albus Zgłoś #1 Napisano 15 Czerwca 2012 Witam, jak w temacie, problem z golfem 4 , 1.9 tdi alh 90KM, a mianowicie pojawił się dziwny problem , gdy auto odpala strasznie trzęsie silnikiem, od razu gaszę silnik bo jest masakra . niestety zdarza się to raz na kilkanaście uruchomień silnika... podłączyłem vaga i akurat przy takim felernym odpaleniu zdążyłem zauważyć , że gdy odpali z takim mega trzęsieniem silnika dawka w bloku 001 wyświetla 19mg. Sprawdziłem czujnik wzniosu iglicy omomierzem ma ok 120omów więc wg mnie w normie. Sprawdziłem błedy - brak błędów w silniku, Maf mierzy prawidłowo, egr jest zaślepiony bo w BS 003 brak reakcji mierzy ponad 400mg czy On czy off ten sam wynik. Auto jeździ super, przyspiesza i brak zaobserwowanych problemów, na biegu jałowym silnik pracuje równo, czujnik temperatury też wskazuje dobrze. Jedyny problem to właśnie te ogromne trzęsienie które zdarza się tylko raz na jakiś czas tylko po odpaleniu silnika, (ciepłego rozgrzanego silnika) . Czy ma ktoś jakiś pomysł?? myślałem o brudnym nastawniku itp ale podczas jazdy itp wszystko super.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 15 Czerwca 2012 Wygląda to raczej na problem z zawieszeniem silnika (lewa lub prawa poduszka może już padać) albo też (w co wątpię) przycina się klapa gasząca w pozycji prawie zamkniętej. Nie widzę w tym przypadku winy żadnego z czujników temp. nawet gdyby były uszkodzone ani również pompy wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #3 Napisano 15 Czerwca 2012 Tomku, dodam , że jakiś czas temu w tym aucie "poprawiałem " ciężkie odpalanie na ciepłym silniku. A mianowicie zmienione jest kodowanie silnika z 002 na 001 , na automat, i odpala ze strzału, w jeździe nie da się odczuć żadnych problemów. Jakoś te mocowanie silnika nie ma dla mnie związku bo to po odpaleniu po prostu chodzi jakby tylko na 2 cylindrach było spalanie , że od razu trzeba gasić silnik. a po zgaszeniu odpala rewelka bez problemów.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 16 Czerwca 2012 (edytowane) Masz kodowanie na automata i nie masz wcale objawów skakania samochodu podczas delikatnego ruszania z najniższych biegów przy małej prędkości obrotowej silnika ? Kiedyś też spróbowałem przekodować na 00001 i autem nie dało się delikatnie ruszać ani jechać w korku bo skakało jak żaba a również mam ALH z tym, że ze starszym sterownikiem silnika 039 906 018 AE. Na tym kodowaniu szybko sobie wywalisz dwumasa. Przy przycinającej się klapie gaszącej też jest efekt, że jeśli nie otwiera się ona za każdym razem bo się przykleiła do nagaru a dodatkowo przycina ją czasem nagromadzony wewnątrz obudowy EGR smolisty nagar i będzie ona prawie przymknięta to silnik bardzo nierówno pracuje, schodzi często poniżej 903 obrotów na biegu jałowym i niejednokrotnie sam gaśnie. Taki sam efekt z tą klapą daje sporadyczne zwarcie na elektrozaworze N239 sterującym klapą gaszącą a sterownik silnika nie zapisuje tego błędu - to akurat znam z autopsji. Spróbuj zatem wrócić na manuala i sprawdź czy objawy pozostaną. Jeśli chcesz wyeliminować winę klapy gaszącej to nie musisz nawet czyścić od razu wnętrza obudowy EGR gdzie ona pracuje tylko odepnij wtyczkę od elektrozaworu N239 (jest mocowany do kolektora ssącego z jego tyłu na zatrzask i pojeździj tak przez parę dni (wyeliminuje to również ewentualne sporadyczne zwarcia na tym elektrozaworze). Jedyny minus odpięcia N239 to zatelepotanie silnikiem podczas jego gaszenia. Edytowane 16 Czerwca 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2012 (edytowane) Naprawdę nie zauważyłem szarpania przy tym kodowaniu. Kodowanie zrobiłem w wiadomym celu że odpalał na ciepłym bo bez tego odpalał jak szmata po 10sekundach kręcenia. Masz rację że to jest nie do końca dobry pomysł tzn naprawia jedno wpływając źle na inne rzeczy. Jednakże zrobiłem to już dawno nie mając wiedzy na temat tego że dawkę można zmienić nastawnikiem na pompie luzując śruby i delikatnie zmieniając jego pozycję , Co Ty na to? myślisz że pomoże? aha i gdy jest "automat" dawkę ma 6.5mg (silnik oczywiście 85stopni nagrzane) a na manualu ma 3.2mg. Trochę mnie to dziwi i się zakręciłem przy tym aucie bo miałem teorię taką że im mniejsza dawka tym więcej paliwa dostaje. To przy dawce 6.5mg powinien gorzej odpalać skoro mniej paliwa a on odpala rewelka. A z klapą gaszenia miałem raz przeboje zawiesiła się w pozycji chyba otwarcia jak dobrze pamietam - silnik nie odpalał- dźwięk silnika podczas kręcenia rozrusznik to był taki jakby silnik nie miał kompresji... Edytowane 17 Czerwca 2012 przez albus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2012 Jeśli chodzi o odpalanie to mowa o dawce startowej w grupie 005 a nie dawce paliwa w grupie 001 więc ruszanie nastawnikiem nie usunie problemu ciężkiego rozruchu ciepłego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2012 Aha to nie wiedziałem tego, czyli dawka z bloku 001 (jaka by nie była czy wysoka skrajna czy niska skrajna) nie ma żadnego wpływu na odpalanie???? Dopytuje się bo akurat byłem jakiś czas temu na szkoleniu z diesla silników i mowa był a ze na problem z odpalaniem lekarstwem jest regulacja dawki nastawnikiem na pompie. A tą dawkę startową z 005 da się zaobserwować podczas odpalania czy podczas kręcenia? bo nigdy nie zwracałem na to uwagi ,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2012 Owszem, włączasz zapłon kluczykiem i odpalasz vaga ustawiając go na grupę 005 a potem tylko przełączasz kluczyk w pozycję uruchomienia rozrusznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #9 Napisano 26 Czerwca 2012 Tomku, klapa gaszenia działa , nie była bardzo brudna. Masz jakiś pomysł ? Po kliku dniach prawidłowej jazdy , problem znów pojawił się, przy odpaleniu mega telepanie i od razu trzeba gasić silnik, kierowca tego auta zauważył że przed takim właśnie zajściem śmierdzi ropą przy kręceniu silnikiem. Pompa jest sucha , brak wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #10 Napisano 27 Czerwca 2012 Trudno zgadywać jak się nie widzi tego naocznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #11 Napisano 3 Lipca 2012 Proponuje ześlepić wężyk od podcisnienia zarówno do klapy gaszącej jak i do EGR-a i tak zostawić na jakiś czas w celu sprawdzenia czy ustąpią problemy z telepaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2012 EGR jest najwidoczniej zaślepiony, w 003 bs mierzy ponad 400mg cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach