Skocz do zawartości
Hal_9000

Wstawiłem silnik z Audi 80 - brak mocy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W zeszłym tygodniu zajechałem swój silnik w Pasaciku, poszły panewki i wał się przyjarał, a na cylindrach 12,13,4,5 barów i ten dzwięk jak stary diesel:)

Mechanik wstawił mi silnik od AUDI 80. Przekładkę zrobił ze swojego samochodu ponieważ wstawił sobie silnik od BMW.

Wstawiony silnik - jak zapewniał mnie mechanik silnik jest po kapitalnym remoncie, który robił dwa lata temu dla siebie. Ma 16 barów na garnkach, przerabianą głowicę i tłoki. W rezultacie silnik miał mieć około 120 KM, tym czasem gorzej ciągnie jak poprzedni silnik, który już się kończył.

Jutro jadę do mechanika na regulację - mówi że trzeba zapłon dobrze ustawić i że to jakaś pierdułka. Fakt jest taki że po przekładce nawet się nim nie przejechał. Ciekawy jestem czy mogę coś sam poprawić we własnym zakresie? Jeśli tak, to gdzie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W opisie masz silnik abs, jaki masz teraz? W audi były 1,8 8v PM a potem ABT. jak przełożony jest sam silnik a elektryka została stara to też może być przyczyną że nie jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś się dowiem co to za silnik, ogólnie jestem zadowolony. Temperatura w granicach 70 - 90 C. Tylko ten brak mocy, a na gazie to już całkiem kicha. Jak depne, to zachowuje się tak jakby gaz się kończył w butli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie można sprawdzić na silniku, co to za silnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie można sprawdzić na silniku, co to za silnik ?

 

Na silniku jest numer pierwsze litery to oznaczenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na silniku jest numer pierwsze litery to oznaczenie silnika.

 

No to żeś pomógł koledze. Oznaczenie silnika powinno byc wybite na bloku pod głowicą z prawej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to żeś pomógł koledze. Oznaczenie silnika powinno byc wybite na bloku pod głowicą z prawej strony

 

No fakt trochę za bardzo ogólnikowo to napisałem sorry:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompa pewnie nie zmienił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam że tak długo nie odpisywałem, ale jestem cały tydzień po za domem. Mechanik mnie olał i musiałem sobie radzić sam. Okazało się że nie mam podpiętego podciśnienia pod aparatem zapłonowym. W silniku od Passata nie maiłem czegoś takiego, a tu wystawał mały króciec pod który podpiąłem podciśnienie i od razu silnik zaczął dobrze pracować - no może trochę nie równo ale nie wiem w czym problem - może w zapłonie. Co do symbolu silnika, to nie mogę się tego dopatrzeć. Mechanik mówił że blok silnika jest z 1994 roku, a głowica 1996. Jutro musze kupić jakiś igielit do podciśnienia, bo w tej chwili jest prowizorka. Elektryka jest stara nie przekładana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz że aparat zapłonowy na podciśnienie to silnik masz z audi b3 czyli na pewno produkcja bloku nie 94 a wcześniej, no nic terasz musisz coś czarować:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przewody podciśnienia połączyłem odpięty był też przewód co steruje klapka dolotu powietrza do filtara. Teraz trochę mi obroty świrują - za wysokie i trochę zdycha jak depne do dechy. Pod wtryskiem z tyłu mam poluzowaną śrubę, może to to? Bardziej zdycha na gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, znalazłem to oznaczenie silnika i troche się podłamałem. Oznaczenie silnika to PP - sprawdzałem na forum Audi co to za kwiatek i okazało sie że jest to silnik 1.6 70 KM, a nie jak mówił mechanik 1.8 90 KM. Silniki nie różnia się wyglądem. Zanim oskarżę go oszustwo, to chciałbym się upewnić czy blok z silnika 1.6 może pasować do głowicy 1.8 bo być może blok jest od 1.6, a głowica z garami i tłokami od 1.8. Czy to może tak działać ? Cała ta sytuacja troche tłumaczy ten brak mocy. Ręce mi już opadają . Czy ktoś z Was jest w stanie okreslić po nr części np. głowicy jaka jest jej pojemność? Następne pytanie jakie się sunie, to jakie są średnice tłoka dla silnika 4cyl 1.8 poj.

Hal

 

Informacje o silniku PP z audipodkarpacjie.pl

1.6 PP-prod. od 01.87 do 91r.Zasilanie gaźnik Pierburg 2ee.4 cylindry,8 zaworów,średnica cylindra

81mm,skok tłoka 77.4mm.moc 70KM,poj.1595cm.Stopień sprężania min.9,moment obr 118Nm/2700obr/min .prod ze skrzynia 4 biegowa AKS lub AXF.Silnik z pełnym katalizatorem,

Od 1990r w wersji 8A również skrzynie 5 biegowe AXH ,CAA. moc 70km z kat/75km bez kat/

Ciekawostka.Od 1991r niewielka ilość silników z mocą 82KM z kat./własne informacje/ z nieco szybszymi walkami ,gaźniki ze zwiększonymi średnicami gardzieli/zamiast 28mm 30mm/i zmienionymi fazami rozrządu st.sprezania min 10,podwójny układ wylotu spalin i skrzynia AKM 5 biegowa

Edytowane przez Hal_9000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj głowica raczej powinna pasować z 1.8 do 1.6 tak wizualnie różnicę zobaczysz od środka mogą być inne średnice np kanałów na płyn chłodniczy co wiąże się z chłodzeniem głowicy no i wymiary zaworów ale ogólnie powinno pasować. Swoja droga idz do niego i powiedz że wiesz co to za silnik i albo kasa z powrotem lub dobry silnik inaczej zgłosisz to na policje bo po prostu zostałeś oszukany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czegoś nie kumam piszesz że auto nie jedzie a mechanik Cię olał co Ty dziecko jesteś ? zapier... do niego zostawiaj fure i gość bez jęknięcia ma to zrobić a nie szukanie rozwiązania samemu, płaciłeś mu za silnik i przekładkę czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jeśli mechanik to radomski lepiarz to teraz można jedynie klamkę pocałować:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt jest taki że po przekładce nawet się nim nie przejechał

 

a ty się przejechałeś ? , zapłaciłeś bez sprawdzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może opisze całą sytuacje, mam krótką robotę poza miastem i pech chciał że samochód rozwalił się niedaleko Grójca. Szukałem jakiegoś mechanika i dostałem nr telefonu i zadzwoniłem. Mech przyjechał ściągnąć mój samochód swoim Audi. Zaproponował mi ze może wstawić silnik od swojego Audi bo jest taki sam. Chwalił się jaki ten jego silnik jest mocny i w ogóle. A tego mojego, to nie opłaca się naprawiać, bo panewki obrócone i wał przypalony. Mówił że do swojego Audi planuje wsadzić silnik od BMW. Zgodziłem się – za silnik i przekładkę zapłaciłem 1200 zł. Zadzwonił i odebrałem samochód ale nie miałem jak depnąć ponieważ jak wracałem trafił się TIR i wlokłem się za nim i LPG się nie załączał -co było do poprawy. Umówiłem się z nim następnego dnia aby ten gaz poprawić , pojechaliśmy do jakiegoś gościa od LPG i okazało się że, kabelek od masy nie podłączony. Ok LPG zrobione ale mówię mechanikowi, że ten silnik gorzej ciągnie od tego poprzedniego - i tu człowiek od LPG zwrócił uwagę na brak podłączonego podciśnienia przy aparacie zapłonowym. Powiedział że to kwestia regulacji i tego podcisnienia. Umówiłem się z nim następnego dnia na regulacje, ale nie odbierał telefonu. Zadzwoniłem z innego nr i oddzwonił po kilku godzinach, z tym że nie na mój nr tylko ten drugi.

Powiedział mi że musiał wyjechać pod granice TIRy naprawiać i ze będzie za dwa tygodnie. Mówiłem mu że boje się jeździć takim samochodem i niech coś wymyśli . Umówił mnie z jakimś kolegom, który mi to ustawi. Pojechałem i zastałem zamknięta bramę, to dzwonie do gościa, a ten mi mówi że kolegi nie będzie itd. Umówił mnie z innym gościem – pojechałem czekałem jak dureń dwie godziny i koleś się nie zjawił. Dzwoniłem do niego ale mnie olał, nie odbierał telefonu. W tej chwili zacząłem pytać Was na forum jaka może być przyczyna tego braku mocy. Podciśnienie zrobiłem sam dzięki forum trochę się polepszyło ale silnik z obrotów ciężko schodził.

Następnego dnia już mnie szlag trafił i pojechałem do warsztatu, w którym czasem bywał ten mechanik. Powiedziałem jego bratu że jak się do mnie nie odezwie, to kieruje sprawę do sądu.

Oddzwonił łaskawie i trochę się posprzeczaliśmy ale uzyskałem jakieś rozwiązanie. Dał mi nr do jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika – zadzwoniłem umówiłem się i mechanik był .

Mówi że ten silnik chodzi jak głupi i że być może to zapłon, no to ustawia zapłon – ustawił. Poprosiłem go aby się przejechał i sprawdził. Oczywiście przejechał się i powiedział że z tym silnikiem jest coś nie tak, że te konie to są ale chyba w bagażniku.

Zadzwoniłem do mechanika i zrobiłem mu awanturę. Powiedziałem mu że jakbym drugie tyle zapłacił to bym miał inny sprawny samochód. Ale tu nie o to chodzi, samochód jest mi potrzebny do pracy i że tylko tracę czas, a sprawa powinna być już dawno załatwiona.

Podsumowując: Coś czułem że jest tu jakiś wałek. Po zweryfikowaniu oznaczenia silnika wszystko zaczyna się układać. Teraz chcę tylko sprawdzić co mam pod maska i gościa zmusić do odkręcenia całej tej sytuacji.

Edytowane przez Hal_9000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie tego silnika i wstaw na forum a bystre oko forumowiczów Ci powie co to za szajs Ci wsadzili pod maskę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy blok silnika ma odlane oznaczenie pojemnosci.Duze cyfry,tylko nie wiem z ktorej strony teraz to bedzie w tym od audi ale raczej od strony grodzi.Jesli to faktycznie jest ten silnik o ktorym piszesz a wnioskuje ze tak,skoro regulacje kata zaplonu ma podcisnieniowa,to ten bajzel nigdy nie bedzie dobrze chodzil na zasilaniu z silnika ABS,nie wspominajac juz o roznicy w pojemnosciach.Gosc Ci poskladal malucha z traktorem i myslal ze to zabangla......skad sie tacy magicy na tym swiecie biora:nerwus.Jak dla mnie takie polaczenie jest totalnie nie do ogarniecia.Gdzie masz podpiety wezyk od aparatu zaplonowego??

Edytowane przez zuczek727

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia wrzucę, wieczorem. Wężyk od aparatu zapłonowego mam podpięty do trójnika - główne zasilanie na trójnik idzie z kolektora ssącego. Mam jeszcze inne połączenie które zasilane jest z pod monowtrysku i idzie na gruchę z logo VW, a następnie od gruchy leci do filtra powietrza.

 

Na bloku mam taki nr 026 103 021 E, a na głowicy 026 103 373 Q. Silnik PP.

 

Gdzie na bloku mam szukać tego nr z pojemnością silnika? Na dole, czy na górze?

Dodam jeszcze że w Audi ten silnik położony był wzdłuż samochodu, a u mnie jest w poprzek. Jak dzwoniłem do mechanika podczas wymiany silnika, to mówił że jeszcze ze sprzęgłem muszą się uporać bo frezy na wałku są inne. Może komuś to pomoże w identyfikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności