kondri Zgłoś #1401 Napisano 5 Czerwca 2015 Witam Serdecznie Klubowicze Przeczytałem dużo postów na forach, lecz nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was o poradę, a więc do rzeczy. Problemem jest klimatyzacja. Po przekręceniu kluczyka na panelu klimatronika pojawia się błąd (Zdjęcie nr 1), który znika po ok. 10 sekundach. Klimatyzacja chłodzi, ale naciąg paska (Zdjęcie nr 2) drga (góra - dół), wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika w trybie AUTO ? U mnie w ogóle się nie kręci, wymieniłem bezpiecznik 40A znajdujący się pod kierownicą, lecz w dalszym ciągu nic. Kolejną rzeczą, którą zaobserwowałem to rurki klimatyzacji (Zdjęcie nr 3) są zimne, jednak po wyłączeniu klimatyzacji słychać syczenie ze znajdujących się na nich zaworków. Czyli gaz chyba powinien znajdować się w układzie ? Czekam na porady, z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1402 Napisano 6 Czerwca 2015 Przeczytałem dużo postów na forach, lecz nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi Nie pisz takich bzdur Skoro przeczytałes, to powinienes wiedziec. Mnóstwo razy to było opisywane. Po przekręceniu kluczyka na panelu klimatronika pojawia się błąd (Zdjęcie nr 1), który znika po ok. 10 sekundach Zrób autodiagnozę klimy i będziesz wiedział co za błąd jest. naciąg paska (Zdjęcie nr 2) drga (góra - dół) Albo napinacz do wymiany, albo sprzęgiełko alternatora. wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika Po włączeniu sprężarki - ma kręcić się cały czas. Czyli mogły szczotki w wentylu się skończyć lub brak jego zasilania. po wyłączeniu klimatyzacji słychać syczenie ze znajdujących się na nich zaworków. To prawidłowy objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1403 Napisano 6 Czerwca 2015 To benz, widać przecież, że nie ma sprzęgła. Rurka gruba ma być zimna, cienka do dyszy z jednej strony gorąca, z drugiej chłodniejsza. Trzeba sprawdzić stan czynnika i jakie ciśnienie daje sprężarka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1404 Napisano 6 Czerwca 2015 Pierwsze słyszę, ze w benzyniaku nie ma sprzęgła alternatora :hmm Co prawda nigdy nie wymieniałem. Za to w dieslu tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #1405 Napisano 6 Czerwca 2015 Koledzy, ponawiam: Dzień dobry, Mam problem z klimatyzacją taki, że coś mi tam świszczy. Gdy ją włączę, to przez pierwsze 10minut słychać jakieś piszczenie, świszczenie do 1400obrotów lub przy przyśpieszaniu nagłym. Raczej tylko pod obciążeniem, na luzie coś tam se pisknie, ale raczej mało. Kiedy mocno przyśpieszam i puszczę gaz to jest taki dziwny dźwięk jakby coś się uślizgło. Stan ten trwa przez ~10minut, po kilku km wszystko jest w porządku. Ktoś miał podobny problem, albo doradzi gdzie można szukać przyczyny? Wydaje mi się, że dźwięki dochodza z okolic zderzaka Czy to może być pasek? Ciężko go samemu wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1406 Napisano 6 Czerwca 2015 Pasek lub napinacz paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #1407 Napisano 6 Czerwca 2015 Dzięki Mógłbyś mi powiedzieć czy jest jakiś problem z wymianą? Nie chcę się za to zabierać, jeśli może się okazać, że wymiana mnie przerośnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1408 Napisano 6 Czerwca 2015 Ja wolałem zapłacić 50 zeta i jechać do warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #1409 Napisano 6 Czerwca 2015 u mnie podobnie jak zimny silnik czy ciepły momentami są piski jakby paska,tylko na wolnych obrotach,dodam że sprężarka nie obciąża nadmiernie silnika ,więc mam nadzieje że sie nie zaciera,klima chłodzi ok,wentylator nowy zmieniany niedawno chodzi,pasek był zmieniany z rozrządem 10 tys km temu a klima nie była często używana,mam nadzieje że wystarczy tylko bardziej go naciągnąc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1410 Napisano 6 Czerwca 2015 Ale jak naciągniecie nic nie da, to napinacz do wymiany. Bo im dłużej, tym mocniej będzie "świergotać" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
McBoss Zgłoś #1411 Napisano 6 Czerwca 2015 Koledzy, jesli u mnie jest wszystko tak jak opisalem kilka postow wyzej, a klima nie chlodzi oraz obie rurki od klimy sa cieple to gdzie szukac przyczyny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #1412 Napisano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Odpowiedź do postu 1415, dla kolegi KONDRI Klimatyzacja chłodzi, ale naciąg paska (Zdjęcie nr 2) drga (góra - dół), wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika w trybie AUTO ? U mnie w ogóle się nie kręci, wymieniłem bezpiecznik 40A znajdujący się pod kierownicą, lecz w dalszym ciągu nic. Ten napinacz i pasek jest od alternatora, wspomagania i pompy wody. Poniżej jest pasek 4PK855 od klimy i napinacz. Do wymiany rolka napinacza lub sprzęgiełko alternatora. W silniku wentylatora szczotki lub łożysko zatarte - do wymiany, lub brak zasilania. Edytowane 8 Czerwca 2015 przez email78 poprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1413 Napisano 6 Czerwca 2015 wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika w trybie AUTO ? Skoro - jak widać - umiesz pisać - to chyba analogicznie - umiesz też czytać. Masz to napisane w tym temacie - powyżej. Wystarczy przeczytać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1414 Napisano 6 Czerwca 2015 Czy może ktoś podać namiary jaki osuszacz/skraplacz pasuje do mojego auta czy muszę osobiście skontrolować jaką wersje mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Draganta Zgłoś #1415 Napisano 6 Czerwca 2015 Hey, Przeszukałem forum na temat moich błędów (25B, 4F7, 4F8, 4FA) i wiem co one oznaczają same problemy z serwami w klapkach sterowania. No ale opisując mój problem. Klima nie chłodzi tzn nie schładza powietrza poniżej temp zewnętrznej (działa po prostu jak zwykły nawiew), przy odczytaniu błędów pokazują mi się tylko te w/w. Ale jeżeli przechodzę na ręczne sterowanie nawiewem to wszystko działa. Mogę przestawiać nawiew z wew. na zew. mogę sterować przełączaniem szyba/kratki/nogi i wszystko działa bez kłopotu. Dlatego dziwią mnie te kody serwisowe i nie działająca klima. Czy gdybym nie miał czynnika chłodzącego albo coś było by zepsute przez co klima by nie chłodziła to powinno się to wyświetlić na kodach klimy? Czy może być to wina tego że mam "stary" czynnik? Zastanawiam się czy do naprawy klimy wystarczy tylko wymienić czynnik i będzie po sprawie czy jest w tym jakiś większy problem. Dlatego zwracam się do bardziej doświadczonych o rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
McBoss Zgłoś #1416 Napisano 6 Czerwca 2015 @Draganta - a usuwales te bledy? Jak nie masz kabla, to po zrobieniu autodiagnozy, gdy wyswietla sie bledy, przytrzymaj ECON, powinny sie bledy skasowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #1417 Napisano 7 Czerwca 2015 Układ przy teście szczelności jest OK, ale po ok 6 miesiącach klima ledwo chłodzi i odczynnik gdzieś ucieka. Chłodnica, sprężarka i przewody do podszybia szczelne. Czy w desce w środku auta są jakieś miejsca gdzie może być bardzo mały wyciek odczynnika ? Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #1418 Napisano 7 Czerwca 2015 Układ przy teście szczelności jest OK, ale po ok 6 miesiącach klima ledwo chłodzi i odczynnik gdzieś ucieka.Chłodnica, sprężarka i przewody do podszybia szczelne. Czy w desce w środku auta są jakieś miejsca gdzie może być bardzo mały wyciek odczynnika ? Dzięki za odpowiedź We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #1419 Napisano 7 Czerwca 2015 We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą Czyli grubsza zabawa... dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #1420 Napisano 7 Czerwca 2015 a mój problem, sprawdziłem pasek i wydaje sie być dobrze naciągnięty,ale wczoraj przy temp ponad 30 st na dworze nagle sprężarka zaczęła głośno pracować tzn jakby sie zacierać ale nie zatrzymuje sie tylko strasznie piszczy chyba łożysko miałem już taki przypadek przy poprzednim pasku i spręzarka do wymiany...,dodam że klima chłodzi ok i nie obciąża zbytnio silnika w momencie pisku,który jest tylko do 1500 obr potem nie piszczy.... nie wiem czy mogę z tym jezdzić jeszcze jakiś czas?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach