Gość SZUMI Zgłoś #1 Napisano 21 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Chciałbym podpytać kolegów którzy mają doswiadczenie z elektryką. Czytam różne informację na temat zmiany oświetlenia we wszystkich elementach wyposażenia ale nie mogę znaleźć informacji co robić lub gdzie szukać usterki związanej z brakiem oświetlenia regulacji lusterek oraz regulacji szyb w drzwiach kierowcy. Led-y sprawdzone na bateryjce i swiecą aż miło. Przeanalizowałem schemat instalacji elektrycznej w książce "Sam naprawiam" i nie znalazłem żadnego schematu dotyczącego mojego problemu. Brak schematu instalacji w drzwiach. Może ktoś już przerabiał podobny problem lub ma schemat elektryki w drzwiach. Bardzo proszę o pomoc Spokojnych i wesołch świąt Szumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2006 Cześć Jeżeli chodzi o oświetlenie w środku samochodu (lampka środkowa) to jest załączana przez mikrostyki, które są umieszczone w zamku w drzwiach. Z tego co opisujesz to wygląda na to że nie masz połączonych drzwi z instalacją elektryczną, czyli np.: odłączona kostka na słupku lub brak zasilania wychodzącego do drzwi. Moja rada : 1)sprawdź próbówką czy masz w ogóle jakieś napięcie w tych drzwiach szukaj w czerwonych przewodach 2)sprawdź bezpieczniki 3)sprawdź pozostałe drzwi 4)sprawdź na kompie przez złącze VAG jakie masz błędy 5)sprawdź ustawienie modułu komfort dokładny opis tego jak zrobić znajduje się na tym forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2006 http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=721 Tu chyba jest najwięcej informacji, poczytaj FAQ o uszkodzeniach centralnego zamka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SZUMI Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2006 Witam ponownie. Za wszystkie rady bardzo dziękuję, ale cały moduł komfortu pracuje bez żadnych problemów nie świecą tylko diody do oświetlenia modułu regulacji lusterek oraz modułu regulacji szyb w drzwiach kierowcy. Prześledziłem schemat i muszę poszukać przewodów w kolorze szaro-niebieskim. Jeśli nie znajdę przerwy to chyba pociągnę nowy dodatkowy przewód bezpośrednio z regulatora oświetlenia. A może jednak ktoś posiada schemat elektryczny drzwi kierowcy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2006 Znalazłem dla Ciebie fotki pokazujące gdzie jest + i - od podświetlania w sterownikach o które pytałeś. Wystarczy teraz sprawdzić który kolor kabli odchodzi od nóżek wskazanych na zdjęciach i sprawdzić czy nie ma przewy na kablach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SZUMI Zgłoś #6 Napisano 23 Grudnia 2006 Dzięki Piotr, właśnie na tych pinach na początku sprawdziłem, że oświetlenie diodowe w tych modułach jest sprawne. Przewody dochodzą do kostki która, jest razem z silnikiem do podnoszenia szyb i tam "ślad się urywa". Jest to główna kostka gdzie schodzą się wszystkie przewody z drzwi. Może ktoś posiada schemat lub rozpiskę tej kostki? Będę dalej "rozpracowywał" tę kostkę. Pozdrawiam Marek P.S. Widzę, że część kolegów wymieniła diody w module regulacji lusterek i może komuś została jedna oryginalna dioda (czerwona)? Bardzo chętnie kupię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #7 Napisano 23 Grudnia 2006 Przetnij w cholere przewód dochodzący do silniczka i podłacz na krótko.Bo inaczej nie dojdziesz o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin434 Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2007 Witam a u mnie jest odwrotnie oświetlenie regulacji lusterek oraz regulacji szyb w drzwiach kierowcy pali sie cały czas i sie nie rozjaśnia ani nie sciemnia i jedyny sposób zeby je wyłączyc ta zdąć klemę z aku ,jak dojde co to,to dam znac.A czy ktoś wie czy to podświetlenie ma sterowanie z modułu KOMFORT czy z regulatora natęrzenia oświetlenia licznika.DZIĘKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2007 A czy ktoś wie czy to podświetlenie ma sterowanie z modułu KOMFORT czy z regulatora natęrzenia oświetlenia licznika.DZIĘKI Ma oświetlanie z modułu konfortu martin434, Z tego co piszesz to najprawdopodobniej masz jakieś zwarcie na układzie.Twoje diody dostają cały czas dwa plusy lub dwa minusy i poprostu pokazują ża przechodzi przez nie prąd.Poszukaj zwarcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin434 Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2007 Dzięki Piotrze za odpowiedz ale i tak nie doszłem gdzie moze być to zwarcie będe muśiał odwiedzic elektryka ,narazie podłączylem to wszystko na "szago" prosto do regulatora natęrzenia oświetlenia i działa OK ale ja nie lubie prowizorki i musze to zrobic, jak ktoś ma pomysł to będe wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szafolag Zgłoś #11 Napisano 10 Stycznia 2007 Ja w swoim passacie też walczyłem z brakiem poświetlania w tym miejscu. Jedną z przypadłości tego auta jest to, że uszkadzają się wiązki przewodów między słupkiem a drzwiami. Dotyczy to wszystkich drzwi. jak zdejmiesz gumę z wiązki przewodów (jest na "klikającym" plastkiu) i obejrzysz je, to zobaczysz, że izlolacja na przewodach jest popękana, niekiedy druty są skorodowane i popękane(taj jest w twoim przypadku), ale jest też możliwość, że są zwarte ze sobą np z zasilaniem elektrorygli zamków ( i wtedy podświetlenie będzie śię świecić nonstop). W innych drzwiach za to nie chodziła mi szyba elektryczna i też problem leżał właśnie w w tym miejscu. Ciekawym rozwiązaniem ułatwiającym życie jest to, że w słupku auta znajduje się gniazdo a wiązka drzwi kończy się wtyczką. Po zdjęciu rzeczonej gumy możesz rozłączyć tą wtyczkę i zdjąć cała tą gumę co ci polepszy widok na kable. pozdrawiam i zyczę powodzenia. szafoalg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SEBINIO1000 Zgłoś #12 Napisano 27 Czerwca 2008 Mam ten sam problem co TY SZUMI i mam pytanie czy już naprawiłeś usterke, jak tak to chciałbym abyś mi jakoś pomógł z góry wielkie dzięki. POZDRAWIAM SEBINIO1000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diesel969 Zgłoś #13 Napisano 14 Lipca 2010 Chciałbym podpiąć się pod temat. U mnie wygląda to troszkę inaczej - chodzi mi o typ problemu (jednak sądzę, ze trzymam się tematu braku podświetlenia w drzwiach): - centralny w drzwiach kierowcy działa - głośniki & panel szyb + podświetlenie & podświetlenie regulacji lusterek działa - komputer nie pokazuje drzwi kierowcy jako otwartych - jak gdyby były non stop zamknięte - nie pali się światło po otwarciu drzwi kierowcy (ani kabinowe, ani te "oświetlające podłoże, co by nie wpaść w przepaść" Jest jeszcze jedna ciekawa przypadłość, w której nie znalazłem żadnej zależności - mianowicie po naciśnięciu zamykania drzwi (centralny od wewnątrz na panelu sterowania szybami) - drzwi kierowcy raz się zamykają z innymi, raz ten dynks wchodzi i za chwile odbija. Z tego co zdążyłem się zorientować to albo uszkodzenie zamka, albo coś z modułem komfortu. Moglibyście polecić jakiegoś magika od zamków 3bg w okolicach Bytomia/Chorzowa/Katowic itd? Przepraszam jeśli taki temat z podobnym problemem już istnieje, być może nieudolnie używałem wyszukiwarki (troszkę z braku czasu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #14 Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) Wina tkwi w zamku. Masz tam zimne luty. Trzeba się dostać do zamka i po prostu polutować jeszcze raz tam gdzie są zimne luty. Tutaj masz link jak się do tego zabrać: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=879706&postcount=215 I pewnie mikrostyk masz jeszcze do wymiany w zamku. Pomógłbym, ale pewnie nie bedziesz w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego ani Kalisza... Edytowane 14 Lipca 2010 przez marioplf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diesel969 Zgłoś #15 Napisano 14 Lipca 2010 Dzięki serdeczne za poradę. Postaram się to ogarnąć w najbliższy weekend. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #16 Napisano 14 Lipca 2010 Dzięki serdeczne za poradę. Postaram się to ogarnąć w najbliższy weekend. W moim opisie masz link do wątku z naprawą zamków, tam na dole są instrukcje w PDFie krok po kroku z fotkami jak wyjąć zamek, jak go rozebrać, co przelutować i jak złożyć, ściągnij, druknij i działaj przy aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diesel969 Zgłoś #17 Napisano 15 Lipca 2010 Hmm dzisiaj passat mnie zaskoczył. Mianowicie wsiadam, nie domknąłem do końca drzwi kierowcy - a tu komputer dumnie pokazuje, ze drzwi otwarte. Niedowierzając obejrzałem czy czasem żadne z pozostałych nie są niedomknięte. Co się okazało - pod pewnym kątem otwarcia drzwi kierowcy (w pozycji nie całkiem zamkniętych, dosłownie zatrzaśniętych) jednak wszystko działa - podświetlenie i kontrolka na kompie. Czy to wyklucza którąś z przyczyn: - Masz tam zimne luty - I pewnie mikrostyk masz jeszcze do wymiany Nie jest ze mnie (jeszcze ) zaden mechanik. Z tego co rozumiem i sugerujac się zdjeciami wyobrazam sobie mikrostyk jako cos podobnego do tej fascynujacej maszyny, która zapala światło w lodowce po otwarciu drzwi. Mam nadzieje, że nie popisałem się tak bardzo niewiedza jak myślę. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli faktycznie się mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #18 Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) Tak czy siak trzeba sie dobrac do zamka. Nie rozumiem tego co napisales... czyli przez chwile wszystko bylo dobrze ? A jak zamkniesz drzwi calkowicie, to masz pokazane ze drzwi sa zamkniete ? Mikrostyk przy niedomknietych drzwiach może zadziałałać. Tam jest taki prawie półksiężyc, ktory go załącza. Przy niedomknietych drzwiach może się z nim właśnie stykać. Tak wiec mikrostyk do wymiany, lub tego starego mozna obciąć z 2 plastikowych bolców na ktorych jest osadzony (a raczej te bolce sa osadzone w zamku) wziąć mocny klej (u mnie wystarczyl super-glue) i przykleic go o powiedzmy 2 mm blizej. Czy gdy miales drzwi niezatrzasniete zupelnie wszystko wrocilo do normy ? Jeśli tak, to zimnych lutów brak a wina lezy tylko po stronie mikrostyku. Dla kogos, kto dostawal sie do zamka i rozbierał go to jakies 2 godziny pracy łącznie ze składaniem. Jesli nigdy tam sie nie dostawałeś, to hmm... przez ostrożność czas pray sie podwoi. ps: mikrostyk teoretycznie mozna porownac do tego w lodowce Edytowane 16 Lipca 2010 przez marioplf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diesel969 Zgłoś #19 Napisano 19 Lipca 2010 Czy gdy miales drzwi niezatrzasniete zupelnie wszystko wrocilo do normy ? Dokładnie tak. Sprawdziłem to jeszcze kilkakrotnie i za każdym razem kiedy nie domykam do końca drzwi - wszystko wraca do normy. Na razie nie udało mi się do tego przysiąść, ale podejrzewam, ze sobie z tym poradzę. Dzięki za pomoc =] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malek25 Zgłoś #20 Napisano 28 Lipca 2010 ja tez mam to do zrobienia ale jakos ciezko sie zabrac bo roboty jest sporo, u mnie na 10 otwarc drzwi 2 razy sie nie zapali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach