Skocz do zawartości
rosadm

Prośba o analizę logów 1.9 TDI AWX 130KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Bardzo proszę o analizę logów mojego Passata 1.9 TDI AWX 130KM. Przy obrotach 1700-2200 czuć delikatne drżenie na kierownicy i pedale gazu (IV i V bieg, przy dużym obciążeniu jak np wyprzedanie). Ostatnio czuć nawet drżenie przy stałej prędkości obroty 1800-2200. Zastanawiam się czy jest to wina sprzęgła (dwumasa) czy też może silnik nawala. Samochód ma dość mało przejechane jak na swój wiek 85tys 2005 rok. Rozrządu jeszcze mu nie zmieniałem (jeśli ma to jakiś wpływ na prace silnika).

Prosił bym was drodzy forumowicze o ocenę oraz opinię logów.

 

STATYCZNE:

Log (2 - 013)

Log (3 - 023)

BASIC SETTINGS:

Log (0 - 003)

Log (1 - 011)

DYNAMICZNE:

Log (5 - 003)

Log (6 - 007)

Log (7 - 008)

Log (8 - 011)

 

 

Log (0 - 004) zimny silnik

Log (1 - 004,008) podczas jazdy

Log (2 - 004)ciepły silnk

Edytowane przez rosadm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam sprzęgiełko alternatora - najczęsciej to ono wywołuje wibracje w tym zakresie obrotów w silnikach PD.

Co do rozrządu to pokaż log 004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy że rozrząd jeszcze nie był wogule wymieniany?? To poszarpywanie to na zimnym i ciepłym czy raczej na ciepłym silniku?? Miałem ten problem u siebie, tylko na gorącym i to była niestety dwumasa. Przy zacinającym się sprzęgiełku alternatora napinacz paska skacze jak głupi i szarpie na wolnych, też to przerabiałem. Przed wpakowaniem się jednak w duże koszty sprawdź wszystko dokładnie.

Edytowane przez wojtek_82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znaczy że rozrząd jeszcze nie był wogule wymieniany?? To poszarpywanie to na zimnym i ciepłym czy raczej na ciepłym silniku?? Miałem ten problem u siebie, tylko na gorącym i to była niestety dwumasa. Przy zacinającym się sprzęgiełku alternatora napinacz paska skacze jak głupi i szarpie na wolnych, też to przerabiałem. Przed wpakowaniem się jednak w duże koszty sprawdź wszystko dokładnie.

 

Rozrząd nie był jeszcze nigdy wymieniany (poducent podaje do 120 000km) poszarpywanie to raczej na ciepłym (szarpie tylko podczas jazdy). Gdy odpala to troszkę zabuja budą . Sprawdzałem napinacz oraz rolke alternatora wyglądają OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Producent podaje 120tys albo nie dłużej niż 4 lata!

 

---------- Dodano o 09:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:40 ----------

 

U mnie dzieje się tak że jadąc pod delikatną górke na 5 biegu i ok 1600-1700 obr nawet delikatnie dodając gazu czuć chwilowe drżenie całego auta. Na 4 biegu też występuje ale przy mocniejszym dodaniu gazu. Dzieję się to tylko chwilę ale jest sporo wątków na ten temat i u każdego uszkodzenie koła objawiało się inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne należy robić od 1500obr. do 4200 z pedałem w podłodze.

W twoim wypadku gazu dodawałeś jak emeryt.

Co do synchronizacji to jest całkiem dobrze, jeśli wartości na wysokich obrotach utrzymują się podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem logów dynamicznych. Jutro postaram sie je dodać. Dzięki za komentarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie robiłem logów dynamicznych. Jutro postaram sie je dodać. Dzięki za komentarz.

 

Wśród logów które dodałeś są dynamiczne grup: 003,008,011. Zrób jeszcze raz komplet tak jak koledzy piszą i zapodaj na forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności