Skocz do zawartości
alilee

Brak mocy po wymianie rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ponownie na forum choć problem nie dotyczy Passata - którego sprzedałem, ale pozostałem wierny marce i zakupiłem VW sharana.Zacznę od początku "pacjent" VW Sharan rok 99 1,9 TDI 110 KM kod silnika AVG podobno niemal to samo co AFN. Po kupnie auto świetnie się sprawowało miało moim zdaniem dobre przyspieszenie (jak na tą masę) nie przydymiało, spokojnie rozpędzało się do 160 i myślę że jeszcze by szło. Ale jak to bywa po zakupie należy zrobić "pakiet podstawowy" aby móc bezstresowo jeździć, tydzień po zakupie oddałem do mechanika na wymianę rozrządu, pompy wody i pasków wielorowkowych. Po tym zabiegu auto kompletnie straciło "ducha" v-max 90 z dużym naprawdę dużym mozołem i 4km prostej osiąga 100 km/h. Oczywiście takiego auta nie odebrałem, "magicy" przepraszam mechanicy powiedzieli że wszystko sprawdzą, dzień później telefon że auto jest gotowe, niestety na miejscu okazało się że nic nie poprawili, jedyne co sie zmieniło to stan paliwa którego notabene jest więcej (przypuszczam że zalali jakąś verwą lub ultimate z nadzieją że pojedzie lepiej). Początkowo pierwszego dnia auto wydaje mi sie że chodziło głośniej, mechanicy zaczęli sugerować że robię ich w balona i takie już auto przyprowadziłem. Zaczęli też sugerować że może zawór jakiś jest "nadpalony" itp.... Panowie wiem że podstawa to VAG ale nie mam zamiaru zabierać auta i kolejny raz płacić komuś innemu, kiedy wspomniałem o regulacji kąta wtrysku to powiedzieli że już bardziej nie mogą go wyregulować. Myślę że przyczyna jest prozaiczna jakiś kabelek lub wężyk. Ale jak rozmawiać z takim specami - aby ich nie pozabijać???? http://forum.vw-passat.pl/images/icons/icon8.png

Proszę o wszelkie sugestie i propozycje jestem bez samochodu od 4 dni i nie wiem ile to potrwa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ernieball jak się nie znasz to nie podpowiadaj.

 

alilee - zapytaj tych magików na jaką wartość ustawili kąt wtrysku. A jak nie wiedzą..... to niech Ci pokażą. (VAG-COM > Engine > Measure Settings > grupa 000 - przełączamy na Basic Settings i tam druga pozycja od lewej, jeśli wartość wacha się pomiędzy 049-051 mamy idealnie ustawiony kąt, kilka stopni w jedną czy druga strony nie wpływa znacząco, ale gdy kąt jest powiedzmy 20 czy niżej warto go przestawić) A tak pozatym posprawdzaj węzyki podciśnieniowe bo może któregoś uszkodzili albo nie podłączyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ernieball jak się nie znasz to nie podpowiadaj.

 

alilee - zapytaj tych magików na jaką wartość ustawili kąt wtrysku. A jak nie wiedzą..... to niech Ci pokażą. (VAG-COM > Engine > Measure Settings > grupa 000 - przełączamy na Basic Settings i tam druga pozycja od lewej, jeśli wartość wacha się pomiędzy 049-051 mamy idealnie ustawiony kąt, kilka stopni w jedną czy druga strony nie wpływa znacząco, ale gdy kąt jest powiedzmy 20 czy niżej warto go przestawić) A tak pozatym posprawdzaj węzyki podciśnieniowe bo może któregoś uszkodzili albo nie podłączyli.

 

Kolego mnichu poprzestawiaj sobie synchronizację i sprawdź jak się jeździ a nie starasz się udowodnić, że się nie znam.

Nie twierdzę, że to jest jedyna przyczyna spadku mocy ale zła synchronizacja może się znacznie przyczynić do spadku mocy tym bardziej, że u kolegi zmieniany był rozrząd.

Nie znasz mnie więc nie oceniaj mnie.

Z resztą podałem link do tematu ale się podobno"się nie znam".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poprzestawiaj sobie synchronizację

 

Zauważyłeś, że to nie pedek? i że tu kolega nie ma synchronizacji?

 

 

kolego alilee- co to za kowale co? :) sprawdzałeś czy lader dmucho?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłeś, że to nie pedek? i że tu kolega nie ma synchronizacji?

 

 

kolego alilee- co to za kowale co? :) sprawdzałeś czy lader dmucho?

 

Sorki, zapomniałem, że to vp a ostatnio tylko pd się trafiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za te info i sorry za że znów jakieś niesnaski przez mój post powstały, auta nie odebrałem, nie wiem czy działa, na jałowym wkręca sie na obroty normalnie, nie ma tylko mocy w czasie jazdy. Nie mam zamiaru odbierać auta bo to tak jakbym zaakceptował tą pseudo naprawę (wymianę) nt. kompa coś kręcili że niby podłączali, ale mają coś innego niż VAG. Wszędzie doradzają mi reg. kąta wtrysku. Co zrobię chyba osobiście. Tylko co jeśli ten parametr jest ustawiony?????????

 

Jeszcze jedno wczoraj przestawili o jeden ząbek rozrząd do przodu w poniedziałek z powodu braku reakcji przestawią o jeden do tyłu względem znaków. Czy to jest bezpieczne??? Oni twierdzili że przesunięcie o jeden jest dopuszczalne.....ale to kowale :(

Edytowane przez alilee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG to podstawa, może czujnik położenia wałka rozrządu nie kuka? Kup kabel na allegro za 30zł i sam sprawdz lub podjedź do kogoś, myślę że więcej jak 50zł za podłączenie pod kompa nie zapłacisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kabelek tylko nie wpadłem na genialny pomysł aby to sprawdzić przed oddaniem auta do mechaniora - podłączę się osobiście do kompa ale oni pracują od poniedziałku do piątku. Jak sprawdzić czujnik położenia wału?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale to kowale

 

to po co dajesz auto do paproków, którzy nie potrafią zdiagnozować dlaczego auto nie jedzie?

 

jak masz czym się połączyć z autem to sprawdz kąt wtrysku i popatrz na ciśnienie w dolocie. myślę, że od tego trzeba zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś mi ich doradził że są dobrzy :( widocznie to była wilcza porada, ciśnienie w dolocie który to blok i jakie powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11, wszystko tam jak na tacy. możesz też w vag scope popatrzeć graficznie na różnice pomiędzy zadanym a aktualnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie grupa 0, a 11 kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po tygodniu walki i przekonywania "majstrów" sukces, w moim wypadku tak jak doradzali koledzy wystarczyło sprawdzic i ustawić kąt wtrysku, auto odzyskało moc, przyspieszenie a silnik pracuje znacznie ciszej. Dzięki wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

W weekend zmieniałem u mechanika kompletny rozrząd i całe jego otoczenie... i przy okazji wymieniłem intercooler na nowy. Stary puszczał soki i był strasznie zaj..any:)

Przed tym zabiegiem auto zbierało się normalnie jak na swoje możliwości. Po wymianie jest bardziej żwawy i czuć trochę lepsze odepchnięcie, ale... dopiero powyżej 2500 obr. Poniżej przy spokojnym dodawaniu gazu jest ok, przy depnięciu jak by mu coś blokowało moc. Tu pojawia się pytanie ( wyprzedzając post o tym żebym zrobił logi, jadę wieczorem zrobić :)) czy wymiana coolera na nowy i rozrządu ( stary jak się okazało był lekko przestawiony) może mieć wpływ na to że sterownik silnika "zgłupiał" że np ma więcej powietrza albo inny czas zapłonu i

A - musi się ustawić

B - (pomijam wady i uszkodzenia które wyjdą w logach) - trzeba ustawić nową mapę pod nowe parametry silnika

 

pozdrawiam

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt .2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze po wymianie rozrzadu nie powinno sie nic takiego stac skoro wszystko bylo zrobione popawnie. Jestem ciekaw gdzie kryje sie zak... Daj znac jak dotrzesz do przyczyny usterki ... :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu zrobiłem logi... jak zawsze brak czasu. Objawy się pogłębiły i mocy jest tyle co kot napłakał :)

Logi wstawione w odpowiedni dział http://forum.vw-passat.pl/threads/144728-Prosz%EA-o-analiz%EA-log%F3w-AJM?p=2231847#post2231847

oby coś dały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam problem ze swoim passatem b5 fl 1.9 tdi 130km avx, wymieniałem ostatnio pompe wody bo ciekła, ale reszte rzeczy( pasek, napinacz) zostawiłem bo mam do wymiany jeszcze 25 tys km, po wymianie auto zaczeło więcej palić i spalanie na postoju sobie rośnie dosć szybko, więc postanowiłem zobczyć kont synchronizacji, który był na -3.1 i przestawiłem go na 0 i auto wtedy mało paliło, ale był problem z prędkością maksymalną, bo jechał tylko 120km/h i przestawiłem go na -1.5, spalanie chwilowe wynosi od0.7 do 0.8 , jednak auto nadal trochę dużo pali i nie ma do końca tej mocy bo do 160km/h jedzie w miare dobrze, ale potem jest problem, prosiłbym o rade co wzwiazku z tym zrobic? czy przestawić kat synchronizacji jeszcze na minus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności