DarekS Zgłoś #21 Napisano 9 Listopada 2012 Luźne i zmienia się ustawienie rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #22 Napisano 9 Listopada 2012 (edytowane) mnie jeszcze martwi ta dawka jak przełączę na 000BS bo z tego co rozumiem dawka ok 13 mg/str to dużo (w rzeczywistości mało?), tylko czemu tak się dzieje. Ja obstawiam albo ten kąt wtrysku przedobrzyłem albo tak jak piszesz coś z kołem. ale z drugiej strony czy jak by było coś z kołem to w trybie pracy normalnej chodził by dobrze? Edit trochę czytam na temat BS i nie wiem czy dobrze rozumuję: - w trybie BS ecu próbuje sobie zrobić kalibrację ze względu na parametr x zależny od grupy, czyli np w grupie 000 x to kąt początku wtrysku(?) - reszta ustawień (jak np dawka paliwa) jest wyterowana w zależności od tego parametru x (w miarę możliwości) - parametr x nie jest korygowany programowo w zależności od innych jak np dawka paliwa, obroty? Darek on teraz po regulacjach etc odpala dokładnie tak jak Tobie w pierwszym filmiku (przed regulacją) Edytowane 9 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #23 Napisano 9 Listopada 2012 Sprawdź koło rozrządu na wale korbowym - zdemontuj i sprawdź stan klina, wypustu. Jeśli tam nic nie znajdziesz problem będzie gdzieś w układzie wtryskowym, jak napisałem wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #24 Napisano 10 Listopada 2012 nowe fakty: - czujnik położenia wału - zmierzona rezystancja 105 Ohm - wydaje się ok (zresztą jak by nie był ok to chyba wskaźnik obrotów by szwankował) - zawór n109 przeczyszczony - był czysty - zawór n108 - rezystancja w normie - koło na pompie ok - rozrząd wg znaków ok. gdyby ścięło klin rozrząd się powinien choć trochę przestawić (?) na jakiej podstawie VAG liczy kąt wtrysku w BS? bo jak przestawiałęm ten kąt to mogłem uzyskać tylko 255 albo 38 zmieniające się z 255, w całym zakresie regulacji tak jest. Jak przestawie bliżej silnika samochód chodzi o niebo lepiej, a jak dam te 38 to szarpie jak wcześniej. teraz tylko muszę wytropić skąd VAG bierze te durne dane czujnik na wtrysku 3 daje mu info? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #25 Napisano 11 Listopada 2012 Jak przestawie bliżej silnika samochód chodzi o niebo lepiej, a jak dam te 38 to szarpie jak wcześniej. 38 za mało - skoro piszesz że jeśli przestawisz bliżej silnika (wcześniejszy kąt) jest lepiej to ustaw tak jak powinno być - na wartość 54. Swoją drogą dziwny przypadek - rozumiem, że pompa i wał korbowy jest na znakach? 000BS pobiera z wtryskiwacza sterującego i czujnika wału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #26 Napisano 11 Listopada 2012 (edytowane) tak, pompa i wał korbowy - wał znak na kole - pompa te 2 otwory w linii (na kole i na obudowie) ale ja nie mogę ustawić nic innego, 38 skaczące na 255 albo 255 i to w całym zakresie regulacji zmienia się bardzo wyraźnie praca silnika ale wskazanie kąta nie idzie w VAGu sprawdzić czujnik wtrysku sterującego? mogę włożyć na test wtrysk sterujący od silnika 1Z? wg etki są inne Edytowane 11 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #27 Napisano 11 Listopada 2012 Odłącz kabel od N108 i zobacz co się zmieni. Później zrób to samo z kablem od wtrysku sterującego - nie pamiętam co się w takim przypadku będzie działo na vagu, więc sam zobaczysz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #28 Napisano 15 Listopada 2012 po odłączeniu kabla od n108 silnik odpalał duużo lepiej i kąt się zaczął zmieniać jak należy ale minimalny jaki można ustawić to 180 wina odpięcia zaworu n108 czy przeskoczony rozrząd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #29 Napisano 15 Listopada 2012 Jest ok, bo przy braku napięcia N108 jest zamknięty i wówczas ciśnienie w pompie wyprzedza kąt wtrysku. Proponuję podmienić zawór N108 w pompie lub wyjąć go i wyczyścić - zbiera się tam czasem syf w postaci opiłków. Rozumiem, że żadnych skoków w 000BS nie było? P.S. Może być też problem z przywieszającym się timingiem w pompie wtryskowej (również odpowiedzialny za przestawianie kąta, choć w logu dynamicznym nic złego nie widać). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #30 Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) N108 zmieniony i autko chodzi lepiej - jak już zapali (na mocy czuć różnicę), z odpalaniem dalej lipa, no, może minimalnie lepiej. w 000BS szarpanie zostało, różnica jest taka że dopiero jak ustawie pozycję skrajnie małą vag twierdzi że jest 255/38 i auto gaśnie, w reszcie zakresu 255. Po odpięciu N108 (N109 na krótko) kąt nie skacze i mogę ustawić min 210 (czyli inaczej niż wcześniej). Rozrząd dziś jest wymieniany i ponoć jest wszystko wg znaków do tego: - jak odłączę kebel od wtrysku sterującego "na ucho" silnik chodzi inaczej, ale zmiany nie są rażące - jak odłączę czujnik prędkości wału auto gaśnie (chyba nie powinno w przypadku gdy czujnik wtrysku sterującego działa prawidłowo) - włożyłem wtrysk od 1z (100% działający) - różnica taka że wężami przelewowymi zaczęło wybijać (wyszło które są nieszczelne - wszystkie wymienione na nowe) ale w pracy silnika nie było różnicy, w 000BS dalej szarpał Ja już wyczerpałem swoje pomysły... Edit: są jakieś sposoby żeby na 100% określić ustawienie pompy? bo na wałku z przodu jest jakiś krzyż może to jakoś pomaga? rozrząd na znakach jest tak: - ustawiony wał na 0 przy krawędzi (po co jest to I jak ustawia się na 0? jak ustawie na I to mi ząbki się nie zgadzają na pompie - pół ząbka) - góra na blokadach Edytowane 20 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #31 Napisano 20 Listopada 2012 Znak na zamachu ustawiasz na 0 Pompa na blokadę - na samym wałku nie ma znaków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #32 Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) a co z tym 000BS dziś włączyłem auto bez wody (na chwilke) i dalej 255 - możliwe że rozrząd był przeskoczony wcześniej (nie było mnie przy demontażu a z tego co brat mówił to był) i pasek w porównaniu do tego co teraz to też luźniejszy był... - dzisiejsza próba na 000BS była przy ZIMNYM silniku, kąt będzie się zmieniał dużo po rozgrzaniu? - jutro mam w planie przesunąć rozrząd na pompie o i ząbek przeciwnie do wskazówek zegara Edit: - zastanawia mnie tylko że jak dam na skrajną pozycję minimalną to w bs zaczyna szarpać - najgorzej że już nie weim co jeszcze mogę sprawdzić bo jak pompa chodzi dobrze na włączonym to chyba jest dobra? Edit 2: jest postęp! auto pali (może nie idealnie ale pali) i jeździ!! Kąt wtrysku cały czas był poza granicami regulacji, przekręciłem koło pasowe o jeden ząbek zgodnie z kierunkiem zegara i voila... ustawione na 50-54. nie było to takie lekkie bo trochę się tym kołem nakręciłem zanim doszedłem że to 1 ząbek wystarczy... co ciekawe jak było ustawione wg znaków to nie działało. Ktoś musiał wcześniej dłubać przy pompie albo to koło przepuszcza Edytowane 23 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #33 Napisano 23 Listopada 2012 Nie wiem, jak jest w AHH, ale wydaje mi się, że na pompie koło nie ma klina, więc koło można ustawić dowolnie. Może ktoś je odkręcał i od tego czasu ustawiając na znaki były takie cyrki. Teraz kąt jest poprawny! Gratulacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach