rosadm Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) Witam, Bardzo proszę o analizę logów mojego Passata 1.9 TDI AWX 130KM. Przy obrotach 1700-2200 czuć delikatne drżenie na kierownicy i pedale gazu (IV i V bieg, przy dużym obciążeniu jak np wyprzedanie). Ostatnio czuć nawet drżenie przy stałej prędkości obroty 1800-2200. Zastanawiam się czy jest to wina sprzęgła (dwumasa) czy też może silnik nawala. Samochód ma dość mało przejechane jak na swój wiek 85tys 2005 rok. Rozrządu jeszcze mu nie zmieniałem (jeśli ma to jakiś wpływ na prace silnika). Prosił bym was drodzy forumowicze o ocenę oraz opinię logów. STATYCZNE: Log (2 - 013) Log (3 - 023) BASIC SETTINGS: Log (0 - 003) Log (1 - 011) DYNAMICZNE: Log (5 - 003) Log (6 - 007) Log (7 - 008) Log (8 - 011) Log (0 - 004) zimny silnik Log (1 - 004,008) podczas jazdy Log (2 - 004)ciepły silnk Edytowane 23 Czerwca 2012 przez rosadm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #2 Napisano 10 Czerwca 2012 Podejrzewam sprzęgiełko alternatora - najczęsciej to ono wywołuje wibracje w tym zakresie obrotów w silnikach PD. Co do rozrządu to pokaż log 004 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2012 (edytowane) Znaczy że rozrząd jeszcze nie był wogule wymieniany?? To poszarpywanie to na zimnym i ciepłym czy raczej na ciepłym silniku?? Miałem ten problem u siebie, tylko na gorącym i to była niestety dwumasa. Przy zacinającym się sprzęgiełku alternatora napinacz paska skacze jak głupi i szarpie na wolnych, też to przerabiałem. Przed wpakowaniem się jednak w duże koszty sprawdź wszystko dokładnie. Edytowane 12 Czerwca 2012 przez wojtek_82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosadm Zgłoś #4 Napisano 15 Czerwca 2012 Znaczy że rozrząd jeszcze nie był wogule wymieniany?? To poszarpywanie to na zimnym i ciepłym czy raczej na ciepłym silniku?? Miałem ten problem u siebie, tylko na gorącym i to była niestety dwumasa. Przy zacinającym się sprzęgiełku alternatora napinacz paska skacze jak głupi i szarpie na wolnych, też to przerabiałem. Przed wpakowaniem się jednak w duże koszty sprawdź wszystko dokładnie. Rozrząd nie był jeszcze nigdy wymieniany (poducent podaje do 120 000km) poszarpywanie to raczej na ciepłym (szarpie tylko podczas jazdy). Gdy odpala to troszkę zabuja budą . Sprawdzałem napinacz oraz rolke alternatora wyglądają OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2012 Producent podaje 120tys albo nie dłużej niż 4 lata! ---------- Dodano o 09:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:40 ---------- U mnie dzieje się tak że jadąc pod delikatną górke na 5 biegu i ok 1600-1700 obr nawet delikatnie dodając gazu czuć chwilowe drżenie całego auta. Na 4 biegu też występuje ale przy mocniejszym dodaniu gazu. Dzieję się to tylko chwilę ale jest sporo wątków na ten temat i u każdego uszkodzenie koła objawiało się inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2012 Logi dynamiczne należy robić od 1500obr. do 4200 z pedałem w podłodze. W twoim wypadku gazu dodawałeś jak emeryt. Co do synchronizacji to jest całkiem dobrze, jeśli wartości na wysokich obrotach utrzymują się podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosadm Zgłoś #7 Napisano 23 Czerwca 2012 Nie robiłem logów dynamicznych. Jutro postaram sie je dodać. Dzięki za komentarz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #8 Napisano 23 Czerwca 2012 Nie robiłem logów dynamicznych. Jutro postaram sie je dodać. Dzięki za komentarz. Wśród logów które dodałeś są dynamiczne grup: 003,008,011. Zrób jeszcze raz komplet tak jak koledzy piszą i zapodaj na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach