Skocz do zawartości
Gość zllew

abs, pytanie o kostkę

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zllew

Powiem tak: ja mialem padniety prawy przod a tyl pokazywal mi 1900 ohm. Przed chwila wymienilem ten przedni (29pln allegro), troche sie spocilem przy tym bo byl nieco szerszy niz stary (papier scierny i jechane) ale efekt abs dziala :hurra: A podobno trzeba kasowac jakies bledy... :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek

Pomierzylem wszystko , no i wychodzi na to, ze wszystkie czujniki mam pomiedzy 1050 a 1080 Ohm, czyli bdb. Wszystkie wyczyscilem. Macie Panowie jeszcze jakies sugestie co moze byc przyczyna braku ABS i co moglbym sprawdzic bez jezdzenia na komputer? Tak dla sprostowania to zlacza pod kanapa mialem inne niz te przy przednich kolach (tyl okragle z okraglymi bolcami, przod "jajkowate" z plaskimi pinami). Moznaby jeszcze sprawdzic te opory przy samym kontrolerze, ale jak juz wczesniej pisalem wyglada on u mnie inaczej niz na rysunku w poscie o ABS z FAQ. Moze wie ktos na ktorych pinach trzeba mierzyc w tym typie kontrolera?

http://images11.fotosik.pl/15/876c5778b14c5760m.jpg

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Moze wie ktos na ktorych pinach trzeba mierzyc w tym typie kontrolera?

http://images11.fotosik.p...78b14c5760m.jpg

Witaj kolego ... ja mam taki samiutki problem a jego opis jest w tym post'cie:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/brak-absu-vt2519,77.htm

 

Mam dokładnie taki sam sterownik ABS i ma on trzy a nie dwa rzędy nóżek :przestraszony: .

Jeszcze nie zanalazł sie forumowicz, który mógłby udzielić jakiejś konkretnej odpowiedzi.

 

PS: Nie szukaj o tym na forum (ja już na tym straciłem 2 dni) i jak można prosić do wystaw lepsze zdjecie tego sterownika bo go nie widać -- jak nie to ja pożycze aparat i wystawie zdjecie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to Ci chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
O to Ci chodzi?

Tak jest kolego kuczlaw :hurra: . Zaraz śmigam mierzyć ... Mam nadzieje że dzieki Twojej pomocy wszyscy użytkownicy Paska z motorem 1Z (z takim sterownikiem ABS) nie bedą mieli problemu przynajmniej z częściową diagnozą układu ABS.

 

Pozdrawiam gorąco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaraz śmigam mierzyć

Tak jesze kwoli przypomnienia to w B4 były montowane dwa systemy ABS, MK IV i MK 20GI. Te co podałem to są do MK IV Teves ale nie różnią sie praktycznie niczym a poza tym te dane pasują do wszystkich B4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek

Okazało się , ze padł mi przekaźnik od ABS, zdaje się, że 72. Po jego wymianie okazało się, ze czujnik ABS w lewym tylnym kole również leży. Znalazłem na allegro coś bardzo podobnego, ale nie jestem pewien czy będzie pasowało -

ATE 24.0721-1937.1.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=216743618

 

Na zdjęciach wyglada identycznie jak mój (mam centralkę ATE Teves MKIV)

 

Mógłby mi ktos napisać czy będzie to współpracowało z moją centralką ?

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale nie jestem pewien czy będzie pasowało -

 

Raczej prostokąt a nie okrągła a czy podpasi to nie wiem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek_chudy

Witam według miernika u mnie w pracy 1 to Prawy przód, 2 to Prawy tył, 3 to lewy przód, 4 to prawy tył. Mogę się mylić bo to jest według testera abs u mnie w warsztacie, a wiadomo, że producent może inaczej to widzieć. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek

th_69682_PICT4358_122_1129lo.JPG

th_69688_PICT4359_122_577lo.JPG

 

Tak wygląda ten czujnik, ma okragla wtyczke tak samo jak w moim Passacie. Chodzi mi tylko to czy numery seryjne się zgadzają i czy jest jakaś różnica w zależności od strony (lewa, prawa).

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obie strony są takie same. Jeśli ma okrągłą wtyczkę to będzie pasił. Były tylko dwa rodzaje czujników do paska na tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek

Kupiłem ten czujnik, założyłem, wszystko działa jak trzeba :)

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Brateczek a gdzie zakupiłeś ten czujnik ??? bo ja tez takiego szukam w sklepach chcą po 220zł troche za duzo jak za czujnik a jak bym kupił z allegro podobny tylko z inną końcówką i przelutuję starą to bedzie działać bo piszą niektórzy ze tak??? pozdro :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peterson

Właśnie zakupiłem czujnik na allegro - ten z prostokątną wtyczką. Zapłaciłem niecałe 50 zł. Będę musiał przelutować na okrągłą wtyczkę i mam nadzieję, że będzie działało. Ludzie z forum twierdzą że to przejdzie. Zacznę działania w sobotę bo stary czujnik za nic nie chce zejść. Ale parę litry WD 40 i "zmięknie"

Mam tu link gdzie koleś coś takiego zrobił, co prawda w golfie ale na tej samej zasadzie.

http://aclomza.com/howto2.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zakupiłem czujnik na allegro za 40 zł+6.5 przesyłka zapewne po niedzieli przyjdzie to zaraz sie chytam przeróbki... dam znac czy działa... :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peterson

Właśnie zakończyłem zmagania z wymianą czujnika. Co prawda musiałem zdejmować "bęben" ażeby wypchnąć stary czujnik, ale poszło całkiem sprawnie...nawet dla takiego mechanika amatora jak ja. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja tez wymieniłem czujnik musiałem też sciągać beben podłączyłem i niedziała mi abs dalej kontrolka swieci ... co może być musze jeszcze go sprawdzić miernikiem... :[:kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem miernikiem i czujnik oraz kabel są dobre to dlaczego nie gasnie abs i nie działa czy będzie trzeba skasować jakieś błędy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazuje sie ze pomiary miernikiem nie daja calkowitej pewnosci. u mnie po podpieciu vaga wyjazalo blad konkternego czujnika (w tym przypadku prawy przod) i wymienilem go na nowy. Problem oczywiscie minal, kontolka zgasla i abs dziala. Mam wlasnie w rece czujnik, ktory vag wykazal jako uszkodzony. Pomiar rezystencji wykazuje 1125 Ohmow czyli w normie a jednak czujnik jest padniety. Jak wiec widac pomiar rezystencji nie zawsze pomaga rozwiazac problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sivasec, to trochę dziwne...

Czujnik ten to jest zwykła cewka("kilka" zwojów drutu miedzianego) i albo jest opór albo nie ma... Kiedyś zamiast czujnika podpiąłem opornik 1kohm i lampka absu zgasła...(podpiąłem opornik aby się upewnić że to tylko uszkodzony czujnik, nie jeździłem z opornikiem :evil: )

Pomiar rezystancji jest jak najbardziej pewny, w taki sam sposób sterownik absu sprawdza czy czujniki są ok.

 

Ten twój czujnik może mieć przełamany kabel że raz jest opór a raz nie ma :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności