Skocz do zawartości
golas333

Prośba o analizę logów 1.9TDI AWX 130KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Prosiłbym o analizę moich dziewiczych logów (póki co tylko statyczne, dynamiczne postaram się w najbliższym czasie zrobić). Jest kilka mankamentów, które mnie niepokoją w moim pasku. Między innymi to, że po odpaleniu na zimno po kilku sekundach zaczynają w niewielkim zakresie falować obroty. Wrażenie jest takie, jakby silnik chciał zgasnąć, ale wraca do swojej pracy, tak trochę pochodzi i się stabilizuje. Na ciepłym silniku nie wyczuwam póki co nic takiego.

Drugi problem jest taki, że podczas przyspieszania (pedał gazu w podłogę) czuć szarpanie silnika. Dzieje się tak już od momentu zakupu ale przez rok nic nie udało się zdiagnozować. Do tego przy tej samej czynności słychać z komory silnika jakby metaliczny dźwięk, albo syk powietrza (tutaj liczę na specjalistów z forum, którzy mnie naprowadzą po analizie logów gdzie mam czego szukać).

Nadmieniam od razu, że filtry i oleje powymieniane (bo tego pilnuje jak oka w głowie), po wymianie rozrządu też bez zmian, napinacze pasków i paski też wymienione i sprawdzone więc trzeba szukać gdzieś głębiej...

 

Log (0 - 004)

Log (1 - 000)

Log (2 - 003)

Log (3 - 011)

Log (4 - 007)

Log (5 - 013)

Log (6 - 023)

Log (7 - 000)

Log (8 - 003)

Log (9 - 001)

Log (10 - 018)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Statyczne wyglądają prawidłowo. Czekamy zatem na dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto i dziewicze logi dynamiczne. Jak coś źle, to mówcie, postaram się poprawić:

 

Log (11 - 000)

Log (12 - 001)

Log (13 - 003)

Log (14 - 004)

Log (15 - 008)

Log (16 - 010)

Log (17 - 011)

 

Acha. Zapomniałem o jednej kwestii, ale nie wiem czy będzie to miało jakiś związek, a mianowicie w moim aucie na wydechu zamontowany jest suchy DPF. Pierwszy właściciel w Niemcach dołożył go, żeby zmniejszyć emisję spalin i móc wjeżdżać do centrum Berlina. Nie wiem jak On działa (czy podobnie jak mokry??) i czy tak samo się zapycha?? Bo oglądałem go z każdej strony i żadnych czujników on nie posiada, które byłyby podłączone do kompa. Jest to po prostu kawał rury wspawane po środku wydechu.

Wiem wiem...każecie mi to wywalić pewnie zaraz, bo już nieraz to słyszałem od kilku osób ale chcę to zrobić jak dojdzie do wymiany wydechu, bo teraz bym musiał kombinować i wspawać tam jakąś wstawkę, a tak wstawię ori wydech i będzie git.

Także wracając do tematu proszę o analizę logów dynamicznych i o szczerą prawdę i tylko prawdę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy metaliczne stuki dochodzą spod pokrywy zaworów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. No i ciężko to stwierdzić w ogóle, bo to tylko podczas przyspieszania i z obciążeniem, bo na postoju przy gazowaniu nie ma tego zjawiska. Słychać to w kabinie podczas jazdy i tak jak mówiłem...to raczej jest bliższe dzwonienia i syku powietrza, niż stukotowi...

 

...takie małe dzwoneczki kuźwa, jak przy pieskach maskotkach :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katalizator może tak dzwonić.

Wejdź pod auto i szarpnij rurą wydechową, popukaj pięścią i może coś będzie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
katalizator może tak dzwonić.

Wejdź pod auto i szarpnij rurą wydechową, popukaj pięścią i może coś będzie słychać.

no przy tym przebiegu co tam jest na blacie to calkiem mozliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty się przebiegu nie czepiaj ;) A w sumie o tym nie pomyślałem, że to może być kat...

A co z tymi logami? Analizował ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne są OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że wszystko ok? No niech i tak będzie...z jednej strony dobrze ale skąd może się brać szarpanie w takim razie? Może wtryski? A z tych logów można wywnioskować jak się ma turbo i przepływka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z tych logów można wywnioskować jak się ma turbo i przepływka?

Są w bardzo dobrej kondycji.

Turbina wstaje bardzo szybko co jest kolejnym plusem.

 

Jeżeli przerywa to przyczyn może być kilka:

1. Wtyczka na pompowtrysku luźna

2. Zanik sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu

3. Zanik sygnału z czujnika położenia wału korbowego.

4. Powietrze w paliwie

 

i jeszcze kilka innych:)

 

Musiałbyś sprawdzić kabelki przy tych czujnikach, czy nie są gdzieś uszkodzone, bo podejrzewam że same czujniki muszą być dobre skoro auto jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok. Dzięki bardzo za analizę i odpowiedzi.

Pozostaje metoda prób i błędów i może coś się znajdzie...aczkolwiek widzisz...podczas robienia logów nic się nie działo, więc nie ma reguły. Echhhh...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności