piter2005 Zgłoś #1 Napisano 7 Lipca 2012 Witajcie Ostatnio wymieniałem dwa górne wahacze z prawej strony, mechanik powiedział, że po wymianie nie ma potrzeby sprawdzenia zbieżności. Auto nie ściąga, prowadzi się dobrze..., ale wczoraj jadąc A1 postanowiłem je trochę "przedmuchać" po miejskich cyklach i zauważyłem, że przy prędkości >140km/h zaczyna tak jakby coś drżeć. Lekko to czuję w kierownicy i ogólnie na słuch. Myślicie, ze to po zmianie wahaczy? Dodatkowo zauważyłem, że przy mocnych skrętach piszczą opony, wcześniej tego nie było, ale nie było też takich temperatur jak w ostatnich dniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2012 moze to byc wina opon , mialem podobnie , wpadal w wibracje powyzej 140 , zmienilem opony i po sprawie, a tak to moze byc pare przyczyn zle wywazenie , cisnienie w kolacjhh itd , ale wymiana gornych wahaczy raczej tpo nie bedzie przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #3 Napisano 8 Lipca 2012 Piszczenie na zakrętach to bardziej kwestia temperatury, a co do drgań to tak jak bolo02 szukałbym po stronie kół niż wachaczy. Czy wcześniej na tym samym zestawie opon i felg było drganie przy 140km/h? Jak opony były przechowywane w czasie zimy? Czy się nie odkształciły? (nieraz jak się opony czymś przygniecie, albo na hama wciśnie na regał to tracą swoją "okrągłość". I czy zostały dobrze wyważone? Jeśli drgania masz na kierownicy, a buda nie drży to raczej przednie koła sieją zamęt - spróbuj je zamienić z tylnymi i zobacz co się dzieje. Jak drganie ustanie to już wiesz gdzie szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
minime Zgłoś #4 Napisano 8 Lipca 2012 u mnie bylo podobnie, wymienilem opony i ustało. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losssiu Zgłoś #5 Napisano 8 Lipca 2012 w 6n2 miałem to samo , zobacz czy niemasz żadnego bąbla na oponie , czegokolwiek niepokojacego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #6 Napisano 8 Lipca 2012 wyważ koła sprawdź czy nie ma luzów na drążku kierowniczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosa1703 Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2012 Obstawiam tak jak poprzednicy że to wina opon. Wyważarka prawdę Ci powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80 Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2012 Sprawdź czy się któraś tarcza nie grzeje od nieodbitego zacisku. Miałem taki przypadek, drgania ustąpiły jak nasmarowałem tłoczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2012 zobacz zawieszenie wielo wachaczowe, czy czasem nie masz wybitego. Ja miałem aki przypadek i się okazalo ze to zawieszenie wielo wachaczowe miałem do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #10 Napisano 9 Lipca 2012 zobacz zawieszenie wielo wachaczowe, czy czasem nie masz wybitego. Ja miałem aki przypadek i się okazalo ze to zawieszenie wielo wachaczowe miałem do wymiany Kolego,czytałeś cały wątek?? Ostatnio wymieniałem dwa górne wahacze z prawej strony...:doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter2005 Zgłoś #11 Napisano 9 Lipca 2012 dzięki za wszystkie wypowiedzi. Też stawiam na koła, tym bardziej, że już sporo przejechały. W weekend wizyta u wulkanizatora powinna coś wyjaśnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #12 Napisano 10 Lipca 2012 a jak przy hamowaniu? Ja tez mam wibracje od tej predkosci ale mam tarcze wywalone i biją jak cholera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baakowiec Zgłoś #13 Napisano 10 Lipca 2012 witam, po wymianie drążków kierowniczych auto przy skręcaniu piszczy. Co może być tego powodem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasiel Zgłoś #14 Napisano 10 Lipca 2012 Ja miałem wibracje w dwóch przypadkach, pierwszy to przy hamowaniu, miałem koślawe tarcze wymieniłem na nowe Brembo i po sprawie. Drugi przypadek dręczy mnie do dziś, mam to samo co Ty 140 km/h i wszystko loto jak żyd po pustym polu to jak mówią koledzy, to albo faktycznie opony albo w moim przypadku felgi wiem że jak założe koła zimowe to mże nawet o 200 lecieć i nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomas71 Zgłoś #15 Napisano 10 Lipca 2012 witam, ja tez tak miałem ze auto drżało przy dużej prędkości. Zawieszenie kompletne wymienione w maju łożyska kół i piasty też części firmowe a po autostradzie wibracja (co jest?) Opony Uniroyal do śmietnika zakupiłem opony nalewane (z powodu braku środków) firmy Profil i po autostradzie przy prędkości 140 km/h. miodzio zero wibracji! pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter2005 Zgłoś #16 Napisano 10 Lipca 2012 a jak przy hamowaniu? Ja tez mam wibracje od tej predkosci ale mam tarcze wywalone i biją jak cholera tarcze wymieniałem jakieś 20tkm temu. Założone Boscha, więc to raczej nie tarcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #17 Napisano 10 Lipca 2012 tarcze wymieniałem jakieś 20tkm temu. Założone Boscha, więc to raczej nie tarcze. To nie ma nic do rzeczy. Tarcze mozesz zalatwic juz na pierwszym hamowaniu po wymianie. Podjedz do kogos kumatego w temacie bo to jest tylko wróżenie ze szklanej kuli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapitan124 Zgłoś #18 Napisano 10 Lipca 2012 u mnei tak samo sie dzieje jest to wina opon mam zimowe opony Michelin to 200km/H i nic sie nie dzieje jednak na letnich mam juz prawie łyse to sie dzeija drgania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 11 Lipca 2012 A tak z innej beczki. Jeśli masz aluski to sprawdź, czy przypadkiem podczas wymiany wahaczy fachowce nie zdjęli z piasty pierścienia centrującego. Efekt przy prędkościach będzie taki sam albo i gorszy jak przy niewyważonym kole. Myślę jednak, że to problem z wyważeniem koła. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wazel Zgłoś #20 Napisano 11 Lipca 2012 witam, po wymianie drążków kierowniczych auto przy skręcaniu piszczy. Co może być tego powodem ? a czy zbieżność była ustawiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach