Skocz do zawartości
Konrados

Zamek tylnej klapy - sedan

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem dotyczy Passata B5 FL. Otóż po wymianie przez mechanika silniczka wycieraczki od jakiegoś czasu zaczęły się dziać jaja z zamkiem klapy. Mianowicie nie działa on już z pilota. Poza tym do jej otwarcia potrzebny jest szybki atak na klapę po tym, jak z palca przyciskiem w drzwiach się ją otworzy. Jeśli zdążę, to otworzę poluzowana klapę. Kiedy nie zdążę, linka wraca na swoją pozycję w siłowniku i klapa blokuje się. Dodam, że po naciskaniu przycisku klapy na pilocie reagują światła awaryjne, pulsują i nic poza przekaźnikiem nie słychać.

 

Co może być przyczyną? Czy szukać jej w siłowniku linki, czy przycisku klapy przy wycieraczce? Może coś nie tak z modułem komfortu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój problem dotyczy Passata B5 FL. Otóż po wymianie przez mechanika silniczka wycieraczki od jakiegoś czasu zaczęły się dziać jaja z zamkiem klapy. Mianowicie nie działa on już z pilota. Poza tym do jej otwarcia potrzebny jest szybki atak na klapę po tym, jak z palca przyciskiem w drzwiach się ją otworzy. Jeśli zdążę, to otworzę poluzowana klapę. Kiedy nie zdążę, linka wraca na swoją pozycję w siłowniku i klapa blokuje się. Dodam, że po naciskaniu przycisku klapy na pilocie reagują światła awaryjne, pulsują i nic poza przekaźnikiem nie słychać.

 

Co może być przyczyną? Czy szukać jej w siłowniku linki, czy przycisku klapy przy wycieraczce? Może coś nie tak z modułem komfortu?

 

Chyżo, niczym niemiecki Blitzer, zabrałem się z ciekawości do roboty.

 

1. Po otwarciu klapy i wstępnym demontażu tapicerki (4 wkręty: 2 po bokach, 2 przy uchwytach) wyszarpujemy energicznie plastik i oczom ukazują się: silnik wycieraczki, siłownik oraz zamek wraz z kilkoma wiązkami.

 

2. Pierwsze co robimy, to demontaż tablicy rejestracyjnej (co najmniej na jednym wkręcie) przez co umożliwimy sobie wyciągnięcie prawego światła oświetlenia tablicy rej. To końcowe jest potrzebne aby wysunąć czarny plastik pod tylną wycieraczką (odkręcamy też środkową śrubę nr 13). To przez niego nie możemy manewrować też przy klamce (problemie moich rozterek) w gumowej obudowie oraz stelażu mocującym klamkę.

 

3. odłączamy 2 kostki (2 i 3 pinowe), bo przeszkadzają w machaniu śrubokrętem

 

4. śrubokrętem krzyżakowym luzujemy nasprężynowane śruby metalowej ramki po bokach klamki

 

5. wyciągamy poluzowaną ramkę

 

6. wypychamy od środka klamkę

 

7. odpinamy styk wyciągając blaszkę (można sobie kliknąć stykiem w celu sprawdzenia, czy zadziała siłownik, a zadziałać powinien jeśli macie powyższe objawy)

 

8. wyciągamy klamkę z gumy (BTW: fajnie są podziurkowane te gumowe zapinki, uważajcie żeby ich nie uszkodzić, a kiedy jest guma jest brzydką i sucha albo zakamieniona, to polecam mycie wodą z mydłem, ew. szczoteczka oraz aplikację kremu, wazeliny po uprzednim wysuszeniu papierowym ręcznikiem. Zachowamy tym samym gumkę w dobrej żywotności i funkcjonalności, a jak widać bez gumki bywa groźnie :hehe

 

9. obserwujecie brak reakcji na naciskanie klamki... tu myślimy czym ją oczyścić, bo się utleniła i zaszła kamieniem (polecam środek do czyszczenia silników marki PRESTONE lub PEPSI - ja użyłem PRESTONa)

 

10. płuczemy po 15 minutach, suszymy, smarujemy oliwką alby powróciła ruchliwość i wolny swing skrzydełka.

 

11. składamy całość do kupy

 

12. wypijamy TRYBUNAŁa albo 2, jak kto tam szedł z czasem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i widzę kilka pytań bez odpowiedzi związanych z samym zamkiem a dokładnie z wkładką zamka...czy jest taka możliwość że w skutek nie używania kluczyka w zamku tylnej klapy owy zamek przestaje działać? Tzn wkładam w niego kluczyk a on ani drgnie w ogóle mam wrażenie że nie wchodzi do końca bo tak się orzygladalem jak wsuwam go w zamek od drzwi to wchodzi ciut dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pomóżcie bo przekopałem cały wątek i nie znalazłem odpowiedzi. Nie działa mi przycisk otwierania klapy bagażnika znajdujący się na drzwiach. Wszystko inne, tzn. otwieranie z pilota i klamka działa bez zarzutu. Co może być przyczyną?

Z góry dziękuję.

Edytowane przez Colin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatni zaglądałem tam jak to wygląda i nie chiał bym mieć takiego problemu w sedanie xD bo nie miał bym jak sie dostać xD bo skrzynia basowa by nie wyszła z bagola a jak bym tam sie nie zmiescił xD i toi jest dopiero problem co inego jak sie ma kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatni zaglądałem tam jak to wygląda i nie chiał bym mieć takiego problemu w sedanie xD bo nie miał bym jak sie dostać xD bo skrzynia basowa by nie wyszła z bagola a jak bym tam sie nie zmiescił xD i toi jest dopiero problem co inego jak sie ma kombi

Nie bardzo rozumiem co chciałeś mi przekazać. Co ma do tego skrzynia basowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy, wymieniam listwę klapy bagażnika (kombi), tapicerka zdjęta, 4 nakrętki mocujące listwę odkręcone, 2 od zamka równiez i co dalej ? gdy chce wyciągnąć listwe na zewnątrz wraz z nią rusza sie cały zamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, pomóżcie bo przekopałem cały wątek i nie znalazłem odpowiedzi. Nie działa mi przycisk otwierania klapy bagażnika znajdujący się na drzwiach. Wszystko inne, tzn. otwieranie z pilota i klamka działa bez zarzutu. Co może być przyczyną?

Z góry dziękuję.

Nie wiem jak idzie sygnał z pilota. .. którymi kablami, wydaje mi się ze tymi samymi od pewnego momentu co od sterownika ale musiałby się wypowiedzieć ktoś kto to przerabial. To by mogło oznaczać ze albo sam przycisk (wymontuj i pomierz) bądź też kable od niego do tylnego mechanizmu zamka są do wymiany.

 

U mnie natomiast wymontowalem tylna klamke (znaczek) i wydaje mi się ze jego zasada jest do opisania jako mikrostyk zwierajacy. Zacząłem sprawdzać czy zwierajac dwa piny na kostce która podłączany do klamki otwieranie zadziała. I nie działa. ... wiec chyba wiazka jast uszkodzona.

a3eme5ut.jpg

To podobno częsta wada w CC wiec szukam dalej w którym miejscu jest zlamana ... chyba ze ktoś to przerabial juz i wie. ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

temat poruszany w tym watku ale jakos nie moge znalezc odpowiedzi, jak zdemontowac listwe z klapy bagazniak w kombi, odkrecilem dwie sruby pod tapicerka ktore wydaja się trzymac listwe , ale dalej nie moge sobie poradzic...

dzieki za wskazowki/podpowiedzi

 

jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Ja mam następujący problem, dość ciekawy, nie spotkany na forach.

Kiedy kupiłem auto działało tylko otwieranie bagażnika z środka auta, przełącznikiem na drzwiach kierowcy. Otwieranie kluczykiem nie wchodzi w grę ponieważ poprzedni właściciel zmieniał klapę i nie przełożył wkładki:/

Dziś postanowiłem się dostać do modułu komfortu. Po otwarciu czarnej skrzynki oczom mym ukazał się ów moduł oraz jakiś przekaźnik, który został dołożony przez jakiegoś magika. Na zasilanie cewki przychodziło +12V z przewodu czerwonego i przewód niebieski(nr 18 na module). Do styków podłączone było +12V do wspólnego styku oraz brązowo-zielony(nr2 na module) na styk NO. Postanowiłem połączyć to jak było oryginalnie i podpiąłem pod moduł. Po uruchomieniu podchodzę do klapy wciskam przycisk otwierania na niej i działa. Zamykam całe auto pilotem, wciskam przycisk zwolnienia klapy na pilocie i mogę otworzyć. Jedynie teraz nie mogę otworzyć klapy przyciskiem na drzwiach kierowcy. Położenie wkładki zamka w bagażniku poziome. Dodatkowo przy włączeniu zapłonu i zamkniętym bagażniku idzie napięcie na silniczek i mi ją otwiera. Dodam że napięcie jest podawane cały czas, nawet gdy auto jest odpalone.

 

Auto to b5FL 2001r sedan a moduł to 1C0959799B

 

Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji??

 

Proszę o pomoc i dziękuje z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest :)

Podłączyć VAG, w momencie gdy otwiera Ci klapę, sprawdzić w blokach pomiarowych modułu komfortu, czy zakładka "stan pracy przycisku klamki bagażnika" pokazuje przycisk w stanie wciśnięcia czy przycisk w stanie spoczynku.

Czyli tak po polsku: prawdopodobnie masz zwarcie na klamce, jak by cały czas była wciśnięta i dlatego po załączeniu zapłonu wychwytuje sygnał i non stop otwiera klapę.

Jak coś to pisz na PW, może będę potrafił pomóc z diagnozą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem napięcie na silniczku od otwierania klapy i gdy wcisnę klamkę to się pojawia 12v a gdy puszczę to ginie i tak jest cały czas, nic się nie przycina. Gdy przełączam kluczyk na zapłon to napięcie jest tam cały czas 12V co jest dziwne bo moduł komfortu daje napięcie na silniczek. Wygląda chyba na moduł(jakieś przepięcie) ale może się mylę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dysponujesz vagiem, patrz od razu punkt 2.

Jeśli nie dysponujesz vagiem, patrz punkt 1.

 

1.

 

Sprawdzasz, czy klamka bagażnika nie ma zwarcia:

Ściągasz poszycie klapy bagażnika, odłączasz wtyczkę od klamki bagażnika i przekręcasz zapłon - w tym momencie sprawdzasz napięcie na wtyczce silniczka.

Jeśli problem ustępuje, to winowajcą jest klamka bagażnika.

Jeśli dalej napięcie pojawia się na wtyczce i cały czas otwiera Ci klapę bagażnika, czyli problem nie ustępuje, to wyłączasz zapłon, pozostawiasz w dalszym ciągu odłączoną wtyczkę klamki bagażnika, ale ściągasz boczek drzwi kierowcy. Jest na nim przycisk od otwierania bagażnika. Odpinasz od niego wtyczkę i znowu włączasz zapłon. Jeśli w tym momencie klapa przestanie się otwierać, to winowajcą jest przycisk na drzwiach, który ma zwarcie.

Jeśli z odłączonymi wtyczkami od przycisku na drzwiach i od klamki bagażnika, klapa dalej będzie się otwierać samoistnie, to odłącz także wtyczkę od wkładki bagażnika. Znajdziesz ją także blisko wkładki.

 

2.

Jeśli dysponujesz vagiem:

Wchodzisz w moduł komfortu (numer modułu to 46), włączasz bloki pomiarowe, szukasz zakładek: stan przycisku drzwi kierowcy oraz stan klamki klapy bagażnika i sprawdzasz ich stan, w momencie gdy nikt żadnego z nich nie przyciska.

VAG powinien pokazywać, że jeden z przycisków jest wciśnięty.

 

Jak coś to numer telefonu do mnie: 514-535-830

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przed pracą miałem trochę czasu, biorę VAG'a pod pachę i idę. No i niestety. Wchodzę w blok 13 modułu komfortu i w pierwszym okienku NOT OPER. Wciskam przycisk na drzwiach i zmienia się na TRUNK REMOTE. Pusczam NOT OPER. Wciskam klamkę na klapie zmienia się na TRUNK HANDLE, puszczam i mam NOT OPER.

 

I co teraz?? Chyba udać się na szrot w poszukiwaniu modułu komfortu na podmianę i sprawdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Dziś podmieniłem moduł komfortu i jest bajka. Klapa otwiera się elegancko. Przy zapłonie się nie otwiera:) Do zrobienia została mi tylko wkładka zamka klapy ponieważ ta nie pasuje do kluczyków. Mam tylko pytanie tzn kiedy bagażnik da się otworzyć przyciskiem na drzwiach kierowcy? Jakie warunki muszą być spełnione??

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam trochę dziwny problem w swoim pasku 1.8T 1999r. Autko normalnie mi się zamyka (bez mrugnięcia światłami bo muszę w drzwiach od kierowcy zrobić porządek z mikrostykami). Drzwi są wszystkie zamknięte. Klapa bagażnika za pierwszym razem gdy chce otworzyć to jest zamknięta. Gdy drugi raz chwycę za klamkę od klapy do się otwiera i mrugają światła (chyba alarm ale bez dźwięku).

I teraz moje pytanie dlaczego tak za drugim razem mogę otworzyć klapę pomimo zamkniętego auta?? nieraz jak to nawet za pierwszym jakby niezamykało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopoki tego nie rozbierzesz to nikt nie bedzie wiedzial...albo masz przerwany niebieski kabel w wiazce albo uszkodzony mikrostyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie B5fl Kombi 2001 rok - Klapa otwiera sie sama po zapaleniu świateł i nie można jej zamknąć gdyż ten mechanizm otwierania otwiera ją ciągle nawet gdy przytrzymam klape na siłe to słychać jak chodzi mechanizm i ciągle otwiera klape, gdzie tkwi problem ? musze wiedzieć to na szybko poniewaz jutro mam wyjazd za granice a bez sprawnego bagażnika bede miał problem ... na tą chwile odłączyłem wtyczke od tego mechanizmu który jest odpowiedzialny za otwieranie bagażnika i zamknąłem bagażnik i tak jeżdżę... Prosze o pomoc ...

Edytowane przez kafarszczak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, napiszecie mi jaki jest nr linki zamka bagażnika B5 FL sedan? I byłbym również wdzięczny za wskazanie miejsca, gdzie można w miarę tanio kupić tę linkę (Wrocław lub wysyłkowo).

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności