ewcar49 Zgłoś #1 Napisano 4 Kwietnia 2012 Panowie mam taki o to problem: Po uszczelnieniu miski olejowej ( nowa uszczelka plus uszczelka w plynie DIRKO) oraz wymianie oleju na Mobil1 10w40 2100s + filtr mann zwariował mi chyba czujnik od temp oleju. Wczesniej jak jezdziłem na motulu i z miski lalo sie jak z wiadra pokazywal do 105* C Max a teraz poniżej 100 *C nie schodzi a średnio trzyma 105-112*C. A w powrocie dzisiaj z Wwa na garwolinskiej jak depnelem do 170 to nawet 114*C. Co może być przyczyna? Temperatura płynu chłodniczego to 85-92 do poki wiatraki sie nie włacza. Może chłodniczka oleju sie zapchała ? Albo mfa zwariowalo bo ostatnio kilka razy akumulator wyciagalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 5 Kwietnia 2012 a teraz poniżej 100 *C Stwierdzam ze w normie na rozgrznym silniku. jak depnelem do 170 to nawet 114*C Tym bardziej okey. Może chłodniczka oleju sie zapchała ? To by wtedy raczej filtr omijało...mało realne. Albo mfa zwariowalo bo ostatnio kilka razy akumulator wyciagalem Kręcenie kluczykiem daje ten sam efekt... Wg mnie wszystko w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2012 moim zdaniem też jest wszystko w normie. Temperaturę oleju możesz lekko obniżyć innym (lepszym) olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2012 Problem chyba rozwiazany , pękł kruciec do chłodniczki oleju z tej długiej rury idacej od termostatu do bloku silnika i kawałek utkna w gumowej rurce. Zrobiłem na to dobry patent. A mianowicie wyciełem z kawałka metalowej rurki taki niby łuk, nastepnie przewierciłem to i wbiłem na sile cienką rurke która nastepnie obpsawałem do okola z góry i dolu migomatem. Nastepnie rozwierciłem delikatnie ta gruba rure z abs i wcisnełem koniec cienkej rurki wraz z tym metalowym kolnieżem. Miedzy to poszło jescze DIRKO. Wszystko dla lepszego efektu przycisnelem dwoma skrecanymi opaskami. Do sedna sprawy, wyplukalem uklad zalewajac kilka razy wode, odpalajac zeby chwile pochodzil tak z 2 minuty na 2000obr i wypuszczajac ja po chwili z obiegu. Teraz przy jezdzie np 100km/h przez 5km pokazywal 92*C przy bucie do 150-180 pokazywal 98. Mysle ze sie naprawilo ale zobaczymy podczas dalszej jazdy. I dzieki ze uspokoilscie mnie bo jak sie nie poprawi to nie bede tak panikowal ;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2012 Kolego, mógłbyś napisać gdzie jest chłodnica oleju w VR6? Też mam problem, że temperatura nie spada poniżej 97'C, a w trasie dochodzi do 115'C. Kilka osób na forum Golfa pisało, że to norma w tych silnikach, ale ja pamiętam, że po zakupie temperatura oleju rzadko przekraczała 95'C więc trochę się zastanawiam. Z góry dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2012 chłodniczka oleju jest z przodu silnika obok filtra oleju i wygląda tak http://allegro.pl/chlodnica-oleju-galaxy-sharan-2-8-vr6-i2206346138.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2012 Dzięki. Teraz wiem czego szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4ka Zgłoś #8 Napisano 9 Kwietnia 2012 u mnie w VR6 zawsze temperatura oleju byłą w tych granicach, zazwyczaj wszyscy twierdzili że to norma więc się tym nie przejmowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach