Skocz do zawartości
pieroluca

Proszę powiedzieć jak luźno powinna kręcić się turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

Może zaczną od tego, że pasio po jeździe w korku, później delikatne przyspieszanie strcił moc. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Kilka dni później to samo, dodam, że stało się to mniej więcej w przedziale 2000-2500obr.

W każdym razie nie przekroczyłem 2500 obr., tak jak to ma miejsce w innych przypadkach na forum, gdy wyłącza się turbina przy 3000obr.

 

Do tego autko trochę więcej pali-muszę go bardziej butować i jest trochę słabawe-ze startu wszystkie 1,4 1,6 odchodzą. Dopiero tak 2400/2500 obr czuć, że "idzie" ciut lepiej. Kumpla 110 konne audi normalnie wgniata w fotel od dołu a umnie jest tylko takie jednostajne przyspieszanie.

 

Wszystko to skłoniło mnie do poszukiwań. Ściągnołem rurę dolotu do turbo, wyczuwalny minimalny luz ale wirnik w palcach nie kręci się-tzn. brak jest swobodnego ruchu- obracam turbiną tyle, że z dość z dużym oporem, mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi. Jak to właściwie powinno być?

 

 

Tak czy inaczej wyciągnołem turbo do czyszczenia i sprawdzenia, i po odseparowaniu częsci zimnej oraz gorącej kręci się jakby lepiej ale po ponownym złożeniu to samo co przedtem. No i wyczuwalny luz większy ale wirnik nie dotyka obudowy w żadnym miejscu. Proszę powiedzieć jak to u was jest.

Edytowane przez pieroluca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak ze luz promieniowy to ma zazwyczaj kazda turbina ale wzdłuzny to nie powinien byc odczuwalny.Tyle ze w turbinie musi byc wszystko idealnie dopasowane i poskładane.Czesto zdaza sie tez ze sztanga sterujaca zaworkiem zaczyna coraz ciezej działac i zaczynaja sie problemy z przeladowaniem i trybem awaryjnym jak i niedoladowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No oki, ale jak zakręcisz wirnikiem to się pokręci jeszcze chwilę? Opory "kręcenia się" wirnika powinny być jak najmniejsze aby uzyskać jak największą sprawność turbiny- u mnie opór jest znaczny. Na ytubie widziałem jak koleś dmuchnął w turbo i kręciło się jak szalone-wiadomo łożyskowanie ale generalnie o to mi chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinno obracać się bez oporów, zdejmij przewód od filtra powietrza wtedy będziesz widział koło kompresi, uruchom auto i zgaś turbina powinna sie kręcić jeszcze 5-10s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak więc, po wielu analizach, co się opłaca mniej lub bardziej, okazyjnie zanabyłem nową, oryginalną turbawke. Różnica w swobodzie obracania się wirnika jest spora, ale co mnie zaskoczyło, luzy na mojej starej (już 215 tyś km) nie odbiegają znacząco od nowej-pewnie dlatego nie ubywało mi oleju zbytnio. Teraz wiem jak to powinno wyglądać ale nie myliłem się, że coś nie halo. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można wiedzieć za ile dostałeś tą turbawkę i gdzie?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można wiedzieć za ile dostałeś tą turbawkę i gdzie?

Pozdr.

 

moze sprzedać Ci .......

 

 

User zbanowany. Blop

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na ibaju uk -akurat się trafiła nówka w oryginalnym pudełku, jakieś 1500PLN Z tego co wiem bardzo wiele modeli samochodów ma ta turbinę tj. nr garrett GT1749V, jak renówki, bmw, fordy itd. środek we wszystkich jest wspólny, czyli w sumie to co nas najbardziej interesuje a obudowy są inne-chodzi o kształt cześci dolotowej i wydechowej. Czyli można by znaleźć coś takiego i przełożyć cały środek do naszej-niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie-ale raczej nie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności