Skocz do zawartości
ronuch

podczas krecenia rozrusznikiem zapalaja sie kontrolki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! pacjet audi a4 98rok 1.9 tdi ahu. Podcza krecenia rozrusznikiem zapalaja sie ponownie wszystkie kontrolki na liczniku. Wystepuje to tylko podczas dluzszego krecenia np 3-5s. Od razu pisze ze rozrusznik dalem do regeneracji bo myslalem ze on robi jakies zwarcia. ogolnie auto czasami dluzej kreci - im cieplejszy to objaw wystepuje czesciej. W zimie auto zapalalo jak zimne od przyslowiowego dotkniecia kluczyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może aku słabe albo ladowanie? jak mi alternator padł to na początku miałem discoteke na liczniku podczas jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, sprawdź akumulator. Choinka robi się jak napięcia podczas rozruchu spada chyba poniżej 9/10 V. Akumulator albo rozładowany, albo już nie daje takiego prądu jak powinien (zasiarczony).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku to centra futura i chyba jest dobry bo w zimie w mrozy -24 krecil bardzo zwawo a auto zapalalo od dotkniecia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może CI niedołądowywać alternator i nawet futura nie da rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj i poczyść dokładnie miejsca gdzie podpięta jest masa jest tak samo ważna jak + )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mógł kręcić, ale wystarczyło że został rozładowany, a jeździsz na krótkich odcinkach to nie zdąży się naładować. Raz mu wystarczy żeby zakręcić i nic się nie będzie działo innym razem "choinka".

 

Tak na marginesie, nawet jakbyś miał nowy i na gwarancji po rozładowaniu do zera trzeba go zawsze naładować do pełna, najlepiej prostownikiem, bo to najkrótsza droga żeby go zasiarczyć i potem nawet gwarancja nie pomoże. Jak stwierdzą że jest zasiarczony będzie odmowa.

 

Masz tutaj też informację że może alternator nie dawać tyle prądu co trzeba. Kup sobie miernik prądu i sprawdź akumulator. Przed rozruchem nie powinien pokazywać poniżej 12V. Po rozruchu i włączeniu nawet wszystkich odbiorników prądu na biegu jałowym powinien pokazywać pomiędzy 13.5V a 14.5V. Poniżej tej wartości niedoładowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miernik mam wiec zobacze jak to wyglada. Dodatkowo powiem ze owa choinka wystepuje tylko na cieplym silniku. Co do niedoladowywania jechalem na chorwacje i robilem 2 przystanki bez gaszenia auta wiec w ciagu tych 11 godzin podruzy musial sie doladowac a po powrocie do domu choinka tez byla. Jak robilem rozrusznik to wszystkie masy i plusy przeczyscilem.

 

Aha zapomnialem dodac ze auto na codzien pokonuje trasy do pracy 22km w jedna strone wiecc to juz tez jest spora odleglosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie będzie to, to niestety więcej pomysłów nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności