Skocz do zawartości
booz3r

błąd 00575

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj kumpel podlaczyl mi sie do komputera i okazalo sie ze jest blad 00575. Nie pamietam jak on to okreslil ale cos na zasadzie 'sporadyczny'. Nie wiem jak i gdzie to jest oznaczane w programie czy komputerku. No i w zwiazku z tym bledem i sporadycznoscia prosze o porade co powinienem wymienic lub na co powinienem zwrocic uwage. Dodam ze poprosilem kumpla o podlaczenie sie poniewaz zauwazylem ze podczas jazdy miedzy 1900 a 2000 obrotow na chwile traci moc, bez wzgledu na jakim jade biegu. A odczuwalne jest to tak jakbym na chwile puszczal noge z gazu. Zakladam mozliwosc ze jedno z drugim nie ma zwiazku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz trzy rzeczy do zrobienia : przegoń najpierw auto na 3 biegu do około 4000 obrotów i dowiesz się czy sterownik silnika wejdzie w tryb pracy awaryjnej (nagły spadek mocy silnika i brak przyspieszania mimo wciskania pedału gazu i poprawa dynamiki po ponownym uruchomieniu silnika), następnie sprawdzić szczelność wężyków ciśnieniowych wychodzących z elektrozaworu N75 do turbosprężarki a na koniec podmiana na próbę samego elektrozaworu N75 na inny sprawny od jakiegoś znajomego wg. TEGO schematu i jazda próbna również na 3 biegu do 4000 obrotów.

Zdaj relację co zaobserwowałeś. Osobiście podejrzewam uszkodzenie N75.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem ale u mnie to się objawia ze maksymalna prędkość ogranicza się do 120 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz trzy rzeczy do zrobienia : przegoń najpierw auto na 3 biegu do około 4000 obrotów i dowiesz się czy sterownik silnika wejdzie w tryb pracy awaryjnej (nagły spadek mocy silnika i brak przyspieszania mimo wciskania pedału gazu i poprawa dynamiki po ponownym uruchomieniu silnika), następnie sprawdzić szczelność wężyków ciśnieniowych wychodzących z elektrozaworu N75 do turbosprężarki a na koniec podmiana na próbę samego elektrozaworu N75 na inny sprawny od jakiegoś znajomego wg. TEGO schematu i jazda próbna również na 3 biegu do 4000 obrotów.

Zdaj relację co zaobserwowałeś. Osobiście podejrzewam uszkodzenie N75.

 

Wczoraj udalo mi sie wracajac z pracy przekroczyc 4000 na 3 biegu. Doszlo do okolo 4200 i sytuacja na drodze wymusila uzycia hamulca :). Nie wiem jak powinnno objawic sie przejscie sterownika w tryb awaryjny ale na tablicy nic mi sie nie zaswiecilo i sygnalow dzwiekowych tez zadnych nie otrzymalem.

 

Czytajac posty dotyczace zaworu N75, coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu ze to glowny winowajca, natomiast w tematach dotyczacych numerow czesci z etki od kilku dni czekam na pomoc w sprawie numerow wezykow. Jak tylko ktos mi pomoze (ciagle jeszcze licze na to) to zamawiam zawor z wezykami i wymieniam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi z kolegów pomoże. W moim samochodzie sterownik wchodzi w tryb awaryjny, czasami przy wyższych obrotach, ale najczęściej przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, a czasem zdarza się w trakcie spokojnej jazdy. Błędy jakie mi wyskoczyły to:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-00 - Short to B+

Dodam, że turbina była pół roku temu czyszczona. Po odczycie w/w błędów dobrałem się do sterownika silnika (028 906 021GL), po otwarciu zobaczyłem sporą ilość oleju (dostał się przez rurkę doprowadzającą do MAP sensora). Wyczyściłem płytę główną i czujnik tyle co się dało z zewnątrz i zdecydowanie lepiej zaczął silnik reagować. Niestety po kilku dniach znowu zaczął wchodzić w tryb awaryjny, dlatego dla pewności podmieniłem N75 (miałem w zapasie na szczęście), ale wydaję mi się że nic lepiej nie jest. Po złapaniu trybu awaryjnego zostaje tylko błąd 00575. Jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia jest sprawny, ewentualnie może coś przeoczyłem?

Wydaje mi się, że sterownik silnika jest do wymiany (lub czujnik ciśnienia do przelutowania), ale nie chce nic robić w ciemno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia jest sprawny

Wykonać dwa logi :

- statyczny grupy 010,

- dynamiczny grupy 011 od 1300 obrotów na 3 biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sztomel, może mała podpowiedź, które parametry konkretnie obserwować oraz jakie wartości świadczą o uszkodzeniu lub nie prawidłowej pracy. Czy lepiej wrzucić logi na forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć logi na forum to na ich przykładzie opiszę na co zwracać uwagę i czy czujnik mierzy prawidłowo czy też nie i co o tym świadczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem mechanikiem z Torunia.

 

Nie zwykłem prosić o pomoc na forach internetowych, ale czasami trafia się problem, którego przegryźć nie może parę warsztatów. Tak jest i tutaj.

 

Pacjent to B4 TDI AFN. Auto trafiło do nas z powodu niepohamowanego apetytu turbiny na olej, oraz faktu, że przy 140km/h następowała nagła utrata mocy... aż do następnego odpalenia silnika.

 

Turbo zostało gruntownie zregenerowane i zamontowane ponownie. Wężyki sprawdzone, pęknięty usunięty, zamontowane jak Pani Bozia przykazała. Błędy takie jak 00575 i 00625 zostały sczytane programem CDIF/2 i usunięte.

 

Po jeździe testowej - 00575"różnica kontroli", auto przy 105km/h traci moc i słychać dźwięk spuszczania ciśnienia.

No to hajda N75 podmieniony na nowy. Przejazd i hurra auto idzie jak gupie. Następne trzy kończą się 00575 i trybem awaryjnym. Potem kolejne dwa dobre przejazdy i dwa złe. Niestety, błąd 00575 pojawia się nieregularnie, tak w 60% przypadków. Najczęściej na V biegu, rzadko na IV, zawsze w zakresie 95-105km/h. Doładowanie żądane wynosi 1,95bar, rzeczywiste 1,04bar. Korekcja ~ 94% czyli tryb awaryjny.

 

I tu się robi problem - nie mam czym zrobić logów, ponieważ oba komputery diagnostyczne jakie posiadam nie pozwalają na taką opcję. Zresztą do tej pory logi nie były mi potrzebne.

 

Wężyki sprawne zmierzone ciśnieniomierzem, ECU suche, gruszka pracuje jak należy. Temperatura 89st Celsjusza. N75 nowy Pierburga, nawet vacuum podmienione (staram się posiadać części na podmiankę).

 

Czy macie jakieś pomysły? Z góry bardzo dziękuję za ewentualną pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może źle poskładana geometria - jak widać duża różnica w doładowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna kwestia się pojawiła podczas testów - 575 pojawiał się jeśli na V biegu przy 95km/h doładowanie rzeczywiste wynosiło <1.4bar. Jeśli >1.4bar to błąd nie zaskakiwał i już przy 130-140km/h auto osiągało 1,8-1,9bar doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeje trochę kotleta.

Zacznę od tego iż auto mam od niedawna. Odczułem brak mocy który objawia się tym iż mimo gazu w podłogę na IV i V biegu wskazówka obrotomierza dosłownie pełznie. Jak podkręcę obroty na 3 biegu jakoś to idzie. Ciężko rozpędzić się autem powyżej 120 km/h o wyprzedzaniu nie mówiąc. Nie wyskakuje mi żadna kontrolka trybu awaryjnego.

 

Zakupiłem więc kabel VAG KKL, testowałem no i wyskoczył mi błąd między innymi 00575. Skasowałem go i prawdę mówiąc nie jeździłem jeszcze, bo nie da się szybko jeździć (każdy widzi co się dzieje za oknem). Zakładam że przy ponownym przejeździe wyskoczy znowu błąd, więc szukam odpowiedzi by się później nie martwić.

 

Skan z programu

Bez&#160;tytu&#322;u.png

 

Nagranie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności