agamek12 Zgłoś #41 Napisano 26 Sierpnia 2015 A co ci się może z przodu wydarzyć takiego, że trzeba by regulować zasięg świateł? Z tyłu ma sens bo jak zapakujesz bagażnik to tył idzie w dół. Szukam "dziury w du.ie", bo moje reflektory świecą moim zdaniem zdecydowanie za blisko - mimo, że jakiś czas temu potwierdzano mi ich prawidłowe ustawienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #42 Napisano 26 Sierpnia 2015 Do ciemnego lasu na pustą prostą drogę, imbus w rękę i ustaw. A wcześniej pod auto, poruszaj czujnikiem i patrz czy światła reagują. Może się coś rozłączyło w mechanizmie czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agamek12 Zgłoś #43 Napisano 26 Sierpnia 2015 Do ciemnego lasu na pustą prostą drogę, imbus w rękę i ustaw. A wcześniej pod auto, poruszaj czujnikiem i patrz czy światła reagują. Może się coś rozłączyło w mechanizmie czujnika. Mówisz oczywiście o tylnym czujniku? :-) Co do regulacji: może Ty mi powiesz ze 100% pewnością który śrubą mam kręcić? 1, 2 czy 3? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #44 Napisano 26 Sierpnia 2015 tylko 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agamek12 Zgłoś #45 Napisano 26 Sierpnia 2015 tylko 2 thx. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChymeK Zgłoś #46 Napisano 8 Września 2015 Mam pytanko, podczas uruchamiania silnika lampy wykonują tzw taniec góra dół lewo prawo, a moja prawa lampa poziomuje się góra dól a lewo prawo już nie. Od czego zacząć naprawę ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #47 Napisano 8 Września 2015 Na pewno od podłączenia auta pod komputer. Zobaczysz, czy wyskoczy błąd poziomowania (czyli np. awarię silniczka sterującego). Ewentualnie można zrobić test ksenonów po podłączeniu pod kompa. Jeśli przy teście soczewka tez się nie ruszy w prawo to sprawa jasna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #48 Napisano 9 Września 2015 Ewentualnie można zrobić test ksenonów po podłączeniu pod kompa. Jeśli przy teście soczewka tez się nie ruszy w prawo to sprawa jasna.Marek nie do końca. Może być taka sytuacja, że przed skasowaniem błędu lampa nie zrobi testu, a po skasowaniu zrobi i nawet będzie działać normalnie przez kilka - kilkanaście dni.podczas uruchamiania silnika lampy wykonują tzw taniec góra dół lewo prawo, a moja prawa lampa poziomuje się góra dól a lewo prawo już nie. Jeśli masz duży FIS to powinien ci wyświetlić błąd. Na pewno od podłączenia auta pod komputer.To podstawa. Inaczej będzie to wróżenie z fusów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #49 Napisano 30 Września 2015 witam ja mam problem z migającą lampką na desce i nie działa poziomowanie i nie działa skręcanie lamp doświetlanie jest. błąd wywala taki. i sprawdzałem ma tylko czujnik na tylnej osi z przodu brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #50 Napisano 30 Września 2015 problem masz w lewej lampie, nie z czujnikiem poszukaj na forum jest o tym kilka tematów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #51 Napisano 19 Stycznia 2016 Koledzy, czy ten błąd jest związany z czujnikiem poziomowania: Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl Control Module Part Number: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C Component and/or Version: AFS-Steuergeraet 0136 Software Coding: 2345985 Work Shop Code: WSC 05311 000 00000 Additional Info: 7L6941329A AFS-Lst.-Modul l 0004 7L6941329A AFS-Lst.-Modul r 0004 VCID: 3467FA5B57CEB4BE40B-8061 1 Fault Found: 00471 - Control Module for Elect. Regulated Dampers (J250) 013 - Check DTC Memory - MIL ON Na desce mam "No bend lighting (AFS) function - owner's manual!" i migającą kontrolkę żarówek, światła przy włączeniu ani drgną i pozostają w skrajnie niskim położeniu. Testy się wykonują poprawnie, tj. lampy ruszają się góra/dół i na boki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #52 Napisano 20 Stycznia 2016 Kolego najprawdopodobniej tak ale Sprawdź wiazke bo lubi się uszkodzić i spróbuj zrobić nastawy początkowe. Poza tym sprawdź sam czujnik organoleptycznie czy tam się coś nie stało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #53 Napisano 20 Stycznia 2016 Przemek czy możesz sprawdzić czy przypadkiem ten sam błąd nie wyświetla ci się w gatewayu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #54 Napisano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Kolego najprawdopodobniej tak ale Sprawdź wiazke bo lubi się uszkodzić i spróbuj zrobić nastawy początkowe. Poza tym sprawdź sam czujnik organoleptycznie czy tam się coś nie stało. Wiązkę w którym miejscu? I czy mówimy o tym czujniku przy tylnym wahaczu? Spróbuje wieczorem zrobić nastawy podstawowe. Przemek czy możesz sprawdzić czy przypadkiem ten sam błąd nie wyświetla ci się w gatewayu? Sprawdzę dziś wieczorem. Co jeśli będzie tam również? Edytowane 20 Stycznia 2016 przez viator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #55 Napisano 20 Stycznia 2016 Pogadamy jak będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #56 Napisano 20 Stycznia 2016 Zrobiłem te nastawy podstawowe: Basic settings Adjustment position & adjustment learning Go! (światła wędrują do góry) On/Off/Next (światła powoli opadają do jakiejś tam pozycji) Done, go back. Następnie wyłączyłem silnik, odpaliłem ponownie, po czym światła zjechały na sam dół Marek, błędu w Gatewayu nie ma, jest tylko w 55 Xenon range. Wyciagałem też dzisiaj wtyczki z lamp i wkładałem ponownie, żeby upewnić się że są dociśnięte, bez zmian. Zajrzałem pod auto na tyle na ile byłem w stanie, czy ten czujnik poziomowania mieści się przy lewym tylnym kole? Bo widziałem tam jakąś brązową wtyczkę, niestety nie mam warunków żeby ją wyciągnąć i próbować przeczyścić. Mogę to komuś zlecić, ale chciałbym się najpierw upewnić że to jest właśnie ten czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #57 Napisano 20 Stycznia 2016 Czujnik masz jeden na tylnym lewym wahaczu. Jak podniesiesz auto i poruszasz nim to światła powinny się ruszać góra - dół. Niestety do tego musiał by być skasowany błąd. Czasem się zdarza, że wodziki się zapiekają, albo do wtyczki dostaje się wilgoć. Trzeba to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #58 Napisano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Można tam jakąś wtyczkę wypiąć celem przeczyszczenia bez odkręcania większej liczby elementów? Niestety błąd po skasowaniu natychmiastowo pojawia się ponownie. Edit: zauważyłem kolejny błąd, który wygląda jakby mógł mieć coś wspólnego z moim problemem: 00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78) 007 - Short to Ground Być wbrew temu co mi się wydawało mam jednak MY2009, a nie rok produkcji 2009 i mam dwa czujniki... Ciekawe czy te dwa błedy 00776 i 00471 są ze sobą powiązane... Edit nr 2: W rozkodowaniu VIN mam: Data produkcji: 2009-02-04 to ja już nic nie rozumiem... Chyba że 4motion mają dwa czujniki nawet po 2008, ktoś wie? Edit nr 3: ASO po nr VIN napisala: Z przodu powinny być 2, w cenie â 653,- zł.br./szt. Natomiast z tyłu 1, w cenie â 636,- zł.br./szt. Czy to możliwe, żeby były trzy czujniki?? Edytowane 21 Stycznia 2016 przez viator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #59 Napisano 2 Lutego 2016 (edytowane) Koledzy, czy poratuje mnie ktoś z dostępem do ETKA? Chodzi mi o nr przedniego lewego czujnika poziomu dla 4motion z 2009 roku. Niestety wszystkie wersje online odsyłają do ilustracji 411-10, której nie ma albo ja nie wiem jak ją znaleźć, np tu: https://www.partsbase.org/vw/passat-variant-4motion-pa-za-2009-90730-sensor-for-headlight-range-control-accelerator-sensor-for-vehicles-with-electron-ically-controlled-damping-level-sensor-for-vehicles-with-electron-ically-contro/ Orientuje się ktoś czy warto kupować taki czujnik na aliexpress? Nowy w ASO kosztuje 650zł, na ali różne czujniki ok 250zł, na allegro bardzo mało używek. Edytowane 2 Lutego 2016 przez viator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #60 Napisano 2 Lutego 2016 (edytowane) Koledzy, czy poratuje mnie ktoś z dostępem do ETKA?Chodzi mi o nr przedniego lewego czujnika poziomu dla 4motion z 2009 roku. http://imgur.com/9j9b2d9 Edytowane 2 Lutego 2016 przez elmiko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach