Gość zllew Zgłoś #21 Napisano 12 Stycznia 2007 Powiem tak: ja mialem padniety prawy przod a tyl pokazywal mi 1900 ohm. Przed chwila wymienilem ten przedni (29pln allegro), troche sie spocilem przy tym bo byl nieco szerszy niz stary (papier scierny i jechane) ale efekt abs dziala A podobno trzeba kasowac jakies bledy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek Zgłoś #22 Napisano 12 Stycznia 2007 Pomierzylem wszystko , no i wychodzi na to, ze wszystkie czujniki mam pomiedzy 1050 a 1080 Ohm, czyli bdb. Wszystkie wyczyscilem. Macie Panowie jeszcze jakies sugestie co moze byc przyczyna braku ABS i co moglbym sprawdzic bez jezdzenia na komputer? Tak dla sprostowania to zlacza pod kanapa mialem inne niz te przy przednich kolach (tyl okragle z okraglymi bolcami, przod "jajkowate" z plaskimi pinami). Moznaby jeszcze sprawdzic te opory przy samym kontrolerze, ale jak juz wczesniej pisalem wyglada on u mnie inaczej niz na rysunku w poscie o ABS z FAQ. Moze wie ktos na ktorych pinach trzeba mierzyc w tym typie kontrolera? http://images11.fotosik.pl/15/876c5778b14c5760m.jpg Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #23 Napisano 30 Stycznia 2007 Moze wie ktos na ktorych pinach trzeba mierzyc w tym typie kontrolera? http://images11.fotosik.p...78b14c5760m.jpg Witaj kolego ... ja mam taki samiutki problem a jego opis jest w tym post'cie: http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/brak-absu-vt2519,77.htm Mam dokładnie taki sam sterownik ABS i ma on trzy a nie dwa rzędy nóżek . Jeszcze nie zanalazł sie forumowicz, który mógłby udzielić jakiejś konkretnej odpowiedzi. PS: Nie szukaj o tym na forum (ja już na tym straciłem 2 dni) i jak można prosić do wystaw lepsze zdjecie tego sterownika bo go nie widać -- jak nie to ja pożycze aparat i wystawie zdjecie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #24 Napisano 30 Stycznia 2007 O to Ci chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #25 Napisano 30 Stycznia 2007 O to Ci chodzi? Tak jest kolego kuczlaw . Zaraz śmigam mierzyć ... Mam nadzieje że dzieki Twojej pomocy wszyscy użytkownicy Paska z motorem 1Z (z takim sterownikiem ABS) nie bedą mieli problemu przynajmniej z częściową diagnozą układu ABS. Pozdrawiam gorąco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #26 Napisano 30 Stycznia 2007 Zaraz śmigam mierzyć Tak jesze kwoli przypomnienia to w B4 były montowane dwa systemy ABS, MK IV i MK 20GI. Te co podałem to są do MK IV Teves ale nie różnią sie praktycznie niczym a poza tym te dane pasują do wszystkich B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek Zgłoś #27 Napisano 2 Września 2007 Okazało się , ze padł mi przekaźnik od ABS, zdaje się, że 72. Po jego wymianie okazało się, ze czujnik ABS w lewym tylnym kole również leży. Znalazłem na allegro coś bardzo podobnego, ale nie jestem pewien czy będzie pasowało - ATE 24.0721-1937.1. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=216743618 Na zdjęciach wyglada identycznie jak mój (mam centralkę ATE Teves MKIV) Mógłby mi ktos napisać czy będzie to współpracowało z moją centralką ? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #28 Napisano 2 Września 2007 ale nie jestem pewien czy będzie pasowało - Raczej prostokąt a nie okrągła a czy podpasi to nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radek_chudy Zgłoś #29 Napisano 2 Września 2007 Witam według miernika u mnie w pracy 1 to Prawy przód, 2 to Prawy tył, 3 to lewy przód, 4 to prawy tył. Mogę się mylić bo to jest według testera abs u mnie w warsztacie, a wiadomo, że producent może inaczej to widzieć. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek Zgłoś #30 Napisano 2 Września 2007 Tak wygląda ten czujnik, ma okragla wtyczke tak samo jak w moim Passacie. Chodzi mi tylko to czy numery seryjne się zgadzają i czy jest jakaś różnica w zależności od strony (lewa, prawa). Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #31 Napisano 3 Września 2007 Obie strony są takie same. Jeśli ma okrągłą wtyczkę to będzie pasił. Były tylko dwa rodzaje czujników do paska na tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek Zgłoś #32 Napisano 27 Września 2007 Kupiłem ten czujnik, założyłem, wszystko działa jak trzeba Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz314 Zgłoś #33 Napisano 11 Października 2007 Kolego Brateczek a gdzie zakupiłeś ten czujnik ??? bo ja tez takiego szukam w sklepach chcą po 220zł troche za duzo jak za czujnik a jak bym kupił z allegro podobny tylko z inną końcówką i przelutuję starą to bedzie działać bo piszą niektórzy ze tak??? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość peterson Zgłoś #34 Napisano 11 Października 2007 Właśnie zakupiłem czujnik na allegro - ten z prostokątną wtyczką. Zapłaciłem niecałe 50 zł. Będę musiał przelutować na okrągłą wtyczkę i mam nadzieję, że będzie działało. Ludzie z forum twierdzą że to przejdzie. Zacznę działania w sobotę bo stary czujnik za nic nie chce zejść. Ale parę litry WD 40 i "zmięknie" Mam tu link gdzie koleś coś takiego zrobił, co prawda w golfie ale na tej samej zasadzie. http://aclomza.com/howto2.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz314 Zgłoś #35 Napisano 12 Października 2007 Ja też zakupiłem czujnik na allegro za 40 zł+6.5 przesyłka zapewne po niedzieli przyjdzie to zaraz sie chytam przeróbki... dam znac czy działa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość peterson Zgłoś #36 Napisano 13 Października 2007 Właśnie zakończyłem zmagania z wymianą czujnika. Co prawda musiałem zdejmować "bęben" ażeby wypchnąć stary czujnik, ale poszło całkiem sprawnie...nawet dla takiego mechanika amatora jak ja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz314 Zgłoś #37 Napisano 18 Października 2007 a ja tez wymieniłem czujnik musiałem też sciągać beben podłączyłem i niedziała mi abs dalej kontrolka swieci ... co może być musze jeszcze go sprawdzić miernikiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz314 Zgłoś #38 Napisano 20 Października 2007 mierzyłem miernikiem i czujnik oraz kabel są dobre to dlaczego nie gasnie abs i nie działa czy będzie trzeba skasować jakieś błędy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivasec Zgłoś #39 Napisano 22 Listopada 2007 Okazuje sie ze pomiary miernikiem nie daja calkowitej pewnosci. u mnie po podpieciu vaga wyjazalo blad konkternego czujnika (w tym przypadku prawy przod) i wymienilem go na nowy. Problem oczywiscie minal, kontolka zgasla i abs dziala. Mam wlasnie w rece czujnik, ktory vag wykazal jako uszkodzony. Pomiar rezystencji wykazuje 1125 Ohmow czyli w normie a jednak czujnik jest padniety. Jak wiec widac pomiar rezystencji nie zawsze pomaga rozwiazac problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #40 Napisano 22 Listopada 2007 sivasec, to trochę dziwne... Czujnik ten to jest zwykła cewka("kilka" zwojów drutu miedzianego) i albo jest opór albo nie ma... Kiedyś zamiast czujnika podpiąłem opornik 1kohm i lampka absu zgasła...(podpiąłem opornik aby się upewnić że to tylko uszkodzony czujnik, nie jeździłem z opornikiem ) Pomiar rezystancji jest jak najbardziej pewny, w taki sam sposób sterownik absu sprawdza czy czujniki są ok. Ten twój czujnik może mieć przełamany kabel że raz jest opór a raz nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach