Skocz do zawartości
Michal.Enter

Wygłuszanie pojazdu - czyli z czym to się je.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Mam pytanie do osób które bawiły się juz w wygłuszanie auta : z czym to sie je i jak zacząć.

 

Interesuje mnie wyciszenie wnętrza w taki sposób zeby mniej było słychać hałasy z zewnątrz. Nie interesuje mnie opcja wysokobudżetowa (oddanie auta do warsztatu car audio czy tez stosowanie bardzo drogich mat wygłuszających).

 

Raczej chciałbym zrobić to w niezbyt drogi sposób samemu(ale skutecznie). Obiektem działań będzie citroen c4. O ile przód auta jest wporządku seryjnie to z tyłu mamy gołą blachę (pod wykładziną). Miejsca które chce wygłuszyć na dzień dzisiejszy (działać będe po 15 maja) to :

bagażnik,

błotniki tylne,

tylna klapa (mało co bo większość tylnej klapy to szyba)

blacha pod fotelami z tyłu.

 

I teraz pada pytanie, co zastosować aby wyciszyć tył auta. Czy bitumiczne płaty przyklejane do metalu, czy moze filc przyklejany (a moze połączenie tego i tego) ? Co jest w miare skuteczne i niezbyt drogie ? Proszę o wymianę doświadczeń na ten temat :)

Myślałem zeby zastosować coś takiego http://allegro.pl/samoprzylepna-mata-wygluszaca-z-filcem-boll-i2216082947.html

 

 

Pozdrawiam

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastosuje maty bitumiczne bo fikcja chłopie wodę i na podłogę nie jest najlepszy. Idzie kupić na Allegro maty w przyzwoitych pieniądzach. Po podłodze boczkach warto zrobić dach chyba że masz szklany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy bitumiczne płaty przyklejane do metalu, czy moze filc przyklejany (a moze połączenie tego i tego) ?

jeśli to ma być rozwiązanie budżetowe oraz masz szczelne od wody auto to mata bitumiczna + filc, coś na wzór tego co mamy w passacie, na podłodze są przyklejone płaty maty, a do dywany od spodu filc i takie rozwiązanie jest najlepsze pod względem wyciszenia hałasów, lecz nie wszędzie można je zastosować np. w drzwiach

nie zapomnij zrobić drzwi, bo przez nie dostaje się znaczna część odgłosów z zewnątrz, jakiś czas temu robiłem u siebie w pasku wrota i jest zauważalna różnica(poszło 2.4m2 mat stp na parę drzwi i 1,5m2pianki gms02 na tapicerkę i blachę podnośnika szyb), reszty nie robiłem, bo podłoga jest dobrze wyciszona, w przyszłości bagażnik wraz z nadkolami jedynie.

tak jak pisałem budżetowo filc+maty, a na drzwi boczka zapodaj coś z pianek np tego gms (100x50) ok 40zł arkusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Wojtek za odp. Drzwi również planuje zrobić, ale na początek chciałem sie oswoić z tą techniką i spróbować na prostszym elemencie (bagaznik to w sumie prosta blacha jest). Planowałem tam rzucic maty bitumiczne plus filc. Czy lepiej kupić gotową matę 2 w 1 czy osobno bitum i osobno filc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Planowałem tam rzucic maty bitumiczne plus filc. Czy lepiej kupić gotową matę 2 w 1 czy osobno bitum i osobno filc ?

gotową inaczej będziesz musiał czymś przykleić ten filc do maty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie sam bym u siebie wygłuszył, w tym roku będę rozbierać całą tapicerke podłogi w celu walki z rdzą. Przy okazji mógłbym wygłuszyc co nieco, jednak boje się ze takowe wygłuszenie będzie trzymać wilgoć w aucie jeśli takowa się znajdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam będę na dniach ścigał deskę rozdzielczą bo mam problem z stukami przez te dwa mocowania.I pomyślałem by wygłuszyć trochę odgłos od silnika.I czy mogę podkleić np taśma dekarską trochę dechę lub jakoś belkę i ścianę pod deska?Bo chce trochu wygłuszyć silnik i te cholerne plastiki żeby żaden plastik nie trzeszczał bo szlak mnie trafia jak wszystko gra co nie ma.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg.pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Taśma dekarska to słaby pomysł.

W lecie, jak będziesz miał 60st wewnątrz auta, taśma "płynie" nieznacznie i może Ci kapać smoła spod deski, brudząc przy okazji plastiki i wykładzinę.

 

Lepiej kupić matę filcową i dodatkowo próbować tym wygłuszać ścianę grodziową.

 

Co do plastików to u mnie ucichły jak założyłem rozpórkę u góry i poprawnie zmontowałem deskę (wszystkie śrubki, zaczepy itd)

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MATA FILCOWA CHŁONIE WILGOĆ - też nie jest najlepszym pomysłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czym by tam wygłuszyć? matą może jakaś? ale czy ona nie będzie zbyt wysoka zaś i upcham deskę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Ja mam wygluszone drzwi matą dekarska soudal. I latem nic nie kapało nic nie śmierdziało. Ostatnio zaglądałem pod tapicerkę drzwi i wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Dokładnie ta. Tak jak pisalem wczesniej musiałem zdjąć tapicerkę bo przyciemniałem przednie boczne szyby i z ciekawości spróbowałem odkleic kawałek czy da radę. Ładnie obchodziło nie została ta masa bitumiczna na blasze. Wiec polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyklejałeś na te srebrne blachy czy pod nie na drzwi? Słychać różnice ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknijcie na temat mojego paska, sa tam fotki jak wygluszalem drzwi u siebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun
Przyklejałeś na te srebrne blachy czy pod nie na drzwi? Słychać różnice ?

 

Tu i tu. Jest różnica. Nawet głośniki lepiej zaczęły grać. Ale czuć ze drzwi są lekko cięższe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ile ci tej taśmy poszło? Taka rolka wystarczyła dwoje na drzwi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Wiesz co nie pamiętam. Ale ja chyba miałem szerszą. Najlepiej przelicz sobie z m2 powierzchni drzwi. Musisz ją nakładać w ciepłym pomieszczeniu tak aby klej zadziałał potem jeszcze możesz opalarką wygrzac. Jak masz możliwość na małym kawalku zrób próbę i nie kupuj od razu rolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale one maja wytrzymanie do +140 stopni auto myśl jak stoi na dworze w upalny dien to nie osiągnie myślę nawet +60 to raczej wątpię by coś się "topiło" i "śmierdziało" a jaką grubość ma ta taśma? bo wychodzi dużo taniej i nawet jak bym dawał 3 warstwy to się opłaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś opowiada że bednarka się na aucie topi i śmierdzi, to znaczy że nie ma pojęcia o czy mówi. Nie śmierdzi nawet jak się ją nakłada i podgrzewa opalarką. Ja mam drzwi z tyłu wytłumione bednarką tytana kupioną w praktikerze a przód matami firmy boll. Bednarkę lepiej się układa, ale mimo wszystko gdybym miał robić to jeszcze raz to wybrałbym maty ze względu na mniejszą wagę. Natomiast podłogę wygłuszałem bednarką i jestem bardzo zadowolony z efektu jaki osiągnąłem. Na boczki drzwi i sufit polecałbym piankę wodoodporną, efekt będzie podobny, a jednak znacząco mniej kilogramów przybędzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności