pieroluca Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) Może zaczną od tego, że pasio po jeździe w korku, później delikatne przyspieszanie strcił moc. Po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Kilka dni później to samo, dodam, że stało się to mniej więcej w przedziale 2000-2500obr. W każdym razie nie przekroczyłem 2500 obr., tak jak to ma miejsce w innych przypadkach na forum, gdy wyłącza się turbina przy 3000obr. Do tego autko trochę więcej pali-muszę go bardziej butować i jest trochę słabawe-ze startu wszystkie 1,4 1,6 odchodzą. Dopiero tak 2400/2500 obr czuć, że "idzie" ciut lepiej. Kumpla 110 konne audi normalnie wgniata w fotel od dołu a umnie jest tylko takie jednostajne przyspieszanie. Wszystko to skłoniło mnie do poszukiwań. Ściągnołem rurę dolotu do turbo, wyczuwalny minimalny luz ale wirnik w palcach nie kręci się-tzn. brak jest swobodnego ruchu- obracam turbiną tyle, że z dość z dużym oporem, mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi. Jak to właściwie powinno być? Tak czy inaczej wyciągnołem turbo do czyszczenia i sprawdzenia, i po odseparowaniu częsci zimnej oraz gorącej kręci się jakby lepiej ale po ponownym złożeniu to samo co przedtem. No i wyczuwalny luz większy ale wirnik nie dotyka obudowy w żadnym miejscu. Proszę powiedzieć jak to u was jest. Edytowane 25 Czerwca 2012 przez pieroluca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2012 Powiem Ci tak ze luz promieniowy to ma zazwyczaj kazda turbina ale wzdłuzny to nie powinien byc odczuwalny.Tyle ze w turbinie musi byc wszystko idealnie dopasowane i poskładane.Czesto zdaza sie tez ze sztanga sterujaca zaworkiem zaczyna coraz ciezej działac i zaczynaja sie problemy z przeladowaniem i trybem awaryjnym jak i niedoladowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pieroluca Zgłoś #3 Napisano 25 Czerwca 2012 No oki, ale jak zakręcisz wirnikiem to się pokręci jeszcze chwilę? Opory "kręcenia się" wirnika powinny być jak najmniejsze aby uzyskać jak największą sprawność turbiny- u mnie opór jest znaczny. Na ytubie widziałem jak koleś dmuchnął w turbo i kręciło się jak szalone-wiadomo łożyskowanie ale generalnie o to mi chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #4 Napisano 26 Czerwca 2012 powinno obracać się bez oporów, zdejmij przewód od filtra powietrza wtedy będziesz widział koło kompresi, uruchom auto i zgaś turbina powinna sie kręcić jeszcze 5-10s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pieroluca Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2012 tak więc, po wielu analizach, co się opłaca mniej lub bardziej, okazyjnie zanabyłem nową, oryginalną turbawke. Różnica w swobodzie obracania się wirnika jest spora, ale co mnie zaskoczyło, luzy na mojej starej (już 215 tyś km) nie odbiegają znacząco od nowej-pewnie dlatego nie ubywało mi oleju zbytnio. Teraz wiem jak to powinno wyglądać ale nie myliłem się, że coś nie halo. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #6 Napisano 10 Lipca 2012 Można wiedzieć za ile dostałeś tą turbawkę i gdzie? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d2wid Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2012 (edytowane) Można wiedzieć za ile dostałeś tą turbawkę i gdzie?Pozdr. moze sprzedać Ci ....... User zbanowany. Blop Edytowane 10 Lipca 2012 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pieroluca Zgłoś #8 Napisano 11 Lipca 2012 na ibaju uk -akurat się trafiła nówka w oryginalnym pudełku, jakieś 1500PLN Z tego co wiem bardzo wiele modeli samochodów ma ta turbinę tj. nr garrett GT1749V, jak renówki, bmw, fordy itd. środek we wszystkich jest wspólny, czyli w sumie to co nas najbardziej interesuje a obudowy są inne-chodzi o kształt cześci dolotowej i wydechowej. Czyli można by znaleźć coś takiego i przełożyć cały środek do naszej-niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie-ale raczej nie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach