Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw sprawdź czy klima jest nabita. Jeśli tak, to potem trzeba sobie sprawdzić czy wentylator od klimy się włącza. Możesz też odpiąć wtyczkę z kompresora klimy i potem przy włączonym silniku podać na tą wtyczkę bezpośrednio napięcie z AKU i zobaczysz czy się włączy.

Tyle na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem.

Zatarła mi się sprężarka, więc postanowiłem wymienić ją na używaną. Sprężarkę kupiłem u zaufanego sprzedawcy. Po zamontowaniu i przepłukaniu układu (osuszacz wymieniony) okazało się że sprężarka włącza się i pracuje, ale nie robi ciśnienia. Wentylator się włącza i czynnik jest. Czasem poleci chłodne, ale nie zimne powietrze z nawiewów. Powietrze z nawiewów jest po prostu delikatnie chłodniejsze od powietrza otoczenia.. Przewody są w temperaturze otoczenia. Sprzedawca bez problemu odda kasę, ale chciałbym się dowiedzieć w czym tkwi problem? W warsztacie mówią, że albo jakiś zaworek w środku się zaciął, albo już jest luz na tłoczkach i nie pompuje. Nie uśmiecha mi się ponowne rozszczelnienie układu wymiana sprężarki, chociaż już pewnie bez płukania i nowego osuszacza.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku nie ma żadnego pomysłu a jedynie wymiana na inną sprężarkę. co prawda możesz podjechać do mechanika, żeby sprawdził ci zaworek na sprężarce, ale nie wiem czy to akurat będzie jego wina. Sprężarka może byc z powypadkowego auta i jak dostała w "kółko" to nawet jak będzie pracować, to nie będzie sprężać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest dostęp do tego zaworka? Bo tam gdzie wymieniali kompresor to mówili ze on jest w środku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trzeba w ETCE zobaczyć na rysunku, bo nie pamiętam w którym dokładnie miejscu się znajduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JW 33

klima w moim pasku dziwnie się zachowuje a mianowicie :

-na zimnym silniku nie startuje wentylator dopiero po przejechaniu 2km

-w czasie jazdy raz chłodzi a raz nie

-na postoju wczoraj odpaliłem i działała normalnie w aucie ustawiłem 21C, a dziś w mieście raz działa a raz nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik od wentylatora? :hmm Albo filterek zapchany, rośnie ciśnienie w układzie i klima się wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
raczej ma inne weze

 

Tak jak mówiłeś. Niestety ta którą kupiłem ma wejścia od boku a potrzebuję takiej która ma z tyłu kompresora. Przetrzepałem pół województwa, allegro, tablice i nigdzie nie mogę takiej dostać :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem wlanczajac klime piszczy jak ...... dodam ze paski nowe i ciut za duzo koles mi nabil co to moze byc ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem wlanczajac klime piszczy jak ...... dodam ze paski nowe i ciut za duzo koles mi nabil co to moze byc ????

Słabo naciągnięty pasek od klimatyzacji. Załączasz klimę, wzrasta obciążenie paska i w tym momencie się ślizga i piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no bo w sumie o tym tez myslalem ale mechanik mi podsunol tez to ze ta sprezarka moze siadac powoli juz :/ to juz sam nie wiem zobacze jutro ogolnie jak on naciagnienty jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, klima jednak nie działa, udało się dojść dlaczego nie działa wiatrak. Okazało się że to była wina przepalonego bezpiecznika. Powiedziano mi że klima napełniona ale nie załącza się sprężarka. I niby trzeba to sprawdzić z elektrykiem którego nie było. Nie wiem za bardzo co robić. Nie próbowałem fakt faktem tego aby na włączonym silniku podpiąć wtyczkę od sprężarki bezpośrednio pod akumulator. Jeśli to ewentualnie sprzęgło, to nowa czy regenerować sprężarkę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podepnij i będziesz wiedział czy działa.

A bezpiecznik masz pod kolumną kierownicy - musisz zdjać dolny plastik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z klimą. Mianowicie jakiś czas temu zakupiłem passata i teraz jak zrobiło się ciepło zainteresowałem się klimatyzacją. Poprzedni właściciel powiedział że do wymiany jest tylko pasek od klimy ale po zmianie okazało się że po założeniu nowego paska klima niby się załącza ale zaczyna się zatrzymywać i ściera pasek.

Oczywiście do tego nie jest nabita i odgrzybiona.

Czy mogę normalnie cały kompresor wyciągnąć z auta i jeździć nim? bo mam taką a nie inną pracę że nie mogę sobie pozwolić na wyłączenie auta z ruchu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprzedni właściciel powiedział że do wymiany jest tylko pasek od klimy ale po zmianie okazało się że po założeniu nowego paska klima niby się załącza ale zaczyna się zatrzymywać i ściera pasek.

Oczywiście do tego nie jest nabita i odgrzybiona.

I ty mu oczywiscie uwierzyłeś :wmorde

 

A po co ten kompresor masz wyciagać? Jak załatwisz drugi, to dopiero wtedy zrób zamiankę. A skoro klima nie jest nabita, to i tak sprężarka się nie włączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi że mu uwierzyłem ;)

Dlatego chcę wyciągnąć kompresor aby zobaczyć czy jest ino zatarty czy nie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie o to chodzi że mu uwierzyłem ;)

Dlatego chcę wyciągnąć kompresor aby zobaczyć czy jest ino zatarty czy nie ;]

 

Jesli sie zatrzymuje to juz wiadomo ze ktorys tloczek jest zatarty i sprezarka do wymiany , nie zdejmuj go poprostu wywal pasek od niego i tak mozesz jezdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli sie zatrzymuje to juz wiadomo ze ktorys tloczek jest zatarty i sprezarka do wymiany , nie zdejmuj go poprostu wywal pasek od niego i tak mozesz jezdzic

 

No ok :) A powiedzcie mi jak dobrze dobrać nową sprężarkę? mój wariat jest z 1999 r silnik 1.9 tdi 90 km AHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie kompresor musi byc zatarty - mi pewnego razu zerwalo pasek i okazalo sie ze kompresor zablokowal sie bo zmielilo mi jedna podkladke. Rozebralem kompresor i kupilem drugi uszkodzony. Wyciaglem z niego podkladki poskladalem moj i smiga az milo - tylko chyba zawalilem bo moglem zmienic zawor sterujacy na nowy bo teraz zamarza mi parownik - jak bede nabijal klime to kupie sobie zawor i komplet uszczelnien i bedzie klopot z glowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W październiku ubiegłego roku nabiłem klimkę i jeździłem. wiadomo jesień-zima. chłodno. więc nie mogę stwierdzić czy już wtedy było coś nie tak. subiektywne odczucia mówią mi, że było ok. od kwietnia (zaczęło się robić cieplej) zauważyłem spadek wydajności klimy. więc pojechałem uzupełnić czynnik. ściągnięto ponad 400 (starego) i ponownie nabito układ.( Machina nie wykazała nieszczelności). Po dwóch dniach byłem w 100% przekonany, że nie chłodzi. Z jednego z przewodów (po naciśnięciu zaworka) wydostawało się powietrze, natomiast z drugiego czynnik. Pojechałem do warsztatu i usunąłem czynnik (tym razem było go tylko ponad 200). Po kolejnych dwóch dniach (nie włączając climatronica) stwierdziłem, że z obu przewodów wydobywa się sprężone powietrze (po naciśnięciu zaworków). Wg mnie jeśli jest nieszczelność i powietrze jest zasysane do ukadu i na dodatek sprężane, to po jakimś czasie to samo powietrze powinno ujść na zewnątrz. A powietrze jest w układzie nawet po 4 dniach nieużywania auta. Proszę o jakąkolwiek podpowiedź skąd to powietrze może się brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności