Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie Klubowicze ;) Przeczytałem dużo postów na forach, lecz nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi dlatego pozwoliłem sobie zapytać Was o poradę, a więc do rzeczy. Problemem jest klimatyzacja. Po przekręceniu kluczyka na panelu klimatronika pojawia się błąd (Zdjęcie nr 1), który znika po ok. 10 sekundach. Klimatyzacja chłodzi, ale naciąg paska (Zdjęcie nr 2) drga (góra - dół), wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika w trybie AUTO ? U mnie w ogóle się nie kręci, wymieniłem bezpiecznik 40A znajdujący się pod kierownicą, lecz w dalszym ciągu nic. Kolejną rzeczą, którą zaobserwowałem to rurki klimatyzacji (Zdjęcie nr 3) są zimne, jednak po wyłączeniu klimatyzacji słychać syczenie ze znajdujących się na nich zaworków. Czyli gaz chyba powinien znajdować się w układzie ? Czekam na porady, z góry dziękuję.

 

21fa30d7535d395agen.jpg

 

13caef78b862e1ddgen.jpg

 

258cef156fcc20f8gen.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem dużo postów na forach, lecz nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi

Nie pisz takich bzdur :wmorde Skoro przeczytałes, to powinienes wiedziec. Mnóstwo razy to było opisywane.

 

Po przekręceniu kluczyka na panelu klimatronika pojawia się błąd (Zdjęcie nr 1), który znika po ok. 10 sekundach

Zrób autodiagnozę klimy i będziesz wiedział co za błąd jest.

 

 

naciąg paska (Zdjęcie nr 2) drga (góra - dół)

Albo napinacz do wymiany, albo sprzęgiełko alternatora.

 

wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika

Po włączeniu sprężarki - ma kręcić się cały czas. Czyli mogły szczotki w wentylu się skończyć lub brak jego zasilania.

 

po wyłączeniu klimatyzacji słychać syczenie ze znajdujących się na nich zaworków.

 

To prawidłowy objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To benz, widać przecież, że nie ma sprzęgła. Rurka gruba ma być zimna, cienka do dyszy z jednej strony gorąca, z drugiej chłodniejsza. Trzeba sprawdzić stan czynnika i jakie ciśnienie daje sprężarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, ze w benzyniaku nie ma sprzęgła alternatora :hmm Co prawda nigdy nie wymieniałem. Za to w dieslu tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ponawiam:

 

Dzień dobry,

 

Mam problem z klimatyzacją taki, że coś mi tam świszczy. Gdy ją włączę, to przez pierwsze 10minut słychać jakieś piszczenie, świszczenie do 1400obrotów lub przy przyśpieszaniu nagłym. Raczej tylko pod obciążeniem, na luzie coś tam se pisknie, ale raczej mało.

Kiedy mocno przyśpieszam i puszczę gaz to jest taki dziwny dźwięk jakby coś się uślizgło.

Stan ten trwa przez ~10minut, po kilku km wszystko jest w porządku.

Ktoś miał podobny problem, albo doradzi gdzie można szukać przyczyny?

 

Wydaje mi się, że dźwięki dochodza z okolic zderzaka

 

Czy to może być pasek? Ciężko go samemu wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek lub napinacz paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Mógłbyś mi powiedzieć czy jest jakiś problem z wymianą? Nie chcę się za to zabierać, jeśli może się okazać, że wymiana mnie przerośnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wolałem zapłacić 50 zeta i jechać do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie jak zimny silnik czy ciepły momentami są piski jakby paska,tylko na wolnych obrotach,dodam że sprężarka nie obciąża nadmiernie silnika ,więc mam nadzieje że sie nie zaciera,klima chłodzi ok,wentylator nowy zmieniany niedawno chodzi,pasek był zmieniany z rozrządem 10 tys km temu a klima nie była często używana,mam nadzieje że wystarczy tylko bardziej go naciągnąc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak naciągniecie nic nie da, to napinacz do wymiany. Bo im dłużej, tym mocniej będzie "świergotać" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jesli u mnie jest wszystko tak jak opisalem kilka postow wyzej, a klima nie chlodzi oraz obie rurki od klimy sa cieple to gdzie szukac przyczyny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź do postu 1415, dla kolegi KONDRI

 

Klimatyzacja chłodzi, ale naciąg paska (Zdjęcie nr 2) drga (góra - dół), wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika w trybie AUTO ? U mnie w ogóle się nie kręci, wymieniłem bezpiecznik 40A znajdujący się pod kierownicą, lecz w dalszym ciągu nic.

 

13caef78b862e1ddgen.jpg

 

Ten napinacz i pasek jest od alternatora, wspomagania i pompy wody. Poniżej jest pasek 4PK855 od klimy i napinacz. Do wymiany rolka napinacza lub sprzęgiełko alternatora.

W silniku wentylatora szczotki lub łożysko zatarte - do wymiany, lub brak zasilania.

Edytowane przez email78
poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiatrak na chłodnicy klimatyzacji nie chodzi i tutaj mam pierwsze pytanie: Czy wiatrak klimatyzacji powinien cały czas się kręcić po uruchomieniu kilmatronika w trybie AUTO ?

 

Skoro - jak widać - umiesz pisać - to chyba analogicznie - umiesz też czytać. Masz to napisane w tym temacie - powyżej. Wystarczy przeczytać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś podać namiary jaki osuszacz/skraplacz pasuje do mojego auta czy muszę osobiście skontrolować jaką wersje mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Przeszukałem forum na temat moich błędów (25B, 4F7, 4F8, 4FA) i wiem co one oznaczają same problemy z serwami w klapkach sterowania.

No ale opisując mój problem. Klima nie chłodzi tzn nie schładza powietrza poniżej temp zewnętrznej (działa po prostu jak zwykły nawiew), przy odczytaniu błędów pokazują mi się tylko te w/w. Ale jeżeli przechodzę na ręczne sterowanie nawiewem to wszystko działa. Mogę przestawiać nawiew z wew. na zew. mogę sterować przełączaniem szyba/kratki/nogi i wszystko działa bez kłopotu. Dlatego dziwią mnie te kody serwisowe i nie działająca klima.

Czy gdybym nie miał czynnika chłodzącego albo coś było by zepsute przez co klima by nie chłodziła to powinno się to wyświetlić na kodach klimy?

Czy może być to wina tego że mam "stary" czynnik?

Zastanawiam się czy do naprawy klimy wystarczy tylko wymienić czynnik i będzie po sprawie czy jest w tym jakiś większy problem.

Dlatego zwracam się do bardziej doświadczonych o rade :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Draganta - a usuwales te bledy?

 

Jak nie masz kabla, to po zrobieniu autodiagnozy, gdy wyswietla sie bledy, przytrzymaj ECON, powinny sie bledy skasowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ przy teście szczelności jest OK, ale po ok 6 miesiącach klima ledwo chłodzi i odczynnik gdzieś ucieka.

Chłodnica, sprężarka i przewody do podszybia szczelne. Czy w desce w środku auta są jakieś miejsca gdzie może być bardzo mały wyciek odczynnika ?

 

Dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Układ przy teście szczelności jest OK, ale po ok 6 miesiącach klima ledwo chłodzi i odczynnik gdzieś ucieka.

Chłodnica, sprężarka i przewody do podszybia szczelne. Czy w desce w środku auta są jakieś miejsca gdzie może być bardzo mały wyciek odczynnika ?

 

Dzięki za odpowiedź

 

We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
We wnętrzu masz parownik klimatyzacji i tam też może być wyciek gazu. Niestety żeby się do niego dostać trzeba wyjąć deskę rozdzielczą :(

 

Czyli grubsza zabawa... dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mój problem, sprawdziłem pasek i wydaje sie być dobrze naciągnięty,ale wczoraj przy temp ponad 30 st na dworze nagle sprężarka zaczęła głośno pracować tzn jakby sie zacierać ale nie zatrzymuje sie tylko strasznie piszczy chyba łożysko :/ miałem już taki przypadek przy poprzednim pasku i spręzarka do wymiany...,dodam że klima chłodzi ok i nie obciąża zbytnio silnika w momencie pisku,który jest tylko do 1500 obr potem nie piszczy....:/ nie wiem czy mogę z tym jezdzić jeszcze jakiś czas??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności