Phil Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2012 Witam. Tytuł tematu może trochę ogólnikowy, ale sam nie wiem jak to określić. Mam z VR'em problem od czasu zakupu. Otóż jak na jakiś czas silnik zaczyna pracować tragicznie. Sęk w tym, że nie ma żadnej reguły. Bywa, że rano silnik pracuje jak złoto, a po południu zaczyna wariować. Zimą objawiało się to mniej intensywnie, zaś obecnie jak znów jest ciepło, to problem powrócił ze zdwojoną siłą. Problemy są zarówno na benzynie jak i na gazie. Objawia się to kilkoma rzeczami. Przede wszystkim, czasami po odpaleniu musi pochodzić 10-15 sekund - jeśli wcześniej zechcę ruszyć, to zdławi się, zgaśnie i będę musiał go kręcić 10 sekund. Przy wszystkim czuć niespalone paliwo. Głupieją wolne obroty. Raz mam 1000 obr/min, raz mam 700 obr/min, a czasem falują od 600 do 1100 obr/min. Często "wypada zapłon" zwłaszcza na niskich obrotach pod obciążeniem. Ostatnio doszedł taki objaw, że silnik pracuje jakby miał zbyt bogatą mieszankę. Wpada w wibracje, strzela w wydech. Jak przycisnę powyżej 2500 obr/min to tego nie czuć. Kable i świeczki wymienione na katalogowe NGK jakieś 20-25 tysięcy km temu. Komputer wywala tylko czujnik G62 z którym nie udało mi się wygrać. Silnik jest zdrowy, wprawdzie gubi płyn chłodzący i spryskiwaczy oraz pije litr oleju na 1000 km, ale ma moc i fajnie idzie - jak to VR Ale po prostu żyje własnym życiem. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2012 B4 .......... a jak sonda lambda ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2012 (edytowane) jak mi się wydaje to sonda lambda pracuje przy nagrzanym silniku i wtedy sprawdza spaliny i reguluje mieszankę.. a z tego co widzę to pisze ze i na zimnym ma problem ale jak dla mnie sam 1litr oleju na 1000km to dużo.... cewkę podmieniałeś może?? a napisz dlaczego nie udało ci się wygrać z tym czujnikiem G62?? Edytowane 24 Marca 2012 przez Cinek668 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #4 Napisano 24 Marca 2012 Dzięki za odpowiedzi. cewkę podmieniałeś może? Nie mam takiej możliwości. dlaczego nie udało ci się wygrać z tym czujnikiem G62? Ma 'zwarcie do plusa'. Podmieniałem na dwa inne, podłączyłem na konektorki zamiast ori wtyczki, a błąd jest wciąż. A niestety nie zamierzam rozpruwać całej wiązki żeby znaleźć uszkodzenie kabla. a jak sonda lambda ? Właśnie przez głowę mignęła mi sonda. Ale nie mam problemów ze spalaniem. Cały czas wychodzi mi poniżej 14 litrów. Jest jakiś sposób diagnozowania sondy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dennis Zgłoś #5 Napisano 24 Marca 2012 Witam, a jaką masz instalację gazową ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #6 Napisano 24 Marca 2012 Stag 300. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dennis Zgłoś #7 Napisano 24 Marca 2012 U mnie instalka jest na stagu 200 , miałem podobne objawy jeśli chodzi o pracę na benzynie. Szukałem wszędzie jeśli chodzi o pracę na benzynie i dopiero Uszek (Mateusz) podpowiedział mi ze moze chodzić jednak o inst. gazową. I miał rację , ale doszedłem do tego przez przypadek gdy padło mi zasilanie gazu i oddałem sterownik stag-200 do naprawy. Po odebraniu naprawionego komputera gazowego problemy na benzynie poszły w zapomnienie. Nie mówię, że na pewno u Ciebie jest to samo, warto podejść i z tej strony Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 24 Marca 2012 .Jest jakiś sposób diagnozowania sondy? Woltomierz na nagrzanym silniku, napisz co pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2012 Phill a ubywa Ci paliwa nawet jak jezdzisz na gazie ? Ja mialem problem z regulatorem cisnienia paliwa, a mianowicie silnik mi szarpal zalewal sie na benzynie i na gazie trudno bylo go odpalic i czuc bylo niespalona benzyne. Swiece byly czarne az zasmolone, juz myslalem ze na zyletki pojdzie bo i sonde zmienilem i czujnik ( niebieski ), nawet przewody i swiece, i ciagle cos i cos... Aż z ciekawosci sciagnelem wezyk podcisnienia od regulatora cisnienia paliwa i okazalo sie ze sikal benzyna w dolot. Początkowo myslalem ze ma tak byc, ale mam znajomego co tez ma vr tylko w golfie 2 i zobaczylem ze u niego sie tak nie dzieje. I tak jak domyslilem sie uszkodzil sie regulator cisnienia paliwa. Nie dziwie mu sie 4 bary w obiegu paliwowym to dosyc sporo. Wiec mam nadzieje ze sie okaże ze to własnie ten regulator. Vrki to wredne silniki ale rekompensuja swoje humory w 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #10 Napisano 25 Marca 2012 Woltomierz na nagrzanym silniku, napisz co pokazuje. Dzięki. Jutro sprawdzę. Phill a ubywa Ci paliwa nawet jak jezdzisz na gazie ? Czasem mam takie wrażenie. Tylko nie wiem, czy może spala na zimnym zanim się przełączy. Byłbym wdzięczny jakbyś napisał gdzie szukać tego regulatora i który wężyk odpiąć. Dzięki za odpowiedzi. Jutro będę kombinował i powiem co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #11 Napisano 25 Marca 2012 Byłbym wdzięczny jakbyś napisał gdzie szukać tego regulatora i który wężyk odpiąć. Prosze poniżej masz fotke, a kółkiem zanaczylem regulator, odepnij od niego wężyk i jak bedzie nawet leciutko lecialo nim paliwo to jest do wwymiany badz zaslepienia, bo jak jezdzisz na gazie to nie jest Ci tak potrzebny bo jak nie jest sterowany podcisnieniem to jest na maxa otwarty i pozwala na swobodny przeplyw benzyny wiec bez obaw o pompe paliwa. Jak jezdzisz na benzynie to w miare zwiekszania podcisnienia podczas dodawania gazu to przymykasz obieg paliwa w listwie wtryskowej i zwiekszasz cisnienie na wtryski. Tak mniej wiecej dziala to urzadzonko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #12 Napisano 25 Marca 2012 Dzięki za fotkę. Byłem w garażu, ściągnąłem wężyk i paliwa nie widziałem... Jedyne co zauważyłem, to że po zdjęciu wężyka lekko wzrosły obroty, zaś po ponownym założeniu spadły. Teraz muszę dostać się na kanał i sprawdzić sondę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ewcar49 Zgłoś #13 Napisano 25 Marca 2012 No to sprawdzaj multimetrem tą sonde, moze Vagiem jeszcze zobacz poszczegolne bloki komputera silnika. Moze cos sie wyjasni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2012 (edytowane) Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Masz elektroniczny zapłon i każdy cylinder ma swoja cewkę zapłonową...a to akurat lubi się zjepać. Poszukaj tematów o cewce w VR6. Pokrywało by sie to nawet z błędem czujnika spalania detonacyjnego... Profilaktycznie posprawdzaj masy na silniku i wszystkie wtyczki. Edytowane 25 Marca 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #15 Napisano 25 Marca 2012 Profilaktycznie posprawdzaj masy na silniku i wszystkie wtyczki. Właśnie ostatnio chciałem zapytać: gdzie szukać masy silnika? Przekopałem Google, a nikt nic o tym nie pisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2012 Poczytaj TUTAJ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #17 Napisano 14 Kwietnia 2012 Problem się wyjaśnił. Ostatnio przestał palić w ogóle na jeden cylinder. Okazało się, że jedna świeczka się poluzowała. Ponadto świeczki były mocno okopcone, więc zostały wymienione na nowe. Dzisiaj założyłem też nowe przewody zapłonowe. Stare NGK miały tylko rok, ale były dość luźne na świecy. Założyłem kable JANMOR. Silnik chodzi jak złoto, zniknął całkowicie problem wypadających zapłonów, zwłaszcza na wolnych obrotach. Niestety do sondy i tak będę musiał zajrzeć, bo co jakiś czas mam błąd na VAGu. I dzięki wszystkim za powyższe odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 14 Kwietnia 2012 Założyłem kable JANMOR. Pozorna oszczędność! Twój VR lada dzień upomni się o coś lepszego - zobaczysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karasiniak Zgłoś #19 Napisano 15 Kwietnia 2012 Phil a powiedz ile kosztowały Cie te kable? Ja również mam do wymiany,a jak się dowiadywałem to Janmora 150zł w sklepie. adams podobno ta firma się poprawiła,ale sprzedawca mówił mi,że u siebie w VR miał takie i wymieniał je co rok. Poza tym jakby co to zawsze można je zareklamować/oddać i dopłacić do czegoś lepszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 15 Kwietnia 2012 Poza tym jakby co to zawsze można je zareklamować/oddać i dopłacić do czegoś lepszego. uważaj bo ktoś uwzględni ci reklamację... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach