 lub 80 KM bez LLk lub z LLK (LadeLuftKühler-czyli inaczej Intercooler). oznaczenie TDI zostalo dopiero wprowadzone dla silnikow 1.9 L z wtryskiem bezp. wielokpunktowym i mocach 90,110,130 KM Hymm... ciekawy musi być ten diesel z wielopunktem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #7 Napisano 22 Lipca 2009 1. montujesz wskaźnik turbo żeby wiedziec ile dmucha i żeby nie przedobrzyc 2. FMIC, seryjnie silnik i tak już jest dosyc wysilony a jeśli nie chcesz zeby sie grzał i zeby uszczelka pod glowica wytrzymala dluzej i tloki tez to cooler obowiazkowo 3. jak juz to zrobisz to podkręcasz turbo na sztandze lub montujesz MBC i tym regulujesz ile pompuje turbo 4. zwiekszasz dawke paliwa po piersze szlifując podkładkę przy boost pinie i obracając pin o jakies 90 st. 5. jak za malo paliwa i tak to zwiekszasz dawke juz sroba od dawki w granicac rozsadku tak zeby za toba nie bylo czarno 6. lejesz paliwo i cieszysz sie ze masz ok 100KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartezz111 Zgłoś #8 Napisano 29 Października 2009 Kolego nie bylo w rzadnym seryjnie produkowanym passacie b3(35i) silnika tdi nie bede rozpisywal sie na temat znaczenia literki I powiem krutko ta litera oznacza ze silnik diesla posiada pompe wtryskową sterowaną elektrycznie. a nie co ma miejsce w w wolnassacych czy td gdzie popy sa mechaniczne masz 1.6td (sb) z ic poprostu... tedei weszły w passkach b4 prawdopodobnie 95r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arktic Zgłoś #9 Napisano 29 Października 2009 (edytowane) tedei weszły w passkach b4 prawdopodobnie 95r. lekko sie pomylileś kolego w b4-ach od poczatku czyli od 94 r. sa już tdi pozdrawiam Edytowane 1 Listopada 2009 przez Majcin poprawa cyt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartezz111 Zgłoś #10 Napisano 29 Października 2009 oj tam 1 rok ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #11 Napisano 31 Października 2009 TDi - Turbo Diesel Intercooler TDI-Turbo Diesel Injectron kolego bartezzz111. TDi tak tak nie TD, TD nie maja intercoolera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #12 Napisano 31 Października 2009 TDI-Turbo Diesel Injectron TDI - Turbodiesel Direct Injection dla ścisłości Pozdrawiam i sorry za OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2009 wiadomo ze chodzi o wtrysk sterowany elektronicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2009 W tym temacie, masz wszystko ładnie pięknie opisane jak zwiększyć dawkę paliwa. Tu masz o regulacji pina w pompie Tutaj też o tym. Miałem swego czasu takiego Passata z tym silnikiem. Podniosłem dawkę na pompie, obróciłem LDA, wyczyściłem intercoller, podniosłem ciśnienie na turbinie i auto zrobiło się znacznie żywsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #15 Napisano 20 Lutego 2010 Moze to juz bylo ale zmienial ktos w pasku b3 silnik z 1,6td na 1,9 tdi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #16 Napisano 21 Lutego 2010 ja sobie nie przypomina, ale zapewne nie jeden tutaj by coś z tego wyrezał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert2222 Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2010 jeśli chcesz zmienić silnik w swoim pasku mogę ci troszeczkę podpowiedzieć mam włożony obecnie silnik od paska b5 z roku 2000 z instalacją elektryczną tegoż motoru jak chcesz informacji na ten temat to jest tu mój mail [email protected] napisz a mogę ci sporo podpowiedzieć żeby nie robić nieprzemyślanych przeróbek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #18 Napisano 1 Marca 2010 chcesz informacji na ten temat to jest tu mój mail piszcie na forum, może komuś jeszcze się przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Liundsen Zgłoś #19 Napisano 2 Marca 2010 witam. podepnę się do tego nie młodego juz tematu, bo mój jest podobny problem. zmieniłem niedawno końcówki wtryskiwaczy w swym tdiku i pojechalem na regulację wtrysków do serwisu Boscha. jak tam jechałem, to czułem, jak wyraźnie przybyło mocy silnikowi. mieli ustawić ciśnienie, kąt wtrysku itp. podłączyli do VAG-a, wyszły 2 błędy (mrugała kontrolka świec żarowych od ponad pół roku, ale tak jeździłem, bo nic się z samochodem nie działo): czujnik położenia iglicy wtrysku sterującego i błąd wskazania czuknika prędkościomierza. powiedzieli, że wtrysk sterujący jest ok, tylko ten czujnik wysiadł, ale z iglicą wszystko w porzo i że jak ustawią wszystko, to będzie git. nie jest git. silnik stracił moc, źle odpala i niemiłośiernie dymi na biało-niebiesko (lepiej odpalał na 20*C mrozie, niż obecnie). reklamowałem u nich, ale nic to nie dało. co mogli schrzanić w tym serwisie? sprawdzałem ciśnienie wtrysków na aparacie u takiego typa. wskazywał, różne ciśnienie: na sterującym było 180 bar, na dwóch było 200, a na jednym 220. coś mi się nie chce wierzyć, że tak różne ciśnienia powinny być na poszczególnych wtryskach. domyślam się, że wtrysk sterujący do wymiany, tylko dlaczego po ich serwisie tak spadła moc? przecież z tym walniętym czujnikiem iglicy jeździłem ponad pół roku i nawet na starym zestawie końcówek było o niebo lepiej, niż teraz? kto może, niech pomoże. będę wdzięczny. jak to naprawdę powinno być z tym ciśnieniem i kątem wtrysku w TDI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość b3 1.6td Zgłoś #20 Napisano 16 Marca 2010 nie przeginaj z ciśnieniem dołedowania na takie zabawy trzeba mieć kute tłoki korbowody,inną turbine itd pozdrawiam ---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 14:14 ---------- to proste świece sie spaliły i kopci na niebieskawo,a co do wtrysków to mają za duże rozbieżności jeżeli sie myle prosze mnie poprawić ---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 15:06 ---------- z tym dymem wygląda mi na to że masz problem ze świecami żarowymi. Apropo wtryskiwaczy to mają za dużą rozbieżność jeśli sie myle to prosze mnie poprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach