golas333 Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2012 Witam. Prosiłbym o analizę moich dziewiczych logów (póki co tylko statyczne, dynamiczne postaram się w najbliższym czasie zrobić). Jest kilka mankamentów, które mnie niepokoją w moim pasku. Między innymi to, że po odpaleniu na zimno po kilku sekundach zaczynają w niewielkim zakresie falować obroty. Wrażenie jest takie, jakby silnik chciał zgasnąć, ale wraca do swojej pracy, tak trochę pochodzi i się stabilizuje. Na ciepłym silniku nie wyczuwam póki co nic takiego. Drugi problem jest taki, że podczas przyspieszania (pedał gazu w podłogę) czuć szarpanie silnika. Dzieje się tak już od momentu zakupu ale przez rok nic nie udało się zdiagnozować. Do tego przy tej samej czynności słychać z komory silnika jakby metaliczny dźwięk, albo syk powietrza (tutaj liczę na specjalistów z forum, którzy mnie naprowadzą po analizie logów gdzie mam czego szukać). Nadmieniam od razu, że filtry i oleje powymieniane (bo tego pilnuje jak oka w głowie), po wymianie rozrządu też bez zmian, napinacze pasków i paski też wymienione i sprawdzone więc trzeba szukać gdzieś głębiej... Log (0 - 004) Log (1 - 000) Log (2 - 003) Log (3 - 011) Log (4 - 007) Log (5 - 013) Log (6 - 023) Log (7 - 000) Log (8 - 003) Log (9 - 001) Log (10 - 018) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2012 Statyczne wyglądają prawidłowo. Czekamy zatem na dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golas333 Zgłoś #3 Napisano 20 Czerwca 2012 Oto i dziewicze logi dynamiczne. Jak coś źle, to mówcie, postaram się poprawić: Log (11 - 000) Log (12 - 001) Log (13 - 003) Log (14 - 004) Log (15 - 008) Log (16 - 010) Log (17 - 011) Acha. Zapomniałem o jednej kwestii, ale nie wiem czy będzie to miało jakiś związek, a mianowicie w moim aucie na wydechu zamontowany jest suchy DPF. Pierwszy właściciel w Niemcach dołożył go, żeby zmniejszyć emisję spalin i móc wjeżdżać do centrum Berlina. Nie wiem jak On działa (czy podobnie jak mokry??) i czy tak samo się zapycha?? Bo oglądałem go z każdej strony i żadnych czujników on nie posiada, które byłyby podłączone do kompa. Jest to po prostu kawał rury wspawane po środku wydechu. Wiem wiem...każecie mi to wywalić pewnie zaraz, bo już nieraz to słyszałem od kilku osób ale chcę to zrobić jak dojdzie do wymiany wydechu, bo teraz bym musiał kombinować i wspawać tam jakąś wstawkę, a tak wstawię ori wydech i będzie git. Także wracając do tematu proszę o analizę logów dynamicznych i o szczerą prawdę i tylko prawdę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #4 Napisano 20 Czerwca 2012 Czy metaliczne stuki dochodzą spod pokrywy zaworów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golas333 Zgłoś #5 Napisano 20 Czerwca 2012 Nie. No i ciężko to stwierdzić w ogóle, bo to tylko podczas przyspieszania i z obciążeniem, bo na postoju przy gazowaniu nie ma tego zjawiska. Słychać to w kabinie podczas jazdy i tak jak mówiłem...to raczej jest bliższe dzwonienia i syku powietrza, niż stukotowi... ...takie małe dzwoneczki kuźwa, jak przy pieskach maskotkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #6 Napisano 20 Czerwca 2012 katalizator może tak dzwonić. Wejdź pod auto i szarpnij rurą wydechową, popukaj pięścią i może coś będzie słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy_lis Zgłoś #7 Napisano 20 Czerwca 2012 katalizator może tak dzwonić.Wejdź pod auto i szarpnij rurą wydechową, popukaj pięścią i może coś będzie słychać. no przy tym przebiegu co tam jest na blacie to calkiem mozliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golas333 Zgłoś #8 Napisano 20 Czerwca 2012 Ty się przebiegu nie czepiaj A w sumie o tym nie pomyślałem, że to może być kat... A co z tymi logami? Analizował ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2012 Logi dynamiczne są OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golas333 Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2012 Mówisz, że wszystko ok? No niech i tak będzie...z jednej strony dobrze ale skąd może się brać szarpanie w takim razie? Może wtryski? A z tych logów można wywnioskować jak się ma turbo i przepływka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #11 Napisano 21 Czerwca 2012 A z tych logów można wywnioskować jak się ma turbo i przepływka? Są w bardzo dobrej kondycji. Turbina wstaje bardzo szybko co jest kolejnym plusem. Jeżeli przerywa to przyczyn może być kilka: 1. Wtyczka na pompowtrysku luźna 2. Zanik sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu 3. Zanik sygnału z czujnika położenia wału korbowego. 4. Powietrze w paliwie i jeszcze kilka innych:) Musiałbyś sprawdzić kabelki przy tych czujnikach, czy nie są gdzieś uszkodzone, bo podejrzewam że same czujniki muszą być dobre skoro auto jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golas333 Zgłoś #12 Napisano 21 Czerwca 2012 No ok. Dzięki bardzo za analizę i odpowiedzi. Pozostaje metoda prób i błędów i może coś się znajdzie...aczkolwiek widzisz...podczas robienia logów nic się nie działo, więc nie ma reguły. Echhhh... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach