Skocz do zawartości
banshee

Stuki w silniku 1.9 tdi 110 - szukanie przyczyny problemu

Rekomendowane odpowiedzi

1.jpg

3.jpg

5.jpg

6.jpg

 

Wrzucam kilka zdjęć z montażu.

Wymieniona została dodatkowo turbina oraz termostat.

 

Efekt całej naprawy nie przyniósł oczekiwanej poprawy.

Auto odpaliło po 2 obrocie wału, najpierw chodziło cudownie, ale po całkowitym odpowietrzeniu popychaczy i jeździe próbnej stwierdzam, że dźwięk który był powodem całego zamieszania pozostał.

 

Wniosek jest następujący: Ten lekki metaliczny stuk nie ma związku ze słupkiem silnika.

Na chwilę obecną czynności z poszukiwaniem przyczyny zawieszone.

 

Jakieś sugestie koledzy?:wsciekly

7.jpg

2.jpg

4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem cały rozrzad na znaki, nastepnie zablokowałem wałek rozrzadu i zbiłem kółko z klina, nastepnie obróciłem wałem o 2-3 stopnie i dokręciłem koło rozrządu. Po odpaleniu nastała długo oczekiwana cisza. U mnie było identycznie na zimno chodził cicho ale po 1-2 min od uruchomienia ( po lekkim ogrzaniu) zaczynało stukać, po osiągnięciu 90 stopni dźwiek sie lekko nasilał

Edytowane przez wojtek2626

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę w takim razie kupić blokadę do wałka... :(

 

---------- Dodano o 20:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:50 ----------

 

Może ma ktoś pożyczyć taką blokadę???

 

1bedc0746df22fd4.jpg

Pokryje koszty przesyłki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, bardzo drażliwy temat, spróbuj z tym rozrządem a jak nie to może pora zacząć szukać w osprzęcie. Jutro będę miał chwilę to poszukam. Możliwe że to pompa oleju :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa oleju odpada - ciśnienie mierzone.

Przy 2000rpm pokazuje 2,5bara na pełnym syntetyku.

 

Dziś obniżyłem mapę kąta wtrysku, aby statyczny trzymał na poziomie 38 i okazało się, że te stuki metaliczne prawie zanikły.

Za kilka dni podmienię jeszcze inne wtryski.

 

Blokada byłaby nadal potrzebna. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]83017[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83018[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83019[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83020[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83021[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83022[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83023[/ATTACH]

 

Wrzucam kilka zdjęć z montażu.

Wymieniona została dodatkowo turbina oraz termostat.

 

Efekt całej naprawy nie przyniósł oczekiwanej poprawy.

Auto odpaliło po 2 obrocie wału, najpierw chodziło cudownie, ale po całkowitym odpowietrzeniu popychaczy i jeździe próbnej stwierdzam, że dźwięk który był powodem całego zamieszania pozostał.

 

Wniosek jest następujący: Ten lekki metaliczny stuk nie ma związku ze słupkiem silnika.

Na chwilę obecną czynności z poszukiwaniem przyczyny zawieszone.

 

Jakieś sugestie koledzy?:wsciekly

 

Kolego ja bym uciekał z tym autkiem.szkoda twego zdrowia , nerwów i kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to auto kolegi.

Po drugie, wszystko w silniku jest ok, więc powinien jeszcze pojeździć.

Teraz szukamy w układzie wtryskowym... :)

zabawa trwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja nadal obstawiam pompę - przed modzeniem starej miałem ciche klikanie, teraz chodzi głośno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie były szklanki, czy miały wybite środki ?

Czy tłoki mierzyłeś u góry i na samym dole tłoka.

Ja obstawiam te drugie

Powodzenia w dalszej walce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popychacze były włożone 2 nowe komplety INA, aby wyeliminować ich usterkę i wadliwość nowego towaru.

Tłoki mierzy się na wysokości sworznia.

Na poprzedniej stronie masz pokazany jeden tłok.

Dlaczego obstawiasz tłoki skoro zmierzony luz pomiędzy tuleją a tłokiem wynosi 0,06mm w tym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś koleżka miał przytarty (przyłapany) tłok na środku jego wysokości, efekt był podobny, po wymianie przeszło.

Masz możliwość rozgrzać auto wyłączając po kolei każdy cylinder, a może już tak robiłeś, odkręcając zasilanie paliwa od wtrysku ?

Dowiesz się w którym to cylindrze te stuki lub która sekcja zaworowa.

Nie jestem mechanikiem z zawodu, ale wolny czas spędzam w garażu kolegi który naprawia silniki i zakłada gaz zawodowo.

Troszkę już widziałem i często biorę udział w naprawach samochodów .........90% uszkodzone auta z wloch-masakra :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden tłok nie jest przytarty, poza tym oglądał je mechanik który na bieżąco składa u siebie silniki i ma większe pojęcie ode mnie :)

Nawet jak odłączysz zasilanie cylindra to nie masz pewności, czy to tłok czy wtrysk.

Tu tłoki są pewne bo silnik był rozebrany w mak i pomierzony.

Dam znać, jak będziemy po próbie podmiany wtrysków.

 

Czy byłby ktoś chętny pożyczyć blokadę na wałek rozrządu???

Ciągle ją potrzebuje, aby precyzyjnie ustawić górę z wałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie cisnienia na wtryskach masz ustawione ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrysków nie dawaliśmy do sprawdzenia.

Zastanawiam się, czy wtrysk sterujący może okłamywać ecu?

Bo teraz kąt wtrysku ma ustawiony 38, z rana odpala mu od strzała, troszkę bardziej miękko pracuje i ten stuk jest mało słyszalny, ale jest. Natomiastna prawidłowym kącie 49-53 stuk jest mocniejszy,.

Na vagu korekcje prawie po 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk sterujący ma 113 Ohm, czy jest to za dużo?

Czytałem, że ma mieć od 95-105.

 

Miałoby to wpływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Panowie czyli nikt jeszcze nie doszedł do przyczyny tego drażliwego stukania :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja zauważyłem że przy stanie oleju +/- w połowie miarki na bagnecie stukał, niedawno dolałem i jest prawie max na miarce i chodzi ciszej, stukanie ucichło do poziomu słabo słyszalnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nikt nie podsunął pewnego pomysłu.

 

Otóż, jeżdżę tym autem od kilku tygodni (moje niestety pożyczyłem kumplowi - zamiana) i dziś zrobiłem mały test.

Wyczułem moment, kiedy to w aucie najbardziej słychać ten dźwięk jadąc na dwójce i po lekkim rozbujaniu auta będąc na biegu wyłączyłem stacyjkę.

Po sekundzie przestało stukać, samochód zwalniał.

Odpaliłem auto i znów to samo.

 

Ewidentnie sprzęgło odpada, bo nawet podczas hamowania silnikiem ciągle to słychać.

Cały osprzęt się kręcił, więc co to może być?

Odcięcie na bank poszło na wtryski i wówczas zaczął cicho się toczyć.

 

Ktoś ma jakieś pomysły?

Czy zawór na pompie może tak stukać? Czy to wtryski?

Wyjeżdżam na 3 dni do Niemiec, więc po powrocie będę je podmieniał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, przyłóż do każdego przewodu paliwowego np. łyżkę do zdejmowania opon lub inny duży kawał metalu i słuchaj który wtrysk inaczej pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór przestawiacza kąta w pompie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności