Danek75 Zgłoś #601 Napisano 20 Czerwca 2013 Najpierw sprawdź czy klima jest nabita. Jeśli tak, to potem trzeba sobie sprawdzić czy wentylator od klimy się włącza. Możesz też odpiąć wtyczkę z kompresora klimy i potem przy włączonym silniku podać na tą wtyczkę bezpośrednio napięcie z AKU i zobaczysz czy się włączy. Tyle na początek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #602 Napisano 20 Czerwca 2013 Mam problem. Zatarła mi się sprężarka, więc postanowiłem wymienić ją na używaną. Sprężarkę kupiłem u zaufanego sprzedawcy. Po zamontowaniu i przepłukaniu układu (osuszacz wymieniony) okazało się że sprężarka włącza się i pracuje, ale nie robi ciśnienia. Wentylator się włącza i czynnik jest. Czasem poleci chłodne, ale nie zimne powietrze z nawiewów. Powietrze z nawiewów jest po prostu delikatnie chłodniejsze od powietrza otoczenia.. Przewody są w temperaturze otoczenia. Sprzedawca bez problemu odda kasę, ale chciałbym się dowiedzieć w czym tkwi problem? W warsztacie mówią, że albo jakiś zaworek w środku się zaciął, albo już jest luz na tłoczkach i nie pompuje. Nie uśmiecha mi się ponowne rozszczelnienie układu wymiana sprężarki, chociaż już pewnie bez płukania i nowego osuszacza. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #603 Napisano 20 Czerwca 2013 W tym wypadku nie ma żadnego pomysłu a jedynie wymiana na inną sprężarkę. co prawda możesz podjechać do mechanika, żeby sprawdził ci zaworek na sprężarce, ale nie wiem czy to akurat będzie jego wina. Sprężarka może byc z powypadkowego auta i jak dostała w "kółko" to nawet jak będzie pracować, to nie będzie sprężać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #604 Napisano 20 Czerwca 2013 a jest dostęp do tego zaworka? Bo tam gdzie wymieniali kompresor to mówili ze on jest w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #605 Napisano 20 Czerwca 2013 To trzeba w ETCE zobaczyć na rysunku, bo nie pamiętam w którym dokładnie miejscu się znajduje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JW 33 Zgłoś #606 Napisano 20 Czerwca 2013 klima w moim pasku dziwnie się zachowuje a mianowicie : -na zimnym silniku nie startuje wentylator dopiero po przejechaniu 2km -w czasie jazdy raz chłodzi a raz nie -na postoju wczoraj odpaliłem i działała normalnie w aucie ustawiłem 21C, a dziś w mieście raz działa a raz nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #607 Napisano 20 Czerwca 2013 Przekaźnik od wentylatora? :hmm Albo filterek zapchany, rośnie ciśnienie w układzie i klima się wyłącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba9000 Zgłoś #608 Napisano 21 Czerwca 2013 raczej ma inne weze Tak jak mówiłeś. Niestety ta którą kupiłem ma wejścia od boku a potrzebuję takiej która ma z tyłu kompresora. Przetrzepałem pół województwa, allegro, tablice i nigdzie nie mogę takiej dostać :rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmisiek Zgłoś #609 Napisano 21 Czerwca 2013 witam mam taki problem wlanczajac klime piszczy jak ...... dodam ze paski nowe i ciut za duzo koles mi nabil co to moze byc ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #610 Napisano 21 Czerwca 2013 witam mam taki problem wlanczajac klime piszczy jak ...... dodam ze paski nowe i ciut za duzo koles mi nabil co to moze byc ???? Słabo naciągnięty pasek od klimatyzacji. Załączasz klimę, wzrasta obciążenie paska i w tym momencie się ślizga i piszczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmisiek Zgłoś #611 Napisano 21 Czerwca 2013 no bo w sumie o tym tez myslalem ale mechanik mi podsunol tez to ze ta sprezarka moze siadac powoli juz to juz sam nie wiem zobacze jutro ogolnie jak on naciagnienty jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Manek Zgłoś #612 Napisano 23 Czerwca 2013 Witam, klima jednak nie działa, udało się dojść dlaczego nie działa wiatrak. Okazało się że to była wina przepalonego bezpiecznika. Powiedziano mi że klima napełniona ale nie załącza się sprężarka. I niby trzeba to sprawdzić z elektrykiem którego nie było. Nie wiem za bardzo co robić. Nie próbowałem fakt faktem tego aby na włączonym silniku podpiąć wtyczkę od sprężarki bezpośrednio pod akumulator. Jeśli to ewentualnie sprzęgło, to nowa czy regenerować sprężarkę ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #613 Napisano 23 Czerwca 2013 To podepnij i będziesz wiedział czy działa. A bezpiecznik masz pod kolumną kierownicy - musisz zdjać dolny plastik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guapo Zgłoś #614 Napisano 23 Czerwca 2013 Witam. Mam problem z klimą. Mianowicie jakiś czas temu zakupiłem passata i teraz jak zrobiło się ciepło zainteresowałem się klimatyzacją. Poprzedni właściciel powiedział że do wymiany jest tylko pasek od klimy ale po zmianie okazało się że po założeniu nowego paska klima niby się załącza ale zaczyna się zatrzymywać i ściera pasek. Oczywiście do tego nie jest nabita i odgrzybiona. Czy mogę normalnie cały kompresor wyciągnąć z auta i jeździć nim? bo mam taką a nie inną pracę że nie mogę sobie pozwolić na wyłączenie auta z ruchu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #615 Napisano 23 Czerwca 2013 Poprzedni właściciel powiedział że do wymiany jest tylko pasek od klimy ale po zmianie okazało się że po założeniu nowego paska klima niby się załącza ale zaczyna się zatrzymywać i ściera pasek. Oczywiście do tego nie jest nabita i odgrzybiona. I ty mu oczywiscie uwierzyłeś A po co ten kompresor masz wyciagać? Jak załatwisz drugi, to dopiero wtedy zrób zamiankę. A skoro klima nie jest nabita, to i tak sprężarka się nie włączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guapo Zgłoś #616 Napisano 23 Czerwca 2013 Nie o to chodzi że mu uwierzyłem Dlatego chcę wyciągnąć kompresor aby zobaczyć czy jest ino zatarty czy nie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #617 Napisano 24 Czerwca 2013 Nie o to chodzi że mu uwierzyłem Dlatego chcę wyciągnąć kompresor aby zobaczyć czy jest ino zatarty czy nie ;] Jesli sie zatrzymuje to juz wiadomo ze ktorys tloczek jest zatarty i sprezarka do wymiany , nie zdejmuj go poprostu wywal pasek od niego i tak mozesz jezdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guapo Zgłoś #618 Napisano 24 Czerwca 2013 Jesli sie zatrzymuje to juz wiadomo ze ktorys tloczek jest zatarty i sprezarka do wymiany , nie zdejmuj go poprostu wywal pasek od niego i tak mozesz jezdzic No ok A powiedzcie mi jak dobrze dobrać nową sprężarkę? mój wariat jest z 1999 r silnik 1.9 tdi 90 km AHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #619 Napisano 24 Czerwca 2013 nie koniecznie kompresor musi byc zatarty - mi pewnego razu zerwalo pasek i okazalo sie ze kompresor zablokowal sie bo zmielilo mi jedna podkladke. Rozebralem kompresor i kupilem drugi uszkodzony. Wyciaglem z niego podkladki poskladalem moj i smiga az milo - tylko chyba zawalilem bo moglem zmienic zawor sterujacy na nowy bo teraz zamarza mi parownik - jak bede nabijal klime to kupie sobie zawor i komplet uszczelnien i bedzie klopot z glowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanio88 Zgłoś #620 Napisano 24 Czerwca 2013 W październiku ubiegłego roku nabiłem klimkę i jeździłem. wiadomo jesień-zima. chłodno. więc nie mogę stwierdzić czy już wtedy było coś nie tak. subiektywne odczucia mówią mi, że było ok. od kwietnia (zaczęło się robić cieplej) zauważyłem spadek wydajności klimy. więc pojechałem uzupełnić czynnik. ściągnięto ponad 400 (starego) i ponownie nabito układ.( Machina nie wykazała nieszczelności). Po dwóch dniach byłem w 100% przekonany, że nie chłodzi. Z jednego z przewodów (po naciśnięciu zaworka) wydostawało się powietrze, natomiast z drugiego czynnik. Pojechałem do warsztatu i usunąłem czynnik (tym razem było go tylko ponad 200). Po kolejnych dwóch dniach (nie włączając climatronica) stwierdziłem, że z obu przewodów wydobywa się sprężone powietrze (po naciśnięciu zaworków). Wg mnie jeśli jest nieszczelność i powietrze jest zasysane do ukadu i na dodatek sprężane, to po jakimś czasie to samo powietrze powinno ujść na zewnątrz. A powietrze jest w układzie nawet po 4 dniach nieużywania auta. Proszę o jakąkolwiek podpowiedź skąd to powietrze może się brać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach