Skocz do zawartości
lysy

sam naprawiam;rozrzad

Rekomendowane odpowiedzi

I i tak jak pisałem bez odpowiednich narzędzi robota była zrobiona nie profesjonalnie. Po wymianie rozrządu z lenistwa nie sprawdziłem passka na VAGu aż do wczoraj a tu błąd:

1 Fault Found:

 

19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range

 

P3008 - 35-00 - -

:przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony:

Blokadę T10050 kupiłem ale przyszła po wymianie, więc dzisiaj skorygowałem ustawienia rozrządu :cwaniak: Było przesunięcie o pół zęba.

 

I pytanie do znawców tematu czy w moim przypadku mam się martwić o silnik? Mogło się coś pokopać?

 

Post ten jest ku przestrodze, żeby nie zabierać się do tej roboty bez w/w specjalnych narzędzi bo może to spowodować podwójną rozbieranke a nawet uszkodzenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G40 to standard przy rozrządzie jak się źle ustawi. Na szczęście jeśli o jeden ząb to nic się nie stanie jednak powinieneś to od razu autmaczycznie po takich czynnościach sprawdzać VAGiem - to jest czasem dobry sposób zanim poskładasz do kupy bo pomylić się czasem też można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

dzisiaj zabrałem się za wymianę rozrządu w moim passku. :P

po spuszczeniu G12 i wyciągnięciu pompy przyjrzałem się termostatowi. :eek:

przed wymianą VAG pokazywał mi temperature cieczy chłodzącej (wolne obroty + przygazówka) w okolicach 75 stopni Celsjusza :rolleyes: , a teraz widzę to co na zdjęciu. :o na żółto i zielono zaznaczyłem otwory w bloku silnika. 2 czerwone kreski (na oko 10mm długości) to odstęp między otworem dużego obiegu cieczy a zatyczką termostatu. :635: i teraz pytanie:

czy tak ma być, czy termostat wyzionął ducha? :confused:

 

przy okazji wymiany rozrządu ze spuszczeniem cieczy chlodzącej ;) (biorąc pod uwagę cenę G12 FEBI :mad: ), warto i tak wymienić "prewencyjnie" termostat. :cool: zatem dopiszcie to do listy zakupów! :)

termostat.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termstat do wymiany. Ja miałem przed wymianą 80, dziś zmieniłem-teraz trzyma 90. Polecam zrobienie sobie wskaźnika liniowego. Mi teraz pięknie pokazuje aktualną temp a nie ciągle 90, mimo, że jest 80.

 

3 tyg temu w aso w zabrzu kupowałem-114zł. Teraz kupiłem do swojego 118 funtów aso w yeovil.

 

EDIT: Przepraszam za pomyłkę, oczywiście 18funtów, a nie 118 jak napisałem.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz kupiłem do swjego 118 funtów aso w yeovil.

A co kosztowalo £ 118? Bo chyba nie termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na wiosnę przymierzam się do wymiany rozrządu. W jaką blokadę powinienem się zaopatrzyć? Czy ta będzie ok?http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=912360686, dodam, że silnik to AWX z kwietnia 2005. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie ok. cena tez jest ok! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szkoda pieniędzy na takie blokady ponieważ da się spokojnie wymienić cały rozrząd bez nich. Najlepszym narzędziem jest mazak, którym robisz znaki. Można też użyć wiertła fi5 aby zablokować wałek rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, kolego Darku, że tak też można. A co z wałem korbowym? Myślę, że pewniej jest wszystko zablokować, zwłaszcza, że oprzyrządowanie jest stosunkowo nie drogie. Problem jest w tym, że blokady na wał występują w dwóch wersjach w zależności od zamontowanego koła zębatego wału. Właśnie nie wiem jak to się ma w moim przypadku- silnik AWX z 2005r.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, kolego Darku, że tak też można. A co z wałem korbowym? Myślę, że pewniej jest wszystko zablokować, zwłaszcza, że oprzyrządowanie jest stosunkowo nie drogie. Problem jest w tym, że blokady na wał występują w dwóch wersjach w zależności od zamontowanego koła zębatego wału. Właśnie nie wiem jak to się ma w moim przypadku- silnik AWX z 2005r.Pozdrawiam.

to o to kolo chodzi http://img208.imageshack.us/img208/9416/kolopasakazebatego.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory zmieniłem rozrząd w ok dziesięciu passatach b5 i w żadnym nie blokowałem wału i nie było z tym problemów.

W sumie ten zestaw nie kosztuje majątku. Sprzedający pisze że pasuje miedzy innymi do Twego silnika więc powinien pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Darku, sprzedawca na aukcji pisze ogólnie, że blokada jest do 1,9tdi. Żadnej wzmianki o AWX nie zamieścił. Zadałem pytanie sprzedawcy i jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam znawców pasków.Mam pytanie,czy prawdą jest że jeśli widać tzw.szew w poprzeg paska rozrządu to jest to sygnał do wymiany rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne pytanko bo pasek rozrządu miałem wymieniany 4 lata temu w serwisie muwią że tżeba wymienić po 4 latach ale jeszcze nie przejchałem 60 tyś km to moge jeszcze brykac czy tżeba wymieniać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy mógłby ktoś wspomóc jakąś radą przy wymianie paska rozrządu silnik AVF 130km B5FL...z góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności