Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż akcesoryjnych spryskiwaczy lamp i zajęcie dla elektroników

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zonie założyć spryskiwacze w aucie. http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=15 takie, bo proste. Z elektryką nie chcę wychodzić poza komorę silnika. I tu zaczyna się prośba o układ sterujący tym całym interesem. Nie chcę tego uruchamiać dodatkowym guzikiem. Raczej uruchamiało by się samoczynnie, ale musiały by być spełnione dwa warunki.

 

1. Musi być podane 12V z włączonych świateł mijania. (masa na stałe)

2. Układ musi włączać impuls sterujący z zasilania pompki spryskiwacza szyby przedniej.

 

Czyli jak włączę światłą i pociągnę za spryskiwacz - układ się włącza na max 2 sek i podaje 12V na wyjście, które zasila pompkę spryskiwaczy świateł.

 

Nie podaje przy zgaszonych światłach (nawet, jak spryskuję szybę), oraz nie uruchamiają go same światła.

 

Czyli ma być jak w oryginale. Ktoś się podejmie takiej roboty? A może na Allegro już są takie układy dostępne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek, a gdyby to jakoś sklecić przy użyciu przekaźnika od spryskiwaczy reflektorów z 3BG :?: Masz gdzieś jakiś opis poszczególnych pinów z tego przekaźnika :?:

Tak swoją drogą-czy w Megane (tym modelu, co ma Twoja żona) były spryskiwacze reflektorów :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było, ale będą. Kobieta ma ogrzewaną szybę przednią, więc topi szron w zimę, wycieraczki w ruch i szyba czysta. Jesienią psikała po prostu szybę. A światła? No przecież świecą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie było, ale będą.

Może to się przyda-musisz się tylko zalogować, żeby schemat ściągnąć-może warto podłączyć, jak robiła fabryka :?::)

http://megane.com.pl/topic/5195-schemat-spryskiwaczy-reflektorow-scenic-2001/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj nie - kto widział Megane - ten wie, ze ciągnięcie czegokolwiek z kabiny do komory silnika, to cyrk na kółkach... Wolałbym załatwić to bezboleśnie w samej komorze silnika. Na dodatek wszystkie przekaźniki w Megane są zintegrowane z całą elektroniką w jednej skrzynce na jednej płytce, więc znalezienie na czuja dobrego sygnału graniczy z cudem. No i Scenic I PHII to nie to samo, co Megane I PHII. One były w innych latach robione i inne bebechy tam siedziały. Ja się zastanawiam nad elegantszym rozwiązaniem, czyli zasilanie tego ustrojstwa przez bezpiecznik ze świateł, a impuls wyzwalający spryski pochodził by od pompki szyby. I już.

 

Ewentualnie jakiś przekaźnik czasowy - który po podaniu napięcia na uzwojenie wyłącza się po 2 sekundach jakbym odszukał i już sobie poradzę. Napięcie na uzwojenie będzie podawane z pompki spryskiwacza, a napięcie na pompkę świateł ze świateł poprzez styk. Czyli jak nie będzie włączonych świateł, to pomimo załączenia się przekaźnika prąd przez styki i tak nie popłynie, a układ nie zadziała. A gdy załączymy światła - to już inna bajka. Przekaźnik przyciągnie styki na 2 sekundy, a na popmpkę zostanie podany prąd ze świateł. To chyba najprostsze rozwiązanie...

 

Czy taki byłby dobry?

 

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p63,przekaznik-czasowy-2tp150

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ten przekaźnik + drugi zwykły zwierny. Zasilanie czasówki (ze sprysków) podasz przez styk NO (zwierny) tego przekaźnika, a przekaźnik włączysz równolegle w obwód świateł.

Nie ma świateł - nie ma sprysku, są światła - jest i sprysk. ;)

 

Dlaczego tak? Po to, by każde puknięcie w przełacznik sprysków nie załączało sprysku lamp na te 2s. Tylko jeśli przytrzymasz, to po 2s rozłączy sprysk lamp, a sprysk szyby dalej może psikać.

Edytowane przez neurojarre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego tak? Po to, by każde puknięcie w przełacznik sprysków nie załączało sprysku lamp na te 2s. Tylko jeśli przytrzymasz, to po 2s rozłączy sprysk lamp, a sprysk szyby dalej może psikać.

 

Nie pomyślałem o tym. A ten przekaźnik chyba spełnia moje wymagania - bez żadnych dodatkowych rzeczy... W przekaźnikowni w komorze silnika mam jedno wolne miejsce. Wolna podstawka bez okablowania. I fajnie by tam było zmieścić ten przekaźnik - by było jak firmowe wsio...

 

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p64,przekaznik-czasowy-5tp30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj sobie spryski tak jak ci pasują a sprawy elektryczne daj zrobić fachowcowi, dobry elektryk lub elektronik zrobi ci wszystko tak jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności