kardynalski Zgłoś #1 Napisano 14 Marca 2012 Mam do Was pytanie: Jak wg. Was powinien wyglądać chiptuning silnika. Chodzi mi o kolejność postępowanie tunera, od momentu wjazdu na hamownię do chwili zjazdu i wydruku wykresu. Tylko proszę się nie wygłupiać przy pisaniu odpowiedzi:lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #2 Napisano 14 Marca 2012 Mam do Was pytanie:Jak wg. Was powinien wyglądać chiptuning silnika. Chodzi mi o kolejność postępowanie tunera, od momentu wjazdu na hamownię do chwili zjazdu i wydruku wykresu. Tylko proszę się nie wygłupiać przy pisaniu odpowiedzi:lol Wyjeżdżasz, podpina mechanior kompa, robi logi sprawdzając czy sprawne auto, jak jest ok to hamuje wstępnie, określając ile tam w serii masz kucy, i potem tworzy program. Na koniec hamownia i zadowolenie na twarzy Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #3 Napisano 14 Marca 2012 Zapomniałeś jednego bardzo ważnego punktu!!! A więc prawidłowo to tak: Na koniec hamownia, wyskakujesz z kasiory i zadowolenie na twarzy :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 14 Marca 2012 Sprecyzuj tytuł wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kardynalski Zgłoś #5 Napisano 14 Marca 2012 Właśnie chodzi mi o zrobienie logów przed chipowaniem, i program. Czy tuner może wgrać program, bez zrobienia logów, i czy może być program uniwersalny, czy pisany pod konkretne auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #6 Napisano 14 Marca 2012 dobry tuner nie wgrywa gotowca tylko modyfikuje twoje oprogramowanie bo może to doprowadzić do przykrych konsekwencji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacperwww Zgłoś #7 Napisano 14 Marca 2012 dobry tuner nie wgrywa gotowca tylko modyfikuje twoje oprogramowanie bo może to doprowadzić do przykrych konsekwencji "Dobry" tuner jak ma w tygodniu np. cztery Passaty B6 i wszystkie one posiadają taki sam nr sterownika i softu. Po zczyatniu ory i sprawdzeniu z ory plikiem passata ktorego już robił jeżeli okazuje się że jest to samo wgrywa soft który sam modyfikował do poprzedniego. Ewentualnie wprowadza poprawki. To proste, po co robić coś od nowa skoro się to ma po ręką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #8 Napisano 14 Marca 2012 Właśnie chodzi mi o zrobienie logów przed chipowaniem, i program. Czy tuner może wgrać program, bez zrobienia logów, i czy może być program uniwersalny, czy pisany pod konkretne auto. Wielkim plusem zrobienia prawidłowej diagnostyki / logów silnika przed zmianą ustawień komputera sterującego jest uświadomienie sobie że coś może nie domagać, a jeszcze w normalnej jeździe tego nie czuć. Tak było u mnie gdy tydzień temu zgłosiłem się na hamowni okazało się że przepływomierz już "podcina"- tak to określił tuner:hmm choć w jeździe nie było to odczuwalne. Tu szczegóły ; http://forum.vw-passat.pl/threads/43807-Wykresy-z-hamowni-do-oceny/page16 post #303 pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kardynalski Zgłoś #9 Napisano 14 Marca 2012 A czy po hamowaniu otrzymaliście logi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #10 Napisano 14 Marca 2012 weź ze sobą jakiś pendrive to Ci logi wrzuci na niego. przecież to żaden problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #11 Napisano 14 Marca 2012 Tak było u mnie gdy tydzień temu zgłosiłem się na hamowni okazało się że przepływomierz już "podcina"- tak to określił tuner I tutaj wychodzi to jak tuner dba o kieszeń klienta ! Bo jeżeli przepływomierz obcina np. powyżej 3.5tyś obr, to są dwie opcje : - kupić nowy (który i tak nie zawsze pokaże maxa przy niskim booście) - napisać z głową mapę dymienia na podstawie logów tak, by przepływomierz nie obcinał dawki w górnych partiach obr. Jak wiadomo przepływomierz nie jest tani, ale przecież żadnego tunera to nie obchodzi nieprawdaż ? Bo co go to że klient wywali 2stówki na MAF-a. Bywają też bezmyślni którzy nie wiedzą o co tak naprawdę chodzi w tym wszystkim, bo jak nie wiadomo co to +10% w zakresie od 3/4mapy i będzie to jeździło przecież co nie ? Ale jak to będzie jeździło to już inna sprawa ... Chłopaki nie ma się co oszukiwać, ale takie są realia. Tunerów wali to po całości czy wtopicie kasę na to co oni "wielcy królowie" mogli by skorygować (dosłownie 5-10minut poświęciłby nad ogranicznikiem dymienia i masz 200zł w kieszeni) czy nie (bo mu się nie chce, albo najzwyczajniej nie wie jak poprawnie to zrobić), ważne jest to że oni mają z czego żyć i tylko to się dla nich liczy. Oczywiście nie mówię o wszystkich tunerach, ale w większości przypadków wygląda to jak powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2012 I tutaj wychodzi to jak tuner dba o kieszeń klienta ! - napisać z głową mapę dymienia na podstawie logów tak, by przepływomierz nie obcinał dawki w górnych partiach obr. Jak wiadomo przepływomierz nie jest tani, ale przecież żadnego tunera to nie obchodzi nieprawdaż ? Bo co go to że klient wywali 2stówki na MAF-a. Daron z całym szacunkiem dla wiedzy którą posiadasz musze stwierdzić - pierd_lisz !!!.Musiałeś gdzieś,kiedyś sie naciąć na jakiegoś pseudo tunera który po prostu cie skrzywdził z tąd ta trauma.Dobry tuner napisze ci program pod tnącą przepływke ? Jeśli na prawde dobry to zrobi to ale na wyraźne życzenie właściciela auta,często młodego fascynata mocy który zbierał kase od babci i dziadka na chipa żeby popiszczeć oponami w starym wyje_anym golfie przed kumplami z ulicy.Na pewno od miesiąca informował wszystkich wszem i wobec że jedzie na chipa to jak ma wrócić bez? więc płacze w rękaw tunera na hamowni i tak sie dzieje że na tnącej przepływce powstaje program,przecież tnąca przepływka nie ożyje powracając do wzorcowego stanu a będzie tylko coraz gorzej więc gdzie tu sens ? I tak trzeba będzie kupić przepływke wcześniej czy później.Tak pseudo tunera to wali,powiem więcej wszystko go wali oprócz kasy,bo jak nazwać gościa który wgrywa program do auta z gibającym sie kołem rozrządu na wale ?Tak było u znajomego który chciał przyoszczędzić 200 zł.Osobiście zostałem przyjęty przez dobrego tunera dopiero za trzecim razem,po czyszczeniu turbiny,wymianie przepływki i uszczelnieniu pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2012 Cześć, aby była jasność bo może się źle wyraziłem; mój tuner zrobił mi program na sprawnej przepływce podmienionej na czas logów i hamowania z innego auta które u niego akurat było. Po czym wyjechałem od niego na swojej by na spokojnie poszukać sprawnej do auta. A przy okazji przeszukiwania forum wyczytałem że preparat AIR SENSOR CLEAN do czyszczenia przepływek się nadaje i na jakiś czas starczy. Używał ktoś z Was? pozdrawiam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #14 Napisano 18 Marca 2012 Daron z całym szacunkiem dla wiedzy którą posiadasz musze stwierdzić - pierd_lisz !!! Z całym szacunkiem ale chyba nie wiesz czym się zajmuje. Dobry tuner napisze ci program pod tnącą przepływke ? Tak się składa, że większość nowych przepływomierzy nie pokazuje maxa od 3500obr w górę, pokaże 750-800mg/r i tutaj zaczyna się powolne przycinanie 2-3mg i więcej wraz ze wzrostem obrotów. Przepływomierz wystarczy czyścić mniej więcej raz na pół roku (przy wymianie filtra) i będzie utrzymywał identyczne wartości. Dla informacji - mój przepływomierz 4lata temu pokazywał jakieś 600mg/r przy 4tyś, po przemyciu benzyną ekstr. poprawiło się na okolice 850 na dole (czyli max w ahu/1z który dla odczytu wynosi 847.9) i 700 u góry. Wyobraź sobie, że nigdy nie zmieniałem przepływomierza a przecież każdy super tuner zmieniłby co nie ? Wyobraź że na tej super tnącej przepływce auto jeździ do teraz przy czym generuje nie małą moc o czym przekonał się już nie jeden, ale nie o tym mowa. I tak trzeba będzie kupić przepływke wcześniej czy później. Jak pisałem nie trzeba kupować. Po podniesieniu boostu wskazania przepływomierza pójdą w górę (niejako odmłodzi się) + poprawnie napisana mapa ogr. dymienia pod konkretne wskazania przepływomierza przy konkretnym booscie przy konkretnych obrotach zabezpieczy klienta przed niepotrzebnymi wydatkami. Tak pseudo tunera to wali,powiem więcej wszystko go wali oprócz kasy,bo jak nazwać gościa który wgrywa program do auta z gibającym sie kołem rozrządu na wale ? Rozmawiamy o przepływomierzu czy o gibajacym się kole zębatym wału ? Osobiście zostałem przyjęty przez dobrego tunera dopiero za trzecim razem,po czyszczeniu turbiny,wymianie przepływki i uszczelnieniu pompy. Ponownie zaznaczam, że nie musiałeś wymieniać przepływomierza. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2012 Zamiast wymieniać przepływke ,trzeba ją wyczyścic i sprawdzić stan po czyszczeniu. Trzeba też wiedzieć ile liczy sprawna w serii i przy jakich rpm. W ahu ,1z liczy okolice 768 max przy 4k rpm w asv i podobnych 850mg/.r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2012 Daron ale poleciałem,tak to jest jak sie czegoś do końca nie wie a chciałoby sie uczestniczyć w dyskusji, sorka.Lecz chyba nie twierdzisz że przepływki są wieczne? Swoją musiałem wymienić bo była padlina i tyle. ---------- Dodano o 12:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:39 ---------- Z całym szacunkiem ale chyba nie wiesz czym się zajmuje. OŁŁŁŁ,fuck ! ale plama,dopiero teraz doczytałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #17 Napisano 18 Marca 2012 Zamiast wymieniać przepływke ,trzeba ją wyczyścic i sprawdzić stan po czyszczeniu.Trzeba też wiedzieć ile liczy sprawna w serii i przy jakich rpm. W ahu ,1z liczy okolice 768 max przy 4k rpm w asv i podobnych 850mg/.r ile dla AVF ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #18 Napisano 18 Marca 2012 ile dla AVF ? Zaloguj 003 i będziesz wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fahoovnik Zgłoś #19 Napisano 18 Marca 2012 ile dla AVF ? nie mniej niz 850mg/r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #20 Napisano 2 Kwietnia 2012 Siema, w związku z tym że chcę przemyć swój przepływomierz mam pytanie ; co to za śruby którymi jest przykręcony? jakim kluczem to odkręcać i gdzie go kupić bo torx nie pasuje bo ma za małe wgłębienie na środku i torx jest w kształcie gwiazdy sześcioramiennej a śrubki od przepływki mają pięciokątną. POMOCY pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach