Skocz do zawartości
riccardoa

Prośba o analizę logów AHH

Rekomendowane odpowiedzi

Luźne i zmienia się ustawienie rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie jeszcze martwi ta dawka jak przełączę na 000BS bo z tego co rozumiem dawka ok 13 mg/str to dużo (w rzeczywistości mało?), tylko czemu tak się dzieje. Ja obstawiam albo ten kąt wtrysku przedobrzyłem albo tak jak piszesz coś z kołem.

 

ale z drugiej strony czy jak by było coś z kołem to w trybie pracy normalnej chodził by dobrze?

 

Edit

 

trochę czytam na temat BS i nie wiem czy dobrze rozumuję:

- w trybie BS ecu próbuje sobie zrobić kalibrację ze względu na parametr x zależny od grupy, czyli np w grupie 000 x to kąt początku wtrysku(?)

- reszta ustawień (jak np dawka paliwa) jest wyterowana w zależności od tego parametru x (w miarę możliwości)

- parametr x nie jest korygowany programowo w zależności od innych jak np dawka paliwa, obroty?

 

Darek on teraz po regulacjach etc odpala dokładnie tak jak Tobie w pierwszym filmiku (przed regulacją)

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź koło rozrządu na wale korbowym - zdemontuj i sprawdź stan klina, wypustu.

Jeśli tam nic nie znajdziesz problem będzie gdzieś w układzie wtryskowym, jak napisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowe fakty:

- czujnik położenia wału - zmierzona rezystancja 105 Ohm - wydaje się ok (zresztą jak by nie był ok to chyba wskaźnik obrotów by szwankował)

- zawór n109 przeczyszczony - był czysty

- zawór n108 - rezystancja w normie

- koło na pompie ok

- rozrząd wg znaków ok. gdyby ścięło klin rozrząd się powinien choć trochę przestawić (?)

 

na jakiej podstawie VAG liczy kąt wtrysku w BS? bo jak przestawiałęm ten kąt to mogłem uzyskać tylko 255 albo 38 zmieniające się z 255, w całym zakresie regulacji tak jest. Jak przestawie bliżej silnika samochód chodzi o niebo lepiej, a jak dam te 38 to szarpie jak wcześniej.

teraz tylko muszę wytropić skąd VAG bierze te durne dane

 

czujnik na wtrysku 3 daje mu info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak przestawie bliżej silnika samochód chodzi o niebo lepiej, a jak dam te 38 to szarpie jak wcześniej.

 

38 za mało - skoro piszesz że jeśli przestawisz bliżej silnika (wcześniejszy kąt) jest lepiej to ustaw tak jak powinno być - na wartość 54.

Swoją drogą dziwny przypadek - rozumiem, że pompa i wał korbowy jest na znakach?

 

000BS pobiera z wtryskiwacza sterującego i czujnika wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, pompa i wał korbowy

- wał znak na kole

- pompa te 2 otwory w linii (na kole i na obudowie)

 

ale ja nie mogę ustawić nic innego, 38 skaczące na 255 albo 255 i to w całym zakresie regulacji

 

zmienia się bardzo wyraźnie praca silnika ale wskazanie kąta nie

 

idzie w VAGu sprawdzić czujnik wtrysku sterującego?

 

mogę włożyć na test wtrysk sterujący od silnika 1Z? wg etki są inne

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz kabel od N108 i zobacz co się zmieni.

Później zrób to samo z kablem od wtrysku sterującego - nie pamiętam co się w takim przypadku będzie działo na vagu, więc sam zobaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odłączeniu kabla od n108 silnik odpalał duużo lepiej i kąt się zaczął zmieniać jak należy ale minimalny jaki można ustawić to 180

 

wina odpięcia zaworu n108 czy przeskoczony rozrząd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ok, bo przy braku napięcia N108 jest zamknięty i wówczas ciśnienie w pompie wyprzedza kąt wtrysku.

Proponuję podmienić zawór N108 w pompie lub wyjąć go i wyczyścić - zbiera się tam czasem syf w postaci opiłków.

Rozumiem, że żadnych skoków w 000BS nie było?

 

P.S. Może być też problem z przywieszającym się timingiem w pompie wtryskowej (również odpowiedzialny za przestawianie kąta, choć w logu dynamicznym nic złego nie widać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N108 zmieniony i autko chodzi lepiej - jak już zapali (na mocy czuć różnicę), z odpalaniem dalej lipa, no, może minimalnie lepiej.

 

w 000BS szarpanie zostało, różnica jest taka że dopiero jak ustawie pozycję skrajnie małą vag twierdzi że jest 255/38 i auto gaśnie, w reszcie zakresu 255. Po odpięciu N108 (N109 na krótko) kąt nie skacze i mogę ustawić min 210 (czyli inaczej niż wcześniej).

 

Rozrząd dziś jest wymieniany i ponoć jest wszystko wg znaków

 

do tego:

- jak odłączę kebel od wtrysku sterującego "na ucho" silnik chodzi inaczej, ale zmiany nie są rażące

- jak odłączę czujnik prędkości wału auto gaśnie (chyba nie powinno w przypadku gdy czujnik wtrysku sterującego działa prawidłowo)

- włożyłem wtrysk od 1z (100% działający) - różnica taka że wężami przelewowymi zaczęło wybijać (wyszło które są nieszczelne - wszystkie wymienione na nowe) ale w pracy silnika nie było różnicy, w 000BS dalej szarpał

 

Ja już wyczerpałem swoje pomysły...

 

 

Edit:

 

są jakieś sposoby żeby na 100% określić ustawienie pompy? bo na wałku z przodu jest jakiś krzyż może to jakoś pomaga?

 

rozrząd na znakach jest tak:

- ustawiony wał na 0 przy krawędzi (po co jest to I jak ustawia się na 0? jak ustawie na I to mi ząbki się nie zgadzają na pompie - pół ząbka)

- góra na blokadach

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znak na zamachu ustawiasz na 0

t_otmarkierung_428.jpg

Pompa na blokadę - na samym wałku nie ma znaków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z tym 000BS dziś włączyłem auto bez wody (na chwilke) i dalej 255

 

- możliwe że rozrząd był przeskoczony wcześniej (nie było mnie przy demontażu a z tego co brat mówił to był) i pasek w porównaniu do tego co teraz to też luźniejszy był...

- dzisiejsza próba na 000BS była przy ZIMNYM silniku, kąt będzie się zmieniał dużo po rozgrzaniu?

- jutro mam w planie przesunąć rozrząd na pompie o i ząbek przeciwnie do wskazówek zegara

 

Edit:

- zastanawia mnie tylko że jak dam na skrajną pozycję minimalną to w bs zaczyna szarpać

- najgorzej że już nie weim co jeszcze mogę sprawdzić bo jak pompa chodzi dobrze na włączonym to chyba jest dobra?

 

Edit 2:

jest postęp! auto pali (może nie idealnie ale pali) i jeździ!!

 

Kąt wtrysku cały czas był poza granicami regulacji, przekręciłem koło pasowe o jeden ząbek zgodnie z kierunkiem zegara i voila... ustawione na 50-54.

 

nie było to takie lekkie bo trochę się tym kołem nakręciłem zanim doszedłem że to 1 ząbek wystarczy...

 

co ciekawe jak było ustawione wg znaków to nie działało. Ktoś musiał wcześniej dłubać przy pompie albo to koło przepuszcza

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak jest w AHH, ale wydaje mi się, że na pompie koło nie ma klina, więc koło można ustawić dowolnie. Może ktoś je odkręcał i od tego czasu ustawiając na znaki były takie cyrki.

Teraz kąt jest poprawny!

Gratulacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności