Corvis Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2012 Witam, Po zrobieniu chip-a przy 6 biegu i obrotach od 2 tysięcy jak dam gaz do dechy, mam następujący objawy w aucie: - autem trzęsie - straszny huk jak by ktoś walił młotem w silnik po odpuszczeniu gazu i naciśnięciu znowu jest już dobrze. Przed chipem zauważyłem: - przeładowanie turbiny - lekkie kopcenie z rury wydechowej. Pasują mi tu 2 rzeczy. Dwumas albo pompowtryskiwacz. Poczytałem pare wątków na forum ale nie mogę jakoś tego dopasować. Ps. Przed zakupem auta wydałem na przegląd w ASO 400 zł. Według nich auto jest GIT. Tylko, że teraz co miesiąc mam jakieś problemy. Nie radzę robić przeglądów w ASO. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4Grzenio Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2012 a gdzie robiłeś trojana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozavw Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2012 ja mam podobne objawy na 4;tym i 5-tym biegu. przy obrotach 1800--2000 trzęsie .... potem ustaje. Ja obstawiam u siebie walnięty przegub(a jest walnięty na bank) czekam na parę grosza żeby zmienić na coś dobrego i bede wiedział jak jest.... Wszystko przeglądałem, myslałem że to nastawnik, ale inaczej się zachowuje przy nastawniku auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvis Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2012 a gdzie robiłeś trojana? http://www.turbodiesel.pl/ Od poniedziałku zacznę szukać ale słabo to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gtmedia Zgłoś #5 Napisano 7 Czerwca 2012 podobno po chipie w 110 AFN urywa przeguby wewnętrzne , parę osób już szukało półosi napędowych ,i zawsze po chipie maniek mam cala półoś za 100 od AFNa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvis Zgłoś #6 Napisano 7 Czerwca 2012 No to teraz mi dałeś do myślenia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronko24 Zgłoś #7 Napisano 13 Czerwca 2012 ja mam podobne objawy na 4;tym i 5-tym biegu. przy obrotach 1800--2000 trzęsie .... potem ustaje. Ja obstawiam u siebie walnięty przegub(a jest walnięty na bank) czekam na parę grosza żeby zmienić na coś dobrego i bede wiedział jak jest.... Wszystko przeglądałem, myslałem że to nastawnik, ale inaczej się zachowuje przy nastawniku auto. A ja z kolei myślałem ,ze to kolo dwumasowe , ale właśnie, dlaczego to się dzieje tylko na 4 i 5 biegu ? Czyli ma związek z prędkością i z naparciem silnika na półoś. Jak to sprawdzić ,żeby sie upewnic na 100 % . U mnie jest takie bujanie raczej góra dół jakby nierówna droga , u was tak samo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #8 Napisano 13 Czerwca 2012 (edytowane) od 2 tysięcy jak dam gaz do dechy, mam następujący objawy w aucie: - autem trzęsie - straszny huk jak by ktoś walił młotem w silnik po odpuszczeniu gazu i naciśnięciu znowu jest już dobrze. QUOTE] Mam to samo, do wymiany 2 pompowtryskiwacze... A co do huku to mi on bardziej przypomina otwarcie tylnej szyby takie w trakcie jazdy. Edytowane 13 Czerwca 2012 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #9 Napisano 14 Czerwca 2012 Częstym objawem kończącej się dwumasy jest odczuwalne w stopę bicie na półsprzęgle na biegu jałowym. Oczywiście nie mówię tutaj o lekkich wibracjach przebnoszonych przez pracę silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronko24 Zgłoś #10 Napisano 14 Czerwca 2012 Częstym objawem kończącej się dwumasy jest odczuwalne w stopę bicie na półsprzęgle na biegu jałowym. Oczywiście nie mówię tutaj o lekkich wibracjach przebnoszonych przez pracę silnika. I tu jest własnie problem , jak ocenić czy bicie wpedał sprzęgła jest normalne czy już może nie. czy możliwe jest ze dwumasa buja samochodem tylko na 4 biegu przy 2 tys , mniej na 5 i winnym zakresie obrotów - wyższym . ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwola Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2012 dla wszystkich w uk mających problemy z sprzęgłem. http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-1-9-TDI-2005-SOLID-MASS-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-BKC-BLS-BXE-105BHP-/120775131567?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVW%7CModel%3APassat&hash=item1c1ec241af podać numery i powiedzą co mają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvis Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2012 U mnie to jednak nie dwumasa - usterka nie jest powtarzalna. Na 90% pompki. Dziś jeszcze zamienię je miejscami i zobaczę czy dalej będzie walić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronko24 Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2012 U mnie to jednak nie dwumasa - usterka nie jest powtarzalna. Na 90% pompki. Dziś jeszcze zamienię je miejscami i zobaczę czy dalej będzie walić. No ja jestem po wymianie dwumasy , wprawdzie była zgrzana na stałe , i jak teraz drgania przy ruszaniu sa mniejsze ( które zresztą w ogóle mi nie przeszkadzały ) , tak wibracje - podszarpywanie na 4 biegu 70- 80 KM /H nie ustały . Jak staje pod górkę na 8 H to muszę długo kręcić by odpali , także cofa mi się paliwo , ale czy to może byc powodem podszarpywania - bicia na 4 biegu ? Jeden mechanik mówi, ze jeden wtrysk ma zmienne parametry - buja , a drugi ze to na bank nie silnik - tylko przeguby , ale jak dodam gazu przy wspomnianej prędkości to wibracje zanikają, więc nie zgadza się to z ida padniętych przegubów. Generalnie to mam dosyć , czy ktoś może mi polecić mechanika w warszawie, będę dozgonnie wdzięczny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #14 Napisano 28 Września 2012 No ja jestem po wymianie dwumasy , wprawdzie była zgrzana na stałe , i jak teraz drgania przy ruszaniu sa mniejsze ( które zresztą w ogóle mi nie przeszkadzały ) , tak wibracje - podszarpywanie na 4 biegu 70- 80 KM /H nie ustały . Jak staje pod górkę na 8 H to muszę długo kręcić by odpali , także cofa mi się paliwo , ale czy to może byc powodem podszarpywania - bicia na 4 biegu ? Jeden mechanik mówi, ze jeden wtrysk ma zmienne parametry - buja , a drugi ze to na bank nie silnik - tylko przeguby , ale jak dodam gazu przy wspomnianej prędkości to wibracje zanikają, więc nie zgadza się to z ida padniętych przegubów. Generalnie to mam dosyć , czy ktoś może mi polecić mechanika w warszawie, będę dozgonnie wdzięczny . kolego pompa vacum, poszukaj na ten temat. Słabe odpalanie i złe sterowanie powietrzem to może być tego przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronko24 Zgłoś #15 Napisano 28 Września 2012 tez czytałem o pompie i nastawniku i bardzo to pasuje , tym bardziej ze tam nie ma zaworu zwrotnego , miedzy nią a filtrem , czyli ona sama pełni funkcje tego zaworu . Tylko ,czemu żaden ekspert u którego byłem nie wskazał tego ................. Z kolei sterownia powietrzem tez nie wykluczam , bo po wymianie filtra , jak mu mocno wstawię na 2 , wchodzi mi w tryb awaryjny tak jak przy słynnej prędkości 120. Wracając do pompy Vacum , czy problemy z odpalaniem to może być tez wina nastawnika owej pompy czy innych jej elementów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #16 Napisano 28 Września 2012 czy problemy z odpalaniem to może być tez wina nastawnika owej pompy czy innych jej elementów ? napisałem wcześniej, oczywiście że tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvis Zgłoś #17 Napisano 28 Września 2012 Od siebie dodam jeszcze jedną rzecz. Miałem pękniętą głowicę w 3 miejscach. Po wymianie głowicy i rozrządu. Dalej miałem efekt trzepania o którym pisałem. Wróciłem więc z mapą do fabrycznej i problem zniknął. Ale pojawił się nowy Gość z warsztatu mi powiedział, że miałem rozrząd o ząbek przestawiony i że ustawił mi na blokady. Czytając wcześniej forum coś mi tu nie pasowało w tym wszystkim. No i faktycznie bo pojawił się problem z odpalaniem, strasznie długo muszę kręcić. Mam też wrażenie, że mocy trochę brakuje. Odpaliłem VAGA wszedłem w silnik i 4 grupę logów i wyszło, że kąt skrętu (chyba tak to się zwało) mam 4,81 gdzie najlepiej powinien być blisko 0. Wcześniejszy rozrząd był wymieniany w salonie w Niemczech i tam wiedzieli co robią ustawiając rozrząd. Teraz muszę jechać na ustawienie rozrządu i ponownie założę wirusa. Podejrzewam, że problemem w moim aucie był za duży moment obrotowy i stąd te trzepanie. Oczywiście nie wykluczam też pompek, ale na fabrycznej mapie wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mery26 Zgłoś #18 Napisano 30 Września 2012 jak masz wykres z hamowni po virusie to zobacz przy jakich obrotach masz max moment obrotowy-generalnie im bardziej płaski tym lepiej ale moze być szpica w okolicach 2 tys.obr/min. ja telepawkę w 1,9 TDI w okolicach 2 tys/obr tez mam, a auto smiga tak juz 150 kkm. Nie musi to byc usterka czegokolwiek. Zbyt duzy moment. Nie pałować na 4,5 od "dołu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvis Zgłoś #19 Napisano 30 Września 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/545/wykresu.jpg/ tutaj fotka wykresu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mery26 Zgłoś #20 Napisano 1 Października 2012 sam wyciągnij wnioski, 2300 obr/min masz max moment. Jak pisałem mam taki objaw - jakby dwumasa nie wyrabiała szczególnie na wyzszych przełozeniach (4, 5). auto miało virusa po wyjezdzie z salonu-nowka sztuka. jezdzi dalej i dwumas nadal działa. poczytaj tu: http://forum.tdi-tuning.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach