Gregor1890 Zgłoś #1 Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam świeżo zakupiłem passata b4 Wcześniej miałem i dalej powróciłem ponieważ trafił się dość fajny egzemplarz (za niedługo się ujawnię ) Otóż passat to b4 tdi afn z 95r Co zaobserwowałem wskazówka licznika prędkości wariuje strasznie na postoju wskazuje ponad 200 a czasem 50 po prostu szkacze bez jakiegoś schematu czasem wskazuje mniej wiecej dobrze ale też drga, mfa oszukuje spalanie i przebieg to zrozumiałem mniej więcej i zdarzyło się ze wskazówka poziomu paliwa zeszła do zera i po momencie wskoczyła na prawidłowy odczyt nie chodzi także tempomat (albo ja nie umiem włączyć ) z tym tempomatem to tak zuciłem może to ma coś wspólnego. Od czego zacząć jutro zacznę dzień od podłączenia pc do auta i zczytaniu błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #2 Napisano 22 Sierpnia 2012 zimne luty w liczniku spróbuj przelutować albo cały licznik na podmiankę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #3 Napisano 22 Sierpnia 2012 o widzisz to ta sama bolączka co mam w audi 80. A od tego też może wariować tempomat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #4 Napisano 23 Sierpnia 2012 dziś zauważyłem zależność co do działania licznika od temperatury gdy odpaliłem dziś auto licznik działał prawie dobrze wskazówka tylko leciutko dygała a nie skakała po całym liczniku jak wczoraj pogoda:mglisto zimno jak na jesień a wczoraj było dość upalnie około 30 stopni ( piękne te wakacje) czy nadal uważacie ze to zimne luty ? tempomat jak nie działał tak nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #5 Napisano 23 Sierpnia 2012 Zimne luty + wymiana elektrolitów. Tempomat nic do tego raczej nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #6 Napisano 23 Sierpnia 2012 a teraz pytanie ktoś zrobił jakieś foto story tego zabiegu ? bo szukałem i nie bardzo mogę znleść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #7 Napisano 23 Sierpnia 2012 Zimne luty + wymiana elektrolitów. Tempomat nic do tego raczej nie ma. Raczej ma , bo z tego co pamiętam VW zrobił tak fajnie , że sygnał z VSS idzie najpierw przez licznik a dopiero do kompa. U mnie z kolei jak miałem passka to w gorące dni licznik się "zawieszał" na pewnej prędkości i automatycznie tempomat się rozłączał. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #8 Napisano 23 Sierpnia 2012 doszedłem to tego vagiem ze jednak chyba ma bo gdy włączę blok 6 na zapalonym silniku wszelkie przełączniki manetki działają pedałów też lecz prędkość skaczę ( tak sprawdzałem powyżej 40 km/h ) wiec w pierwszej kolejności zajmę się licznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konig Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2012 Ja miałem juz dwie usterki w tym liczniku. Najpierw wskazówka od obrotomierza całkiem znieruchomiała. Trzeba było wymienić ELMOS, czyli sterownik wskazówek. Po roku jeszcze inna usterka bo wskazówka od prędkościomierza szalała, czasami wskazywała nawet o 60km/h za dużo czasami było ok. W tym przypadku wymieniłem silniczek z innego uszkodzonego licznika i działą do tej pory. Tak więc przyczyn może być kilka, ale generalnie to już dużo się naczytałem o tych wersjach licznika i są wyjątkowo awaryjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #10 Napisano 27 Sierpnia 2012 wiec tylko przy przypływie chwili wolnego czasu biorę się za wybebeszanie licznika mam nadzieje ze jakaś pierdoła i już wiem na bank ze wariacje licznika mają związek z nie działającym tempomatem dziś licznik miał przebłysk i przez poł dnia działa dobrze zero skakania i tempomat chodził jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AleksanderGP Zgłoś #11 Napisano 16 Grudnia 2012 Witam! Może ktoś podpowie co to za usterka. W czasie jazdy ze stałą prędkością wskazówka licznika i prędkościomierza spada trochę i wraca na wskazywaną prędkość. Bo nie mam pojęcia jak to zdiagnozować ani jak to naprawić. Pozdrawiam i z góry dziękuje za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konig Zgłoś #12 Napisano 17 Grudnia 2012 Witam! Może ktoś podpowie co to za usterka. W czasie jazdy ze stałą prędkością wskazówka licznika i prędkościomierza spada trochę i wraca na wskazywaną prędkość. Bo nie mam pojęcia jak to zdiagnozować ani jak to naprawić. Pozdrawiam i z góry dziękuje za porady W pierwszej kolejności bym sprawdził czy nie ma zimnych lutów na płycie licznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AleksanderGP Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2012 Ktoś mi może opisać co to są te zimne luty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2012 Ktoś mi może opisać co to są te zimne luty? wpisz w google "zimne luty".. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Roberticus Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2013 no cóż u mnie liczniki wariowały najpierw tylko przy odpalaniu auta , później coraz częściej obecnie nawet podczas jazdy na trasie ok 5 km. potrafi się wyzerować co najmniej 10 razy , nawet na postoju wskazówka licznika i obrotomierza falują tzn. obrotomierz wskazuje raz 850 za chwilę 1200 obr /min ( po prostu pływa). najczęściej to dzieje się podczas jazdy . obecnie jestem po wymianie akumulatora -nie jest za mały , pr,ad rozruchu ok. po kapitalnym remoncie rozrusznika ,po odwiedzinach elektryka . I co? naprawa polega na wymianie ? TAK TO ŚREDNIO ZDOLNY SZYMPANS POTRAFI ZROBIĆ ale sztuką jest jak tą usterkę usunąć . Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2013 zimne luty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2013 Do przelutu całe pcb + wymiana 2 czy 3 elektrolitów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach